Zasieciowani – tworzenie linków zwrotnych

Zasieciowani – tworzenie linków zwrotnych

Mimi Thian / unsplash.com

Połączenie – zestawienie fragmentów w pewną całość. Jeśli tworzymy stronę internetową, niezależnie od tego, czy jest to blog, czy prowadzimy sklep, jesteśmy jedynie fragmentem sieci. Internet od momentu swojego powstania stwarza możliwości tworzenia relacji, budowania współpracy. Czym więc jest bycie w sieci? Każdy z nas powinien świadomie korzystać z możliwości, jakie przed nami stoją. A jeśli zależy nam na stałym wpisaniu się w przestrzeń wirtualną należy zastanowić się nad strategią prowadzenia własnej witryny. Jedną z najpopularniejszych metod jest link building – wspólne sieciowanie, tworzenie połączenia z pozostałymi miejscami w sieci.

Definicja linku zwrotnego

Linki zwrotne to wszystkie klikalne odnośniki z innych stron internetowych, które prowadzą do Twojej. Za pomocą hiperłącza można stworzyć platformę komunikacji z własną witryną, a także zbudować strategię poprawienia jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jest to podstawowe narzędzie SEO, które służy do kreowania zewnętrznego wizerunku. Są one również czynnikiem wpływającym na ocenę ruchu na stronie, budowania zaufania oraz pozyskiwania nowych odbiorców. Dają one świetne możliwości dla witryn, które dopiero budują swoją markę.

Należy pamiętać, że istnieją zarówno dobre, jak i złe metody wykorzystywania linków zwrotnych. Niestety zbudowanie odpowiedniej strategii wymaga czasu oraz zaangażowania. Google ocenia je pod względem:

  • autorytatywności,
  • jakości,
  • unikalności,

  • naturalności.

Jeśli okaże się, że wykorzystujemy linki zwrotne o niskiej jakości spadną na nas odczuwalne konsekwencje. Spadniemy w rankingach na dalekie strony wyszukiwania, do martwej strefy sieci, z której mało kto korzysta. Teraz dowiesz się, jakie są korzyści budowania linków zwrotnych, a także w jakich miejscach najlepiej je wykorzystywać.

Sprawdź: Trudna sztuka link buildingu. Co warto wiedzieć o backlinkach, aby nie wpaść w ich pułapkę?

Know-how

Im ciaśniej spleciona sieć wzajemnych połączeń, tym większy autorytet w sieci zyskujesz. Zadbaj mądre rozporządzanie linkami zwrotnymi, aby poprawić swoje miejsce w rankingu wyszukiwarek internetowych.

Technika 1: Guest Posting

Potrafisz tworzyć wysokiej jakości treści? Wspaniale, wykorzystaj tę umiejętność do zaprezentowania swojej osoby bądź strony w sieci. Gościnne publikowanie jest jednym ze sposobów uzyskania wysokiej jakości linków zwrotnych. Należy jednak pamiętać, aby skrupulatnie wybrać miejsce, z którym nawiążesz współpracę. Dzięki temu zbudujesz solidne podstawy swojej reputacji, a także dotrzesz do nowej grupy odbiorców. Przeanalizuj w tym celu częstotliwość publikowania postów na stronie, sprawdź, jakim językiem posługują się jej odbiorcy, a następnie stwórz oryginalną treść. Pamiętaj, aby w naturalny sposób nawiązać do własnej witryny – a tym samym skorzystać z potencjału linku zwrotnego.

Im więcej autorytatywnych stron się z Tobą zsieciuje, tym bardziej wesprzesz ruch we własnej witrynie, zwiększysz współczynnik konwersji, a przede wszystkim będziesz łatwiej dostępny w wyszukiwarkach SERP.

Technika 2: Komentowanie

Jest to sposób na dodawanie linków zwrotnych ręcznie pod ciekawymi treściami. Możesz w ten sposób poszerzyć zakres tematyczny poruszany przez innego autora, a tym samym zachęcić potencjalnego użytkownika do skorzystania z Twojej strony. Trzeba być jednak ostrożnym – należy unikać spamu, a każdy link powinien wiązać się z tematyką tekstu, inaczej naruszysz wytyczne Google bądź innej wyszukiwarki.

Technika 3: Skyscraper

Strategia powstała w 2015 roku jako metoda promocji marki za pomocą treści i linków. Chodzi w niej o pozyskanie ciekawego tematu w sieci, a następnie stworzenia na ten sam temat lepszej treści. Celem jest powtórzenie sukcesu linkowania zwrotnego. Z pomocą tutaj może przyjść dobry copywriter.

