Zapytaj o ofertę
Czym zajmuje się specjalista SEO?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Czym zajmuje się specjalista SEO?

Czym zajmuje się specjalista SEO?

6 min. czytania

Coraz więcej firm oferujących sprzedaż stacjonarną przenosi swoją działalność do Internetu. Aby można było mówić o satysfakcjonujących zyskach i zbudowaniu lojalnej bazy klientów, nie wystarczy zaistnieć w wirtualnym świecie. Kartą przetargową okazuje się właściwie zaprojektowana i zoptymalizowana witryna internetowa. Brak doświadczenia, kompetencji i wiedzy na temat SEO nie ułatwia osiągania pierwszych miejsc w rankingu Google. Z odsieczą przychodzi pozycjoner, czyli niezastąpiony ekspert w dziedzinie pozycjonowania pod kątem wyszukiwarek. W artykule odpowiadamy na pytania typu: jak zostac specjalista SEO i świadomie zarządzać stroną WWW? Chcesz rozwinąć nową karierę zawodową? Marzysz o znalezieniu się na samym szczycie listy wyszukiwarki? Koniecznie czytaj dalej.

O co należy zatroszczyć się w pozycjonowaniu stron WWW?

Pozycjonowanie stron pod kątem wyszukiwarek to kompleksowy proces, który wymaga od eksperta cierpliwości i wytrwałości w oczekiwaniu na pierwsze rezultaty. To od podjętych działań zależy ocena algorytmów Google. Aby została dostrzeżona w morzu innych, dobrze prosperujących witryn internetowych, specjalista SEO musi zadbać o każdy detal. Chcąc przejść przez pełen zakres optymalizacji serwisu, niezbędne okazuje się uwzględnienie czynników wpływających na stworzenie dobrej jakości platformy sprzedażowej. O czym właściwie należy pamiętać?

  • Struktura witryny WWW oraz “crawl budget”. Konstruowanie czytelnych, przejrzystych stron internetowych to uzasadniona aktywność. Roboty Google za sprawą dobrze zaprojektowanego serwisu sprawniej poruszają się po opracowanych kategoriach i podkategoriach.
  • Czytelny kod strony internetowej, który jest odpowiednio dopasowany do warunków stawianych przez wyszukiwarki.
  • Kreatywny i oryginalny content. Tworzenie artykułów wyłącznie na potrzeby pozycjonowania to strzał w kolano. Obecnie, w oczach współczesnych, wymagających użytkowników, na wartości zyskują przydatne treści. W całym procesie twórczym frazy kluczowe wciąż odgrywają pierwszoplanową rolę. Pamiętaj więc o ich odpowiednim nasyceniu. Zatroszcz się o angażujące tytuły i nagłówki.
  • Prawidłowy link building. Aby uprościć robotom indeksowanie oraz rankowanie istotnych fraz kluczowych, trzeba poświęcić nieco więcej czasu linkowaniu wewnętrznemu i zewnętrznemu.
  • Optymalizacja czasu ładowania witryny. Nikt nie lubi długo czekać, aby znaleźć odpowiedź na nurtujące pytanie, skorzystać z usługi bądź dokonać zakupu produktu. Na ten aspekt zwracają uwagę zarówno internauci, jak i złożone mechanizmy wyszukiwarki.
  • Responsywność, czyli dopasowanie do ekranu każdego urządzenia mobilnego. Coraz częściej klienci dokonują zakupu przez telefon komórkowy, a to generuje potrzebę dostosowania witryny do parametrów różnego rodzaju sprzętu.
  • Obserwowanie działań konkurencji oraz sformułowanie pierwszych wniosków.

To nie koniec zadań, z którymi musi zmierzyć się ekspert ds. pozycjonowania. Właściwie, specjalista SEO co robi jeszcze w obszarze doskonalenia stron internetowych? Z czym musi borykać się na co dzień?

Strategia, cele, audyty – podstawowe obowiązki specjalisty w zakresie pozycjonowania

Specjalista SEO ma wiele obowiązków podczas pozycjonowania stron WWW. Podejmowane aktywności zależne są od tematyki branży i wymogów zleceniodawcy. Istnieją jednak zadania, z którymi powinien zmierzyć się każdy pozycjonujący. Mowa tu o ustaleniu celów prowadzonych kampanii, skrupulatnym przeglądzie działań konkurencyjnych firm oraz doprecyzowaniu grupy docelowej, do której zarządzający stroną chce dotrzeć z przekazem.

Dokładnie przeprowadzony audyt SEO bazuje na przeglądzie dotychczas popełnianych błędów. Zdarzają się sytuacje, w których witryna dawno nie była pozycjonowana, zamieszczone linki są uszkodzone, a treść pozostawia wiele do życzenia pod względem merytoryki. Zanim więc pozycjoner podejmie odpowiednie kroki celem optymalizacji witryny, powinien dołożyć wszelkich wysiłków, aby wyeliminować powstałe przeszkody.

Jak wygląda kariera zawodowa eksperta ds. SEO?

W poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie: specjalista SEO kto to?, trudno o jednoznaczną definicję. Wskazane stanowisko z biegiem czasu ulega znacznym modyfikacjom ze względu na wciąż zmieniające się algorytmy oraz ich preferencje. Początki bywają trudne, jednak na samym początku drogi zawodowej warto zagłębić się w tematykę pozycjonowania od samych podstaw. Staż w agencji marketingowej w połączeniu z odbytymi kursami i szkoleniami to dobry start w karierze początkującego pozycjonera.

Specjalista SEO na 5 z plusem – bez jakich umiejętności ani rusz

Pewnie zastanawiasz się, co takiego powinieneś wiedzieć, aby zrozumieć ideę pozycjonowania i zyskać tytuł profesjonalisty w zakresie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Oprócz umiejętności takich jak: właściwa organizacja w zakresie obowiązków czy koncentracja na wielu rzeczach jednocześnie, warto zadbać o dobrą komunikację i uodpornić się na czynniki stresogenne. Na tym stanowisku znaczenie mają zdolność do szybkiego podejmowania decyzji oraz korzystanie z potencjału analitycznego myślenia.

Z pewnością warto podszlifować obsługę sprzętu i dostępnych narzędzi w firmie marketingowej, zapoznać się z fundamentami content marketingu oraz z obszaru UX. Dobry pozycjoner dysponuje zasobem informacji na temat języka HTML i CSS, a działania typu On-page oraz Off-page SEO nie są mu obce. “Must have” każdego eksperta jest sprawne posługiwanie się narzędziami Google Analytics oraz wnikliwe przeprowadzanie, a następnie sporządzanie raportu audytu SEO.

W poszukiwaniu zleceń, czyli gdzie rozpocząć poszukiwania pracy?

Poszukiwanie miejsca pracy na stanowisku specjalisty ds. SEO warto rozpocząć od śledzenia ofert, które często pojawiają się na różnych grupach w kanałach społecznościowych. Tradycyjne platformy skierowane dla freelancerów również mogą się sprawdzić, jeżeli zależy Ci na rozwoju kompetencji.

Oczekiwane zarobki w branży SEO

Właściwie, ile zarabia specjalista SEO i czy wybór tej ścieżki zawodowej to dobra decyzja? Zarobki eksperta w zakresie pozycjonowania różnią się w zależności od posiadanych kompetencji i doświadczenia, dlatego inwestycja czasu oraz wysiłków w kształtowanie umiejętności w obszarze pozycjonowania to zdecydowanie dobra decyzja.

Widełki finansowe zależne są od zajmowanego stanowiska, choć już teraz możemy zasugerować, że na największe zarobki mogą liczyć kierownicy działu SEO (z ang. Head of SEO), a najniższe przypadają osobom, które dopiero co wkroczyły na rynek branżowy i zajmują profesję Junior SEO Specialist. Im więcej umiejętności posiadasz w zakresie projektowania UX i doskonale operujesz terminologią technicznego SEO, tym masz większy potencjał na znalezienie się w szeregach najlepszych pozycjonerów.

Choć zarobki, jakie może osiągnąć specjalista SEO, z pewnością kuszą, to jednak praca w agencji marketingowej nie jest dla każdego. Jeżeli brakuje Ci cierpliwości, a ciągły rozwój w segmencie marketingu nie sprawia dużej satysfakcji, warto przemyśleć decyzję o wyborze tej ścieżki zawodowej. Istotne jest, aby w pełni zaangażować się w proces szlifowania kompetencji i stopniowo budować doświadczenie.

FAQ dotyczące zakresu działań specjalistów ds. SEO

O co dba specjalista SEO?

Specjalista SEO dba o cały proces pozycjonowania strony internetowej. Musi pamiętać o następujących kwestiach: struktura strony oraz “crawl budget”; czytelny kod strony WWW; oryginalny, ciekawy content; prawidłowy link building; optymalizacja czasu ładowania strony; responsywność; analiza działań konkurencji.

Jakie umiejętności powinien mieć pozycjoner?

Pozycjoner powinien odznaczać się następującymi cechami: dobra organizacja w zakresie obowiązków; umiejętność koncentracji na wielu rzeczach jednocześnie; bardzo dobra komunikacja z innymi; odporność na czynniki stresogenne; zdolność do szybkiego podejmowania decyzji; analityczne myślenie.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Jak skutecznie wyszukiwać w Google?
    Jak skutecznie wyszukiwać w Google?
    Wyszukiwarka Google to niezwykle rozbudowane narzędzie. Dowiedz się jakich komend użyć do wyszukiwania w Google.
    Certyfikat SSL – czym jest i czy ma wpływ na SEO?
    Certyfikat SSL – czym jest i czy ma wpływ na SEO?
    Zastanawiasz się, co to jest certyfikat SSL i czy warto wdrożyć go na stronę internetową? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, dlaczego jest on kluczowy dla SEO i jakie korzyści wynikają z jego posiadania.
    Co to jest bounce rate?
    Co to jest bounce rate?
    Oceniając wydajność witryny, należy zwrócić uwagę na kilka wskaźników, m.in. na bounce rate. Wyjaśniamy, co mówi o działaniu witryny i jak go poprawić.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.