Czym jest darmowy audyt SEO?

Bezpłatny audyt

    NEED real SEO?
    Zostaw kontakt i zam├│w bezp┼éatn─ů konsultacj─Ö SEO z naszym doradc─ů.

    Je┼Ťli jeste┼Ť w┼éa┼Ťcicielem strony WWW lub sklepu internetowego i nie wiesz, czy Twoja witryna jest dopasowana do wymaga┼ä wyszukiwarki Google, to audyt SEO jest rozwi─ůzaniem dla Ciebie. Ka┼╝demu, kto prowadzi lub reklamuje sw├│j biznes w sieci, zale┼╝y na tym, aby strona by┼éa widoczna dla internaut├│w i wy┼Ťwietla┼éa si─Ö na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Aby to osi─ůgn─ů─ç, konieczne jest zweryfikowanie witryny pod wieloma r├│┼╝nymi wzgl─Ödami, a nast─Öpnie na tej podstawie opracowanie planu pozycjonowania.

    Cz─Östym zjawiskiem jest brak odpowiedniej optymalizacji lub zaniedbanie aspekt├│w, kt├│re maj─ů wp┼éyw na pozycj─Ö strony czy sklepu w wynikach wyszukiwania. Niestety osoba niedo┼Ťwiadczona nie b─Ödzie w stanie okre┼Ťli─ç, kt├│re obszary i konkretne elementy wymagaj─ů zmiany. Aby szczeg├│┼éowo oceni─ç i przeanalizowa─ç stan strony oraz wszystkich parametr├│w, kt├│re maj─ů realny wp┼éyw na miejsce w rankingu, warto przeprowadzi─ç audyt SEO. Co to jest? Kiedy warto si─Ö na niego zdecydowa─ç? Jakie s─ů jego korzy┼Ťci? Jak wygl─ůda audyt SEO strony WWW i sklepu internetowego? Tego wszystkiego dowiesz si─Ö w poni┼╝szym tek┼Ťcie.

    Czym jest audyt SEO?

    Czym jest audyt SEO?

    Audyt SEO jest to szczeg├│┼éowa analiza strony WWW lub sklepu internetowego. Jej celem jest wykrycie i nazwanie wszystkich b┼é─Öd├│w, kt├│re mog─ů negatywnie wp┼éywa─ç na pozycj─Ö witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Audyt sprawdza wszelkie obszary, kt├│re maj─ů nie tylko bezpo┼Ťredni, ale te┼╝ po┼Ťredni wp┼éyw na SEO. Dotyczy to aspekt├│w zar├│wno on-site (wykonywanych w obr─Öbie strony), jak i aspekt├│w off-site (wykonywanych poza obr─Öbem strony). Po przeprowadzeniu bada┼ä, analiz i test├│w sporz─ůdzany jest raport, kt├│ry przedstawia wyniki. Opisuje on stan witryny internetowej (b┼é─Ödy), a tak┼╝e jego mocne i s┼éabe strony. Ka┼╝dego w┼éa┼Ťciciela witryny najbardziej interesuje w┼éa┼Ťnie ten dokument. Raport z audytu SEO strony to podstawa do wprowadzania zmian i planowania nowych strategii.

    Rozwiń

    Audyt cz─Östo wykonywany jest jako pierwszy krok w przypadku us┼éugi pozycjonowania. Specjali┼Ťci od SEO rozpoczynaj─ů ca┼éy proces w┼éa┼Ťnie od sprawdzenia aktualnego stanu witryny. Jednak mo┼╝e on by─ç te┼╝ osobn─ů us┼éug─ů, wykonywan─ů przez zupe┼énie inn─ů firm─Ö.

    Co sprawdzaj─ů specjali┼Ťci podczas takiej us┼éugi? Audyt strony pod k─ůtem SEO mo┼╝e przybiera─ç r├│┼╝ne w formy w zale┼╝no┼Ťci od tego, czego potrzebuje strona oraz firma, kt├│ra zleca przeprowadzenie audytu. Celem mo┼╝e by─ç przeanalizowanie wszystkich aspekt├│w zwi─ůzanych bezpo┼Ťrednio z SEO, ale czasami zdarza si─Ö tak, ┼╝e konieczne jest zbadanie kilku konkretnych obszar├│w. Przyk┼éadowe elementy, jakie sprawdza si─Ö podczas audytu SEO to optymalizacja techniczna, frazy kluczowe, tre┼Ťci na stronie, profil linkowy oraz szybko┼Ť─ç ┼éadowania zawarto┼Ťci. Jest to jedynie niewielka cz─Ö┼Ť─ç czynnik├│w rankingowych Google. Tak naprawd─Ö nie wiadomo dok┼éadnie, ile ich jest, jednak przyjmuje si─Ö, ┼╝e ok. 200, z czego wi─Ökszo┼Ť─ç to tajemnica pilnie strze┼╝ona przez Google.

    Wiesz ju┼╝, czym jest audyt SEO, ale po co w┼éa┼Ťciwie si─Ö go przeprowadza? Ot├│┼╝ ka┼╝dy projekt potrzebuje kontroli i analizy. Je┼Ťli samodzielnie pozycjonujesz stron─Ö lub sklep, to warto dowiedzie─ç si─Ö, czy wprowadzane przez Ciebie dzia┼éania przynosz─ů efekty, a je┼Ťli nie, to co nale┼╝y zmieni─ç, aby taki rodzaj promowania biznesu w sieci mia┼é sens. Opr├│cz tego warto r├│wnie┼╝ zweryfikowa─ç, czy mo┼╝na zrobi─ç co┼Ť lepiej, nawet je┼Ťli efekty s─ů widoczne. Audyt pomo┼╝e sprawdzi─ç, jaki potencja┼é ma witryna internetowa.

    Czy mo┼╝na samemu przeprowadzi─ç audyt SEO Google? Teoretycznie w┼éa┼Ťciciel witryny mo┼╝e spr├│bowa─ç zweryfikowa─ç prowadzone dzia┼éania samodzielnie. Ale czy b─Ödzie to tak skuteczne, jak dzia┼éania do┼Ťwiadczonego specjalisty? Niestety nie. Dobra agencja ma przede wszystkim rzeteln─ů wiedz─Ö na temat tego, jakie czynniki Google bierze pod uwag─Ö przy warto┼Ťciowaniu stron. Specjali┼Ťci SEO wiedz─ů r├│wnie┼╝, jak interpretowa─ç wyniki oraz na podstawie raportu zarekomendowa─ç odpowiedni plan dzia┼éania. Opr├│cz tego dysponuj─ů oni profesjonalnymi narz─Ödziami, kt├│re s─ů konieczne do zbadania niekt├│rych obszar├│w witryny internetowej. Aby samodzielnie przeprowadzi─ç audyt SEO strony trzeba mie─ç ogromn─ů wiedz─Ö, a tak┼╝e by─ç na bie┼╝─ůco z aktualno┼Ťciami i trendami. Warto r├│wnie┼╝ wspomnie─ç, ┼╝e specjalista, kt├│ry nie ma nic wsp├│lnego ze stron─ů, b─Ödzie bardziej obiektywny i ┼éatwiej odnajdzie wszystkie b┼é─Ödy.

    Kiedy warto wykona─ç audyt SEO?

    Kiedy warto wykona─ç audyt SEO?

    Weryfikowanie poprawno┼Ťci strony pod k─ůtem pozycjonowania to zawsze dobry pomys┼é i ka┼╝dy, kto my┼Ťli o dobrej widoczno┼Ťci w sieci powinien robi─ç to regularnie. Jednak w niekt├│rych przypadkach absolutn─ů konieczno┼Ťci─ů jest sprawdzenie dzia┼éa┼ä SEO. Zaawansowany audyt nale┼╝y przeprowadzi─ç przede wszystkim wtedy, gdy nast─ůpi znaczny spadek widoczno┼Ťci w wynikach organicznych lub spadek konwersji. Taki stan rzeczy oznacza, ┼╝e dotychczasowe dzia┼éania niestety nie przynosz─ů ju┼╝ efekt├│w. Aby sprawdzi─ç, co jest przyczyn─ů tej niekorzystnej sytuacji, konieczne jest sprawdzenie wszystkich obszar├│w, kt├│re maj─ů wp┼éyw na widoczno┼Ť─ç w sieci.

    Rozwiń

    Kolejn─ů sytuacj─ů, kiedy audyt SEO to podstawa do osi─ůgni─Öcia sukcesu, jest pierwsze pozycjonowanie witryny. Je┼Ťli na stronie WWW lub w sklepie internetowym nigdy wcze┼Ťniej nie by┼éy wprowadzane dzia┼éania pod k─ůtem SEO, to jest to doskona┼éy czas, aby przeprowadzi─ç audyt i zweryfikowa─ç, jaka strategia b─Ödzie najlepsza dla danej witryny oraz czego nale┼╝y si─Ö pozby─ç. W tym przypadku audyt SEO Google b─Ödzie dobrym rozwi─ůzaniem zar├│wno przed wprowadzeniem dzia┼éa┼ä, jak i po ich uko┼äczeniu. Audyt wykonany przed rozpocz─Öciem pozycjonowania pozwoli dobra─ç odpowiedni─ů strategi─Ö, natomiast weryfikacja strony po pierwszych czynno┼Ťciach SEO to test, czy wprowadzone dzia┼éania i obrana strategia s─ů odpowiednie, czy nale┼╝y co┼Ť zmieni─ç.

    Opr├│cz tego audyt SEO strony doskonale sprawdzi si─Ö r├│wnie┼╝, je┼Ťli jako w┼éa┼Ťciciel witryny internetowej rozpoczynasz wsp├│┼éprac─Ö z innym us┼éugodawc─ů. Raport z przeprowadzonego audytu mo┼╝e by─ç doskona┼éym punktem wyj┼Ťcia do rozmowy z now─ů agencj─ů SEO. W takiej sytuacji ┼éatwiej b─Ödzie okre┼Ťli─ç koszty wsp├│┼épracy, poniewa┼╝ z raportu b─Ödzie mo┼╝na dowiedzie─ç si─Ö, jakie zmiany trzeba wprowadzi─ç i w jakim stanie jest aktualnie witryna. Warto r├│wnie┼╝ wspomnie─ç, ┼╝e niekt├│rzy pozycjonerzy stosuj─ů niedozwolone techniki, czyli tzw. Black Hat SEO, aby szybciej osi─ůgn─ů─ç efekty. Niestety dzia┼éania niezgodne z polityk─ů wyszukiwarki mog─ů przynie┼Ť─ç wi─Öcej szkody ni┼╝ korzy┼Ťci, poniewa┼╝ wyszukiwarka nak┼éada kary na witryny, kt├│re stosuj─ů niedozwolone techniki. Kar─ů mo┼╝e by─ç filtr algorytmiczny, kt├│ry sprawia, ┼╝e witryna obni┼╝a si─Ö o kilkana┼Ťcie lub nawet kilkadziesi─ůt pozycji. Je┼Ťli podejrzewasz, ┼╝e agencja lub specjalista SEO, z kt├│rym do tej pory wsp├│┼épracowa┼ée┼Ť, stosowa┼é Black Hat SEO, to r├│wnie┼╝ jest doskona┼éy moment na przeprowadzenie audytu SEO.

    Specjali┼Ťci od pozycjonowania rekomenduj─ů przeprowadzenie audytu r├│wnie┼╝ wtedy, gdy na stronie wprowadzane s─ů obszerne zmiany. Je┼Ťli Twoja witryna zostaje unowocze┼Ťniona, przebudowana lub od┼Ťwie┼╝ona, warto sprawdzi─ç, czy w nowej wersji b─Ödzie spe┼énia┼éa wymagania wyszukiwarki i mia┼éa szanse na wysokie pozycja w rankingu Google. Trzeba pami─Öta─ç, ┼╝e wyszukiwarka Google bierze pod uwag─Ö mn├│stwo czynnik├│w, z kt├│rych wi─Ökszo┼Ť─ç nie jest znana nawet najlepszym specjalistom SEO. Z tego wzgl─Ödu podczas przebudowywania strony bardzo ┼éatwo jest pope┼éni─ç b┼é─ůd, kt├│ry b─Ödzie utrudnia┼é uzyskanie wysokiej pozycji ÔÇô zw┼éaszcza je┼Ťli przebudow─ů serwisu zajmuje si─Ö osoba, kt├│ra nie ma du┼╝ego do┼Ťwiadczenia.