Technika 4: Katalogowanie

Wyszukiwarki internetowe oferują szereg możliwości dla lokalnych strategii SEO. Jeśli zależy Ci na poprawieniu widoczności swojej firmy, możesz skorzystać z takich narzędzi jak Google My Business, Yelp, TripAdvisor. Pomożesz w ten sposób potencjalnym klientom trafić właśnie do Ciebie.

Katalogowanie może również pomóc Ci w pozyskiwaniu referencji. Większość klientów docenia możliwość zostawienia własnej opinii na stronie, z której korzystają. Jest to prosta droga do pozyskania linków zwrotnych. Postaraj się dotrzeć do komentarzy wspominających Twoją witrynę.

Technika 5: Linki dostawców

Jest to wskazówka skierowana przede wszystkim do witryn e-Commerce, które wykorzystują produkty pochodzące od innych producentów. Upewnij się, że każdy z nich jest ze sobą powiązany – tutaj pomocą okażą się po raz kolejny linki zwrotne.

Technika 6: Linki sponsorowane

Jest to popularna metoda na pozyskiwanie linków z postów bądź artykułów sponsorowanych. Współpraca z blogerem lub witryną może jednak sporo kosztować, ale pozwoli Ci na poszerzenie zasięgu w mediach społecznościowych.

Źródło: Maxwell Nelson / unsplash.com

Technika 7: Linki kontekstowe

W tym przypadku linki zwrotne są wstawiane w wewnętrzny obszar opublikowanej treści. Oczywiście muszą być one zgodne z zawartością artykułu. Ich zadaniem jest zachęcenie czytelnika do poszerzenia swojej wiedzy i przejścia na inną stronę. Jest to technika działająca podobnie jak komentowanie. Jest to również sygnał dla wyszukiwarki, iż posiadasz wartościową treść, którą warto polecać.

Pamiętaj jednak, aby:

1. Kontrolować wgląd w swoje wzmianki – jeśli brakuje linku zwrotnego do Twojej strony, tracisz możliwość wpisania się w sieć. Miej oko na to, kto Cię wspomina. Pomogą Ci w tym między innymi alerty Google lub narzędzia takie jak Ahrefs, aby mieć wgląd w liczbę udostępnień oraz sprawdzić jakość witryny. Możesz wówczas skontaktować się z witryną, by umieściła link do Twojej strony lub jej konkretnego elementu. W tym przypadku link zwrotny działa jak przypis w książce.

Podobnie w przypadku materiałów multimedialnych, które są Twojego autorstwa. Sprawdź, kto używa Twoich materiałów. Jeśli uznasz, że strona jest wartościowa – skontaktuj się z nią, w przeciwnym razie poproś o usunięcie swoich plików.

2. Obserwować działania konkurencji – zwróć uwagę na rodzaj i charakter treści publikowanych na stronach zbliżonych do Twojego profilu. Określ słowa i frazy kluczowe, jakie są na nich wykorzystywane. Zweryfikuj kto z kim jest połączony. Badanie konkurencji jest niezwykle ważne, aby móc publikować oryginalne treści wysokiej jakości, które nie będą zduplikowane.

3. Usuwać uszkodzone linki – są to linki prowadzące do stron już nieistniejących. Powoduje to znany wszystkim błąd 404. Niestety wpływają one znacząco na doświadczenia użytkownika, który szybko zniechęca się do danej strony.

Linkowanie

Budowanie relacji wzmacnia dane społeczności. Możesz funkcjonować w sieci luźno splecionej, jednak jeśli zależy Ci na promocji swojej strony strategia budowania linków zwrotnych jest niezwykle przydatna. Oczywiście wymaga wiele nakładu pracy – od tworzenia oryginalnych treści po kontakt z innymi witrynami. Jest to jednak zacieśnianie więzów, które znacząco wpływa na Twój PR w marketingu internetowym. Pozycjonuj się jako autorytet, zaznacz swoje miejsce!

W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Kopia kopii. Jak unikać problemu zduplikowanego contentu?

    Kopia kopii. Jak unikać problemu zduplikowanego contentu?

    Content is King, czyli podstawy marketingu treści. Czym jest i z jakimi problemami się mierzy? Dlaczego należy uważać na zduplikowaną treść?
    Ile trwa i jak sprawdzić indeksowanie strony w Google?

    Ile trwa i jak sprawdzić indeksowanie strony w Google?

    Wyszukiwarka Google jest dziś tak oczywistym elementem korzystania z sieci, że mało kto zastanawia się, jak dokładnie działa jej algorytm […]
    Jak optymalizować stronę pod SMO?

    Jak optymalizować stronę pod SMO?

    Posiadasz profile w kanałach społecznościowych i nie wiesz, jak dotrzeć do większego grona osób? Postaw na optymalizację, by osiągnąć rezultaty sprzedażowe!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę