Zapytaj o ofertę
W jaki sposób technologie AR i VR wpływają na sprzedaż internetową?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • W jaki sposób technologie AR i VR wpływają na sprzedaż internetową?

W jaki sposób technologie AR i VR wpływają na sprzedaż internetową?

6 min. czytania

Wraz z pojawieniem się AR (rozszerzonej rzeczywistości) i VR (wirtualnej rzeczywistości), spełniło się marzenie technologicznych freaków związane z umieszczeniem użytkowników w internetowej rzeczywistości. Na początku ta nowa technologia została wykorzystana do stworzenia ekscytujących doświadczeń w grach wideo, które pozwalają na przeniesienie się do cyfrowego świata i odkrywanie jego właściwości.

Teraz AR i VR wkraczają do wielu innych branż, w tym sprzedaży internetowej, aby zapewnić użytkownikom wyjątkowe wrażenia zakupowe, które imitują zakupy w sklepie i nie wymagają opuszczania własnego domu! Wraz z pojawieniem się łatwo dostępnych zestawów słuchawkowych coraz więcej konsumentów ma możliwość interakcji z tą innowacyjną technologią.

AR i VR - czym się różnią?

Chociaż AR i VR mają bardzo podobne cechy zmiany sposobu postrzegania otoczenia przez użytkownika, istnieją istotne elementy, którymi różnią się te dwie technologie. VR przenosi użytkowników w zupełnie nowy świat, który nie zawiera przedmiotów z naszego środowiska. Z drugiej strony AR wprowadza różne elementy na tło rzeczywistego otoczenia.

Wykorzystanie technologii VR w środowisku internetowym pozwala sprzedawcom dokładniej zaprezentować konkretne produkty swoim potencjalnym klientom. AR jest używany w nieco inny sposób, gdyż ponadto pozwala ludziom zmienić istniejące otoczenie. Połączenie AR z branżą architektoniczną jest dobrą metodą pomagającą konsumentom wizualizować ich nowy dom lub jego wnętrze. VR to swego rodzaju urządzenie, które faktycznie przenosi użytkowników w inne miejsce, podczas gdy AR jedynie dodaje coś nowego do już istniejącego otoczenia użytkownika.

Jak połączyć technologie AR i VR ze strategią marketingową?

Firmy e-commerce coraz częściej wykorzystują świat AR i VR ze względu na wiele korzyści, które bezpośrednio się z tym wiążą. Możliwość przeniesienia klientów w świat internetowych zakupów sprawia, że przekonanie ich do transakcji jest znacznie łatwiejsze. Jak jednak włączyć tę technologię do swojej strategii?

Rozważ zalety i wady AR i VR, aby określić, który rodzaj technologii najkorzystniej wpłynie na Twoją firmę. Następnie zastanów się, czy jesteś zainteresowany stworzeniem aplikacji mobilnej z tą funkcją, czy jednak strony internetowej. Jeśli planujesz wypróbować AR, zaprojektowanie aplikacji na smartfony jest doskonałym pomysłem, ponieważ telefon komórkowy jest bardziej dostosowany do gromadzenia elementów otoczenia użytkownika i nakładania na niego nowych obrazów. Popularna aplikacja do wysyłania zdjęć Snapchat już wykorzystuje tego typu technologię z filtrami, które użytkownicy nakładają na siebie i otaczający ich świat. W przypadku firmy zajmującej się e-handlem technologia AR umożliwia wybieranie produktów i pokazywanie klientom, jak mogą one wyglądać w danej przestrzeni.

Wykorzystanie technologii VR wymaga większego zaangażowania i wysiłku, ponieważ programista będzie musiał stworzyć zupełnie nowe środowisko, do którego zostanie przeniesiony użytkownik. Podobnie jak w przypadku AR, możesz zdecydować się na aplikację mobilną, która jest bardzo wygodna i łatwa w użyciu lub stworzyć wersję internetową. Najczęstszą metodą wdrażania technologii VR do strategii marketingowych jest zaprojektowanie showroomu dla Twojego sklepu. Użytkownicy mogą wówczas wejść do takiej przestrzeni, aby dokładnie obejrzeć oferowane przez Twoją firmę produkty i bliżej poznać ich cechy, a to wszystko bez wychodzenia z domu! Oto 5 powodów, dla których warto wykorzystać tego typu rozwiązania:

