Zapytaj o ofertę
Do czego wykorzystywane jest presell pages?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Do czego wykorzystywane jest presell pages?

Do czego wykorzystywane jest presell pages?

5 min. czytania

Presell pages to rodzaj landing pages, które odgrywają dużą rolę w przypadku budowania wizerunku marki. To one są często pierwszym miejscem, w które trafiają użytkownicy przekierowywani z różnego rodzaju reklam internetowym. Dowiedz się, czym są presell pages, jakie są jej rodzaje oraz do czego wykorzystywane jest presell pages.

Czym są presell pages?

Presell pages, jak sama nazwa wskazuje, są najczęściej stroną przedsprzedażową. To na nich najczęściej znajduje się potencjalny klient po kliknięciu w reklamę na witrynie internetowej czy social mediach. Dodatkowo, precle spotkać można także w formie artykułów tematycznych na różnorodnych serwisach internetowych. Dawniej ich głównym celem było wspieranie działań SEO związanych z pozycjonowaniem zewnętrznym, konkretnie zdobywaniem linków. Presell page nie musi być atrakcyjna pod względem treści, nie szczególnie istotna jest także poprawność gramatyczna czy ortograficzna. Jej głównym zadaniem jest zastosowanie konkretnych słów kluczowych, co ma bezpośrednie przełożenie na SEO witryny. Warto jednak zadbać o to, aby artykuły tworzone na rzecz presell pages nie były zlepkiem nic nieznaczących słów, a mimo wszystko tworzyły wspólnie merytoryczną całość. W ten sposób istnieje prawdopodobieństwo, że strona taka będzie zdecydowanie chętniej promowana przez algorytmy wyszukiwarek internetowych, takich jak Google czy Yahoo.

Presell pages a SEO

Z biegiem czasu znaczenie stron typu presell dla pozycjonowania znacząco zmalało. Wpływ na to w dużej mierze miały zmiany w algorytmie wyszukiwarki Google. Precle uznawane są w SEO za strony o niskiej jakości pod względem atrakcyjności dla odbiorców, a co za tym idzie, również dla algorytmów. Ich głównym zadaniem jest umieszczanie linków związanych z pozycjonowaniem stron, tekstów tematycznych oraz przemycenie jak największej liczby słów kluczowych.

Presell pages nie są stronami nastawionymi na pozycjonowanie ich samych, a na przeniesienie potencjału, na którą przekierowują. Ich zadaniem jest budowanie stopniowego kontaktu z potencjalnym klientem oraz zwrócenie jego uwagi na określone produkty czy usług. Presell pages otrzymują swoje wyświetlenia poprzez przekierowywanie z reklam, dlatego ich pozycjonowanie w wyszukiwarkach nie jest głównym celem tego typu stron.

Rodzaje presell pages

Stosowanie stron typu presell nie zawsze jest korzystne pod kątem SEO. Jeśli spojrzymy na nie jako na strony przedsprzedażowe, możemy uznać, że posiadają one faktyczną wartość, jednak w innych przypadkach mogą być bezcelowe lub nawet niekorzystne pod względem pozycjonowania.

Różne preselle posiadają odmienne cechy. Wśród najbardziej podstawowych podziałów wyróżnić możemy ten na precle tematyczne i ogólne. Podczas gdy te pierwsze krążą wokół jednego tematu czy konkretnej branży i zdają się być atrakcyjne dla odbiorcy pod kątem wyświetlanych linków czy informacji, presell pages ogólne mogą być o wszystkim, przez co ciężko wyciągnąć z nich jakąkolwiek merytoryczną wartość. Strony tego typu podzielić możemy również na te darmowe i płatne.

Jak to zwykle bywa, te bezpłatne cechują się niższą jakością i co za tym idzie skutecznością, jednak w sytuacji gdy ich publikowanie wymagać będzie uiszczenia opłaty, można się spodziewać wyższej jakości. Ostatnią metodą podziału presell pages jest rozróżnienie ich na poziomie dostępności. Publiczne precle są dostępne dla każdego, również na poziomie umieszczania na nich treści. Prywatne strony presell wymagają zaangażowania i rejestracji użytkownika. To sprawia, że częściej umieszczane na nich treści są wyższej jakości.

Jakie zastosowanie mają presell pages?

Presell pages w dzisiejszych czasach nie mają dużego znaczenia w przypadku pozycjonowania stron internetowych. Ich niska jakość pod kątem merytorycznym może dodatkowo powodować pogorszenie pozycji danej witryny w wyszukiwarce, dlatego warto zastanowić się, czy korzystanie z nich w danej sytuacji będzie dla użytkownika korzystne. Dawniej ich wpływ na SEO był korzystny, jednak nie do końca akceptowane przez algorytmy praktyki sprawiły, że aktualnie są one uważane za bezwartościowe, jednak nie we wszystkich przypadkach.

Jedną z sytuacji, w której strony typu presell mogą mieć pozytywny wpływ na pozycjonowanie witryny, jest zastosowanie ich jako element drogi zakupowej. Precle mogą przekazywać przydatne informacje o produkcie czy usłudze potencjalnym klientom, a także nakierowywać ich na konkretne zadanie. Są one wykorzystywane w budowaniu stopniowego kontaktu potencjalnego nabywcy z daną ofertą, co może pomóc wykształcić w nim zaangażowanie i pozytywne nastawienie do marki. Wśród podstawowych założeń tego procesu wymienić można pierwszy etap, który obejmuje zetknięcie nabywcy z reklamą w sieci. Po kliknięciu w nią następuje etap drugi, czyli jego przekierowanie do presell pages, na której otrzymuje on informację o produkcie, jest zachęcany do jego poznania i kliknięcia w stronę internetową. Trzeci etap to przekierowanie użytkownika na witrynę producenta, na którym będzie mógł on dokonać zakupu.

Czy warto?

Aby odpowiedzieć na to pytanie, warto zastanowić się nad własnymi celami, które kierują założeniem presell page. Jeśli już zdecydujemy się postawić na to rozwiązanie, niezwykle istotne jest, aby stworzyć maksymalnie wysoką jakość precla, bez duplikacji treści. Presell pages są niezwykle przydatnym narzędziem jeśli chodzi o budowanie kontaktu z klientem oraz działań związanych ze sprzedażą. Jeśli przyświeca nam chęć poprawienia pozycji w wyszukiwarce, istnieje szereg znacznie bardziej efektywnych rozwiązań z działu SEO, które będą skuteczniejsze, niż presell pages. Z tego powodu nie da się jednoznacznie odpowiedzieć, czy warto. Wszystko zależy od celów i założonego budżetu.

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: jakspokojnie.pl, polishly.pl

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 8
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Co to jest cross-linking?
    Co to jest cross-linking?
    Budowanie profilu linkowego nie należy do najprostszych zadań wykonywanych przez pozycjonerów. Niektóre z technik wymagają wiedzy i doświadczenia.
    Co powinieneś wiedzieć o geotaggingu?
    Co powinieneś wiedzieć o geotaggingu?
    Geotagging to przydatna funkcja, która może być wykorzystywana m.in. przez fotografów, influencerów czy blogerów. Warto także zwrócić uwagę na znaczenie lokalizacji użytkownika w działaniach związanych z SEO.
    Lokalne cytaty – czym są i jaki mają wpływ na pozycjonowanie stron internetowych?
    Lokalne cytaty – czym są i jaki mają wpływ na pozycjonowanie stron internetowych?
    Czym są lokalne cytaty? Jaki mają związek z SEO? Jak wdrożyć je do swojej strategii optymalizacyjnej? To bardzo ważne! Przeczytasz o tym w naszym artykule.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.