    Warto r├│wnie┼╝ wspomnie─ç, ┼╝e audyt SEO strony internetowej czy sklepu nie jest czynno┼Ťci─ů, kt├│r─ů wykonuje si─Ö tylko raz. Wymagania wyszukiwarki i potrzeby internaut├│w zmieniaj─ů si─Ö bardzo szybko. Co┼Ť, co dzia┼éa┼éo do tej pory, mo┼╝e okaza─ç si─Ö nagle nieskuteczne. Dlatego weryfikacja serwisu powinna odbywa─ç si─Ö regularnie. Oczywi┼Ťcie nie mo┼╝na jednoznacznie okre┼Ťli─ç, jak cz─Östo nale┼╝y to robi─ç. Wszystko zale┼╝y od stanu strony internetowej oraz od tego, w jak du┼╝ym stopniu realizuje ona cele przedsi─Öbiorstwa.

    Korzy┼Ťci z przeprowadzenia audytu SEO

    Korzy┼Ťci z przeprowadzenia audytu SEO

    Audyt SEO Google to proces z┼éo┼╝ony, czasoch┼éonny i skomplikowany, a je┼Ťli zlecisz to zadanie agencji, to r├│wnie┼╝ kosztowny. Dlatego wielu przedsi─Öbiorc├│w, kt├│rzy reklamuj─ů sw├│j biznes w internecie, uwa┼╝a, ┼╝e nie warto go wykonywa─ç. Takie my┼Ťlenie jest oczywi┼Ťcie b┼é─Ödne. Sprawdzenie strony pod k─ůtem dopasowania do wymaga┼ä wyszukiwarki to podstawa do tego, aby walczy─ç o wysokie pozycje na li┼Ťcie wynik├│w wyszukiwania. Audyt SEO, a w┼éa┼Ťciwie raport sporz─ůdzony po przeprowadzeniu audytu, wska┼╝e, co nale┼╝y poprawi─ç, aby dzia┼éanie serwisu by┼éo skuteczne. Bo przecie┼╝ ka┼╝da strona WWW czy sklep internetowy zostaj─ů utworzone w jakim┼Ť konkretnym celu. Takich cel├│w mo┼╝e by─ç wiele, jednak ostatecznie wszystko sprowadza si─Ö do pozyskiwania klient├│w i generowania zysk├│w. Sklep internetowy s┼éu┼╝y do prowadzenia bezpo┼Ťredniej sprzeda┼╝y, natomiast strona WWW mo┼╝e by─ç sposobem na komunikacje z klientami, generowanie lead├│w sprzeda┼╝owych oraz na prezentowanie oferty. Jednak, aby serwis internetowy pozwala┼é osi─ůga─ç zamierzone cele, musi by─ç odpowiednio utworzony, zoptymalizowany i pozycjonowany. Audyt SEO pomaga sprawdzi─ç, czy strona lub sklep internetowy spe┼éniaj─ů swoje zadania, a je┼Ťli nie, to co trzeba zmieni─ç, aby to robi┼éy.

    Rozwiń

    Niekt├│rzy uwa┼╝aj─ů te┼╝, ┼╝e nie ma sensu traci─ç czasu na przeprowadzenie audytu ÔÇô lepiej od razu zacz─ů─ç wprowadza─ç zmiany. Dzia┼éanie w taki spos├│b jest kolejnym b┼é─Ödem. Ka┼╝da witryna internetowa r├│┼╝ni si─Ö od siebie i wymaga wprowadzania innych strategii, pomimo tego, ┼╝e wymagania SEO dla serwis├│w s─ů zawsze takie same. Dlatego wprowadzanie dzia┼éa┼ä ÔÇ×na ┼ŤlepoÔÇŁ zdecydowanie nie b─Ödzie dobrym rozwi─ůzaniem. Warto te┼╝ wspomnie─ç, ┼╝e, mimo i┼╝ najcz─Ö┼Ťciej w kontek┼Ťcie audytu SEO strony m├│wi si─Ö o odnalezieniu b┼é─Öd├│w w serwisie internetowym, to weryfikacja przeprowadzona przez specjalist─Ö wskazuje te┼╝ jego mocne strony. Dzi─Öki temu wiadomo, na czym warto si─Ö skupi─ç, aby osi─ůga─ç jeszcze lepsze wyniki.

    Oczywi┼Ťcie wiele zale┼╝y od agencji, kt├│ra przeprowadza audyt SEO Google, oraz od tego, na jaki pakiet zdecyduje si─Ö w┼éa┼Ťciciel witryny. Im dro┼╝sza wersja us┼éugi, tym bardziej szczeg├│┼éowa b─Ödzie analiza. W niekt├│rych przypadkach agencja nie tylko bada serwis internetowy i sporz─ůdza raport, ale te┼╝ omawia wyniki z klientem i rekomenduje plan dzia┼éania. Pami─Ötaj zatem, aby zwr├│ci─ç uwag─Ö na to, jaki wariant us┼éugi wybierasz. Je┼Ťli po przeprowadzeniu audyty planujesz samodzielnie wprowadza─ç zmiany, wtedy szczeg├│lnie wa┼╝ny b─Ödzie dla Ciebie plan dzia┼éania zaproponowany przez agencj─Ö przeprowadzaj─ůc─ů audyt. Je┼Ťli zamierzasz zleci─ç to innej agencji, nie jest to a┼╝ tak istotne, poniewa┼╝ specjali┼Ťci, kt├│rzy b─Öd─ů pracowali nad Twoim serwisem, sami wyci─ůgn─ů odpowiednie wnioski z raportu.

    Podsumowuj─ůc, najwa┼╝niejsze korzy┼Ťci, jakie daje przeprowadzenie audytu SEO to:

    • szczeg├│┼éowa analiza aktualnego stanu serwisu internetowego;
    • odnalezienie i wskazanie wszelkich b┼é─Öd├│w wyst─Öpuj─ůcych na stronie;
    • wskazanie element├│w, kt├│re utrudniaj─ů stronie zyskanie wysokiej pozycji;
    • poprawa wydajno┼Ťci strony;
    • otrzymanie wskaz├│wek, dzi─Öki kt├│rym witryna internetowa b─Ödzie mog┼éa spe┼énia─ç swoje zadania, realizowa─ç cele przedsi─Öbiorstwa i dociera─ç do szerokiej grupy odbiorc├│w;
    • otrzymanie informacji dotycz─ůcych potencja┼éu serwisu internetowego (czy mo┼╝na zrobi─ç co┼Ť, aby by┼éo jeszcze lepiej?);
    • otrzymanie rekomendowanego planu dzia┼éania;
    • zwi─Ökszenia zadowolenia odbiorc├│w.

