Wybór strategii marketingowej nie jest łatwy, zwłaszcza jeśli dopiero zaczynasz swoją działalność online. Dziś nie wystarczy stworzenie dobrej strony internetowej – ważna jest popularność w sieci, która będzie przekładać się na wzrost ruchu oraz konwersję. Jednym z najlepszych rozwiązań jest więc outreach marketing. Na czym polega?
Wprowadzenie do outreach marketingu
Outreach to pojęcie określające w marketingu działania sięgające szeroko poza firmowe kanały komunikacji czy promocji. Ich celem jest budowanie zasięgu oraz rozpoznawalności, co dokładnie pokrywa się z założeniami optymalizacji. Gwoli przypomnienia: SEO (Search Engine Optimization) to szereg technik mających wpływ na widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania, a także jej pozycję rankingową.
Outreach marketing koncentruje się na przekazywaniu wartościowych treści i odpowiednio dobranej grupie docelowej. Podstawą jest znalezienie potencjalnych odbiorców, a następnie przemienienie ich w klientów zwiększających konwersję oraz generujących leady. Najważniejsze są więc czas, przekaz, nadawca i odbiorca.
Outreach i jego zastosowanie
Outreach może dotyczyć wielu aspektów biznesowych, jednak najczęściej korzysta się z niego w mediach społecznościowych, przy promocji brandu, do pozyskiwania wartościowych linków zwrotnych oraz budowania wizerunku eksperta w sieci. Zobacz, na jakie elementy powinieneś zwrócić uwagę.
Networking
Budowanie powiązań biznesowych w sieci nie jest zwyczajną wymianą wizytówek. Celem tej strategii jest nie tylko nawiązywanie współpracy, ale również wymiana wiedzy i umiejętności. Im więcej kontaktów zbierzesz, tym większy autorytet w branży uzyskasz. Pamiętaj jednak, że jest to długotrwały proces, ponieważ zwracasz się przede wszystkim do specjalistów z wybranych dziedzin.
Social selling
Platformy społecznościowe są niezbędnym narzędziem marketingowym. Social selling polega na poszukiwaniu potencjalnych klientów na wybranych platformach oraz zbudowaniu z nimi długotrwałych relacji, co w ostateczności wpływa na realizację celów sprzedażowych. Strategia ta służy przede wszystkim generowaniu leadów sprzedażowych.
Do najważniejszych korzyści tego rozwiązania możemy zaliczyć:
- poprawę ruchu na stronie oraz możliwość kierowania nim,
- zdobycie wartościowych backlinków,
- wzrost konwersji,
- wsparcie dla lokalnego SEO,
- zdobycie większej liczby danych demograficznych,
- dywersyfikację źródeł i urozmaicenie profilu strony w oczach robotów sieciowych.
Influencer marketing
Influencerzy to cyfrowi twórcy: blogerzy, kreatorzy trendów, działający przede wszystkim w mediach społecznościowych. Mają zdolność do kształtowania opinii i postaw otaczających ich osób. W social mediach często postrzegani są jako autorytety w określonych tematach, trendach. Influencer marketing to strategia, z której korzysta wiele firm w swoich cyfrowych kampaniach marketingowych. Wszystko opiera się na partnerstwie z osobami o dużej liczbie obserwujących, które mają oddanych followersów i są postrzegane jako autorytety w swojej branży.
Jest to skuteczny sposób na dotarcie do wybranej grupy docelowej. Ta strategia ma wiele zalet, w tym możliwość zwiększenia świadomości marki i ruchu na Twojej witrynie. Dzięki takiej współpracy marki mogą docierać do potencjalnych klientów niższym kosztem niż za pośrednictwem tradycyjnej reklamy.
Budowanie świadomości marki i poprawa autorytetu w sieci
Aby sprzedaż mogła zaistnieć, musisz edukować swoich odbiorców, a przy tym mieć świadomość, że większość użytkowników wchodzących na stronę nie ma jeszcze sprecyzowanych intencji. Wyróżnij się na tle konkurencji i skoncentruj się na swoich cechach charakterystycznych, aby stworzyć u odbiorców pozytywne skojarzenia z Twoją marką.
Tym samym wkroczysz w obszar SERM (Search Engine Reputation Management). Najprościej rzecz ujmując, to działania mające na celu zbudowanie pozytywnego wizerunku marki w sieci, aby zacieśnić relacje między nią a klientem. SEO PR, bo taka nazwa też funkcjonuje, pozwala na zdobycie pochlebnych opinii na temat działalności firmy, co jest dziś szczególnie ważne.
Zdobywanie wartościowych backlinków
Linki zwrotne to popularna, ciesząca się niesłabnącą skutecznością praktyka w pozycjonowaniu strony internetowej. Linki zwrotne stanowią komunikat dla wyszukiwarki o tym, że dana witryna jest wartościowa i należy do niej częściej zaglądać podczas procesu indeksowania. Ponadto są one jednym z czynników rankingowych, który powinieneś wziąć pod uwagę, jeśli zależy Ci na efektywności działań.
Aby pozyskiwać wartościowe linki zwrotne, musisz przede wszystkim tworzyć wartościowe treści na stronie, gdyż to właśnie ich szukają użytkownicy. Warto, byś skorzystał również z blogosfery (guest posting; guest blogging), mediów społecznościowych, forów internetowych czy katalogów.
Guest posting
Publikowanie gościnne polega na tworzeniu treści na czyjejś stronie internetowej. Jest to jedna ze strategii zdobywania linków, polegająca na pozyskiwaniu wartościowych odnośników do własnego bloga, poprawiając tym samym jego popularność oraz umacniając wizerunek eksperta. Daje to możliwość dotarcia do nowego grona odbiorców. Nie dość, że zostaniesz doceniony przez społeczność, to jeszcze wypadniesz lepiej podczas oceny dokonywanej przez Google.
Konkluzja
Na pozycję Twojej strony w Internecie ma wpływ wiele czynników, które musisz ze sobą umiejętnie połączyć. Dzięki outreach marketingowi zwiększysz zasięgi i pozytywnie wpłyniesz na rozpoznawalność marki. Jak widzisz, kluczem jest współpraca – nie wszystko można osiągnąć samodzielnie.
Badania marketingowe pokazały, że aż 83% osób na świecie ufa rekomendacjom innych przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Nie chodzi wyłącznie o najbliższych – rodzinę czy przyjaciół – ale także o organizacje, które są lubiane i postrzegane jako autorytet. Outreach marketing jest zatem bardzo ważny!
Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.
Do usłyszenia!