Zapytaj o ofertę
Czy warto reklamować się na Pintereście?
6 min. czytania

Czy warto reklamować się na Pintereście?

Pinterest to skarbnica pomysłów i źródło inspiracji zakupowych. W serwisie dominują grafiki opatrzone linkami przekierowującymi użytkownika do stron internetowych w całej przestrzeni wirtualnej. Czy reklama na Pinterest to dobry sposób, aby zwrócić uwagę potencjalnego klienta? Jak wygląda promocja w tym medium społecznościowym? Przekonaj się sam!

Przeczytaj krótki artykuł na temat kampanii sponsorowanych w Pintereście i zacznij działać w miejscach, których konkurencja jeszcze nie odkryła.

Pinterest od A do Z

Czym jest Pinterest? To platforma, której pierwotnym zamysłem było stworzenie tablicy korkowej w sieci. Już sama nazwa wskazuje (“przypinać zainteresowania”), jakie założenia przyświecały pomysłodawcom serwisu. Głównym celem było stworzenie zestawu inspiracji i pogrupowanie ich według określonej tematyki. Pinterest, podobnie jak w przypadku Instagrama czy Facebooka, umożliwia członkom społeczności obserwację działań podjętych przez innych użytkowników oraz wgląd w ich publiczne tablice.

Od 2010 roku serwis nie wprowadził większych zmian profilu swojej działalności, a wyłącznie udoskonalał wcześniej wdrożone dostępne funkcje. Pinterest określany jest mianem “wizualnej wyszukiwarki”. Na tytuł zasłużył dzięki możliwościom przeszukiwania swojej bazy na podstawie fotografii i przypiętych “pinów”, czyli inspiracji użytkowników zgromadzonych w formie zdjęć, nagrań audiowizualnych czy artykułów.

Czy Pinterest to odpowiednie miejsce promocji dla każdej firmy?

Pinterest to doskonała przestrzeń do wyrażenia siebie, pokazania pasji, marzeń czy celów. Opcje udostępniania treści i komentowania czynią z platformy miejsce do wyrażania własnych poglądów. O tym, jak ważną rolę odgrywa serwis w procesach zakupowych, świadczą poniżej przedstawione dane.

  • 72% konsumentów jest bardziej skłonnych podjąć decyzję zakupową po przejrzeniu Pinteresta, nawet jeżeli dotychczas nie mieli zamiaru nabycia określonego produktu bądź skorzystania z usługi.
  • Współczynnik konwersji jest wyższy niemal o 33% na stronach sprzedażowych, do których użytkownik został przekierowany z panelu Pinteresta niż bezpośrednio z Facebooka.
  • W trakcie zakupów aż 41% internautów korzysta z platformy Pinterest.

Bez dwóch zdań to kobiety królują wśród członków społeczności Pinteresta. Przedsiębiorstwa chętnie podejmują się nowych sposobów pozyskiwania klientów. Obecność branż związanych z modą, architekturą, gastronomią, kosmetyką czy motoryzacją ma wysokie prawdopodobieństwo sukcesu. To zasługa dużego odsetka użytkowników poszukujących inspiracji z tych dziedzin. Nie oznacza to, że firmy ukierunkowane na inną działalność biznesową nie będą w stanie sukcesywnie dotrzeć do swojego targetu za pośrednictwem serwisu.

Poprawnie zdefiniowana grupa adresatów, dobrze opracowany content i sprecyzowane cele przyczyniają się do wzrostu ruchu na stronie WWW oraz sprzedaży. Komu dedykowane są Pinterest Ads? Odpowiedź jest prosta – dla każdego zarządzającego e-sklepem, bez względu na skalę wdrażanych praktyk czy pozycję rynkową.

Co możesz zareklamować na Pinterest?

Pierwotnym założeniem Pinteresta jest inspirowanie użytkowników do kształtowania wyimaginowanej przez siebie rzeczywistości. Marki, które planują uruchomić reklamę w serwisie, powinny wziąć pod uwagę specyfikę medium. Podobnie jak w przypadku każdego portalu społecznościowego platforma ma ustalone standardy, które wskazują na to, czego reklama nie może dotyczyć. Zanim zaczniesz promocję produktów bądź usług, unikaj:

  • treści niedozwolonych odnoszących się do nagości, tytoniu, broni czy nieetycznych praktyk na gruncie biznesowym;
  • treści zawierających ograniczenia, czyli wpisów poświęconych alkoholowi, produktom zdrowotnym czy hazardowi.

