Darmowy audyt SEO strony internetowej

DARMOWA KONSULTACJA SEO

    Chcesz być pierwszy w Google?
    Dowiedz się, jak to zrobić podczas bezpłatnej konsultacji z analitykiem SEO. Zostaw kontakt i umów się.

    Jeśli jesteś właścicielem strony WWW lub sklepu internetowego i nie wiesz, czy Twoja witryna jest dopasowana do wymagań wyszukiwarki Google, to audyt SEO jest rozwiązaniem dla Ciebie. Każdemu, kto prowadzi lub reklamuje swój biznes w sieci, zależy na tym, aby strona była widoczna dla internautów i wyświetlała się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Aby to osiągnąć, konieczne jest zweryfikowanie witryny pod wieloma różnymi względami, a następnie na tej podstawie opracowanie planu pozycjonowania.

    Częstym zjawiskiem jest brak odpowiedniej optymalizacji lub zaniedbanie aspektów, które mają wpływ na pozycję strony internetowej czy sklepu w wynikach wyszukiwania. Niestety osoba niedoświadczona nie będzie w stanie określić, które obszary i konkretne elementy wymagają zmiany. Aby szczegółowo ocenić i przeanalizować stan strony oraz wszystkich parametrów, które mają realny wpływ na miejsce w rankingu, warto przeprowadzić darmowy audyt SEO.

    Co to jest audyt SEO?

    Audyt SEO (Search Engine Optimization) to szczegółowa analiza strony WWW lub sklepu internetowego. Jej celem jest wykrycie i nazwanie wszystkich błędów, które mogą negatywnie wpływać na pozycję witryny w organicznych wynikach wyszukiwania Google.

    Podczas analizy sprawdzane są wszelkie obszary, które mają nie tylko bezpośredni, ale też pośredni wpływ na SEO (Search Engine Optimization). Dotyczy to aspektów zarówno on-site (wykonywanych w obrębie strony np. zawartych w linkowaniu wewnętrznym), jak i aspektów off-site (wykonywanych poza obrębem strony). Po przeprowadzeniu badań, analiz i testów sporządzany jest raport, który przedstawia wyniki. Opisuje on stan witryny internetowej (błędy), a także jej mocne i słabe strony. Każdego właściciela witryny najbardziej interesuje właśnie ten dokument. Audyt strony i uzyskany dzięki niemu raport to podstawa do wprowadzania zmian i planowania nowych strategii.

    specjalista SEO podczas pracy

    Co powinien zawierać audyt SEO?

    Audyt SEO to bardzo ważne narzędzie, które ułatwia pozycjonowanie stron i umożliwia kompleksową optymalizację witryny. Aby jednak był on rzeczywiście przydatny, musi koncentrować się na istotnych obszarach. Analiza wyników i wykrycie ewentualnych błędów to najlepszy sposób na zwiększenie wydajności strony internetowej, dlatego warto skupić się na kilku kluczowych elementach. Oto czynniki, które powinien obejmować skuteczny audyt SEO:

    strona w przebudowie

    • indeksowanie witryny;
    • skuteczność słów kluczowych;
    • jakość treści;
    • dostępność zawartości (mapa XML, pliki robots.txt);
    • występowanie ewentualnych duplikatów treści;
    • system nawigacji;
    • linkowanie wewnętrzne;
    • błędy 4xx i 5xx;
    • szybkość witryny;
    • przekierowania;
    • przyjazność adresów URL;
    • skuteczność metadanych;
    • sieć linków zwrotnych;
    • dostosowanie do urządzeń mobilnych;
    • jakość obrazów i plików multimedialnych;
    • efektywność kampanii w mediach społecznościowych.

    Darmowy audyt SEO

    Opracowanie każdej strategii SEO powinno być poprzedzone przeprowadzeniem dokładnej analizy witryny i jej wydajności. Wykrycie ewentualnych błędów i zidentyfikowanie obszarów wymagających szczególnej uwagi, nierzadko wiąże się jednak z dość wysokimi kosztami. Na szczęście wiele firm oferuje darmowy audyt SEO, dzięki któremu pozycjonowanie stron przynosi o wiele lepsze efekty.

    Ważną cechą darmowego audytu jest brak konieczności wglądu w kod źródłowy witryny. Do przeprowadzenia analizy wystarczy jedynie adres URL konkretnej strony. Przy użyciu specjalistycznych narzędzi analitycznych, takich jak Google Search Console, bada się wszelkie elementy widoczne dla każdego użytkownika. Darmowy audyt SEO może być więc wykonany nie tylko przez zespół specjalistów, ale też przez właściciela danej strony.

    Cenną zaletą darmowego audytu jest też to, że do jego przeprowadzenia nie potrzeba specjalistycznej wiedzy i umiejętności, a wykonanie podstawowych badań nie zajmuje zbyt wiele czasu. Darmowy audyt SEO jest więc doskonałym sposobem na wstępne oszacowanie wydajności witryny przed podjęciem kroków związanych z usługą pozycjonowania.

    Kiedy wybrać bezpłatny audyt SEO?

    Darmowy audyt strony internetowej to doskonałe rozwiązanie dla wszystkich osób, którym zależy na poznaniu ogólnej wydajności witryny. Przeprowadzenie analizy słów kluczowych czy określenie jakości meta description to tylko niektóre zalety wynikające z wykorzystania tego procesu.

    Badanie to jest również świetną opcją, kiedy robimy audyt sami. Przy użyciu dość intuicyjnych narzędzi analitycznych, takich jak Google Search Console, łatwo jest uzyskać wszelkie istotne informacje dotyczące skuteczności podejmowanych działań. Samodzielna identyfikacja podstawowych błędów umożliwia również podjęcie decyzji odnośnie do skorzystania z kompleksowej, płatnej analizy witryny.

    Przeprowadzenie darmowego audytu zalecane jest również właścicielom stron internetowych, których ograniczony budżet nie pozwala na skorzystanie z płatnej opcji. Mimo że ten typ analizy nie odkryje błędów w kodzie HTML, z pewnością korzystnie wpłynie na efekty pozycjonowania stron, gdyż wskaże obszary, które wymagają szczególnej optymalizacji. Mowa tu o elementach, takich jak słowa kluczowe, szybkość ładowania strony czy jakość grafik.

    Wady darmowego audytu SEO

    Coraz częściej mówi się o bezpłatnych audytach SEO i korzyściach płynących z ich przeprowadzania. Czy proces ten posiada zatem jakiekolwiek wady? Okazuje się, że istnieje kilka istotnych czynników, dla których wykorzystanie płatnej analizy bez wątpienia jest lepszym wyborem.

    Największą wadą darmowego badania witryny jest przede wszystkim jego zautomatyzowanie. Podczas gdy kompleksowy audyt skupia się na nawet najmniej dostrzegalnych obszarach strony internetowej, jego bezpłatny odpowiednik uwzględnia jedynie widoczne błędy. O ile wciąż jest to duży krok w kierunku rozwoju marki, o tyle nie daje nam wystarczającej bazy informacji do stworzenia efektywnej strategii SEO, dzięki której witryna osiągnie satysfakcjonującą pozycję w wynikach wyszukiwania.

    Kolejnym defektem tego procesu jest niedostosowanie analizy do charakterystyki branży oraz specjalności marki. Firma zajmująca się projektowaniem wnętrz z pewnością publikować będzie mnóstwo zdjęć. Automatyczny audyt może wówczas wskazać na problem ze zbyt dużą liczbą grafik, mimo że w rzeczywistości jest to pożądanym efektem.

    Bezpłatne audyty stron z reguły koncertują się ponadto na badaniu wyłącznie strony głównej. Pomijany jest wówczas szereg innych istotnych danych, które okazać się mogą faktycznym źródłem problemów z pozycjonowaniem w wyszukiwarce Google.

    Mimo kilku istotnych wad, w wielu sytuacjach wciąż warto przeprowadzić darmowy audyt strony internetowej. Ograniczony budżet nie powinien być przecież przeszkodą w zarządzaniu skuteczną kampanią marketingową.

    Audyt strony internetowej - korzyści

    Najważniejsze korzyści, jakie daje przeprowadzenie kompleksowy darmowy audyt SEO, to:

    • szczegółowa analiza aktualnego stanu serwisu internetowego;
    • odnalezienie i wskazanie wszelkich błędów występujących na stronie;
    • wskazanie elementów, które utrudniają stronie i tym samym dla robota Google zyskanie wysokiej pozycji;
    • poprawa wydajności strony;
    • otrzymanie wskazówek, dzięki którym witryna internetowa będzie mogła spełniać swoje zadania, realizować cele przedsiębiorstwa i docierać do szerokiej grupy odbiorców (poniekąd analiza konkurencji);
    • otrzymanie informacji dotyczących potencjału serwisu internetowego (czy można zrobić coś, aby było jeszcze lepiej?);
    • otrzymanie rekomendowanego planu działania;
    • zwiększenia zadowolenia odbiorców.

    słabe i mocne strony

    Kiedy wykonać audyt strony www?

    Weryfikowanie poprawności strony względem pozycjonowania to zawsze dobry pomysł i każdy, kto myśli pod kątem widoczności w sieci, powinien robić to regularnie. Jednak w niektórych przypadkach absolutną koniecznością jest sprawdzenie działań SEO. Zaawansowany darmowy audyt SEO należy przeprowadzić przede wszystkim wtedy, gdy nastąpi znaczny spadek widoczności strony w wynikach organicznych lub spadek konwersji. Taki stan rzeczy oznacza, że dotychczasowe działania niestety nie przynoszą już efektów. Aby sprawdzić, co jest przyczyną tej niekorzystnej sytuacji, konieczne jest sprawdzenie wszystkich obszarów, które mają wpływ na widoczność w sieci.

    adres witryny internetowej

    Kolejną sytuacją, kiedy przeprowadzenie audytu SEO jest podstawą do osiągnięcia sukcesu, jest pierwsze pozycjonowanie witryny. Jeśli na stronie WWW lub w sklepie internetowym nigdy wcześniej nie były wprowadzane działania pod kątem SEO, to jest to doskonały czas, aby przeprowadzić analizę i zweryfikować, jaka strategia będzie najlepsza dla danej witryny oraz czego należy się pozbyć. W tym przypadku darmowy audyt SEO (lub też płatny) będzie dobrym rozwiązaniem zarówno przed wprowadzeniem działań, jak i po ich ukończeniu. Wykonanie audytu SEO przed rozpoczęciem pozycjonowania pozwoli dobrać odpowiednią strategię, natomiast weryfikacja strony po pierwszych czynnościach SEO to test, czy wprowadzone działania i obrana strategia są odpowiednie, czy należy coś zmienić.

    Ile trwa i ile kosztuje audyt SEO?

    W przypadku procesu, jakim jest audyt strony WWW lub sklepów internetowych, cena i czas trwania zależą od wielu czynników, dlatego nie można podać konkretnych parametrów. Liczy się przede wszystkim to, czy specjaliści będą analizowali stronę internetową czy sklep online. W tym pierwszym przypadku cały proces może trwać kilka godzin lub kilka dni (w zależności od tego, jak bardzo rozbudowana jest strona). Natomiast w przypadku sklepu internetowego mogą to być nawet dwa tygodnie. Z tego też względu koszty usługi będą się różniły. Sprawdzenie tysiąca podstron w sklepie internetowym będzie wymagało więcej wysiłku oraz większego nakładu pracy, dlatego usługa będzie droższa. Wiele zależy też od tego, czy jest to darmowy audyt strony, czy też płatny. Niektóre agencje wykonują kompleksowe analizy w ramach usługi pozycjonowania. W takim przypadku jest on już wliczony w koszty.

    Jeśli zastanawiasz się, czy wykonać audyt SEO i jakie będą tego koszty, musisz nastawić się na kilkaset złotych lub kilka, a nawet kilkanaście tysięcy złotych. Kompleksowy będzie oczywiście droższy. Natomiast jeśli właściciel witryny decyduje się na sprawdzenie tylko kilku konkretnych obszarów, cena będzie niższa. Warto też wiedzieć, że istnieje taka opcja, jak bezpłatny audyt, jednak nie każda firma jest w stanie go zaoferować.

    Audyt sklepu internetowego

    Sklepy internetowe są znacznie bardziej rozbudowane niż standardowe witryny. Nic więc dziwnego, że ich audyty SEO są dość skomplikowane. Na co zatem zwrócić uwagę podczas badania witryn e-commerce? Aby kompleksowo zoptymalizować skuteczność sklepu, warto przyjrzeć się opisom poszczególnych produktów. Występowanie zduplikowanych treści to podstawowy błąd, który audyt SEO powinien wykryć. Analiza powinna również obejmować jakość poszczególnych grafik, liczbę słów kluczowych, a także niezwykle ważną mobilną wersję sklepu. Trzeba bowiem zaznaczyć, że współcześni użytkownicy preferują dokonywanie zakupów z poziomu swoich smartfonów. Analiza witryny e-commerce powinna się więc koncentrować na dostosowaniu funkcjonalności sklepu do małych ekranów urządzeń mobilnych.

    Jednym z najważniejszych elementów sklepów internetowych, mających bezpośredni wpływ na współczynnik konwersji, jest bezpieczeństwo witryny. Klienci, chcąc chronić swoje dane osobowe, zwracają szczególną uwagę na wszelkie zabezpieczenia strony. Analiza witryny powinna więc maksymalnie skupiać się na tym aspekcie.

    Kiedy warto przeprowadzić audyt sklepu internetowego?

    Na wstępie warto zaznaczyć, że kompleksowy audyt witryny powinien być częścią strategii marketingowej każdej współczesnej marki. Wykrycie ewentualnych nieprawidłowości na wczesnym etapie pozwala bowiem uniknąć wszelkich problemów z pozycjonowaniem strony internetowej i wzmacnia jej autorytet na stale rozwijającym się rynku.

    Dokładna analiza wydajności sklepu ma jednak szczególne znaczenie, gdyż pod uwagę bierze elementy bezpośrednio wpływające na przychody firmy. Nawet najlepszy asortyment nie zapewni doskonałych wyników sprzedażowych, jeśli witryna nie zagwarantuje użytkownikom dobrej funkcjonalności i intuicyjnej nawigacji. Kiedy zatem warto pomyśleć o audycie SEO?

    Badanie skuteczności sklepu internetowego można przeprowadzić na każdym etapie jego istnienia. Wykonanie audytu przed uruchomieniem witryny e-commerce da pewność, że wszystkie elementy zostały odpowiednio zoptymalizowane pod kątem SEO oraz umożliwi wgląd w strukturę treści i jej dostosowanie do potrzeb i oczekiwań grupy docelowych odbiorców. Po rozpoczęciu działalności ważne jest, aby regularnie monitorować swoje wyniki. Audyt strony internetowej jest wówczas najlepszym rozwiązaniem, gdyż zapewnia pełny wgląd w wydajność poszczególnych aspektów sklepu.

    Analiza struktury sklepu powinna być również pierwszym wyborem w przypadku zauważenia spadków w wynikach wyszukiwania. Warto wówczas wykorzystać specjalistyczne narzędzia, takie jak Google Search Console, i postarać się zidentyfikować przyczyny tego problemu.

    O audycie SEO można również pomyśleć przed wprowadzeniem jakichkolwiek zmian w sklepie internetowym. Pozwoli on bowiem dobrać odpowiednie środki optymalizacyjne, które być może okażą się kluczem do sukcesu danego biznesu.

    Co bada audyt witryny e-commerce?

    Jak już wspomniano, sklepy internetowe są o wiele bardziej złożone, niż standardowe strony www. Nic więc dziwnego, że audyt witryny e-commerce obejmować będzie inne obszary. Skupi się on bowiem przede wszystkim na funkcjonalności , której jakość ma bezpośredni wpływ na wyniki sprzedażowe. Aby więc zmaksymalizować efekty, jakie daje pozycjonowanie, audyt sklepu powinien koncentrować się na następujących czynnikach:

    • techniczna struktura witryny – mowa tu o elementach, takich jak szybkość ładowania czy przyjazny układ treści. Wystąpienie wszelkich błędów w tym obszarze może mieć bardzo niekorzystny wpływ na współczynnik konwersji;
    • wrażenia użytkownika – audyt bada skuteczność wszelkich elementów mających na celu zwiększenie zadowolenia odbiorców i zachęcenie ich do dokonania faktycznych zakupów. Analizowana jest wówczas intuicyjność nawigacji, optymalizacja grafik czy też spójność zawartości;
    • optymalizacja pod kątem SEO – w zakres badania wchodzi wówczas wiele elementów mających wpływ na widoczność witryny w SERP. Audyt skupia się wówczas na czynnikach, takich jak linkowanie wewnętrzne, słowa kluczowe, adresy URL czy jakość treści.
    • bezpieczeństwo witryny – istotnym zadaniem audytu SEO jest również ustalenie, czy sklep spełnia podstawowe wymogi bezpieczeństwa. Konsumenci z pewnością nie zdecydują się na dokonanie transakcji online, jeśli uznają, że ich dane są zagrożone.
    • analiza działań konkurencji – prześledzenie działań innych marek z branży pozwala zidentyfikować zarówno skuteczne, jak i te mniej efektywne techniki marketingowe. Dzięki takim informacjom łatwiej jest stworzyć strategię SEO, która nasili pozyskiwanie ruchu i zapewni pożądane wyniki sprzedażowe.

    linki w tekście na stronie

    Jak powinien wyglądać audyt SEO płatny?

    Podczas gdy darmowy audyt SEO skupia się na elementach dostępnych każdemu użytkownikowi, płatna analiza obejmuje znacznie więcej obszarów witryny. Odpłatny przegląd strony zwraca bowiem uwagę na wszystkie czynniki wpływające na pozycjonowanie w Google. Mowa tu na przykład o kodzie strony czy innych czynnikach niewidocznych dla odbiorców. Płatne audyty stron są więc doskonałym sposobem na kompleksową optymalizację strategii SEO. Niemniej jednak, w przypadku ograniczonego budżetu, warto skorzystać z ich bezpłatnego odpowiednika, gdyż wykrycie nawet najdrobniejszych błędów, może okazać się kluczem do sukcesu każdej marki.

    Na czym skupiają się płatne audyty SEO?

    Jak już wspomniano, celem płatnych audytów SEO jest analiza wszystkich elementów związanych z pozycjonowaniem witryny. Dzięki dostępowi do kodu Twojej strony internetowej, specjaliści są w stanie zbadać nawet najdrobniejsze szczegóły, które mogą mieć istotny wpływ na ranking w Google. Zgromadzone informacje służą jako baza do opracowania skutecznej strategii optymalizacyjnej, dzięki której każdy przedsiębiorca zbuduje silny wizerunek swojej marki w sieci. Oto kluczowe zalety, które zapewnia kompleksowa analiza witryny przeprowadzona przez doświadczonych specjalistów SEO:

    • badanie strony pod kątem celów przedsiębiorstwa;
    • dokładna analiza konkurencji;
    • określenie jakości wszystkich adresów w witrynie;
    • analiza strategii pod kątem danej branży;
    • pomiar dostępu zawartości witryny dla robotów Google.

    wersja mobilna strony internetowej

    Celem płatnego audytu SEO jest wykrycie wszystkich możliwych błędów w witrynie i zidentyfikowanie obszarów, których wątpliwa skuteczność może narazić ją na spadek pozycji w wyszukiwarce Google. Cena tego badania może nieco odstraszać przedsiębiorców, zwłaszcza tych, którzy nie są świadomi znaczenia tego procesu. Mimo wszystko warto zainwestować w to przedsięwzięcie, gdyż może stanowić najlepszy sposób na pokonanie branżowych rywali i uzyskanie miana lidera w danej specjalizacji.

    Oceń tekst
    Średnia ocen 4.9/5 - Liczba ocen: 53
    Zaufali nam:
    romet
    Orange
    merlin.pl
    Jean Louis David
    Lou
    Mosquito
    MK Cafe
    Primagran
    Liqui Moly
    Gerda
    Brilu
    HICRON
    Omega Pilzno
    epaka
    PRZEDSIĘBIORSTWO HANDLOWE „JETA” Sp. z o.o.
    BeBio
    COLUMBUS ENERGY S.A.
    AQUAEL Janusz Jankiewicz sp. z o.o.
    „NAGABA” sp. j
    AQUAEL ZOO Janusz Jankiewicz sp. z o.o.
    Dekoria GmbH
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.