Daria Shevtsova/ pexels.com
Jeżeli chcesz odnieść sukces w swojej branży, musisz postawić na optymalizację strony internetowej pod kątem SEO. Powinieneś stworzyć strategię marketingową, która pomoże połączyć Twoje produkty i usługi z potencjalnymi klientami, którzy akurat poszukują odpowiedzi na konkretne zapytania. SEO pomaga wyżej pozycjonować stronę internetową w wynikach wyszukiwania, dlatego ważne jest, abyś pomyślał o wdrożeniu odpowiednich technik. Poniżej przedstawimy Ci 10 wskazówek, które pomogą Ci zwiększyć ruch w witrynie.
Opinie użytkowników na temat produktów świadczą o wartości i autorytecie Twojej strony internetowej. Czytając pochlebne opinie, klient ma pewność, że ma do czynienia z renomowanym produktem. Dzięki umieszczeniu recenzji w swojej witrynie e-commerce możesz zwiększyć konwersje. Z pewnością pomoże to Twojemu SEO.
Pamiętaj, że słowa kluczowe są ważne dla Twojego sklepu internetowego. Tytuły i opisy produktów powinny zawierać odpowiednie słowa kluczowe, na które chcesz, aby strona internetowa wyświetlała się innym. Nie zapominaj o regularnej analizie konkurencji i ich słów kluczowych. Dzięki temu zobaczysz, co obecnie użytkownicy wyszukują.
Sposób, w jaki opisuje się produkty w sklepie internetowym, jest często pomijany. Jednak jest to bardzo skuteczna technika SEO, dzięki której wyróżnisz się na tle konkurencji. Jeżeli chcesz, aby Twoja treść była atrakcyjna i wyjątkowa dla klientów, to powinieneś umieścić w opisach odpowiednie słowa kluczowe, które płynnie się łączą i wydają się naturalne w odbiorze, a przy tym działają cuda dla pozycjonowania.
Każdy obraz produktu na Twojej stronie sklepu internetowego powinien być zoptymalizowany pod kątem SEO. Obraz powinien zawierać jasny i zwięzły tekst alternatywny oraz być skompresowany pod kątem odpowiednich rozmiarów plików względem szybkości ładowania. Większość klientów nie zostanie zbyt długo w witrynie, jeśli obrazy ładują się zbyt wolno lub cała strona zaczyna przez nie źle działać.
Algorytmy wyszukiwarek preferują strony internetowe, które łączą się z innymi za pośrednictwem linków. Dzięki witrynie e-commerce możesz tworzyć wiele wewnętrznych linków do stron z podobnymi lub uzupełniającymi się produktami oraz kierować użytkowników do innych artykułów, które zawierają więcej szczegółów na temat konkretnego produktu.
Pamiętaj, że obecnie media społecznościowe są najpopularniejszym medium, na którym możesz łatwo wypromować swoją markę. Możesz tutaj zadbać osobiście o swoich odbiorców i reagować na ich potrzeby. Wyszukiwarki cenią sobie strony, które są połączone bezpośrednio linkiem z mediami społecznościowymi.
Źródło: George Pak / pexels.com
Szybkość ładowania strony internetowej ma duży wpływ na SEO. Jeżeli zauważysz spadek w wydajności witryny, to szybko zacznij działać, ponieważ jeżeli nie zareagujesz, to spadniesz w rankingu wyników wyszukiwania. Staraj się być jedną z najszybciej ładujących się witryn w swojej branży i zmniejsz przy tym liczbę opuszczających Twoją stronę użytkowników.
Obecnie zakupy odbywają się głównie online za pomocą urządzeń mobilnych. Niezależnie od tego, czy prowadzisz mniejszą, lokalną firmę, czy krajową markę, konieczne jest zoptymalizowanie witryny sklepu e-commerce pod kątem urządzeń mobilnych, jeśli chcesz przyciągać nowych klientów. Jeżeli nie zainteresujesz się tym tematem, to z pewnością szybko znikniesz z wysokiej pozycji wyników wyszukiwania.
Każdy użytkownik internetu oczekuje prostej w obsłudze strony internetowej, zwłaszcza potencjalni klienci chcą czuć się komfortowo podczas finalizowania swoich zakupów. Jeśli sprawisz, że ten proces przebiegnie sprawnie i bez zbędnych problemów, to zostaniesz nagrodzony lepszą pozycją w wynikach wyszukiwania.
Jeżeli zauważysz, że skończyły Ci się produkty dostępne na stronie Twojego sklepu, to pod żadnym pozorem nie usuwaj podstrony z produktem. Takie działanie nie pomoże Ci w pozycjonowaniu strony WWW. Osoby, które trafiają do Twojej witryny i zauważają pustą stronę albo brak produktu na stanie, od razu opuszczą ją i przechodzą do konkurencji. Zamiast tego postaraj się zostawić wiadomość wyjaśniającą, że produkt jest tylko chwilowo niedostępny i zagwarantuj klientowi, że niedługo pojawi się na stronie, a jeżeli produkt został przez Ciebie wycofany, to umieść link do podobnych produktów w witrynie. Możesz również usunąć oryginalną stronę i zastosować przekierowanie 301, które przeniesie użytkowników bezpośrednio do odpowiedniej strony produktu.
Mamy nadzieję, że nasze wskazówki przydadzą Ci się podczas zarządzania stroną sklepu internetowego pod kątem SEO. Pamiętaj, że są to najważniejsze czynniki, które zbliżą Cię do osiągnięcia sukcesu w firmie.
W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.