Zapytaj o ofertę
SEO PR: Marketingowe collabo
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • SEO PR: Marketingowe collabo

SEO PR: Marketingowe collabo

6 min. czytania

Podczas działań marketingowych w ferworze reklam i promocji można zapomnieć o budowaniu pozytywnego wizerunku swojego sklepu internetowego. Jest to poważny błąd, który może znacznie spowolnić, a nawet zablokować rozwój Twojej działalności online. Ważne jest zatem, aby wpływać na to, jak marka postrzegana jest w Internecie, a także jakie budzi emocje. Doskonałym rozwiązaniem jest wówczas połączenie SEO i PR.

Na czym polega synergia SEO i PR?

SEO (Search Engine Optimization) to zestaw działań mających na celu zwiększanie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google. PR (Public Relations) stanowi natomiast planowaną komunikację w organizacji między jej pracownikami a otoczeniem.

Na pierwszy rzut oka może wydawać się, że obszary te działają całkowicie niezależnie, a ich połączenie nie wnosi nic wartościowego do życia marki. Nic bardziej mylnego. Zarówno SEO, jak i PR bezpośrednio wpływają bowiem na doświadczenia użytkowników, co z kolei przekłada się na ich decyzje zakupowe. Powinieneś zatem zatem połączyć obie te dziedziny oraz wykorzystać ich potencjał podczas budowania pozytywnego wizerunku swojej marki w Internecie.

SEO PR odpowiada za pozycjonowanie wizerunku marki w sieci w celu rozszerzania jej świadomości i pozyskiwania nowych klientów. Działania z tego zakresu są bardzo ważnym elementem strategii marketingowej online, gdyż bezpośrednio wpływają na wyniki firmy oraz jej długofalowy rozwój.

SEO PR odnosi się do wielu istotnych etapów promowania marki w sieci. Proces ten zaczyna się już podczas analizy rynku docelowego, a kończy na weryfikacji efektów poszczególnych rozwiązań. Od czego jednak powinieneś zacząć, aby koncepcja ta przyniosła najlepsze efekty?

Linki w SEO i PR – czym się wyróżniają i co mogą dać Twojej firmie?

Linki dotyczące obszarów PR i SEO wyróżnia cel ich zamieszczania oraz upowszechniania. Odnośniki z zakresu Public Relations tworzy się z uwzględnieniem czynników prowadzących do zwiększenia ekspozycji strony oraz wizualnego i merytorycznego dopasowania do wizerunku marki.

W budowie linków pod kątem optymalizacji strony działania skoncentrowane są natomiast na pojawieniu się w rankingu fraz kluczowych za pośrednictwem tekstu zakotwiczenia, wyboru odpowiedniej lokalizacji linku oraz jego maksymalnego dostosowania do kontekstu treści.

W strategii opartej na synergii SEO PR kluczowe jest umiejętne połączenie takich odnośników, które z jednej strony zwiększą ruch na stronie internetowej i poprawią jej pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania, a z drugiej korzystnie wpłyną na wizerunek Twojej marki. Można więc powiedzieć, że jest to podwójne linkowanie dla podwójnych korzyści.

Od czego powinieneś zacząć SEO PR?

Coraz trudniej wyróżnić się na bardzo konkurencyjnym w obecnych czasach rynku. Z pewnością dokładasz więc wszelkich starań, aby kampanie marketingowe były maksymalnie angażując i oryginalne. Pamiętaj jednak, że ważne jest też zadbanie o swój wizerunek w sieci, stawiając markę w jak najkorzystniejszym świetle. Na co powinieneś zwrócić uwagę, aby połączenie SEO i PR było maksymalnie skuteczne?

Określ grupę docelową

Określenie grupy docelowej to jeden z najważniejszych elementów każdej strategii marketingowej. Zarówno treści promocyjne, jak i materiały PR powinny być dostosowane do potrzeb i oczekiwań potencjalnych klientów. Dzięki personalizacji przekaz znacznie silniej oddziałuje na zachowania użytkowników, w wyniku czego skłonienie ich do zakupu jest o wiele łatwiejsze.

Badając grupę docelową, warto podzielić ją na mniejsze segmenty, uwzględniając przy tym różne kategorie. Trzeba bowiem pamiętać, że marka nie powinna ograniczać się do jednego stylu, lecz wykorzystywać wiele koncepcji dostosowanych do poszczególnych grup.

Wybierz słowa kluczowe

Kolejnym krokiem jest analiza słów kluczowych. Kampania SEO PR przyniesie bowiem oczekiwane rezultaty, tylko wtedy, gdy przedstawisz treści rzeczywiście zainteresowanym odbiorcom. Najlepszym sposobem na uzyskanie tego efektu jest właśnie użycie odpowiednich fraz.

Skuteczne terminy możesz zidentyfikować na wiele sposobów, jednak najlepszym jest bez wątpienia wykorzystanie profesjonalnych narzędzi, takich jak Ahrefs, Google Search Console czy Keyword Tool. Wskażą one nie tylko popularne wśród potencjalnych klientów hasła, ale też zaprezentują ważne statystyki związane z ich pozycjonowaniem, dzięki czemu opracowanie efektywnej kampanii reklamowej będzie o wiele łatwiejsze.

Jak wykorzystać synergię SEO i PR do budowy silnej marki onlineJak wykorzystać synergię SEO i PR do budowy silnej marki online

Zoptymalizuj treści

Ważna jest kompleksowa optymalizacja treści na stronie internetowej. Pozytywny wydźwięk contentu podkreśla bowiem profesjonalizm marki i bezpośrednio wpływa na decyzje zakupowe konsumentów. Warto więc zbadać zawartość witryny pod kątem użyteczności, zweryfikować poprawność i oryginalność informacji oraz upewnić się, że korzystnie wpływają one na wizerunek Twojej marki.

Nie możesz też zapominieć o zidentyfikowanych wcześniej słowach kluczowych. Powinny znaleźć się nie tylko w głównej treści, ale też w strategicznych miejscach, takich jak opis, tytuł czy znaczniki.

Zadbaj o content marketing

Trzeba wspomnieć, że content marketing dotyczy nie tylko treści na stronie internetowej, ale też publikacji umieszczanych poza obszarem witryny. Promowanie marki na różnych obszarach w sieci jest bowiem najlepszym sposobem na rozszerzanie jej świadomości i pozyskiwanie nowych klientów. Jakie narzędzia warto wówczas wykorzystać?

Jednym z najskuteczniejszych sposobów jest blog firmowy powiązany tematycznie z oferowanymi produktami i usługami. Doskonale sprawdzi się także aktywność w mediach społecznościowych i na portalach branżowych, gdzie znajduje się wiele osób potencjalnie zainteresowanych zakupem.

Przeanalizuj efekty

Ostatnim, lecz nie mniej ważnym, etapem kampanii SEO PR jest analiza efektów kampanii reklamowej. Stałe monitorowanie efektywności prowadzonych działań pozwala nie tylko rozwijać rentowne koncepcje, ale też na bieżąco wprowadzać niezbędne modyfikacje i likwidować błędy.

Podczas analizy efektów strategii marketingowej świetnie sprawdzą się proste w obsłudze narzędzia analityczne, takie jak Google Search Console, Google Analytics czy SEMrush.

Dlaczego warto zdecydować się na SEO PR?

SEO PR to świetny sposób na budowanie pozytywnego wizerunku marki w Internecie. Połączenie działań ukierunkowanych na algorytmy wyszukiwarek ze strategią budowania relacji z otoczeniem firmy bardzo korzystnie wpłynie na Twoje wyniki sprzedażowe. Profesjonalny obraz marki w sieci jest jednym z najważniejszych determinantów decyzji zakupowych współczesnych użytkowników. Wykorzystując popularne słowa kluczowe, zadbaj więc o wizerunek swojego przedsiębiorstwa online. Co możesz wówczas osiągnąć?

  • Lepsze wyniki sprzedażowe i wyższy współczynnik konwersji,
  • większe zaufanie do marki i świadczonych przez nią usług,
  • lepszą widoczność strony w wynikach wyszukiwania Google,
  • większą świadomość oferty online,
  • stały napływ nowych klientów.

Jak widać, połączenie SEO i PR może być kluczem do sukcesu niejednego przedsiębiorstwa. Przeprowadź więc niezbędne badania, zidentyfikuj skuteczne słowa kluczowe i stwórz treści, dzięki którym wiarygodność Twojej marki znacznie wzrośnie, a firmowa strona internetowa zyska widoczność w wyszukiwarce Google.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Jak sprawdzić Trust Flow? O czym informuje nas parametr TF?
    Jak sprawdzić Trust Flow? O czym informuje nas parametr TF?
    Trust Flow jest jednym z parametrów określających wiarygodność strony. Co ma wpływ na jego wynik, jak go sprawdzić i jak poprawić? Podpowiadamy!
    Atrybut alt i Title – jak prawidłowo je wykorzystać? Poznaj dobre praktyki SEO
    Atrybut alt i Title – jak prawidłowo je wykorzystać? Poznaj dobre praktyki SEO
    Jeśli chcesz, by Twoja witryna wyświetlała się wysoko w wyszukiwarce, musisz zadbać o optymalizację grafik. Dlaczego atrybut alt i title są tak ważne?
    Czym jest plik robots.txt? Jaki ma wpływ na SEO i jak prawidłowo go skonfigurować?
    Czym jest plik robots.txt? Jaki ma wpływ na SEO i jak prawidłowo go skonfigurować?
    Jedną z pierwszych rzeczy, którą powinieneś zrobić podczas pracy nad technicznym SEO swojej strony internetowej, jest optymalizacja pliku robots.txt. Niestety […]
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.