Generowanie zaangażowania użytkowników

Połączenie AR lub VR ze strategią marketingową to doskonały sposób na zwiększenie zaangażowania użytkowników, gdyż umożliwia mu to aktywne uczestnictwo w zakupach. Przeglądanie kolejnych stron produktów jest znacznie mniej interesujące niż przechodzenie przez wirtualny salon wystawowy. Wyższe zaangażowanie w proces zakupowy często skutkuje też realnymi transakcjami. Przenoszenie konsumentów do wirtualnego świata tworzy niezapomniane wrażenia, pomagając tym Twojej marce zyskać uznanie w oczach klienta i zachęcić go do ponownych odwiedzin.

Możliwość wizualizacji produktów

Jednym z najtrudniejszych aspektów prowadzenia sklepu internetowego jest to, że konsumenci nie mają możliwości wchodzić w interakcje z Twoimi produktami w taki sam sposób, jak w sklepie stacjonarnym. Powszechnie wiadomo, że klientom zawsze towarzyszy pewien poziom niepewności przy zakupach online, dlatego tak często koszyki są przez nich porzucane. Dzięki technologii AR i VR konsumenci czują się pewniej, ponieważ mogą zobaczyć, jak coś będzie wyglądać w rzeczywistości na tle ich otoczenia.

Budowanie ruchu w witrynie

W ciągu ostatnich kilku lat korzystanie z technologii AR i VR stało się bardzo popularne. Ludzie są bowiem zaintrygowani tą nową formą poznawania rzeczywistości, która ułatwia im codzienne życie, ale także zapewnia rozrywkę. Wykorzystując uwagę klientów, dajesz im kolejny powód do odwiedzenia Twojego sklepu.

Zaangażowanie klientów w proces zakupów

Technologie AR i VR są w stanie przekształcić zakupy internetowe w niemal namacalne doświadczenie. Klienci stają się dzięki temu znacznie bardziej zainteresowani, co z kolei prowadzi do zwiększenia szans na rzeczywiste dokonanie zakupu. Jeśli konsument był usatysfakcjonowany tym doświadczeniem i czuł się zadowolony z produktu lub usługi, z pewnością wróci do Twojego sklepu. Korzystanie z tego nowoczesnego elementu to także świetny sposób na wyróżnienie się na tle branżowych rywali, co jeszcze korzystniej może wpłynąć na sprzedaż.

Wyższy współczynniki konwersji

Wykorzystanie technologii AR i VR może zwiększyć zainteresowanie grupy docelowej. Pamiętaj jednak, że ważne jest kontrolowanie wyników tej metody. Według wielu badań, ponad 70 procent konsumentów postrzega marki działające w kierunku VR jako bardziej nowoczesne, a ponad 50 procent osób twierdzi, że kupiłoby produkt tej firmy. Łatwo więc zauważyć, że wykorzystanie technologii VR lub AR samo w sobie zwiększa możliwości rozwojowe marki i korzystnie wpływa na wyniki sprzedażowe. Nie zastanawiaj się więc dłużej i wykorzystaj te metody już dziś!

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go! Masz stronę internetową i chciałbyś wreszcie zacząć zarabiać? Zapraszamy na konsultację z naszą Agencją SEO! Na spotkaniu dowiesz się jak pozycjonowanie może wspomóc Twój biznes.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 6
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Agencja SEM – czym się zajmuje?
    Agencja SEM – czym się zajmuje?
    Promowanie marki w Internecie jest coraz trudniejsze. Warto więc wiedzieć, czym zajmuje się agencja SEM i jak może Ci pomóc osiągnąć sukces w sieci!
    Na czym polega katalogowanie stron?
    Na czym polega katalogowanie stron?
    Czym są katalogi stron internetowych? W jaki sposób z nich korzystać? Czy warto uwzględnić je w działaniach SEO? W tym artykule znajdziesz odpowiedzi!
    LTV marketing
    LTV marketing
    Wartość klientów jest bardzo istotna w marketingu – aby ją ocenić, wykorzystuje się wskaźnik LTV. Warto wiedzieć, jakich informacji dostarcza ten parametr i w jaki sposób można go zwiększyć.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.