Jak zacząć przygodę z promowaniem marki na Pinterest?

Pierwszym zadaniem, z którym przyjdzie Ci się zmierzyć, będzie utworzenie konta. Portal dysponuje możliwością założenia dwóch typów kont – osobistego lub biznesowego. Zarządzający kontem biznesowym mają dostęp do większego wachlarza narzędzi (danych statystycznych, analiz czy sposobów promocji postów). Mogą też skrócić drogę dotarcia do docelowej strony WWW firmy poprzez zamieszczenie linku prowadzącego do witryny. Regulamin wyraźnie wskazuje, że konto tworzone w celach komercyjnych powinno być oznaczone jako biznesowe.

W następnym kroku możesz zacząć dodawać “piny”. Zanim jednak zdecydujesz się na zamieszczenie na swojej tablicy inspiracji określonych zdjęć czy nagrań wideo, przemyśl plan działania oraz przeprowadź wnikliwą analizę swojej grupy docelowej. Pamiętaj o tym, że konto na Pintereście możesz połączyć z innymi serwisami społecznościowymi (m.in. Facebookiem i Instagramem). Korelacja wielu kanałów gwarantuje wizerunkową spójność w komunikacji marki oraz dotarcie z przekazem reklamowym do większego grona użytkowników. Im bardziej zdywersyfikowany format komunikatu, tym lepiej. Nie ograniczaj się wyłącznie do zdjęć, wzbogać tablicę o infografiki i autorskie filmiki.

Połącz profil zarządzany na Pinterest z e-sklepem

Będąc właścicielem e-sklepu, dążysz do uzyskania zainteresowania szerokiego grona potencjalnych klientów. Pinterest gwarantuje Ci tę możliwości poprzez połączenie konta z witryną. Możesz dokonać tego w dwojaki sposób:

  • poprzez załączenie przycisku “Śledź nas na Pinterest” na stronie sprzedażowej;
  • za pośrednictwem wtyczki typu “Pin it” dołączonej do stron produktów w sklepie (w ten sposób odwiedzający witrynę internauci będą mogli dodać interesujący ich asortyment do swoich tablic).

Must have promocji na Pinterest

O czym powinieneś pamiętać, decydując się na promowanie usług/produktów w serwisie Pinterest? Jeżeli jesteś już po etapach ustalania celów, strategii i harmonogramu wstawiania postów, ostatnim będzie autorskie tworzenie tablicy. Nie pozwól, aby jakość publikowanych zdjęć czy nagrań była słabej rozdzielczości. Dzięki optymalnemu pozycjonowaniu treści na Twojej tablicy, dotrzesz do szerszego grona odbiorców. Zatroszcz się o dobór odpowiednich fraz kluczowych, zamieszczaj logo marki, nie bądź nachalny w publikacji treści promocyjnych i nawiązuj interakcje ze swoimi odbiorcami.

Systematycznie weryfikuj rezultaty działań poprzez korzystanie z narzędzi dostępnych w panelu biznesowym. Sprawdzaj, jak klarują się Twoje zasięgi, odsetek kliknięć oraz jak wyglądają wyświetlenia konkretnych “pinów”. To wszystko daje jasny sygnał dotyczący preferencji dotychczasowych odbiorców. Praktyka czyni mistrza, dlatego nie poprzestawaj na teoretycznym poznawaniu tajników opisywanego serwisu!

Jeśli chciałbyś otrzymać więcej informacji w danym temacie wystarczy skontaktować się z grupa-icea.pl poprzez formularz kontaktowy lub czat.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Jak działa algorytm na TikToku?
    Jak działa algorytm na TikToku?
    TikTok to niezwykle skuteczne narzędzie marketingowe. Warto więc wiedzieć, jak działa jego algorytm, a także jak dostosować do niego swoje publikacje!
    Co to jest social media marketing?
    Co to jest social media marketing?
    Chcesz docierać do szerokiej publiczności, budować przyjazne relacje z klientami i zwiększać zasięg dość niskim kosztem? Sprawdź social media marketing!
    Wirtualni influencerzy – czy czeka nas digitalowa rewolucja?
    Wirtualni influencerzy – czy czeka nas digitalowa rewolucja?
    Czy to możliwe, że obserwowany przez Ciebie influencer tak naprawdę... nie istnieje? Przeczytaj, jak AI przejmuje świat reklamy i dlaczego współpraca z robotem może Cię kosztować nawet 8500$.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.