Zapytaj o ofertę
Czym zajmują się agencje reklamowe?
4 min. czytania

Czym zajmują się agencje reklamowe?

Stworzenie spójnej, a przede wszystkim skutecznej strategii marketingowej nie jest łatwe, dlatego wiele firm decyduje się oddać ten obszar w ręce specjalistów. Zastanawiasz się, czy Twoja firma również potrzebuje pomocy w zakresie marketingu? Sprawdź, co to jest agencja reklamowa, czym się zajmuje i kiedy warto skorzystać z jej usług.

Agencja reklamowa – co to jest i czym się zajmuje?

Agencja reklamowa to firma, która świadczy usługi w zakresie marketingu – pomaga innym przedsiębiorstwom przede wszystkim w zwiększaniu świadomości marki, budowaniu wizerunku oraz realizowaniu celów sprzedażowych. Do jej zadań można zaliczyć planowanie, wdrażanie oraz monitorowanie efektów strategii. Jednak to, jak działa agencja reklamowa, czym się zajmuje i co wchodzi w zakres jej usług, zależne jest od jej rodzaju.

Rodzaje agencji reklamowych:

  • Agencje ATL – zajmują się projektowaniem i prowadzeniem kampanii masowego przekazu np. w radiu i telewizji. Takie spoty reklamowe kierowane są do szerokiej publiczności i nie skupiają się na konkretnym odbiorcy. Służą raczej do budowania świadomości marki.
  • Agencje interaktywne – nazywaną są też agencjami digital lub agencjami e-marketingu. W zakres ich usług wchodzą wszystkie aktywności promocyjne przeprowadzane w internecie.
  • Agencje brandingowe – skupiają się na budowaniu spójnego i profesjonalnego wizerunku marki m.in. poprzez tworzenie logotypów, sloganów reklamowych, nazw produktów.
  • Agencje eventowe – planują i organizują eventy firmowe.
  • Agencje 360 – zajmują się prowadzeniem działań marketingowych na wielu różnych płaszczyznach. Planują i wdrażają kampanie reklamowe zarówno w tradycyjnych mediach (radio, telewizja), jak i w internecie, a także organizują eventy i zarządzają wizerunkiem marki.

Co to jest agencja reklamowa SEO/SEM?

Obecnie za najskuteczniejszą formę promocji firmy uznaje się działania w internecie. Powodów jest wiele – niski próg wejścia, szeroki zasięg, wiele możliwości, rosnąca liczba użytkowników, łatwe mierzenie efektów. Z tego względu ogromną popularnością cieszą się agencje interaktywne, zwłaszcza SEO/SEM. Co to takiego?

Agencja reklamowa SEO zajmuje się optymalizacją i pozycjonowaniem stron internetowych. Celem jej działań jest przede wszystkim zwiększenie widoczności w wyszukiwarce, a co za tym idzie – wygenerowanie ruchu organicznego w obrębie witryny.

Do głównych zadań agencji SEO można zaliczyć:

  • przeprowadzanie audytów,
  • analizę stron konkurencji,
  • optymalizację techniczną strony,
  • budowanie profilu linków zewnętrznych i wewnętrznych,
  • dobieranie słów kluczowych,
  • optymalizację contentu.

SEM to natomiast skrót od wyrażenia Search Engine Marketing, czyli marketing w wyszukiwarce internetowej. Czym zajmuje się taka agencja reklamowa? Co to właściwie znaczy marketing w wyszukiwarce? Tak naprawdę SEM dotyczy wszystkich działań, które mają zwiększyć widoczność strony w wynikach wyszukiwania – zarówno organicznych, jak i płatnych. Najczęściej jednak terminu SEM używa się w stosunku do agencji reklamowej, która zajmuje się prowadzeniem kampanii PPC.

Do głównych zadań agencji SEM można zaliczyć:

  • analizę sytuacji rynkowej i sprawdzenie konkurencji,
  • dobór słów kluczowych,
  • konfigurację kampanii reklamowej,
  • prowadzenie kampanii reklamowej i monitorowanie jej skuteczności.

Jak działa agencja reklamowa?

To, jak działa agencja reklamowa, zależy przede wszystkim od jej rodzaju. W każdym przypadku zakres obowiązków i metody są nieco inne. Można jednak zauważyć, że schemat działania zazwyczaj jest taki sam:

  1. Wywiad z klientem

Aby zaplanować skuteczną strategię działań marketingowych, agencja reklamowa musi dokładnie poznać firmę, jej cele, wartości oraz grupę docelową. Dlatego współpraca powinna rozpoczynać się od szczegółowego wywiadu.

  1. Badanie sytuacji rynkowej

Analizowanie sytuacji na rynku również należy do zadań agencji reklamowej. Co to znaczy? Żeby stworzyć skuteczną strategię, która pozwoli firmie wygrać z konkurencją i wyróżnić się na rynku, trzeba dokładnie poznać panujące trendy oraz działania konkurentów w branży.

  1. Projektowanie strategii

Kolejny krok to opracowywanie planu działania na podstawie zebranych informacji o celach firmy, potrzebach grupy docelowej i sytuacji na rynku.

  1. Wdrażanie strategii

Po zaprojektowaniu strategii agencja reklamowa zajmuje się jej wdrażaniem i nadzorowaniem.

  1. Mierzenie efektywności

Mierzenie efektywności to nieodłączny element marketingu. Bez tego trudno byłoby określić, czy wprowadzona strategia jest opłacalna i warto ją kontynuować. Każda dobra agencja reklamowa powinna monitorować skuteczność działań.

Kiedy warto nawiązać współpracę z agencją reklamową?

Wiesz już, co to jest agencja reklamowa, czym się zajmuje i jak działa. Teraz prawdopodobnie zastanawiasz się, czy współpraca ze specjalistami jest również dla Ciebie.

Na usługi agencji reklamowej warto zdecydować się, gdy:

  • nie widzisz efektów działań prowadzonych samodzielnie,
  • zależy Ci na zwiększeniu widoczności strony w wyszukiwarce internetowej,
  • chcesz zyskać przewagę nad konkurencją,
  • wdrażanie strategii marketingowych nie pozwala Ci na zajmowanie się innymi obszarami prowadzenia firmy,
  • Twoja firma znalazła się w kryzysie wizerunkowym.
Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 5
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Cybersquatting – czym jest piractwo domen i jak skutecznie z nim walczyć?
    Cybersquatting – czym jest piractwo domen i jak skutecznie z nim walczyć?
    Strona internetowa jako zasób cenniejszy niż złoto, czyli wszystko to, co powinieneś wiedzieć o piractwie domen w Polsce.
    Co to jest NPS?
    Co to jest NPS?
    Net Promoter Score określa jakość interakcji między biznesem, a jego klientami. Poznaj wady i zalety tego wskaźnika i dowiedz się, jak wykorzystać go w biznesie.
    Co to jest newsletter?
    Co to jest newsletter?
    Masz do dyspozycji bardzo skuteczne narzędzie do zwiększania zysków ze sprzedaży, ale z niego nie korzystasz. Zobacz, jak wygląda skuteczny newsletter.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.