Zapytaj o ofertę

Czy warto korzystać z AI marketingu?

5 min czytania
Czy warto korzystać z AI marketingu?
Kategoria Marketing

Wielu naukowców dąży do opracowania technologii, która zdoła zastąpić ludzi w wykonywaniu niektórych aktywności. Czy AI marketing to dobre połączenie? Już na wstępie możemy śmiało powiedzieć, że tak! O powodach, dla których warto sięgnąć po “dobrodziejstwa” sztucznej inteligencji, dowiesz się z lektury artykułu.

Spis treści:

Czym jest tajemniczy skrót AI?

Akronim AI to rozwinięcie anglojęzycznego artificial intelligence, co w języku polskim oznacza sztuczną inteligencję. Zalicza się do niej wszelkiego rodzaju oprogramowania, instrumenty czy aplikacje, których misją jest odwzorowanie ludzkich zachowań w procesach przetwarzania, a następnie wykorzystywania uzyskanego zasobu informacji.

W jakich sektorach można najczęściej spotkać się z zastosowaniem AI? Popularnością cieszą się handel i przemysł, choć już w życiu codziennym można dostrzec powszechność sztucznej inteligencji. Dowodem na to są wielofunkcyjne urządzenia mobilne np. smartfony.

AI marketing, czyli support działań promocyjnych marki

AI marketing co to jest i jak pomaga firmom rozwijającym e-sprzedaż? Otóż to zestaw działań promocyjnych wdrożonych przez przedsiębiorstwo, dodatkowo wspieranych przez sztuczną inteligencję. W innej definicji AI marketing utożsamiany jest z wykorzystaniem określonej, dedykowanej puli narzędzi wyposażonych w umiejętności przewidywania ludzkich zachowań i postaw, które z kolei mają korzystny wpływ na realizację różnych celów marketingowych.

W AI marketingu uwzględniany jest pełen zakres danych, począwszy od nastrojów, zainteresowań użytkowników, a skończywszy na wielkości rynku. W związku z tym można wykorzystać go do różnych celów (np. uskuteczniania wydajności reklamy bądź poprawy optymalizacji kampanii).

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Co wchodzi w skład AI marketingu?

Jakie narzędzia wyposażone są w opcję sztucznej inteligencji, które jednocześnie spisują się wzorowo w marketingu? W zasięgu ręki znajduje się kilka rozwiązań wartych przemyśleń i analizy pod kątem funkcjonalności zarządzanej platformy firmy. Oto wybrane przez nas sugestie.

Kontakt z klientem 24/7 dzięki chatbotom

Strona WWW wyposażona w funkcję chatbotów to idealny pomysł, zwłaszcza jeśli zależy Ci na umocnieniu więzi z klientem i skłonieniu go do zakupów. Jednocześnie trudno wyobrazić sobie, że takie całodobowe wsparcie leżałoby w gestii jednego z pracowników. Boty, których zadaniem jest udzielanie kompleksowych odpowiedzi, zostały zaprogramowane w taki sposób, aby umiejętnie radzić sobie z rozwiązywaniem najczęstszych dylematów pojawiających się ze strony użytkownika.

AI i targetowanie

Sztuczna inteligencja odnajduje się także podczas opracowywania strategii reklamowych. Sięgając po narzędzie, jakim jest Google Ads, nie musisz obawiać się, że trafisz z przekazem do niewłaściwego grona odbiorców. AI chłonie wiedzę w sposób “maszynowy”, dzięki czemu algorytmy w toku przeprowadzanych testów uskuteczniają dotarcie z przekazem do klienta docelowego.

Automatyzacja w tworzeniu treści

Dość świeżym rozwiązaniem w marketingu okazuje się tworzenie contentu za sprawą sztucznej inteligencji. Nierzadko jednak pojawiają się błędy, dlatego copywriter, korzystając z narzędzia AI, powinien być niezwykle czujny i modyfikować wygenerowane treści. Mimo wszystko to dalekie posunięcie w procesach kreacyjnych contentu.

Przewiduj, analizuj i twórz scenariusze

Aby uzyskać satysfakcjonującą pozycję w rankingu Google, musisz szczególnie zatroszczyć się o efektywne przewidywanie trendów czy zachowań klientów. Pomocna w tym wszystkim okazuje się skrupulatna analiza aktualnych danych, a dzięki sztucznej inteligencji jesteś w stanie opracować każdy plan działania, w zależności od zmiennych.

Argumenty przemawiające za skorzystaniem z AI marketingu

Już na tym etapie można stwierdzić, że zalet jest mnóstwo. Jakich korzyści możesz więc spodziewać się po artificial intelligence? Sprawdź sam!

  • Bardziej efektywna obserwacja działań składających się na wydajność reklamy (gromadzenie danych odnośnie do częstotliwości kliknięć).
  • Lepsze targetowanie, czyli dostarczanie informacji dotyczących tego, kto znajduje się w grupie potencjalnych klientów.
  • Łatwa i przyjemna optymalizacja strony.
  • Projekt kampanii dostosowany do profilu grupy docelowej (potrzeb i zachowań zakupowych konsumentów).
  • Większe rozeznanie w potrzebach i preferencjach potencjalnych klientów.

Jeżeli zastanawiasz się, AI marketing jak zacząć i czy w ogóle warto?, koniecznie zapoznaj się z listą minusów tego rozwiązania.

  • Duże koszty.
  • Niezliczony wachlarz marketingowych możliwości ze sztuczną inteligencją w roli głównej może powodować niemały dysonans. Warto uzbroić się w cierpliwość, skrupulatnie przeanalizować cele i budżetowe możliwości przedsiębiorstwa.
  • Częsta konieczność dysponowania odpowiednim zasobem informacji, aby poradzić sobie z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi.

Podsumowanie

Sięgając po AI marketing, usprawniasz biznesową działalność, odciążasz pracowników i udoskonalasz obsługę klienta. Jeśli wciąż wahasz się, czy gra warta jest świeczki i przeznaczenia części budżetu, skrupulatnie przemyśl biznesowy plan funkcjonowania firmy. Z pewnością dojdziesz do wniosku, że bez sztucznej inteligencji trudno w dzisiejszych czasach o zmodernizowany, kompleksowy rozwój przedsiębiorstwa. W końcu technologia to przyszłość XXI wieku również w branży marketingu.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go! Masz stronę internetową i chciałbyś wreszcie zacząć zarabiać? Zapraszamy na konsultację z naszymi analitykami SEO! Na spotkaniu dowiesz się jak pozycjonowanie może wspomóc Twój biznes.

Karolina Goćkowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 6

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Brief dla agencji marketingowej – jak wygląda? Jak go napisać?
Brief dla agencji marketingowej – jak wygląda? Jak go napisać?
Brief dla agencji to dokument, dzięki któremu planowanie działań marketingowych przebiega o wiele sprawniej. Co powinien zawierać? Koniecznie czytaj dalej.
Jakie wyróżniamy kanały sprzedaży internetowej?
Jakie wyróżniamy kanały sprzedaży internetowej?
Obecnie nie wystarczy skupić się na sprzedaży dobrej jakości produktów. Aby zbudować bazę klientów, należy wykorzystać potencjał Internetu. W jaki sposób?
Czy e-mail marketing jeszcze sprzedaje?
Czy e-mail marketing jeszcze sprzedaje?
Jak stworzyć skuteczną kampanię e-mail marketingu? W jaki sposób analizować jej wyniki? W tym artykule znajdziesz wszystkie odpowiedzi!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę