Zapytaj o ofertę
Czym jest topical authority w SEO?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Czym jest topical authority w SEO?

Czym jest topical authority w SEO?

7 min. czytania

Zastanawiasz się, jakie znaczenie dla SEO ma topical authority i czym w zasadzie jest ten parametr? W tym artykule znajdziesz odpowiedzi na te pytania.

SEO, czyli pozycjonowanie stron internetowych ma na celu poprawienie widoczności danej witryny w wyszukiwarce Google i ogólnie w sieci. Jednak żeby strategia ta zadziałała, konieczne jest sprostanie wymaganiom technicznym, jakie stawia wyszukiwarka, a także zadbanie o wartościowe treści powiązane z witryną.

Google jest największą wyszukiwarką internetową na świecie, a tym samym numerem 1 jeśli chodzi o zestawianie i porównywanie informacji. Nie jest to jednak wyszukiwarka. Dlaczego zatem algorytm tego giganta jest ciągle na topie i oferuje użytkownikom najlepsze efekty?

Odpowiedź jest stosunkowo prosta — Google dba o to, aby po wpisaniu danej frazy, użytkownicy zawsze otrzymali wyszukiwania trafne i najwyższej jakości.

Pojęcie Topical Authority, stosowane przez specjalistów SEO, opisuje poziom wartości treści, jaki dana witryna przekazuje odwiedzającym. Często w rozmowach osób zaznajomionych z tematem można usłyszeć dialog, w którym padają pytania o różne parametry SEO, w tym o to, jakie Topical Authority ma dana strona internetowa.

Czym zatem jest Topical Authority?

Topical Authority — czym jest?

Topical Authority jest ideą, która polega na oszacowaniu, jak wiele uwagi witryna poświęca danemu tematowi w porównaniu z całkowitą liczbą stron internetowych. Topical Authority może być traktowane jako wskaźnik popularności, ale nie jest to jedyny parametr, który należy brać pod uwagę. Skala Topical Authority mieści się w przedziale od 0% do 100%. Przy ocenie tego wskaźnika wyszukiwarka bierze pod uwagę wiele „czynników decydujących”. Pomaga jej to ustalić, czy Twoja strona powinna pojawić się dla określonych zapytań, czy też nie.

Wskaźnik Topical Authority jest stosowany przez Google od 2012 roku, kiedy to wersja 1 została wprowadzona w Webmaster Central Blog, natomiast wersja 2 – w 2016 roku. Topical Authority staje się coraz popularniejsze ze względu na wysoką skuteczność.

Topical Authority zostało wprowadzone wyłącznie przez Google. Nie ma podobnych systemów w Bing lub innych wyszukiwarkach. Przy ocenie Topical Authority, Google bierze pod uwagę dwa główne czynniki: Domain TrustRank (PageRank) i Topic TrustRank (Conversation Index) oparty tylko na użytych słowach i ich kontekście w obrębie danej strony internetowej/źródła.

Topical Authority jest wykorzystywane przez wyszukiwarkę Google do określenia ogólnej jakości strony internetowej i tego, jakie zamieszcza treści na dany temat. Im bardziej URL jest godny zaufania w odniesieniu do konkretnego tematu, tym wyższe będzie jego Topical Authority.

Dlaczego warto zwracać uwagę na Topical Authority?

Topical Authority polega na posiadaniu wysokiej jakości tekstu, który bezpośrednio odpowiada na pytania użytkowników – mogą oni znaleźć na Twojej stronie wszystkie informacje dotyczące danego tematu i powiązanych z nim zagadnień. Treści powinny mieć dobrze dobrane tytuły i nagłówki oraz meta opisy, które wspierają kluczowe terminy w całym tekście.

Musisz również wziąć pod uwagę inne wskaźniki, takie jak ruch na stronie, czy też trudność słowa kluczowego. Istnieje wiele różnych aspektów związanych z analizą SEO, które wykraczają poza samą ocenę Topical Authority.

Ważne jest, aby pamiętać, że aktualne Topical Authority Twojej witryny niekoniecznie jest czymś, co można łatwo zmierzyć z wysoką dokładnością. Każdemu programowi, czy też specjaliście SEO, bardzo trudno jest określić dokładny autorytet tematyczny danej witryny. Najlepsi analitycy SEO mogą podać dane szacunkowe oparte na różnych czynnikach.

Oto kilka sposobów na zwiększenie Topical Authority

Jeżeli prowadzisz bloga, to staraj się umieszczać treści, które są związane z tematem Twojej strony lub biznesu. Zatem kluczowe jest pisanie postów nawiązujących do głównej treści Twojej witryny. Tego rodzaju strategia content marketingowa stworzy więcej możliwości dla linkowania wewnętrznego, a Google to nagradza. Warto także pamiętać, że nowe treści należy dodawać regularnie i zawsze powinny być one aktualne.

Linkuj także do innych źródeł, ponieważ to także zwiększy Topical Authority Twojej strony.

Wyszukiwarki używają linków zewnętrznych jako wskaźników wiarygodności stron o podobnej tematyce, co oznacza, że jeżeli na Twojej stronie znajdują się linki do witryn mających wysoki autorytet Google, to Twoja strona również zostanie uznana za godną zaufania. Linki z innych stron nie tylko stanowią wartość dla użytkowników, ale również zwiększają TrustRank.

Wskaźnik Topical Authority dla swojej strony możesz podnieść poprzez:

1. Pisanie tekstów na tematy powiązane z główną dziedziną Twojej strony;

2. Używanie słów kluczowych (istotnych dla tematu) w tekstach. Linkowanie do innych, podobnych stron internetowych;

3. Dbanie o to, aby wszystkie linki zewnętrzne odnoszące się do Twojej strony pochodziły z zaufanych domen z wysokim PageRank (Domain TrustRank) i indeksem (Topic TrustRank);

4. Używanie odpowiednich linków zewnętrznych, wplecionych w tekst ze słowami kluczowymi istotnymi dla tematu Twojej strony.

Pisanie tekstów zgodnych z Topical Authority

Jeśli zależy Ci, aby teksty znajdujące się na Twojej stronie były zgodne z ideą Topical Authority, powinny one być pisane z perspektywy specjalisty.

Dobrze, jeśli takie treści będą:

  • wyczerpywać dany temat,
  • konkretne,
  • zawierać merytoryczne i sprawdzone informacje,
  • zawierać naturalnie umieszczone słowa kluczowe.

Przed rozpoczęciem prac związanych z poprawą wskaźnika Topical Authority, warto dokładnie zaplanować wszystkie działania i opracować strategię. Na samym początku konieczne jest spisanie tematów, które warto byłoby poruszyć na blogu firmowym lub stronie. Oczywiście powinny one dotyczyć dziedziny powiązanej z działalnością marki.

W tym celu wykorzystać można narzędzia, takie jak Answer The Public lub Google Keyword Planner. Będąc przy tym temacie, warto zapoznać się z pojęciem semantycznych słów kluczowych. Tego rodzaju frazy kluczowe są połączone z daną tematyką, jednak nie dotyczą bezpośrednio usługi lub produktu.

Najlepiej sprawdza się stworzenie listy tematycznych słów kluczowych, a następnie umieszczanie ich w serii artykułów, które razem będą wyczerpywać dany temat. Na przykład, jeśli Twoja firma specjalizuje się w produkcji i sprzedaży specjalistycznego sprzętu do fotografii, pierwszy tekst powinien ogólnie rzucać światło na temat. Warto taki artykuł podzielić na sekcje/akapity, które rozwiną poszczególne informacje ogólne. Pamiętaj, że w Topical Authority ważną kwestią jest możliwie dokładne wyczerpanie zagadnienia. Jednak lepiej postawić na całą serię wartościowych treści, niż starać się wszystko zmieścić w jednej publikacji. Zatem, jeśli w pierwszym tekście umieścisz ogólne informacje dotyczące fotografii, w kolejnych postaraj się rozwinąć temat np. uwzględnij rodzaje aparatów, wybór obiektywu, ustawień światła, fotografii w studio i poza nim itp. Tworząc tego rodzaju bazę wiedzy, możesz mieć pewność, że Twoja witryna stanie się atrakcyjna dla Google, a zatem jej Topical Authority się zwiększy.

Posąg z lipą oraz tekstem

Dbaj o treści na stronie

Aktualność treści na stronie także ma ogromny wpływ na to, jak postrzegać ją będzie Google. Zatem przy planowaniu strategii content marketingowej, pomyśl zarówno o nowych tekstach, jak i systematycznie rozbudowywuj te starsze. W Topical Authority nie chodzi tylko o szerokie wyczerpywanie wszystkich tematów związanych z daną branżą. Warto uwzględniać nadchodzące wydarzenia (np. nowości z danej branży, ciekawe wydarzenia, święta — po prostu informacje, które pojawiają się na bieżąco). Jeśli zadbasz o tego rodzaju newsy, Twoja witryna będzie atrakcyjniejsza dla czytelników, ponieważ będzie nieść interesujące i aktualne treści. Zatem każdy news niech stanie się świetnym pretekstem do napisania nowego tekstu na Twojej stronie! Działania, takie jak rozbudowywanie starszych treści (poprzez dopisanie aktualizacji, dodanie nowych zdjęć), a także tworzenie nowych, odnoszących się do wydarzeń, dat itp. są korzystnie postrzegane i oceniane przez wyszukiwarkę Google.

W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Rich snippets, czyli jak wyróżnić się w Google
    Rich snippets, czyli jak wyróżnić się w Google
    Rich snippets przynoszą Twojej stronie internetowej wiele korzyści, mimo że nie są bezpośrednim czynnikiem rankingowym. Warto wiedzieć o tym nieco więcej!
    Orphan pages – jak znaleźć je w swojej witrynie?
    Orphan pages – jak znaleźć je w swojej witrynie?
    Jakie techniki wykorzystać podczas optymalizacji osieroconych stron? Czym w ogóle są orphan pages? Przeczytasz o tym w naszym nowym artykule!
    Czym jest plik .htaccess i jak wpływa na pozycjonowanie stron?
    Czym jest plik .htaccess i jak wpływa na pozycjonowanie stron?
    Jeśli zarządzasz stroną internetową, musisz wiedzieć, czym jest plik .htaccess, aby uniknąć niepożądanych błędów w zakresie konfigurowania działań serwera.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.