Według powszechnego przekonania, wiele linków zwrotnych z tej samej domeny ma niekorzystny wpływ na osiągane wyniki. Jest to jednak błędne stwierdzenie, a poniższy artykuł podaje kilka istotnych powodów, dla których ten typ link buildingu jest naprawdę skuteczny.
Należy bowiem zwrócić uwagę, że jest to naturalna struktura łącząca strony w sieci, a liczba linków zwrotnych z wysokiej jakości stron internetowych ma znaczący wpływ na zwiększenie autorytetu witryny.
Google zwraca szczególną uwagę na strukturę sieci linków podczas pozycjonowania stron internetowych. Dlatego też wszelkie próby manipulowania tym procesem poprzez naruszanie schematu linkowania mogą spotkać się z dotkliwą karą.
Jeśli zatem chcesz odpowiednio działać w kierunku SEO, musisz upewnić się, że linki zwrotne do Twojej witryny są budowane w naturalny i wartościowy sposób. Unikaj więc kupowania linków, nadmiernej wymiany lub przesadzania z Anchor Text bogatego w słowa kluczowe, gdyż tego typu działania mogą nie spodobać się Google i innym wyszukiwarkom. Podsumowując, unikaj schematów linków, a unikniesz wielu problemów. Co mają one jednak wspólnego z wieloma łączami z tej samej witryny?
Z badań wynika, że prawie 80% stron internetowych, które łączą się z inną witryną, robi to wielokrotnie. Nieznaczna część robi to tylko raz. Okazuje się więc, że bardziej naturalną sytuacją jest linkowanie z jednej witryny, niż posiadanie każdego łącza z innego miejsca.
Opierając się na tych założeniach, zdecydowanie należy stwierdzić, że posiadanie wielu linków zwrotnych z jednej domeny nie jest niczym złym, a w niektórych przypadkach, nawet korzystnie wpływa na wyniki witryny.
Dopasowanie się do powszechnie panujących standardów pozwoli Ci bowiem wtopić się w otoczenie i zyskać szansę na rywalizację z nawet najbardziej uznanymi markami.
Podstawowa koncepcja istnienia Google opiera się na PageRank. System ten wykorzystuje strukturę linków konkretnej witryny do określenia jej pozycji w wyszukiwarce i wartości dla użytkownika.
Obecnie Google codziennie analizuje miliardy hiperłączy, aby odpowiednio ustalić miejsce, w jakim powinna znaleźć się dana witryna na liście wyników wyszukiwania i zapewnić użytkownikom doskonałe doświadczenia.
Dlaczego ma to związek z tematem tego artykułu?
Linki zwrotne, które pochodzą z wysokiej jakości stron internetowych, korzystnie wpływają na wizerunek marki i zwiększają szansę na osiągnięcie wyższej pozycji w SERP. Odkryto bowiem, że liczba linków zwrotnych jest drugą najważniejszą kwestią braną pod uwagę podczas budowania rankingu Google. Pierwszą stanowi natomiast jakość witryny, z której konkretne linki pochodzą.
Widzisz już zapewne, że liczba linków zwrotnych ma ogromne znaczenie dla SEO, niezależnie od tego, czy pochodzą z tej samej witryny, czy z wielu różnych. Najważniejsze, aby były to wartościowe i wiarygodne źródła, a Google na pewno to doceni i nagrodzi Cię wysoką pozycją w SERP.
Google kieruje się dwoma głównymi kwestiami, które określają wartość konkretnych linków zwrotnych.
Sposoby te obejmują dwa modele surfingowe o nazwach Random Surfer i Reasonable Surfer.
Przyjrzyjmy się im bliżej, aby zrozumieć, dlaczego wiele linków zwrotnych z tej samej domeny korzystnie wpływa na Twoją pozycję w rankingu Google.
Model Random Surfer zakłada, że każdy link zwrotny pochodzący z jednej strony internetowej ma taką samą wartość.
Podejście to jest już jednak nieco przestarzałe. W 2004 roku Google zaktualizował model sposobu klasyfikowania dokumentów na podstawie zachowań użytkowników, po czym w 2010 roku wprowadził ulepszony sposób określania wartości linków zwrotnych o nazwie Reasonable Surfer.
Według tego modelu nie wszystkie linki pochodzące z tego samego źródła mają jednakową wartość. Aby dokładnie określić ich jakość, należy wziąć pod uwagę wiele różnych czynników. Wśród nich wyróżnić można na przykład wartość witryny, z której pochodzą i do której trafiają.
Okazuje się bowiem, że dużo korzystniejsze jest posiadanie linków ze strony, która generuje duży ruch, niż wielu łączy z różnych miejsc, które nie notują zadowalających liczb odbiorców.
Wymienione wyżej modele stale się zmieniają i wprowadzane są nowe systemy, które mają pomóc Google określić wartość linków zwrotnych. Wyszukiwarce zależy bowiem na spełnieniu oczekiwań użytkowników, dlatego chce zaprezentować im treści najwyższej jakości. Najważniejszym, o czym musisz pamiętać, jest to, że posiadanie wielu linków zwrotnych z tej samej witryny może bardzo pozytywnie wpłynąć na osiągane przez Twoją stronę wyniki.
Jak już pewnie wiesz, Google stawia na jakość linków zwrotnych, a nie ich ilość z poszczególnych witryn. Zadbaj więc, aby źródła Twoich łączy były wiarygodne i wartościowe, a będziesz mieć pewność, że korzystnie wpłynie to na pozycję strony w wyszukiwarce, przyciągnie nowych odbiorców i wzmocni wizerunek Twojej marki w Internecie.
Masz pytania? Agencja SEO Poznań Grupa iCEA chętnie na nie odpowie!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dzięki za artykuł. Mam jedno dość ciekawe pytanie. Buduje profil naturalnie i powoli, ale jak wcześniej serwis miał 30 domen i 100 linków zwrotnych, tak nagle dostał 31 i 700 linków. Gdzie z jednej domeny kieruje ponad 600 linków. Pozyskane naturalnie – link z komentarza, z sekcji witryna www, jak u Was. Link ma wartość dofollow, ale domena ma niemal żadną wartość. Myślicie, że zadziała to negatywnie?
Dziękujemy za komentarz! Zapraszamy do kontaktu poprzez formularz lub czat. Nasi analitycy SEO odpowiedzą na wszelkie pytania 🙂