Zapytaj o ofertę
Czym się zajmuje agencja User Experience?
6 min. czytania

Czym się zajmuje agencja User Experience?

Aby wyróżnić się na dość konkurencyjnym w obecnych czasach rynku, przedsiębiorcy muszą podejmować szereg działań, które przedstawią markę w jak najkorzystniejszym świetle. Dostosowanie produktów, szczególnie cyfrowych, do potrzeb i oczekiwań potencjalnych klientów nie jest jednak łatwe. Nic więc dziwnego, że właściciele firm decydują się na współpracę z profesjonalistami. Czym zatem zajmuje się agencja User Experience i dlaczego warto skorzystać z jej usług? Sprawdźmy!

User Experience – co to takiego?

UX (User Experience) to wszelkie doświadczenia towarzyszące odbiorcom podczas użytkowania strony internetowej, aplikacji czy innego produktu cyfrowego. Na wrażenia konsumentów wpływ ma wiele czynników, zarówno związanych z aspektami wizualnymi, jak i funkcjonalnymi. Optymalizacja poszczególnych elementów pod kątem UX korzystnie wpływa nie tylko na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google, ale też skutecznie zachęca użytkowników do konwersji oraz ponownych odwiedzin witryny. To z kolei przekłada się na długofalowy rozwój biznesu online.

Jak widać, User Experience jest bardzo ważnym czynnikiem, o który zadbać powinien każdy właściciel strony internetowej. Okazuje się jednak, że stale rosnące wymagania rynku i zmieniające się zasady wyszukiwarek sprawiają, że optymalizacja pod kątem UX jest dość trudnym zadaniem. Przedsiębiorcy coraz częściej stawiają więc na wsparcie specjalistów.

Agencja User Experience – co to takiego?

Agencja User Experience to zespół specjalistów w dziedzinie projektowania doświadczeń użytkowników korzystających z produktów cyfrowych. Wykwalifikowani eksperci posiadają wiedzę i umiejętności z zakresu digital marketingu, UX design, badań analitycznych oraz szeregu innych specjalizacji będących stałym elementem optymalizacji pod kątem UX.

Agencja User Experience pomaga swoim klientom zadbać o pozytywne doświadczenia odbiorców, przeprowadzając wszelkiego rodzaju badania, dostosowując zawartość stron internetowych do oczekiwań konsumentów oraz stale kontrolując skuteczność zastosowanych rozwiązań. Dzięki współpracy ze specjalistami możliwe jest nie tylko uzyskanie znacznie lepszych wyników niż podczas samodzielnej optymalizacji, ale też uniknięcie ewentualnych błędów, które mogłyby zaważyć o sukcesie marki w sieci.

Kto tworzy agencję User Experience?

W skład agencji UX wchodzi wielu wykwalifikowanych ekspertów, których głównym celem jest dbałość o wrażenia odbiorców korzystających z produktów cyfrowych. Aby jednak zidentyfikować oczekiwania użytkowników, wykryć wszelkie problemy i prawidłowo zoptymalizować stronę internetową, konieczne jest podjęcie szeregu istotnych działań. Pracownicy agencji UX obejmują więc trzy ważne stanowiska.

UX researcher

Zadaniem UX researchera jest przeprowadzenie kompleksowych badań mających na celu identyfikację potrzeb i oczekiwań użytkowników względem danego produktu. Posługując się różnorodnymi metodami badawczymi, UX researcher analizuje aspekty, takie jak satysfakcja z wyglądu strony internetowej, zadowolenie wynikające z jej użyteczności i wiele innych. Do obowiązków osoby trudniącej się tym zawodem należy również interpretacja uzyskanych wyników oraz przedstawienie danych projektantom, którzy posłużą się nimi w kolejnych etapach tworzenia produktu.

UX designer

UX designer to osoba, której głównym zadaniem jest dbanie o wrażenia użytkowników poprzez wykorzystywanie danych zebranych przez UX researchera. Specjalista tworzy wówczas projekt strony internetowej, uwzględniając przy tym zarówno pozytywne, jak i negatywne odczucia użytkowników dotyczące poszczególnych rozwiązań. UX designer dba, aby wszystkie elementy zawartości spełniały oczekiwania potencjalnych klientów. Dzięki temu okażą się one w pełni funkcjonalne.

UI designer

UI designer zajmuje się tworzeniem przyjaznego użytkownikowi interfejsu. Osoba wykonująca ten zawód pracuje nad wszelkimi wizualnymi aspektami witryny, dbając o ich pozytywny odbiór. Do obowiązków UI designera zaliczyć można między innymi: optymalizację obrazów, tworzenie czytelnego układu treści, dbałość o przyjazną kolorystykę i szereg innych czynności korzystnie wpływających na wrażenia odbiorców w odniesieniu do wyglądu produktu cyfrowego.

Agencja User Experience – czym się zajmuje?

