Optymalizacja strony internetowej pod kątem wyszukiwarek to szereg pozytywnych działań, które można wykonać, aby znaleźć się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jeżeli chcesz stać się lepiej widoczny w wyszukiwarce, to czas pomyśleć o formacie AMP.
Słyszałeś coś na temat szybkości mobilnych stron internetowych? Okazuje się, że za to odpowiada właśnie format AMP. W tym artykule sprawdzimy, czy faktycznie wpływa on na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania.
Accelerated Mobile Pages, czyli w skrócie AMP, oznacza standard kodowania open- source i jest przeznaczony do ulepszania stron mobilnych. Format ten tworzy strony internetowe, które ładują się znacznie szybciej niż inne. Można powiedzieć, że są to okrojone wersje strony HTML.
Szybkość ładowania strony internetowej jest niezwykle ważna w rankingu Google, ponieważ responsywność mobilna jest głównym czynnikiem, który wpływa na pozycję Twojej witryny w wynikach wyszukiwania. Jednak nie chodzi tutaj tylko i wyłącznie o algorytmy. Szybkość strony internetowej ma przede wszystkim znaczenie dla pozytywnego wrażenia użytkownika. Dlatego, jeśli Twoja witryna ładuje się wolno i odbiorcy zaczynają z niej uciekać, to być może warto zainwestować w format AMP.
Pamiętaj, że format AMP jest uproszczeniem tradycyjnej wersji strony HTML. Sprawia to, że używasz uproszczonej wersji CSS i nie możesz zastosować JavaScript w swojej witrynie. Podczas tworzenia strony z zastosowaniem formatu AMP masz do dyspozycji tylko ogólną bibliotekę JavaScript. Oznacza to, że szybkość ładowania strony WWW i jej czytelność przedkłada się nad wszystko inne.
Jeśli korzystasz z narzędzia WordPress w swojej witrynie, to możesz tam z łatwością przekonwertować swoje strony na AMP, korzystając z wtyczki AMP do WordPressa i postępując zgodnie z instrukcjami instalacji wyświetlanymi na ekranie. Jeśli nie używasz tego narzędzia, możesz przejść do oryginalnej strony z formatem AMP, aby uzyskać więcej informacji o tym, jak samodzielnie zintegrować ją za pomocą twardego kodu. Niestety, może to zająć nieco więcej czasu niż w przypadku WordPressa, ale zobaczysz, że warto to zrobić.
Jeśli nadal nie jesteś przekonany do fenomenu AMP, przygotowaliśmy dla Ciebie zestawienie wad i zalet korzystania z funkcji przyspieszonych stron mobilnych.
Zalety:
Wady:
Na samym początku musisz wiedzieć, że AMP działa tylko w przypadku stron na urządzeniach mobilnych. Będzie zatem wpływać wyłącznie na mobilny ranking wyników wyszukiwania. Aktualnie sam format AMP nie ma wpływu na pozycjonowanie witryny, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby zmienić to w niedalekiej przyszłości.
Korzystając z AMP, możesz zauważyć wzrost ruchu organicznego i konwersji, poprawę wydajności stron, zmniejszenie współczynników odrzuceń oraz wzrost wskaźników zaangażowania użytkowników.
Mimo że format AMP obecnie nie wpływa na ranking stron internetowych, istnieje wiele powodów, aby z niego skorzystać:
Przez długi czas wielu właścicieli stron internetowych nie wiedziało nic na temat funkcjonowania formatu AMP witryny. Początkowo nikt nie chciał z niego korzystać, jednak powoli zaczyna się to zmieniać. AMP staje się coraz bardziej popularne i można nawet zaobserwować wzrost pozycji takiej strony w wynikach wyszukiwania.
Jeśli chcesz zacząć korzystać z funkcji AMP na swojej stronie internetowej, warto poprosić o pomoc doświadczony zespół ekspertów SEO. Oni z pewnością będą wiedzieli, jak Ci pomóc i doradzą w najdrobniejszych kwestiach związanych z AMP.
Jeśli zainteresował Cię świat marketingu internetowego lub pozycjonowania, możesz przejrzeć nasze inne artykuły i dowiedzieć się więcej.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.