Wielu naukowców dąży do opracowania technologii, która zdoła zastąpić ludzi w wykonywaniu niektórych aktywności. Czy AI marketing to dobre połączenie? Już na wstępie możemy śmiało powiedzieć, że tak! O powodach, dla których warto sięgnąć po “dobrodziejstwa” sztucznej inteligencji, dowiesz się z lektury artykułu.
Akronim AI to rozwinięcie anglojęzycznego artificial intelligence, co w języku polskim oznacza sztuczną inteligencję. Zalicza się do niej wszelkiego rodzaju oprogramowania, instrumenty czy aplikacje, których misją jest odwzorowanie ludzkich zachowań w procesach przetwarzania, a następnie wykorzystywania uzyskanego zasobu informacji.
W jakich sektorach można najczęściej spotkać się z zastosowaniem AI? Popularnością cieszą się handel i przemysł, choć już w życiu codziennym można dostrzec powszechność sztucznej inteligencji. Dowodem na to są wielofunkcyjne urządzenia mobilne np. smartfony.
AI marketing co to jest i jak pomaga firmom rozwijającym e-sprzedaż? Otóż to zestaw działań promocyjnych wdrożonych przez przedsiębiorstwo, dodatkowo wspieranych przez sztuczną inteligencję. W innej definicji AI marketing utożsamiany jest z wykorzystaniem określonej, dedykowanej puli narzędzi wyposażonych w umiejętności przewidywania ludzkich zachowań i postaw, które z kolei mają korzystny wpływ na realizację różnych celów marketingowych.
W AI marketingu uwzględniany jest pełen zakres danych, począwszy od nastrojów, zainteresowań użytkowników, a skończywszy na wielkości rynku. W związku z tym można wykorzystać go do różnych celów (np. uskuteczniania wydajności reklamy bądź poprawy optymalizacji kampanii).
Jakie narzędzia wyposażone są w opcję sztucznej inteligencji, które jednocześnie spisują się wzorowo w marketingu? W zasięgu ręki znajduje się kilka rozwiązań wartych przemyśleń i analizy pod kątem funkcjonalności zarządzanej platformy firmy. Oto wybrane przez nas sugestie.
Strona WWW wyposażona w funkcję chatbotów to idealny pomysł, zwłaszcza jeśli zależy Ci na umocnieniu więzi z klientem i skłonieniu go do zakupów. Jednocześnie trudno wyobrazić sobie, że takie całodobowe wsparcie leżałoby w gestii jednego z pracowników. Boty, których zadaniem jest udzielanie kompleksowych odpowiedzi, zostały zaprogramowane w taki sposób, aby umiejętnie radzić sobie z rozwiązywaniem najczęstszych dylematów pojawiających się ze strony użytkownika.
Sztuczna inteligencja odnajduje się także podczas opracowywania strategii reklamowych. Sięgając po narzędzie, jakim jest Google Ads, nie musisz obawiać się, że trafisz z przekazem do niewłaściwego grona odbiorców. AI chłonie wiedzę w sposób “maszynowy”, dzięki czemu algorytmy w toku przeprowadzanych testów uskuteczniają dotarcie z przekazem do klienta docelowego.
Dość świeżym rozwiązaniem w marketingu okazuje się tworzenie contentu za sprawą sztucznej inteligencji. Nierzadko jednak pojawiają się błędy, dlatego copywriter, korzystając z narzędzia AI, powinien być niezwykle czujny i modyfikować wygenerowane treści. Mimo wszystko to dalekie posunięcie w procesach kreacyjnych contentu.
Aby uzyskać satysfakcjonującą pozycję w rankingu Google, musisz szczególnie zatroszczyć się o efektywne przewidywanie trendów czy zachowań klientów. Pomocna w tym wszystkim okazuje się skrupulatna analiza aktualnych danych, a dzięki sztucznej inteligencji jesteś w stanie opracować każdy plan działania, w zależności od zmiennych.
Już na tym etapie można stwierdzić, że zalet jest mnóstwo. Jakich korzyści możesz więc spodziewać się po artificial intelligence? Sprawdź sam!
Jeżeli zastanawiasz się, AI marketing jak zacząć i czy w ogóle warto?, koniecznie zapoznaj się z listą minusów tego rozwiązania.
Sięgając po AI marketing, usprawniasz biznesową działalność, odciążasz pracowników i udoskonalasz obsługę klienta. Jeśli wciąż wahasz się, czy gra warta jest świeczki i przeznaczenia części budżetu, skrupulatnie przemyśl biznesowy plan funkcjonowania firmy. Z pewnością dojdziesz do wniosku, że bez sztucznej inteligencji trudno w dzisiejszych czasach o zmodernizowany, kompleksowy rozwój przedsiębiorstwa. W końcu technologia to przyszłość XXI wieku również w branży marketingu.
Spodobał Ci się artykuł? Oceń go! Masz stronę internetową i chciałbyś wreszcie zacząć zarabiać? Zapraszamy na konsultację z naszymi analitykami SEO! Na spotkaniu dowiesz się jak pozycjonowanie może wspomóc Twój biznes.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.