Wraz z pojawieniem się AR (rozszerzonej rzeczywistości) i VR (wirtualnej rzeczywistości), spełniło się marzenie technologicznych freaków związane z umieszczeniem użytkowników w internetowej rzeczywistości. Na początku ta nowa technologia została wykorzystana do stworzenia ekscytujących doświadczeń w grach wideo, które pozwalają na przeniesienie się do cyfrowego świata i odkrywanie jego właściwości.
Teraz AR i VR wkraczają do wielu innych branż, w tym sprzedaży internetowej, aby zapewnić użytkownikom wyjątkowe wrażenia zakupowe, które imitują zakupy w sklepie i nie wymagają opuszczania własnego domu! Wraz z pojawieniem się łatwo dostępnych zestawów słuchawkowych coraz więcej konsumentów ma możliwość interakcji z tą innowacyjną technologią.
Chociaż AR i VR mają bardzo podobne cechy zmiany sposobu postrzegania otoczenia przez użytkownika, istnieją istotne elementy, którymi różnią się te dwie technologie. VR przenosi użytkowników w zupełnie nowy świat, który nie zawiera przedmiotów z naszego środowiska. Z drugiej strony AR wprowadza różne elementy na tło rzeczywistego otoczenia.
Wykorzystanie technologii VR w środowisku internetowym pozwala sprzedawcom dokładniej zaprezentować konkretne produkty swoim potencjalnym klientom. AR jest używany w nieco inny sposób, gdyż ponadto pozwala ludziom zmienić istniejące otoczenie. Połączenie AR z branżą architektoniczną jest dobrą metodą pomagającą konsumentom wizualizować ich nowy dom lub jego wnętrze. VR to swego rodzaju urządzenie, które faktycznie przenosi użytkowników w inne miejsce, podczas gdy AR jedynie dodaje coś nowego do już istniejącego otoczenia użytkownika.
Firmy e-commerce coraz częściej wykorzystują świat AR i VR ze względu na wiele korzyści, które bezpośrednio się z tym wiążą. Możliwość przeniesienia klientów w świat internetowych zakupów sprawia, że przekonanie ich do transakcji jest znacznie łatwiejsze. Jak jednak włączyć tę technologię do swojej strategii?
Rozważ zalety i wady AR i VR, aby określić, który rodzaj technologii najkorzystniej wpłynie na Twoją firmę. Następnie zastanów się, czy jesteś zainteresowany stworzeniem aplikacji mobilnej z tą funkcją, czy jednak strony internetowej. Jeśli planujesz wypróbować AR, zaprojektowanie aplikacji na smartfony jest doskonałym pomysłem, ponieważ telefon komórkowy jest bardziej dostosowany do gromadzenia elementów otoczenia użytkownika i nakładania na niego nowych obrazów. Popularna aplikacja do wysyłania zdjęć Snapchat już wykorzystuje tego typu technologię z filtrami, które użytkownicy nakładają na siebie i otaczający ich świat. W przypadku firmy zajmującej się e-handlem technologia AR umożliwia wybieranie produktów i pokazywanie klientom, jak mogą one wyglądać w danej przestrzeni.
Wykorzystanie technologii VR wymaga większego zaangażowania i wysiłku, ponieważ programista będzie musiał stworzyć zupełnie nowe środowisko, do którego zostanie przeniesiony użytkownik. Podobnie jak w przypadku AR, możesz zdecydować się na aplikację mobilną, która jest bardzo wygodna i łatwa w użyciu lub stworzyć wersję internetową. Najczęstszą metodą wdrażania technologii VR do strategii marketingowych jest zaprojektowanie showroomu dla Twojego sklepu. Użytkownicy mogą wówczas wejść do takiej przestrzeni, aby dokładnie obejrzeć oferowane przez Twoją firmę produkty i bliżej poznać ich cechy, a to wszystko bez wychodzenia z domu! Oto 5 powodów, dla których warto wykorzystać tego typu rozwiązania:
Połączenie AR lub VR ze strategią marketingową to doskonały sposób na zwiększenie zaangażowania użytkowników, gdyż umożliwia mu to aktywne uczestnictwo w zakupach. Przeglądanie kolejnych stron produktów jest znacznie mniej interesujące niż przechodzenie przez wirtualny salon wystawowy. Wyższe zaangażowanie w proces zakupowy często skutkuje też realnymi transakcjami. Przenoszenie konsumentów do wirtualnego świata tworzy niezapomniane wrażenia, pomagając tym Twojej marce zyskać uznanie w oczach klienta i zachęcić go do ponownych odwiedzin.
Jednym z najtrudniejszych aspektów prowadzenia sklepu internetowego jest to, że konsumenci nie mają możliwości wchodzić w interakcje z Twoimi produktami w taki sam sposób, jak w sklepie stacjonarnym. Powszechnie wiadomo, że klientom zawsze towarzyszy pewien poziom niepewności przy zakupach online, dlatego tak często koszyki są przez nich porzucane. Dzięki technologii AR i VR konsumenci czują się pewniej, ponieważ mogą zobaczyć, jak coś będzie wyglądać w rzeczywistości na tle ich otoczenia.
W ciągu ostatnich kilku lat korzystanie z technologii AR i VR stało się bardzo popularne. Ludzie są bowiem zaintrygowani tą nową formą poznawania rzeczywistości, która ułatwia im codzienne życie, ale także zapewnia rozrywkę. Wykorzystując uwagę klientów, dajesz im kolejny powód do odwiedzenia Twojego sklepu.
Technologie AR i VR są w stanie przekształcić zakupy internetowe w niemal namacalne doświadczenie. Klienci stają się dzięki temu znacznie bardziej zainteresowani, co z kolei prowadzi do zwiększenia szans na rzeczywiste dokonanie zakupu. Jeśli konsument był usatysfakcjonowany tym doświadczeniem i czuł się zadowolony z produktu lub usługi, z pewnością wróci do Twojego sklepu. Korzystanie z tego nowoczesnego elementu to także świetny sposób na wyróżnienie się na tle branżowych rywali, co jeszcze korzystniej może wpłynąć na sprzedaż.
Wykorzystanie technologii AR i VR może zwiększyć zainteresowanie grupy docelowej. Pamiętaj jednak, że ważne jest kontrolowanie wyników tej metody. Według wielu badań, ponad 70 procent konsumentów postrzega marki działające w kierunku VR jako bardziej nowoczesne, a ponad 50 procent osób twierdzi, że kupiłoby produkt tej firmy. Łatwo więc zauważyć, że wykorzystanie technologii VR lub AR samo w sobie zwiększa możliwości rozwojowe marki i korzystnie wpływa na wyniki sprzedażowe. Nie zastanawiaj się więc dłużej i wykorzystaj te metody już dziś!
Spodobał Ci się artykuł? Oceń go! Masz stronę internetową i chciałbyś wreszcie zacząć zarabiać? Zapraszamy na konsultację z naszymi analitykami SEO! Na spotkaniu dowiesz się jak pozycjonowanie może wspomóc Twój biznes.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.