Zapytaj o ofertę
Wpływ geolokalizacji na pozycję frazy
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Wpływ geolokalizacji na pozycję frazy

Wpływ geolokalizacji na pozycję frazy

5 min. czytania

Algorytmy wyszukiwarki Google biorą pod uwagę wiele czynników przy określaniu pozycji stron. To sprawia, że czasami ciężko określić, jakie działania warto podjąć – dla lokalnych biznesów szczególne znaczenie z pewnością będzie mieć geolokalizacja. Pozycjonowanie z wykorzystaniem danych o położeniu użytkownika może mieć bardzo korzystny efekt – sprawdź, jak podejść do tej kwestii.

Czym jest geolokalizacja?

Na samym początku warto skupić się przede wszystkim na tym, czym właściwie jest geolokalizacja: pozycjonowanie to nie jedyny proces, w którym czynnik ten ma spore znaczenie. Z użyciem mechanizmów geolokalizacji możliwe jest dość dokładne określenie pozycji użytkownika – w wielu przypadków nawet do poziomu konkretnej ulicy czy budynku. W tym celu wykorzystuje się przede wszystkim sygnał GPS, który jest przesyłany przez większość urządzeń mobilnych, oraz adresy IP przypisane do wszystkich urządzeń sieciowych. Warto przy tym zaznaczyć, że sam termin „pozycjonowanie” może odnosić się również do geolokalizacji, jednak w kontekście marketingu online oznacza on przeważnie ustalanie kolejności stron w wynikach wyszukiwania danej frazy.

Jakie jest znaczenie geolokalizacji dla SEO? Algorytmy wyszukiwarek są stale rozwijane i biorą pod uwagę coraz większą liczbę czynników rankingowych. Obecnie Google jest w stanie bez problemu zaserwować nam wyniki powiązane z naszą lokalizacją. Służą do tego właśnie dane zdobyte poprzez GPS i adres IP. Nie jest to idealny system – szczególnie w przypadku komputerów stacjonarnych często możemy zauważyć, że zamiast naszej pozycji wyświetla się właściwie lokalizacja dostawcy internetu. Mimo tego, głównie ze względu na wzrost udziału smartfonów w wyszukiwaniu, pozycjonowanie lokalne z użyciem geolokalizacji jest coraz istotniejsze. Dzięki temu nawet lokalne firmy mają szansę na spory rozgłos poprzez frazy takie jak „fryzjer Bydgoszcz” czy „barber Warszawa centrum”. Z założenia geolokalizacja powinna pozwolić na wyświetlenie wyników dopasowanych do lokalizacji bez konieczności wpisywania fraz związanych z danym miejscem.

Wyszukiwanie w Google: geolokalizacja a kwestia lokalizacji serwera i użytkownika

Niekiedy może się zdarzyć, że geolokalizacja nie zadziała w pełni poprawnie, a nasze wyniki będą dotyczyć zupełnie innego miejsca. Dzieje się tak między innymi ze względu na lokalizację serwera, na którym postawiona jest strona. Algorytmy Google zawsze sprawdzają ten parametr, co może mieć wpływ na uwzględnianie witryny przy konkretnych zapytaniach. Można obejść ten problem, wykupując lokalny hosting, jednak takie działanie jest często ograniczone przez dostępność wolnych miejsc czy nawet samych usług. Z podobnymi sytuacjami możemy spotkać się w przypadku innego adresu dostawcy internetu. Warto także zaznaczyć, że wyszukiwarka bierze pod uwagę również ostatnie wyszukiwania danego użytkownika, które mogą w pewnym stopniu służyć do określenia jego lokalizacji. Google sprawdza również tymczasowe dane zapisane w przeglądarce, by jeszcze precyzyjniej „odnaleźć” konkretnego internautę.

Geolokalizacja – wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania

Jaki jest efekt geolokalizacji na wyniki wyszukiwania Google? To temat, który bezpośrednio wiąże się ze słowami kluczowymi, które decydują o tym, jakie zapytania wpisane w wyszukiwarkę mogą prowadzić do danej strony. Chcąc wykorzystać dane o pozycji użytkownika, warto pozycjonować witrynę pod kątem fraz lokalnych – mogą one zawierać nazwę regionu, miasta, dzielnicy bądź ulicy.

Pozycjonowanie lokalne

Google bardzo chętnie promuje lokalne strony internetowe, które mogą wyświetlić się po wpisaniu haseł z konkretnym miejscem, a także przy wyszukiwaniach z danej lokalizacji. To sprawia, że nawet niewielkie biznesy mają szansę konkurować z największymi firmami. Z pozycjonowaniem lokalnym możliwe jest skupienie się na konkretnej grupie użytkowników, którzy mieszkają w pobliżu placówki przedsiębiorstwa. Pozyskując ruch od takich internautów, możemy liczyć na znacznie większe zainteresowanie ofertą i zwiększoną szansę na skorzystanie z usług lub produktów od razu po odnalezieniu strony.

O co jeszcze warto zadbać przy pozycjonowaniu lokalnym?

Frazy kluczowe to jeden z najważniejszych czynników wpływających na widoczność strony internetowej i rozpoznawalność marki, a co za tym idzie – skuteczność kampanii w wyszukiwarce. Jak połączyć geolokalizację z lokalnymi hasłami? Warto przede wszystkim zauważyć, że niektóre strony mogą nie być wyświetlane przy wyszukiwaniu opartym na położeniu użytkownika ze względu na inną lokalizację serwera. Wtedy z pewnością przydatne będą frazy kluczowe, które „podpowiedzą” algorytmom Google, skąd pochodzi dana firma i przy jakich hasłach ją wyświetlać. To również dobry sposób na budowanie wizerunku marki. Jeśli dana strona internetowa znajdzie się wśród kilku pierwszych wyników Google, prawdopodobnie będzie postrzegana jako jedna z najlepszych firm w swojej branży. Co więcej, pozycjonowanie lokalne to dobry sposób na połączenie sprzedaży stacjonarnej ze sprzedażą online.

Wizytówka Google Moja Firma a geolokalizacja

Google Moja Firma jest bardzo ważnym czynnikiem, który wpływa na pozycjonowanie lokalne. Wyszukiwarka „pcha” w górę wszystkie strony internetowe i firmy, które korzystają z profilu Google My Business. Prowadzenie i regularne aktualizowane wizytówki działalności może mieć spory wpływ na efekty lokalnego SEO, a ponadto ułatwi klientom znaleźć lokalizację firmy oraz dane kontaktowe.

Takie rozwiązanie pozwoli nie tylko zachęcić potencjalnych konsumentów do skorzystania z usług firmy, lecz także zapewnić wygodny dostęp do opinii wcześniejszych klientów. Jednym z efektów, które można osiągnąć z wizytówką Google Moja Firma, jest zaznaczenie placówki na Mapach Google – dzięki temu możemy liczyć na ruch zarówno z wyszukiwarki, jak i z aplikacji.

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: clevertist.com, trucqer.com

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 9
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Jak przechwytywać domeny?
    Jak przechwytywać domeny?
    Dzięki przechwyceniu domeny możesz stać się abonentem adresu o bardzo dobrych parametrach SEO. Istnieje kilka metod, jak to zrobić. Warto sprawdzić.
    EAT i YMYL – czym są i jakie mają znaczenie w SEO?
    EAT i YMYL – czym są i jakie mają znaczenie w SEO?
    Najważniejszym zadaniem Google jest zapewnienie użytkownikom najlepszych wyników wyszukiwania. Podpowiemy Ci, jak sprostać tym oczekiwaniom.
    Jak zmierzyć autorytet strony?
    Jak zmierzyć autorytet strony?
    Domain Authority jest obecnie pożądanym wskaźnikiem na każdej stronie. Nasz wpis pomoże Ci zrozumieć ideę mierzenia wskaźnika autorytetu domeny.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.