Jak już wspomnieliśmy, agencja User Experience to zespół specjalistów zajmujących się projektowaniem produktów cyfrowych tak, aby w pełni zaspokajały one potrzeby grupy docelowych odbiorców, gwarantując im przy tym szereg pozytywnych doświadczeń podczas użytkowania stron internetowych czy aplikacji. Przyjrzyjmy się jednak poszczególnym działaniom podejmowanym przez ekspertów UX.

Przeprowadzanie badań

Jednym z najważniejszych działań podejmowanych przez agencję UX jest prowadzenie badań oraz analiza potrzeb i oczekiwań docelowych odbiorców. Istnieje wiele metod badawczych, którymi eksperci posługują się podczas zbierania danych na temat potencjalnych klientów i użyteczności produktów cyfrowych. Oto najpopularniejsze techniki, dzięki którym zgromadzenie najistotniejszych informacji jest o wiele łatwiejsze:

  • prototypowanie,
  • wywiady kontekstowe,
  • grupy fokusowe,
  • badania kwestionariuszowe,
  • analiza nagrań,
  • badania eyetracking,
  • analiza map ciepła.

Dzięki wykorzystaniu tych metod specjaliści UX są w stanie szybko zidentyfikować wszelkie błędy oraz wyznaczyć obszary wyróżniające się satysfakcjonującą skutecznością. Opracowanie efektywnego planu optymalizacyjnego jest wówczas o wiele łatwiejsze.

Projektowanie stron

Nie ulega wątpliwościom, że najważniejszym zadaniem, jakiego podejmuje się agencja User Experience, jest projektowanie stron internetowych. Specjaliści skupiają się wówczas na dostosowaniu zawartości do potrzeb i oczekiwań docelowych odbiorców, przestrzegając jednocześnie zasad wyszukiwarki. Bazując na wynikach wcześniej przeprowadzonych badań, UX designerzy zajmują się aspektami, takimi jak:

  • szybkość ładowania strony,
  • dostosowanie do urządzeń mobilnych,
  • opracowanie czytelnej struktury treści,
  • optymalizacja obrazów i innych plików multimedialnych,
  • stworzenie prawidłowej struktury linków wewnętrznych,
  • ujednolicenie systemu nawigacji,
  • poprawa funkcjonalności przycisków call to action.

Eksperci z agencji UX, chcąc osiągnąć jak najlepsze wyniki, muszą zadbać o nawet najmniejsze szczegóły stron internetowych. Odbiorcy szybko identyfikują bowiem błędy, a ryzyko utraty klientów znacznie wówczas wzrasta.

Analiza wyników

Po opracowaniu projektu witryny i udostępnieniu go docelowym odbiorcom agencja User Experience przeprowadza kolejne badania, mające na celu ocenę skuteczności podjętych rozwiązań. Na tym etapie specjaliści sprawdzają użyteczność zastosowanych na stronie internetowych elementów, identyfikują ewentualne błędy i wykrywają nieefektywne obszary. Nieprawidłowości są następnie szybko naprawiane, a czynniki, które cieszą się największym zainteresowaniem użytkowników, rozwijane w kolejnych etapach optymalizacji pod kątem UX. W całym tym procesie ważne jest, aby regularnie kontrolować efekty podejmowanych działań, analizować zachowania konsumentów, a także wprowadzać niezbędne poprawki, które pozwolą uniknąć ewentualnych problemów w przyszłości.

Dlaczego warto skorzystać z pomocy agencji UX?

Jak widać, agencja User Experience zajmuje się wszelkimi działaniami z zakresu optymalizacji pod kątem doświadczeń użytkowników. Współpraca ze specjalistami przynieść może wiele istotnych dla rozwoju marki korzyści, takich jak: wzrost ruchu na stronie, lepsze wyniki sprzedażowe, większe zaufanie do marki oraz wyższa pozycja na liście wyników wyszukiwania Google. Warto więc rozważyć skorzystanie z pomocy ekspertów UX, gdyż może okazać się to kluczem do sukcesu każdego współczesnego przedsiębiorstwa.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 8
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Do czego służą makiety UX?
    Do czego służą makiety UX?
    Czym są makiety UX? Dlaczego warto je tworzyć? Jak wpływają na skuteczność działań optymalizacyjnych? Odpowiedzi znajdziesz w niniejszym artykule!
    Czym jest Customer Experience?
    Czym jest Customer Experience?
    Customer Experience to sposób na optymalizację wyników Twojego biznesu. Warto wiedzieć, na czym to polega i jak mierzyć doświadczenia klientów.
    Jak powinien wyglądać przyjazny interfejs użytkownika?
    Jak powinien wyglądać przyjazny interfejs użytkownika?
    Tworząc stronę WWW, na samym początku należy zatroszczyć się o wygodę jej obsługi. Nie jest to zadanie najprostsze, choć gra jest warta świeczki.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.