    Czy audyt SEO zwi─Ökszy widoczno┼Ť─ç witryny w sieci?

    Czy audyt SEO zwi─Ökszy widoczno┼Ť─ç witryny w sieci?

    Audyt SEO sklepu internetowego lub strony WWW to analiza serwisu i sprawdzenie wszystkich obszar├│w, kt├│re maj─ů wp┼éyw na jego widoczno┼Ť─ç w organicznych wynikach wyszukiwania. Dlatego samo przeprowadzenie audytu nie zwi─Ökszy widoczno┼Ťci witryny w sieci. Do tego konieczne jest pozycjonowanie, czyli szereg innych dzia┼éa┼ä, kt├│re pozwol─ů dopasowa─ç stron─Ö do wymaga┼ä wyszukiwarki. Audyt SEO to tak naprawd─Ö pierwszy krok pozycjonowania. Bez niego dopasowanie serwisu do algorytm├│w Google by┼éoby niemo┼╝liwie. Jest on podstaw─ů do wdra┼╝ania dzia┼éa┼ä optymalizacyjnych oraz dzia┼éa┼ä poza obr─Öbem strony.

    Rozwiń

    Audyt SEO Google nie zwi─Öksza bezpo┼Ťrednio widoczno┼Ťci strony w wynikach wyszukiwania, ale jest najwa┼╝niejszym i najskuteczniejszym ┼Ťrodkiem do osi─ůgni─Öcia tego celu. Analiza serwisu przeprowadzana podczas audytu pozwala wykry─ç elementy, kt├│re obni┼╝aj─ů pozycj─Ö strony i nie pozwalaj─ů jej pi─ů─ç si─Ö wy┼╝ej. Poznanie tych element├│w, a nast─Öpnie ich wyeliminowanie mo┼╝e skutecznie poprawi─ç miejsce w rankingu Google.

    Audyt SEO strony internetowej

    Audyt SEO strony internetowej

    Strona WWW i sklep internetowy to dwa zupe┼énie inne serwisy. R├│┼╝ni─ů si─Ö m.in. wielko┼Ťci─ů i przeznaczeniem. Z tego te┼╝ wzgl─Ödu weryfikowanie ich nieco si─Ö od siebie r├│┼╝ni. Oczywi┼Ťcie istniej─ů elementy i obszary, kt├│re maj─ů znacznie zar├│wno na stronie WWW, jak i w sklepie internetowym, jednak wci─ů┼╝ procesy te b─Öd─ů si─Ö od siebie r├│┼╝ni┼éy. Audyt SEO strony internetowej polega na sprawdzeniu, czy jest ona dopasowana do czynnik├│w rankingowych wyszukiwarki, a tak┼╝e, czy pomaga osi─ůgn─ů─ç cele biznesowe przedsi─Öbiorstwa. Jak zosta┼éo wspomniane wcze┼Ťniej, dotyczy to zar├│wno dzia┼éa┼ä wykonywanych w obr─Öbie witryny, jak i tych wykonywanych poza ni─ů.

    Rozwiń

    Dzia┼éania wykonywane na stronie (on-site) to optymalizacja. Jest to najobszerniejszy etap pozycjonowania, dlatego te┼╝ podczas audytu trzeba sprawdzi─ç wiele element├│w. Ogromne znaczenie ma tzw. optymalizacja techniczna, czyli aspekty takie jak: uproszczenie kodu HTML, ustawienie odpowiednich meta tag├│w, dba┼éo┼Ť─ç o szybko┼Ť─ç ┼éadowania strony i responsywno┼Ť─ç. Jest to jedynie cz─Ö┼Ť─ç czynnik├│w, kt├│re zaliczaj─ů si─Ö do optymalizacji technicznej i kt├│re maj─ů du┼╝y wp┼éyw na pozycj─Ö strony w wynikach wyszukiwania. Te i wszystkie inne elementy musz─ů zosta─ç sprawdzone i przeanalizowane. Jest to tzw. audyt techniczny SEO. Wymienione wy┼╝ej aspekty to przede wszystkim czynniki rankingowe, jakimi kieruje si─Ö wyszukiwarka Google podczas warto┼Ťciowania stron, jednak wp┼éywaj─ů one te┼╝ na zadowolenie internaut├│w. Je┼Ťli strona b─Ödzie dla nich nieatrakcyjna, to bardzo szybko z niej zrezygnuj─ů. Audyt SEO WWW pomaga zapobiec takim sytuacjom.

    Kolejny obszar, jaki weryfikuj─ů specjali┼Ťci w trakcie przeprowadzania audytu to content, czyli tre┼Ťci. Teksty w serwisie internetowym to jedna z najwa┼╝niejszych kwestii. Maj─ů one ogromne znacznie dla pozycjonowania stron, a do tego wp┼éywaj─ů na odbi├│r marki i pozwalaj─ů budowa─ç jej pozytywny i profesjonalny wizerunek. Jednak aby mog┼éy spe┼énia─ç wszystkie te zadania i skutecznie przybli┼╝a─ç przedsi─Öbiorstwo do osi─ůgni─Öcia konkretnych cel├│w, musz─ů by─ç odpowiednio utworzone. Audyt SEO strony sprawdza przede wszystkim: wyst─Öpowanie duplikat├│w na stronie, nasycenie tre┼Ťci frazami kluczowymi, u┼╝yteczno┼Ť─ç i jako┼Ť─ç tre┼Ťci, a tak┼╝e aspekty zwi─ůzane z formatowaniem. Wszystko to wyszukiwarka Google bierze pod uwag─Ö podczas warto┼Ťciowania stron.

