Wiosenne porządki? Sprawdź, jak odświeżyć swoją witrynę!

Wiosenne porządki? Sprawdź, jak odświeżyć swoją witrynę!

Startup Stock Photos/pexels.com

Optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek jest obecnie niezwykle popularnym procesem, z którego korzysta większość firm. Okazuje się jednak, że bez pomocy profesjonalistów przygotowanie odpowiedniej strategii, dobranie skutecznych technik i wprowadzenie ich w życie jest niezwykle trudne.

Jeśli robisz wszystko, co w Twojej mocy, a osiągane wyniki Cię nie satysfakcjonują, być może nadszedł czas, aby uporządkować swoją witrynę. Wypróbuj więc niżej przedstawione wskazówki, aby odświeżyć stronę internetową i przyciągnąć nowych klientów.

Co zrobić, aby odświeżyć witrynę i zdobyć nowych klientów?

Przeanalizuj witrynę na różnych urządzeniach

Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić w celu poprawienia konwersji, jest sprawdzenie, w jaki sposób Twoja witryna wyświetla się na poszczególnych urządzeniach. Komputery stacjonarne, telefony i tablety mają różne wymiary, przez co strona internetowa powinna się do nich łatwo dostosowywać.

Podczas identyfikowania ewentualnych problemów warto również skorzystać z programu takiego jak Screaming Frog, aby przeprowadzić dokładny audyt witryny. Dzięki temu poznasz wszelkie nieprawidłowości, takie jak brak responsywności, strony 404 czy powolny czas ładowania.

Audyt witryny dostarczy Ci niezbędnych informacji, dzięki którym będziesz w stanie odświeżyć jej strukturę i sprawisz, że ponownie stanie się atrakcyjna z punktu widzenia zarówno użytkowników, jak i wyszukiwarek.

Ponownie określ cele swojej firmy

Zanim podejmiesz jakiekolwiek działania optymalizacyjne, poświęć chwilę na ponowne rozpatrzenie swoich celów. Być może zmieniły się w ostatnim czasie, dzięki czemu modyfikację witryny będzie można ograniczyć do minimum.

Po przeanalizowaniu niezbędnych danych określ, jak Twoja strategia działała dotychczas, czy osiągała wyznaczone cele, a zastosowane techniki były opłacalne i skuteczne. Jeśli okaże się, że Twoje podejście rzeczywiście pomogło zwiększyć liczbę klientów, być może wprowadzenie wielu zmian nie będzie konieczne.

Oto kilka powodów, przez które mogła spaść Twoja pozycja w sieci:

  • nieumiejętny dobór słów kluczowych – okazały się nietrafne i nieskuteczne,
  • brak pozycji w Google, co wynikać może z nałożonej kary. Wszelkie problemy powinny być więc jak najszybciej naprawione,
  • zmiany preferencji i potrzeb odbiorców. Jeśli nie dobrałeś odpowiednich słów kluczowych, prawdopodobnie Twoje treści stały się nieaktualne i wymagają poprawy,
  • problemy z serwerem,
  • zbyt wiele przekierowań,
  • brak intuicyjnej nawigacji i zła struktura witryny.

Wszystkie te problemy wymagają szybkich poprawek. Pomogą one witrynie ponownie wejść do gry. Przed opracowaniem nowej strategii sprawdź więc stan wyżej wymienionych elementów i postaraj się je zoptymalizować, gdyż okazać się może, że tworzenie nowego planu nie jest konieczne.

Zrezygnuj z nieskutecznych technik SEO

Jeśli już od dawna stosujesz strategię optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek, łatwo złapać złe nawyki, zwłaszcza jeśli wciąż myślisz, że pojawienie się pożądanych wyników wymaga więcej czasu. Należy zauważyć, że SEO nie ma ustalonych ram czasowych, w których osiągnięcie celów jest pewne, jednak czekanie na jakiekolwiek efekty nie powinno trwać zbyt długo.


Źródło: Monoar Rahman/pexels.com

Jeśli nie notujesz zwiększonego ruchu nawet po 6 miesiącach sukcesywnych działań optymalizacyjnych, być może stosujesz nieskuteczne taktyki, z których powinieneś jak najszybciej zrezygnować. Oto niektóre z nich:

  • zduplikowane metadane,
  • posiadanie zbyt podobnych lub nawet takich samych treści,
  • stawianie na ilość, zamiast jakość treści,
  • brak stosowania najnowszych technik optymalizacyjnych,
  • nieaktualizowanie strategii SEO,
  • brak badań słów kluczowych,
  • niedbałość o stale zmieniające się potrzeby i zainteresowania grupy docelowych odbiorców.

Jeśli okaże się, że spadek ruchu w witrynie lub pozycji na liście wyników wyszukiwania wynika z wyżej wymienionych problemów, nie musisz zaczynać swojej strategii optymalizacji treści od początku. Wystarczy, że naprawisz wszelkie nieścisłości, dzięki czemu dasz swoim stronom nowe życie. Dzięki temu ponownie staną się atrakcyjne zarówno z punktu widzenia użytkowników, jak i wyszukiwarek.

Odśwież swoje strony internetowe

Strony, które wcześniej zajmowały wysokie pozycje na liście wyników wyszukiwania, a teraz notują drastyczne spadki, są zazwyczaj spowodowane następującymi problemami:

  • zmiana słów kluczowych, które są obecnie popularne w danej branży,
  • zmiana celów marki,
  • zmiany, które zaszły w branży,
  • spadek jakości treści, które nie zawierają wystarczającej ilości informacji o oferowanych produktach czy usługach.

Na szczęście wszystkie te problemy można stosunkowo łatwo naprawić, jedyne, co musisz zrobić, to po prostu dodać więcej wartościowych treści. Zawartość stron internetowych jest bowiem najważniejszym elementem SEO, dlatego im bardziej trafne i wiarygodne posiadasz treści, tym wyższą pozycję w rankingu Google osiągniesz.

Zacznij działać już dziś

Jeśli po zapoznaniu się z powyższymi wskazówkami i przeanalizowaniu swojej witryny odkryłeś, że jest pełna bezużytecznych podstron lub zawiera wiele niskiej jakości treści, koniecznie zadbaj o ich kompleksową aktualizację. Proces ten może okazać się czasochłonny i niezwykle wymagający, ale nie martw się, istnieje proste rozwiązanie – skontaktuj się z nami! Jako doświadczona agencja SEO zadbamy o jakość Twojej witryny, przeprowadzimy niezbędne badania i naprawimy wszelkie błędy, dzięki czemu ponownie wskoczysz na wysokie pozycje SERP, a ruch na stronie internetowej wzrośnie. Nie czekaj więc i zrób krok w stronę własnego sukcesu już dziś!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Ile kosztuje pozycjonowanie? – modele rozliczeń, nieograniczony budżet oraz SEO na rynkach zagranicznych

    Ile kosztuje pozycjonowanie? – modele rozliczeń, nieograniczony budżet oraz SEO na rynkach zagranicznych

    W ostatniej części tej serii przeczytasz, dlaczego rozliczanie za ruch to ryzykowne rozwiązanie, ile może Cię kosztować wejście na nowy rynek i jakie oszczędności może dać Ci agencja SEO.
    Wskaźniki LCP, FID, CLS – zadbaj o wydajność strony z Google

    Wskaźniki LCP, FID, CLS – zadbaj o wydajność strony z Google

    Dowiedz się, czym są podstawowe wskaźniki Google oraz jaki wpływ mają na SEO. Jak ocenić i poprawić prędkość funkcjonowania strony za pomocą LCP, FID, CLS?
    Czym są Core Web Vitals i w jaki sposób wpływają na pozycjonowanie strony internetowej?

    Czym są Core Web Vitals i w jaki sposób wpływają na pozycjonowanie strony internetowej?

    Oczekujesz wysokich pozycji w Google? Powinieneś być na bieżąco z aktualizacjami, które wprowadzane są do algorytmu tej wyszukiwarki. Sprawdź, czym są Core Web Vitals i czy mają wpływ na widoczność witryny w SERP-ach.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.