Zapytaj o ofertę

Cele SMART w SEO

5 min czytania
Cele SMART w SEO
Kategoria Pozycjonowanie

Cele mogą być różne – wszystko zależy od branży, w której działasz oraz zarządzanej witryny. Należeć do nich mogą: dążenie do poprawy rankingów dla wyszukiwanej frazy, zwiększenie ruchu organicznego czy wzrost sprzedaży.

Spis treści:

Kto pyta, nie błądzi - cele biznesowe i SEO

Przed wyznaczeniem celów SMART dla SEO, powinieneś rozpocząć swoje działania od ustalenia ogólnej destynacji Twojej firmy. Te dwa działania są niezbędne w dążeniach do osiągnięcia sukcesu. Zastanów się, jakich efektów oczekujesz dla prowadzonego przedsiębiorstwa i w jaki sposób zainwestować czas oraz pieniądze, by zostać liderem w swojej dziedzinie.

Niezwykle pomocne w integracji celów biznesowych okazują się pytania. Zastanów się nad odpowiedzią. Pamiętaj, Twoje zamiary powinny być ambitne, ale przede wszystkim – możliwe do zrealizowania.

Poniżej przedstawiliśmy przykładowe warianty.

  • Jakie są Twoje cele biznesowe na przyszły rok?
  • Jakie są Twoje oczekiwane wartości KPI (Kluczowe Wskaźniki Efektywności)?
  • Do jakich celów marketingowych odniesiesz wspomniane wskaźniki?

W naszym tekście prawdopodobnie najważniejsze jest dla Ciebie wypracowanie strategii SEO w oparciu o określenie celów metodą SMART. Zgadujemy, że pozyskanie nowych klientów i konwersja są priorytetowymi działaniami. Przejdźmy zatem do meritum.

Wszechobecna metoda SMART

O metodzie SMART pewnie wielokrotnie słyszałeś przy okazji różnych projektów. Ten anglojęzyczny akronim stanowi rozwinięcie cech, które towarzyszą poszczególnym etapom wdrożenia. Jakie wobec tego powinny być cele?

S – sprecyzowane

Wskaż, co konkretnie chcesz osiągnąć dzięki wdrażanym praktykom dla pozycjonowania strony. Bycie konkretnym to posługiwanie się danymi, statystykami, liczbami. Co mamy na myśli?

Jeżeli zależy Ci na generowaniu większej ilości leadów, określ co właściwie oznacza “więcej”. O ile chcesz poprawić wcześniejszy wynik? Posłużmy się przykładem. W ubiegłym roku udało Ci się wygenerować ruch, dzięki któremu zyskałeś uwagę 1500 klientów. Konkretne założenie to takie, które osadza się na posługiwaniu się sprecyzowanymi liczbami. Zależy Ci, aby w nadchodzącym roku poprawić wynik o 50% bądź zwerbować 2000 nowych konsumentów

Bądź skrupulatny w posługiwaniu się liczbami. W końcu to one są jasnym sygnałem, jak wyglądać będzie Twoja kampania SEO.

M – mierzalne

Należy zastanowić się nad tym, czy i jak ustalone cele przekładają się na rzeczywisty sukces przedsiębiorstwa. Dobrze percypowany wzmożony ruch na stronie niekoniecznie może być związany z generowaniem większej ilości leadów bądź konwersji w witrynie. Dlaczego? Jeżeli leady nie odznaczają się dobrą jakością, a grupa odwiedzających użytkowników to nie jest Twój target…to sam wzrost ruchu organicznego nie będzie efektywny.

Tutaj pojawia się zagwostka. Jedną z możliwych opcji, dla której internauci poświęcają na Twojej stronie dużo czasu, może być trudność w znalezieniu potrzebnych informacji. Czy nawigacja po zarządzanej witrynie jest intuicyjna i prosta? Zostawiamy Ciebie z tymi refleksjami.

Przed Tobą ważne zadanie, jakim jest wybór narzędzi czy też wskaźników do monitoringu postępów realizowanych celów. Naszą śmiałą propozycją są kamienie milowe planu marketingowego, które dają pogląd na postępy firmy oraz wskazują istotne terminy, budżet i cele sprzedażowe. Inną metodą jest monitorowanie wartościowych leadów dzięki CRM czy konwersji przez Google Analytics.

A – osiągalny

Wiemy, że ambicja to jeden z czynników motywujących, a jej potencjał pozwala pokonywać wszelkie trudności pojawiające się na drodze. Jest jednak pewne “ale”. Miej na uwadze sytuację, w której się znalazłeś, obecny stan rzeczy oraz zastanów się, czy określone destynacje są możliwymi do zrealizowania. Zadaj sobie pytania czy faktycznie posiadasz budżet, dzięki któremu osiągniesz, na przykład 500 razy więcej leadów niż obecnie? Czy powinieneś zaniechać takim praktykom?

Jeżeli faktycznie wiesz, w jaki sposób osiągnąć zamierzone rezultaty – śmiało działaj! Jednak nie porywaj się z motyką na słońce, jeżeli nie masz odpowiednich zasobów finansowych czy materialnych.

R – istotny

Dlaczego cele, które wyznaczyłeś są ważne dla Twojego przedsiębiorstwa? Czy ich realizacja pozwoli Ci osiągnąć sukces, a ich koherentność oddaje misję oraz wizję firmy?

Jeżeli realizacja destynacji ma przełożenie w przyszłości na prawdopodobną efektywność prowadzonej przez Ciebie działalności, umieść tę informację w planie strategii.

Przykładowo: “Wzrost liczby zainteresowanych konsumentów o 40% w kolejnym roku, umożliwi przedsiębiorstwu zbliżenie się do jego rocznego celu, jakim jest zajęcie czołowego miejsca wśród potentatów branży”.

T – terminowy

Deadline to rzecz święta. Wyznaczenie sobie końcowego terminu dla realizowanych priorytetów stymuluje Cię do większego zaangażowania. To też realistyczny pogląd na udaną kampanię SEO. Istotne jest, żebyś zagospodarował pewien margines zapasu czasu, ponieważ mogą pojawić się na drodze nieoczekiwane przeszkody.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Jaki może być Twój cel SEO?

Pewnie zastanawiasz się, dlaczego metoda SMART jest tak ważna w strategii SEO. Spieszymy z odpowiedzią. To klucz do osiągnięcia jednego z pięciu celów, a może i wszystkich naraz. Chcesz zwiększyć ruch w witrynie? Zależy Ci na wzroście świadomości Twojego brandu?

Finalnie wszystko prowadzi do osiągnięcia pożądanych przychodów. Skoncentruj się na działaniu i nie daj się ponieść fantazji przy ustalaniu celów dla Twojej firmy. Sięgnij po metodę SMART, zanotuj swoje cele i działaj!

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 9

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Zarządzanie firmą poprzez narzędzia SEO. Czym są wskaźniki KPI?
Zarządzanie firmą poprzez narzędzia SEO. Czym są wskaźniki KPI?
Internetowy model zarządzania firmą poprzez SEO. Czym są wskaźniki KPI (Key Performance Indicators) oraz jak je dobierać względem potrzeb?
Jak usunąć wizytówkę Google?
Jak usunąć wizytówkę Google?
Usuwanie wizytówki firmy w Google wymaga spełnienia określonych procedur. Poznaj różne metody. Dlaczego przedsiębiorcy się na to decydują? Sprawdźmy.
Co to jest HTML?
Co to jest HTML?
Czy wiesz, że z HTML najprawdopodobniej spotykasz się wiele razy w ciągu dnia, podczas korzystania z internetu? Sprawdź, co to takiego i do czego służy!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę