Optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek jest obecnie niezwykle popularnym procesem, z którego korzysta większość firm. Okazuje się jednak, że bez pomocy profesjonalistów przygotowanie odpowiedniej strategii, dobranie skutecznych technik i wprowadzenie ich w życie jest niezwykle trudne.
Jeśli robisz wszystko, co w Twojej mocy, a osiągane wyniki Cię nie satysfakcjonują, być może nadszedł czas, aby uporządkować swoją witrynę. Wypróbuj więc niżej przedstawione wskazówki, aby odświeżyć stronę internetową i przyciągnąć nowych klientów.
Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić w celu poprawienia konwersji, jest sprawdzenie, w jaki sposób Twoja witryna wyświetla się na poszczególnych urządzeniach. Komputery stacjonarne, telefony i tablety mają różne wymiary, przez co strona internetowa powinna się do nich łatwo dostosowywać.
Podczas identyfikowania ewentualnych problemów warto również skorzystać z programu takiego jak Screaming Frog, aby przeprowadzić dokładny audyt witryny. Dzięki temu poznasz wszelkie nieprawidłowości, takie jak brak responsywności, strony 404 czy powolny czas ładowania.
Audyt witryny dostarczy Ci niezbędnych informacji, dzięki którym będziesz w stanie odświeżyć jej strukturę i sprawisz, że ponownie stanie się atrakcyjna z punktu widzenia zarówno użytkowników, jak i wyszukiwarek.
Zanim podejmiesz jakiekolwiek działania optymalizacyjne, poświęć chwilę na ponowne rozpatrzenie swoich celów. Być może zmieniły się w ostatnim czasie, dzięki czemu modyfikację witryny będzie można ograniczyć do minimum.
Po przeanalizowaniu niezbędnych danych określ, jak Twoja strategia działała dotychczas, czy osiągała wyznaczone cele, a zastosowane techniki były opłacalne i skuteczne. Jeśli okaże się, że Twoje podejście rzeczywiście pomogło zwiększyć liczbę klientów, być może wprowadzenie wielu zmian nie będzie konieczne.
Oto kilka powodów, przez które mogła spaść Twoja pozycja w sieci:
Wszystkie te problemy wymagają szybkich poprawek. Pomogą one witrynie ponownie wejść do gry. Przed opracowaniem nowej strategii sprawdź więc stan wyżej wymienionych elementów i postaraj się je zoptymalizować, gdyż okazać się może, że tworzenie nowego planu nie jest konieczne.
Jeśli już od dawna stosujesz strategię optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek, łatwo złapać złe nawyki, zwłaszcza jeśli wciąż myślisz, że pojawienie się pożądanych wyników wymaga więcej czasu. Należy zauważyć, że SEO nie ma ustalonych ram czasowych, w których osiągnięcie celów jest pewne, jednak czekanie na jakiekolwiek efekty nie powinno trwać zbyt długo.
Jeśli nie notujesz zwiększonego ruchu nawet po 6 miesiącach sukcesywnych działań optymalizacyjnych, być może stosujesz nieskuteczne taktyki, z których powinieneś jak najszybciej zrezygnować. Oto niektóre z nich:
Jeśli okaże się, że spadek ruchu w witrynie lub pozycji na liście wyników wyszukiwania wynika z wyżej wymienionych problemów, nie musisz zaczynać swojej strategii optymalizacji treści od początku. Wystarczy, że naprawisz wszelkie nieścisłości, dzięki czemu dasz swoim stronom nowe życie. Dzięki temu ponownie staną się atrakcyjne zarówno z punktu widzenia użytkowników, jak i wyszukiwarek.
Strony, które wcześniej zajmowały wysokie pozycje na liście wyników wyszukiwania, a teraz notują drastyczne spadki, są zazwyczaj spowodowane następującymi problemami:
Na szczęście wszystkie te problemy można stosunkowo łatwo naprawić, jedyne, co musisz zrobić, to po prostu dodać więcej wartościowych treści. Zawartość stron internetowych jest bowiem najważniejszym elementem SEO, dlatego im bardziej trafne i wiarygodne posiadasz treści, tym wyższą pozycję w rankingu Google osiągniesz.
Jeśli po zapoznaniu się z powyższymi wskazówkami i przeanalizowaniu swojej witryny odkryłeś, że jest pełna bezużytecznych podstron lub zawiera wiele niskiej jakości treści, koniecznie zadbaj o ich kompleksową aktualizację. Proces ten może okazać się czasochłonny i niezwykle wymagający, ale nie martw się, istnieje proste rozwiązanie – skontaktuj się z nami! Jako doświadczona agencja SEO zadbamy o jakość Twojej witryny, przeprowadzimy niezbędne badania i naprawimy wszelkie błędy, dzięki czemu ponownie wskoczysz na wysokie pozycje SERP, a ruch na stronie internetowej wzrośnie. Nie czekaj więc i zrób krok w stronę własnego sukcesu już dziś!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.