    Opr├│cz tego elementy, jakie sprawdza audyt SEO Google w obr─Öbie witryny to linkowanie wewn─Ötrzne, dopasowanie s┼é├│w kluczowych, a tak┼╝e inne rozwi─ůzania wykorzystane w serwisie. A co z dzia┼éaniami poza stron─ů (off-site)? Najwa┼╝niejszym aspektem, jaki powinien sprawdza─ç ka┼╝dy dobry audyt SEO, jest linkowanie zewn─Ötrze. Jest to jeden z najistotniejszych czynnik├│w rankingowych Google. Dlatego podczas audytu powinien by─ç dok┼éadnie sprawdzony. Wa┼╝na jest przede wszystkim jako┼Ť─ç link├│w, czyli to, czy pochodz─ů one z warto┼Ťciowych serwis├│w. Warto┼Ťciowe serwisy to g┼é├│wnie takie, kt├│re s─ů podobne tematycznie do pozycjonowanej strony. Opr├│cz tego podczas audytu SEO strony specjali┼Ťci powinni r├│wnie┼╝ sprawdzi─ç plan budowania profilu linkowego. Odno┼Ťniki do strony powinny pojawia─ç si─Ö systematycznie. Nag┼ée pozyskanie wielu link├│w z jednego serwisu mog┼éoby zosta─ç odebrane przez wyszukiwark─Ö jako technika niedozwolona. To z kolei doprowadzi┼éoby do na┼éo┼╝enia na witryn─Ö filtru algorytmicznego.

    Audyt SEO strony internetowej bada r├│wnie┼╝ dzia┼éania konkurencji, aktywno┼Ť─ç w social mediach i na forach bran┼╝owych, a tak┼╝e wiele innych aspekt├│w, kt├│re Google bierze pod uwag─Ö podczas indeksowania stron.

    Audyt SEO sklepu internetowego

    Audyt SEO sklepu internetowego

    Sklep internetowy to serwis zdecydowanie bardziej rozbudowany ni┼╝ zwyk┼éa strona WWW. S┼éu┼╝y do promowania produkt├│w oraz oczywi┼Ťcie do prowadzenia sprzeda┼╝y online. Niekt├│re sklepy internetowe zawieraj─ů tysi─ůce produkt├│w; ka┼╝dy z nich powinien zosta─ç umieszczony na osobnej podstronie. Gdy serwis internetowy zawiera tysi─ůce podstron, bardzo trudno jest go optymalizowa─ç. Z tego te┼╝ wzgl─Ödu audyt SEO sklepu to spore wyzwanie. Podczas takiego procesu specjali┼Ťci musz─ů zbada─ç znacznie wi─Öcej element├│w ni┼╝ w przypadku strony WWW.

    Rozwiń

    Nale┼╝y jednak pami─Öta─ç, ┼╝e sklep to r├│wnie┼╝ witryna internetowa. Dlatego podczas audytu nale┼╝y sprawdzi─ç wszystkie aspekty zwi─ůzane z optymalizacj─ů. Agencja powinna sprawdzi─ç kod ┼║r├│d┼éowy strony, dane strukturalne, adresy URL, meta tytu┼é i meta opis, plik robots.txt, map─Ö strony, przekierowania, nag┼é├│wki czy nasycenie tre┼Ťci s┼éowami kluczowymi. Opr├│cz tego wa┼╝ne s─ů r├│wnie┼╝ aspekty zwi─ůzane z dzia┼éania off-site, czyli przede wszystkim linkowanie zewn─Ötrzne.

    W takim razie czym audyt SEO sklepu r├│┼╝ni si─Ö od audytu strony WWW? Sklep online zawiera przede wszystkim wi─Öcej tre┼Ťci. Ka┼╝dy produkt, a tak┼╝e kategoria potrzebuj─ů osobnego opisu. Konieczne jest zatem sprawdzenie, czy w obr─Öbie sklepu nie pojawiaj─ů si─Ö duplikaty, czy tre┼Ťci s─ů warto┼Ťciowe i nasycone frazami kluczowymi, czy zawieraj─ů odno┼Ťniki do innych podstron, a tak┼╝e, czy zach─Öcaj─ů do konwersji. Opr├│cz tego sklep przyjazny dla wyszukiwarki oraz dla u┼╝ytkownik├│w powinien zawiera─ç zdj─Öcia produkt├│w. Optymalizacja obraz├│w i grafik r├│wnie┼╝ jest istotna dla pozycjonowania, dlatego audyt SEO b─Ödzie sprawdza┼é te┼╝ ten aspekt. Obrazy powinny by─ç odpowiednio opisane (m.in. zawiera─ç s┼éowa kluczowe), mie─ç odpowiedni format, wag─Ö, rozdzielczo┼Ť─ç itp.

    Bardzo wa┼╝na jest r├│wnie┼╝ mobilna wersja sklepu internetowego (ten aspekt zosta┼é wspomniany r├│wnie┼╝ w akapicie po┼Ťwi─Öconym stronie WWW, jednak w przypadku sklepu trudniej jest osi─ůgn─ů─ç dobre efekty). Obecnie wi─Ökszo┼Ť─ç internaut├│w korzysta z telefon├│w kom├│rkowych. Je┼Ťli sklep nie b─Ödzie dopasowany do rozdzielczo┼Ťci tych urz─ůdze┼ä, jego przegl─ůdanie nie b─Ödzie komfortowe, przez co potencjalny klient nie stanie si─Ö klientem, tylko przejdzie do konkurencji. Audyt SEO sklepu internetowego powinien zatem sprawdzi─ç, jak zawarto┼Ť─ç poszczeg├│lnych podstron prezentuje si─Ö na smartfonach i tabletach.

    Czym jeszcze audyt SEO sklepu r├│┼╝ni si─Ö od audytu zwyk┼éej strony? W tym miejscu warto kolejny raz zwr├│ci─ç uwag─Ö na zadania, jakie spe┼énia sklep online. S┼éu┼╝y on przede wszystkim do sprzeda┼╝y produkt├│w. Oznacza to, ┼╝e internauci zostawiaj─ů w takim serwisie swoje dane osobowe, a tak┼╝e udost─Öpniaj─ů numery kart kredytowych. Z tego wzgl─Ödu serwis ten musi zapewnia─ç przede wszystkim bezpiecze┼ästwo. Sprawdzanie tego aspektu cz─Östo nale┼╝y ju┼╝ do tzw. audytu UX, czyli sprawdzania u┼╝yteczno┼Ťci i atrakcyjno┼Ťci sklepu, jednak wra┼╝enia u┼╝ytkownik├│w wa┼╝ne s─ů r├│wnie┼╝ dla SEO. Mo┼╝e nie wp┼éywaj─ů one bezpo┼Ťrednio na pozycj─Ö witryny, jednak warto wiedzie─ç, ┼╝e Google promuje strony, kt├│re s─ů warto┼Ťciowe. Je┼Ťli p┼éatno┼Ťci w sklepie nie b─Öd─ů bezpieczne, mo┼╝e zdarzy─ç si─Ö tak, ┼╝e u┼╝ytkownik zrezygnuje z zakup├│w i opu┼Ťci witryn─Ö. Wysoki wsp├│┼éczynnik odrzuce┼ä ju┼╝ natomiast bezpo┼Ťrednio wp┼éywa na pozycjonowanie sklepu. Dobry audyt SEO powinien zatem sprawdza─ç r├│wnie┼╝ takie aspekty jak struktura sklepu, przekierowania (najpowa┼╝niejsze s─ů b┼é─Ödy 5xx oraz 404) i inne obszary, kt├│rych niska jako┼Ť mo┼╝e spowodowa─ç, ┼╝e odbiorca zrezygnuje z zakup├│w w sklepie.

    Audyt SEO bloga

    Audyt SEO bloga

    Blog to obecnie jedno z najskuteczniejszych narz─Ödzi wykorzystywanych w marketingu internetowym. Regularne publikowanie artyku┼é├│w buduje profesjonalny wizerunek marki, pomaga utrzymywa─ç kontakt z klientami i potencjalnymi klientami, kreuje wizerunek eksperta, a tak┼╝e generuje ruch i wpiera proces pozycjonowania. Na blogu mo┼╝na umieszcza─ç s┼éowa kluczowe oraz odno┼Ťniki do innych podstron (je┼Ťli znajduje si─Ö w obr─Öbie pozycjonowanej witryny) lub linki zewn─Ötrzne (je┼Ťli znajduje si─Ö poza obr─Öbem witryny). W obu przypadkach b─Ödzie do ogromne wsparcie dla pozycjonowania. Opr├│cz tego blog firmowy mo┼╝e bezpo┼Ťrednio przyczyni─ç si─Ö do zwi─Ökszenia ilo┼Ťci zapyta┼ä od potencjalnych klient├│w.

    Rozwiń

    Jest to wi─Öc skuteczny, a tak┼╝e tani spos├│b na marketing w sieci. Jednak, aby blog firmowy spe┼énia┼é swoje zadania i rzeczywi┼Ťcie wspiera┼é pozycjonowanie, nawi─ůzywa┼é relacje z klientami czy zwi─Öksza┼é liczb─Ö zapyta┼ä od klient├│w, musi by─ç odpowiednio utworzony i rozwijany. Z tego wzgl─Ödu warto nie tylko zweryfikowa─ç poprawno┼Ť─ç witryny, ale r├│wnie┼╝ przeprowadzi─ç audyt SEO bloga. Wbrew pozorom stworzenie skutecznego i atrakcyjnego bloga nie jest ┼éatwym zadaniem.

    Co zatem sprawdza audyt? Jak powinno si─Ö prowadzi─ç bloga? Przede wszystkim jego wygl─ůd (szablon, kolory, czcionka itp.) musi by─ç sp├│jny z wizerunkiem marki oraz stron─ů internetow─ů czy witryn─ů sklepu. Dzi─Öki temu czytelnik b─Ödzie kojarzy┼é go z konkretn─ů firm─ů, co pozwoli zwi─Ökszy─ç ┼Ťwiadomo┼Ť─ç w┼Ťr├│d konsument├│w. Kolejna wa┼╝na kwestia, kt├│ra powinna zosta─ç przeanalizowana podczas audytu SEO bloga to sama tre┼Ť─ç. Og├│lne zasady s─ů takie same jak w przypadku wszystkich innych tre┼Ťci udost─Öpnianych w sieci. Musz─ů by─ç one przede wszystkim unikalne, ciekawe, pozbawione jakichkolwiek b┼é─Öd├│w, a tak┼╝e dobrze sformatowane (nag┼é├│wki, dzielenie tekstu na sekcje, wyr├│┼╝nienia itp.). Wszystko to wp┼éywa na wra┼╝enia u┼╝ytkownika, ale tak┼╝e na SEO, poniewa┼╝ wyszukiwarka Google nie b─Ödzie promowa┼éa niewarto┼Ťciowych tre┼Ťci zawieraj─ůcych b┼é─Ödy. Dlatego bardzo wa┼╝ne jest sprawdzenie tych aspekt├│w w trakcie audytu SEO.

    Opr├│cz tego trzeba uwa┼╝a─ç, aby nie nie wpa┼Ť─ç w sid┼éa tzw. kl─ůtwy wiedzy, co jest bardzo cz─Östo pope┼énianym b┼é─Ödem. Kl─ůtwa wiedzy polega na tym, ┼╝e ekspert w danej dziedzinie t┼éumaczy co┼Ť niezrozumia┼éym dla innych j─Özykiem; po prostu nie jest on w stanie patrze─ç z perspektywy innych os├│b. Oczywi┼Ťcie blog s┼éu┼╝y do tego, aby budowa─ç wizerunek eksperta, jednak tre┼Ť─ç musi by─ç zrozumia┼éa dla odbiorc├│w. W przeciwnym wypadku niech─Ötnie b─Öd─ů oni powracali na takiego bloga. Trzeba r├│wnie┼╝ pami─Öta─ç o tym, ┼╝e tematy na blogu nie mog─ů by─ç przypadkowe. Je┼Ťli artyku┼éy b─Öd─ů omawia─ç kwestie, kt├│re nie interesuj─ů odbiorc├│w, to blog nie b─Ödzie skuteczny. To r├│wnie┼╝ powinno zosta─ç zweryfikowane podczas audytu SEO. Tematy musz─ů by─ç przede wszystkim dopasowane do grupy docelowej. Z tego wzgl─Ödu wa┼╝ne jest dok┼éadne zbadanie potrzeb potencjalnych klient├│w. Trzeba sprawdzi─ç, czego najcz─Ö┼Ťciej szukaj─ů oni w internecie. Tematy wykorzystywane na blogu powinny przyci─ůga─ç odbiorc├│w. Tylko dzi─Öki temu b─Öd─ů one generowa┼éy warto┼Ťciowy ruch.

    Audyt SEO bloga powinien oczywi┼Ťcie sprawdza─ç dob├│r wykorzystanych fraz kluczowych, a tak┼╝e ich nasycenie w artyku┼éach. Nie mo┼╝e by─ç ich ani zbyt du┼╝o, ani zbyt ma┼éo. Opr├│cz tego wa┼╝ne jest tak┼╝e linkowanie zewn─Ötrzne lub wewn─Ötrzne (w zale┼╝no┼Ťci od tego, czy blog nale┼╝y do witryny, czy znajduje si─Ö poza jej obr─Öbem). Profil linkowy powinien by─ç dobrze zaplanowany. Odno┼Ťniki musz─ů prowadzi─ç wy┼é─ůcznie do podstron lub serwis├│w, kt├│re zainteresuj─ů u┼╝ytkownika czytaj─ůcego dany artyku┼é.

    Ile kosztuje i ile trwa audyt SEO?

    Ile kosztuje i ile trwa audyt SEO?

    Cena i czas trwania audytu SEO zale┼╝─ů od wielu r├│┼╝nych czynnik├│w, dlatego nie mo┼╝na poda─ç jednej konkretnej kwoty oraz czasu. Liczy si─Ö przede wszystkim to, czy specjali┼Ťci b─Öd─ů analizowali stron─Ö WWW czy sklep internetowy. W tym pierwszym przypadku audyt mo┼╝e trwa─ç kilka godzin lub kilka dni (w zale┼╝no┼Ťci od tego, jak bardzo rozbudowana jest strona). Natomiast w przypadku sklepu internetowego mog─ů to by─ç nawet dwa tygodnie. Z tego te┼╝ wzgl─Ödu b─Öd─ů r├│┼╝ni┼éy si─Ö koszty us┼éugi. Sprawdzenie tysi─ůca podstron w sklepie internetowym b─Ödzie wymaga┼éo wi─Öcej wysi┼éku oraz wi─Ökszego nak┼éadu pracy, dlatego us┼éuga b─Ödzie dro┼╝sza.

    Rozwiń

    Koszty za przeprowadzenie audytu SEO mog─ů wynosi─ç kilkaset z┼éotych lub kilka czy nawet kilkana┼Ťcie tysi─Öcy z┼éotych. Kompleksowy audyt b─Ödzie oczywi┼Ťcie dro┼╝szy. Natomiast je┼Ťli w┼éa┼Ťciciel witryny decyduje si─Ö na sprawdzenie tylko kilku konkretnych obszar├│w, to cena b─Ödzie ni┼╝sza.

    Dla niekt├│rych firm kilka lub kilkana┼Ťcie tysi─Öcy z┼éotych za tak─ů us┼éug─Ö to zbyt du┼╝o. Niekt├│rzy uwa┼╝aj─ů, ┼╝e nie jest to dobra inwestycja. Nie jest to oczywi┼Ťcie prawd─ů. Kompleksowy audyt SEO, czyli szczeg├│┼éowa analiza strony i wszystkich aspekt├│w off-site to podstawa do tego, aby stworzy─ç witryn─Ö przyjazn─ů dla wyszukiwarek i u┼╝ytkownik├│w internetu. Dzi─Öki temu b─Ödzie mo┼╝na walczy─ç o najlepsze pozycje w rankingu Google. A dlaczego jest to tak wa┼╝ne? Dlatego, ┼╝e wi─Ökszo┼Ť─ç internaut├│w korzysta wy┼é─ůcznie z pierwszej strony wynik├│w wyszukiwania, co oznacza, ┼╝e tylko pierwszych dziesi─Ö─ç witryn ma szanse na dotarcie to potencjalnych klient├│w. Pozycjonuj─ůc stron─Ö ÔÇ×na o┼ŤlepÔÇŁ i bez jakiegokolwiek planu w niekt├│rych przypadkach da si─Ö uzyska─ç lepsz─ů pozycj─Ö, jednak nie b─Ödzie mo┼╝liwa walka o pierwszych kilka miejsc w rankingu. Decyduj─ůc si─Ö na audyt SEO Google, szanse na to s─ů znacznie wi─Öksze, a ze wzgl─Ödu na to, ┼╝e podczas audytu sprawdza si─Ö r├│wnie┼╝ dzia┼éania konkurencji, mo┼╝liwe b─Ödzie rywalizowanie z liderami na rynku. Dlatego taka us┼éuga to zdecydowanie op┼éacalna inwestycja. W niekt├│rych przypadkach przeprowadzenie audytu SEO strony to jedyna szansa na zwi─Ökszenie widoczno┼Ťci w sieci.

    Niekt├│re agencje wykonuj─ů audyt SEO w ramach us┼éugi pozycjonowania. W takim przypadku jest on ju┼╝ wliczony w koszty.

    Płatny czy darmowy audyt SEO?

    Płatny czy darmowy audyt SEO?

    Obecnie na rynku mo┼╝na spotka─ç zar├│wno p┼éatny, jak i darmowy audyt SEO. Wielu przedsi─Öbiorc├│w ma problem z podj─Öciem decyzji. Czy lepiej zaoszcz─Ödzi─ç pieni─ůdze i wybra─ç wersj─Ö darmow─ů, czy jednak zainwestowa─ç w porz─ůdn─ů us┼éug─Ö? Aby odpowiedzie─ç sobie na to pytanie, trzeba przede wszystkim wiedzie─ç, czym s─ů oba te audyty oraz czym si─Ö od siebie r├│┼╝ni─ů.

    Rozwiń

    Darmowy audyt SEO strony to us┼éuga, kt├│r─ů oferuj─ů niekt├│re firmy potencjalnym klientom (np. takim, kt├│rzy w przysz┼éo┼Ťci mog─ů zdecydowa─ç si─Ö na zlecenie pozycjonowania w danej firmie). Do jego przeprowadzenia niepotrzebny jest wgl─ůd w kod ┼║r├│d┼éowy ani inne elementy, kt├│re dost─Öpne s─ů wy┼é─ůcznie dla w┼éa┼Ťciciela witryny. Aby przeprowadzi─ç bezp┼éatny audyt SEO, potrzebny jest jedynie adres serwisu internetowego. Znaj─ůc adres witryny, za pomoc─ů specjalnych narz─Ödzi mo┼╝na przeprowadzi─ç audyt SEO. Oznacza to, ┼╝e do analizy wykorzystuje si─Ö jedynie elementy, kt├│re s─ů publiczne i dost─Öpne dla wszystkich. Takie zbadanie strony mo┼╝e przeprowadzi─ç agencja SEO, ale r├│wnie┼╝ w┼éa┼Ťciciel witryny, poniewa┼╝ tak naprawd─Ö wszystko odbywa si─Ö automatycznie. Z tego te┼╝ wzgl─Ödu ten rodzaj audytu jest darmowy ÔÇô aby go wykona─ç nie trzeba mie─ç specjalistycznej wiedzy, umiej─Ötno┼Ťci, a do tego nie zajmuje on zbyt wiele czasu. Z darmowego audytu SEO oczywi┼Ťcie r├│wnie┼╝ sporz─ůdzany jest raport, kt├│ry przedstawia wyniki i opisuje b┼é─Ödy serwisu internetowego.

    Wydaje si─Ö to ca┼ékiem dobrym rozwi─ůzaniem, ale czy na pewno tak jest? Przede wszystkim trzeba wzi─ů─ç pod uwag─Ö to, ┼╝e automatyczna analiza strony nigdy nie b─Ödzie tak dok┼éadna, jak kompleksowy audyt wykonywany przez specjalist─Ö. Bezp┼éatny audyt SEO to tylko powierzchowna analiza, kt├│ra nie jest dopasowana do specyfiki danej witryny, nie bierze pod uwag─Ö cel├│w biznesowych przedsi─Öbiorstwa, a tak┼╝e nie jest dopasowana do konkretnej grupy docelowej. Oznacza to, ┼╝e nie jest on tak dok┼éadny i szczeg├│┼éowy i na pewno nie wyka┼╝e wszystkich b┼é─Öd├│w. Warto te┼╝ wspomnie─ç, ┼╝e darmowy audyt SEO sprawdza przede wszystkim stron─Ö g┼é├│wn─ů witryny, a raczej nie skupia si─Ö na pozosta┼éych podstronach. Jest to jednak zupe┼énie normalne. W ko┼äcu specjali┼Ťci od SEO nie wycenialiby kompleksowej analizy na kilka czy kilkana┼Ťcie tysi─Öcy, je┼Ťli darmowy audyt by┼éby tak samo skuteczny.

    Oczywi┼Ťcie bezp┼éatna us┼éuga ma te┼╝ swoje zalety. Nawet powierzchowne sprawdzenie strony pod k─ůtem SEO pomo┼╝e wykry─ç wiele jej niedoskona┼éo┼Ťci i wspomo┼╝e proces pozycjonowania oraz oczywi┼Ťcie ÔÇô jest darmowy. Czasami zdarza si─Ö tak, ┼╝e ma┼ée, lokalne firmy nie mog─ů pozwoli─ç sobie na du┼╝e koszty zwi─ůzane z promocj─ů w internecie. W takiej sytuacji bezp┼éatny audyt SEO mo┼╝e okaza─ç si─Ö dobrym rozwi─ůzaniem. Raport z darmowej analizy b─Ödzie doskona┼éym punktem wyj┼Ťcia do stworzenia og├│lnego planu dzia┼éania. Bo, mimo ┼╝e nie jest on tak dok┼éadny, jak p┼éatny audyt SEO, to jednak wykazuje najbardziej ra┼╝─ůce b┼é─Ödy. Jest to szybki i prosty spos├│b na uzyskanie podstawowych informacji. Co zatem sprawdza darmowa analiza serwisu internetowego, do kt├│rej jedyne czego potrzeba, to adres strony? Taki audyt analizuje m.in. mo┼╝liwo┼Ť─ç indeksowania, d┼éugo┼Ť─ç meta tag├│w, ilo┼Ť─ç i rozmieszczenie nag┼é├│wk├│w, obecno┼Ť─ç atrybut├│w ALT w obrazkach, szybko┼Ť─ç wczytywania strony czy responsywno┼Ť─ç. S─ů to jedynie podstawowe elementy, ale maj─ů ogromny wp┼éyw na pozycj─Ö strony w wynikach wyszukiwania. Pami─Ötaj jednak, ┼╝e bezp┼éatny audyt SEO najcz─Ö┼Ťciej jest tylko narz─Ödziem agencji do pozyskiwania klient├│w. Je┼Ťli zaoferuj─ů oni darmow─ů analiz─Ö, to bardzo prawdopodobne, ┼╝e klient zdecyduje si─Ö na audyt kompleksowy, aby dowiedzie─ç si─Ö wi─Öcej, a nawet na us┼éug─Ö pozycjonowania.

    A czym jest p┼éatny audyt SEO? Jest to kompleksowa us┼éuga, w trakcie kt├│rej badane s─ů wszystkie obszary maj─ůce wp┼éyw na pozycjonowanie serwisu internetowego. Specjali┼Ťci badaj─ů zar├│wno dzia┼éania na stronie, jak i poza ni─ů. Jednak obszerno┼Ť─ç analizy nie jest jedynym aspektem, jaki odr├│┼╝nia p┼éatn─ů us┼éug─Ö od darmowej. Audyt, za kt├│ry klient musi zap┼éaci─ç niema┼ée pieni─ůdze, jest dopasowany do specyfiki danej witryny, grupy docelowej, a tak┼╝e cel├│w, jakie chce osi─ůgn─ů─ç przedsi─Öbiorstwo. Wykonanie audytu SEO strony lub sklepu poprzedzone jest szczeg├│┼éowym wywiadem z w┼éa┼Ťcicielem witryny. Podczas takiej rozmowy agencja uzyskuje wszelkie informacje, kt├│re b─Öd─ů istotne przy analizowaniu serwisu. Opr├│cz tego w ramach takiej us┼éugi specjali┼Ťci opisuj─ů r├│wnie┼╝ najlepsze metody rozwi─ůzania problem├│w i pozbycia si─Ö b┼é─Öd├│w na stronie, rekomenduj─ů plan dzia┼éania, a tak┼╝e oceniaj─ů potencja┼é witryny.

    Oceń tekst
    Średnia ocen 4/5 - Liczba ocen: 5

    Tw├│j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Bezpłatny audyt

      Powiedz nam jaki zakres usług Cię interesuje,
      a skontaktujemy si─Ö w odpowiednim dla Ciebie terminie

        Je┼╝eli chcia┼éby┼Ť do┼é─ůczy─ç do naszego zesp├│┼éu, ale masz w─ůtpliwo┼Ťci - skontaktuj si─Ö z nami.
        Wypełnij formularz kontaktowy: