Zapytaj o ofertę
Czym jest Cloudflare i jaki ma wpływ na SEO?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Czym jest Cloudflare i jaki ma wpływ na SEO?

Czym jest Cloudflare i jaki ma wpływ na SEO?

5 min. czytania

SEO to dość złożony proces. Na wartość strony internetowej wpływa bowiem wiele czynników dotyczących aspektów związanych zarówno z wytycznymi wyszukiwarki, jak i doświadczeniami docelowych odbiorców. Niemniej jednak, aby osiągnąć najlepsze efekty, trzeba holistycznie podejść do optymalizacji witryny, dbając przy tym nawet o najmniejsze szczegóły. Jednym z takich elementów jest szybkość ładowania. W tym artykule omówimy zatem usługę Cloudflare. Czym jest i dlaczego warto ją wykorzystać?

Cloudflare – co to takiego?

Mimo że świat Internetu nieustannie się rozwija, a świadomość na temat różnorodnych narzędzi wykorzystywanych w digital marketingu stale wzrasta, wielu przedsiębiorców wciąż zastanawia się, Cloudflare co to jest. Trudno się temu dziwić. Jest to bowiem dość specjalistyczna usługa, którą wykorzystują z reguły doświadczeni właściciele dużych serwisów internetowych. Przejdźmy jednak do rzeczy.

Cloudflare to usługa dostępna dla projektantów stron internetowych z całego świata, umożliwiająca znaczne przyspieszenie serwisów, zwłaszcza tych działających na arenie międzynarodowej. Wynika to w głównej mierze z faktu, iż system powiązany jest siecią CND.

Przedsiębiorcy, którzy wiedzą Cloudflare co to takiego, często zapominają jednak o istotnej funkcji tej usługi. Poza przyspieszeniem strony internetowej system tworzy szereg zabezpieczeń, dzięki którym osoby korzystające z serwisu rzadko spotykają się z jakimikolwiek nieprawidłowościami. Przekierowywani są oni bowiem przez adres IP serwera Cloudflare, co znacznie zwiększa bezpieczeństwo połączenia.

Jak Cloudflare wpływa na SEO?

Wiedząc, co to Cloudflare, właściciele witryn często zastanawiają się, jak usługa ta wpływa na SEO. Okazuje się, że system jest istotnym elementem oddziałującym na pozycjonowanie stron internetowych.

Cloudflare umożliwia szybsze ładowanie serwisu, co jest ważnym czynnikiem rankingowym. Obsługiwane przez system modele, takie jak cache czy rocket loader, oraz wykorzystanie serwerów z całego świata dodatkowo skraca czas ładowania i usprawnia funkcjonowanie witryny. Wpływa to nie tylko na ocenę strony z punktu widzenia wyszukiwarek, ale też bezpośrednio przekłada się na doświadczenia odbiorców, których satysfakcja skłania do dokonania konwersji.

Istnieje wiele sposobów na poprawę szybkości strony internetowej. Zaliczyć do nich można między innymi usunięcie zbędnych treści, kompresję obrazów czy zmianę usług hostingu. Co jednak w sytuacji, kiedy wdrożenie tych metod jest niemożliwe lub nie przynosi satysfakcjonujących efektów? Cloudflare SEO jest wówczas najlepszym rozwiązaniem. W połączeniu z certyfikatem SSL system gwarantuje pełną ochronę danych oraz łatwy i szybki dostęp do wszystkich funkcji serwisu.

Cloudflare – dlaczego warto?

Cloudflare SEO to nie tylko korzyści w zakresie pozycjonowania stron internetowych. Za sprawą tej usługi działalność online jest nieco łatwiejsza i przynosi pożądane efekty. Są to:

  • dostęp do wielu przydatnych narzędzi analitycznych, które zapewniają wgląd w dane zarówno dotyczące witryny, jak i całej siedzi Cloudflare;
  • funkcja Always Online Cloudflare, która jest bezpośrednio związana z systemem DNS oraz umożliwia użytkowanie serwisu nawet wtedy, gdy jego serwer ulegnie awarii;
  • funkcja buforowania wstępnego, dzięki której czas ładowania serwisu jest jeszcze szybszy.

Trzeba też wspomnieć, że Cloudflare to usługa bardzo intuicyjna, łatwa we wdrożeniu, a zarazem w pełni bezpieczna. Już samo zastosowanie pakietu gwarantuje większą ochronę serwisu, dzięki której budowanie obecności marki w sieci jest znacznie prostsze. Warto też dodać, że można skorzystać z bezpłatnej wersji próbnej, która mimo ograniczonej liczby funkcji umożliwia poznanie wielu aspektów tej usługi.

Jak skonfigurować Cloudflare?

Wiedząc, co to Cloudflare, znając podstawowe funkcje tej usługi oraz wiedząc, jak wpływa na SEO strony internetowej, można przejść do jej konfiguracji. Jak to zrobić? Oto prosta instrukcja:

  1. Po stworzeniu bezpłatnego konta na stronie Cloudflare podłącz do niego swoją domenę.
  2. Wybierz jeden z proponowanych pakietów usługi, a następnie wytypuj adresy DNS i wpisz je w panelu zarządzania domeną.
  3. Rozpocznij propagację. Może ona potrwać nawet do 24 godzin.
  4. Po zakończeniu zmian rekordów NS przejdź do ustawień certyfikatu SSL i wybierz najlepszy dla swojej witryny wariant.

Co jeszcze oferuje Cloudflare? W zakładce Overview można włączyć opcję Under Attack Mode zapewniającą ochronę strony internetowej przed botami lub zbytnim przeciążeniem.

Zakładka Speed daje natomiast dostęp do minifikacji plików, czyli zabiegów, takich jak likwidacja zbędnych spacji czy przypisów z plików JavaScript, HTML lub CSS. Zmniejszają one ogólny rozmiar strony, gwarantując przy tym szybszy czas ładowania.

Czy Cloudflare ma jakieś wady?

Cloudflare SEO to szereg korzyści dla strony internetowej. Decydując się na wykorzystanie tej usługi, trzeba jednak pamiętać o jej kilku dość istotnych wadach.

Jedną z nich jest bezpośredni dostęp do danych filtrowanych przez serwery Cloudflare. Z pewnością są one stale monitorowane przez wiele osób trzecich.

Ponadto nieumiejętne korzystanie z usługi niesie za sobą ryzyko utraty danych lub udostępnienia ich niepożądanym podmiotom.

Podczas korzystania z Cloudflare natknąć się też można na wiele problemów z konfiguracją maili hostingowych. Każda zmiana w zakresie DNS powoduje bowiem utratę poczty firmowej, co może być przyczyną wielu trudności.

Podsumowanie

Jak widać, Cloudflare to przydatna usługa, która bardzo korzystnie wpływa na pozycjonowanie strony internetowej. Podczas jej wykorzystywania trzeba być jednak ostrożnym. Nawet najmniejszy błąd może przynieść wiele niepożądanych skutków, których naprawa z reguły zajmuje wiele miesięcy. Warto więc zlecić wdrożenie usługi profesjonalistom, którzy za jej pomocą przyspieszą serwis, usprawnią jego funkcjonowanie oraz zabezpieczą najważniejsze dane. Dzięki temu witryna zajmie wysoką pozycję w wyszukiwarce, a jej użytkownicy częściej będą decydować się na konwersję czy ponowne odwiedziny.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 4.7/5 . Liczba ocen: 12
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Czy URL grafiki ma wpływ na SEO?
    Czy URL grafiki ma wpływ na SEO?
    Niezależnie od tematyki strony internetowe są wyposażone w unikatowe adresy URL. Nie tylko one są hojnie nimi obdarzone, lecz także zamieszczane grafiki.
    Multilingual SEO – czym jest?
    Multilingual SEO – czym jest?
    Internet daje możliwość prowadzenia i skutecznego promowania działalności w wielu krajach. Sprawdź, co w tym zakresie oferuje multilingual SEO.
    Co to jest wiek domeny i czy jest to ważne w procesie pozycjonowania?
    Co to jest wiek domeny i czy jest to ważne w procesie pozycjonowania?
    Myśląc o SEO, należy brać pod uwagę elementy związane z czynnikami rankingowymi. Czy wiek domeny jest jednym z nich? Jak sprawdzić historię domeny?
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.