Zapytaj o ofertę

Czym jest Outreach i jaki ma wpływa na SEO?

5 min czytania
Czym jest Outreach i jaki ma wpływa na SEO?
Kategoria Pozycjonowanie

Wybór strategii marketingowej nie jest łatwy, zwłaszcza jeśli dopiero zaczynasz swoją działalność online. Dziś nie wystarczy stworzenie dobrej strony internetowej – ważna jest popularność w sieci, która będzie przekładać się na wzrost ruchu oraz konwersję. Jednym z najlepszych rozwiązań jest więc outreach marketing. Na czym polega?

Spis treści:

Wprowadzenie do outreach marketingu

Outreach to pojęcie określające w marketingu działania sięgające szeroko poza firmowe kanały komunikacji czy promocji. Ich celem jest budowanie zasięgu oraz rozpoznawalności, co dokładnie pokrywa się z założeniami optymalizacji. Gwoli przypomnienia: SEO (Search Engine Optimization) to szereg technik mających wpływ na widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania, a także jej pozycję rankingową.

Korzyści wynikające z Outreach marketingu

Outreach marketing koncentruje się na przekazywaniu wartościowych treści i odpowiednio dobranej grupie docelowej. Podstawą jest znalezienie potencjalnych odbiorców, a następnie przemienienie ich w klientów zwiększających konwersję oraz generujących leady. Najważniejsze są więc czas, przekaz, nadawca i odbiorca.

Outreach i jego zastosowanie

Outreach może dotyczyć wielu aspektów biznesowych, jednak najczęściej korzysta się z niego w mediach społecznościowych, przy promocji brandu, do pozyskiwania wartościowych linków zwrotnych oraz budowania wizerunku eksperta w sieci. Zobacz, na jakie elementy powinieneś zwrócić uwagę.

Networking

Budowanie powiązań biznesowych w sieci nie jest zwyczajną wymianą wizytówek. Celem tej strategii jest nie tylko nawiązywanie współpracy, ale również wymiana wiedzy i umiejętności. Im więcej kontaktów zbierzesz, tym większy autorytet w branży uzyskasz. Pamiętaj jednak, że jest to długotrwały proces, ponieważ zwracasz się przede wszystkim do specjalistów z wybranych dziedzin.

Social selling

Platformy społecznościowe są niezbędnym narzędziem marketingowym. Social selling polega na poszukiwaniu potencjalnych klientów na wybranych platformach oraz zbudowaniu z nimi długotrwałych relacji, co w ostateczności wpływa na realizację celów sprzedażowych. Strategia ta służy przede wszystkim generowaniu leadów sprzedażowych.

Do najważniejszych korzyści tego rozwiązania możemy zaliczyć:

  • poprawę ruchu na stronie oraz możliwość kierowania nim,
  • zdobycie wartościowych backlinków,
  • wzrost konwersji,
  • wsparcie dla lokalnego SEO,
  • zdobycie większej liczby danych demograficznych,
  • dywersyfikację źródeł i urozmaicenie profilu strony w oczach robotów sieciowych.

Influencer marketing

Influencerzy to cyfrowi twórcy: blogerzy, kreatorzy trendów, działający przede wszystkim w mediach społecznościowych. Mają zdolność do kształtowania opinii i postaw otaczających ich osób. W social mediach często postrzegani są jako autorytety w określonych tematach, trendach. Influencer marketing to strategia, z której korzysta wiele firm w swoich cyfrowych kampaniach marketingowych. Wszystko opiera się na partnerstwie z osobami o dużej liczbie obserwujących, które mają oddanych followersów i są postrzegane jako autorytety w swojej branży.

Jest to skuteczny sposób na dotarcie do wybranej grupy docelowej. Ta strategia ma wiele zalet, w tym możliwość zwiększenia świadomości marki i ruchu na Twojej witrynie. Dzięki takiej współpracy marki mogą docierać do potencjalnych klientów niższym kosztem niż za pośrednictwem tradycyjnej reklamy.

Budowanie świadomości marki i poprawa autorytetu w sieci

Aby sprzedaż mogła zaistnieć, musisz edukować swoich odbiorców, a przy tym mieć świadomość, że większość użytkowników wchodzących na stronę nie ma jeszcze sprecyzowanych intencji. Wyróżnij się na tle konkurencji i skoncentruj się na swoich cechach charakterystycznych, aby stworzyć u odbiorców pozytywne skojarzenia z Twoją marką.

Tym samym wkroczysz w obszar SERM (Search Engine Reputation Management). Najprościej rzecz ujmując, to działania mające na celu zbudowanie pozytywnego wizerunku marki w sieci, aby zacieśnić relacje między nią a klientem. SEO PR, bo taka nazwa też funkcjonuje, pozwala na zdobycie pochlebnych opinii na temat działalności firmy, co jest dziś szczególnie ważne.

Zdobywanie wartościowych backlinków

Linki zwrotne to popularna, ciesząca się niesłabnącą skutecznością praktyka w pozycjonowaniu strony internetowej. Linki zwrotne stanowią komunikat dla wyszukiwarki o tym, że dana witryna jest wartościowa i należy do niej częściej zaglądać podczas procesu indeksowania. Ponadto są one jednym z czynników rankingowych, który powinieneś wziąć pod uwagę, jeśli zależy Ci na efektywności działań.

Aby pozyskiwać wartościowe linki zwrotne, musisz przede wszystkim tworzyć wartościowe treści na stronie, gdyż to właśnie ich szukają użytkownicy. Warto, byś skorzystał również z blogosfery (guest posting; guest blogging), mediów społecznościowych, forów internetowych czy katalogów.

Guest posting

Publikowanie gościnne polega na tworzeniu treści na czyjejś stronie internetowej. Jest to jedna ze strategii zdobywania linków, polegająca na pozyskiwaniu wartościowych odnośników do własnego bloga, poprawiając tym samym jego popularność oraz umacniając wizerunek eksperta. Daje to możliwość dotarcia do nowego grona odbiorców. Nie dość, że zostaniesz doceniony przez społeczność, to jeszcze wypadniesz lepiej podczas oceny dokonywanej przez Google.

Konkluzja

Na pozycję Twojej strony w Internecie ma wpływ wiele czynników, które musisz ze sobą umiejętnie połączyć. Dzięki outreach marketingowi zwiększysz zasięgi i pozytywnie wpłyniesz na rozpoznawalność marki. Jak widzisz, kluczem jest współpraca – nie wszystko można osiągnąć samodzielnie.

Badania marketingowe pokazały, że aż 83% osób na świecie ufa rekomendacjom innych przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Nie chodzi wyłącznie o najbliższych – rodzinę czy przyjaciół – ale także o organizacje, które są lubiane i postrzegane jako autorytet. Outreach marketing jest zatem bardzo ważny!

Aleksandra Pietrzak
Copywriter
Kuratorka w Muzeum Narodowym w Poznaniu, absolwentka Historii Sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim i Sztuki Współczesnej na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, kuratorka wystaw oraz autorka tekstów naukowych i popularno-naukowych. Miłośniczka sztuki, literatury współczesnej i podróży.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 1

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Thank You Page – jak wygląda i do czego ją wykorzystać?
Thank You Page – jak wygląda i do czego ją wykorzystać?
Thank You Page nie musi być nudnym podziękowaniem za zakup czy zapis do newslettera. Wykorzystaj ją do przedłużenia relacji z klientem.
Migracja na WordPressa – o czym należy pamiętać?
Migracja na WordPressa – o czym należy pamiętać?
Migracja strony internetowej WordPress to dość skomplikowany i wymagający proces. Warto więc wiedzieć, jak poprawnie przenieść stronę na nowy serwer!
Co to jest CTA? Jak stworzyć skuteczny przycisk call to action?
Co to jest CTA? Jak stworzyć skuteczny przycisk call to action?
Istnieją różne sposoby, aby zachęcić klientów do odwiedzenia strony lub zakupu produktu. Jednym z nich jest CTA. Warto poznać jego elementy.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę