Zapytaj o ofertę
Hosting SEO – co to jest i jak wybrać najlepszy?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Hosting SEO – co to jest i jak wybrać najlepszy?

Hosting SEO – co to jest i jak wybrać najlepszy?

6 min. czytania

Stworzenie wydajnej strony internetowej to podstawa strategii marketingowej wielu współczesnych firm. Uzyskanie odpowiedniego hostingu stało się więc ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Wielu przedsiębiorców zastanawia się zatem, gdzie przechowywać swoje serwisy oraz jak wpływa to na SEO. W tym artykule omówimy więc, czym jest hosting SEO i co warto o nim wiedzieć!

Czym jest hosting internetowy?

Hosting to pojęcie ze środowiska internetowego, oznaczające udostępnianie zasobów dyskowych serwera na komputerze podłączonym do Internetu. W ramach tego rozwiązania właściciele witryn przechowują wszystkie swoje dane na przeznaczonym do tego serwerze.

Dlaczego hosting jest ważny? Stanowi podstawę ciągłego funkcjonowania strony internetowej, dzięki czemu użytkownicy mogą korzystać z jej zasobów o każdej porze dnia i nocy. Hosting jest więc niczym innym, jak serwerem, na którym zainstalowana jest dana witryna, aby była zawsze dostępna i funkcjonalna.

Wśród najpopularniejszych dostawców usług hostingowych wyróżniamy między innymi SiteGround, RaidBox, Webgo czy HostEurope.

Hosting SEO – co warto wiedzieć?

Hosting SEO to usługa zapewniająca efektywne prowadzenie stron internetowych w sieci. Dzięki niej efekty pozycjonowania oraz optymalizacji technicznej są obecne o wiele dłużej, a witryna może stale generować konwersję i przychody.

Hosting najczęściej wykorzystywany jest przez specjalistów SEO oraz agencje interaktywne. Odgrywa bowiem kluczową rolę w pozycjonowaniu stron internetowych, znacznie ułatwia budowanie ruchu w witrynie oraz pozyskiwanie nowych odbiorców.

Co jednak odróżnia hosting SEO od zwykłego hostingu? Najważniejszą różnicą jest fakt, że ma on dostęp do wielu adresów IP. Dzięki temu można stworzyć szerokie zaplecze SEO, które bardzo korzystnie wpływa na pozycjonowanie strony internetowej. Wynika to w głównej mierze ze zwiększonej wydajności serwisu oraz jego ciągłej dostępności dla odbiorców.

Rodzaje hostingów

Wybierając hosting SEO, należy pamiętać, że każdy serwer ma inny system wykorzystywania zasobów. Co więcej, każdy z nich wyróżnia się inną specyfikacją, a także kosztami utrzymania. Przed dokonaniem ostatecznej decyzji warto więc poznać poszczególne rodzaje hostingu.

Hosting współdzielony

Hosting współdzielony to najczęściej wybierany rodzaj serwera. Jego popularność wynika przede wszystkim z łatwości obsługi oraz dostępu do wielu przydatnych funkcji, których użytkowanie nie wymaga specjalistycznej wiedzy technicznej.

Czym dokładnie jest hosting współdzielony? Mowa tu o koncie wyszczególnionym na fizycznym serwerze, które posiada jego zasoby, takie jak dysk, procesor czy pamięć. Warto wspomnieć, że ten rodzaj hostingu jest jednym z najtańszych rozwiązań. Mimo to przy jego wyborze warto zwrócić szczególną uwagę na ograniczone możliwości związane z obsługą dużego ruchu. Zbyt wysokie obciążenie serwera może bowiem znacznie spowolnić stronę internetową.

Wirtualny serwer prywatny (VPS)

Serwer VPS jest nieco bardziej wydajnym rozwiązaniem niż hosting współdzielony, ale co za tym idzie, również droższym. Daje pełną kontrolę nad wszystkimi zasobami strony internetowej. Cechą charakterystyczną wirtualnego serwera prywatnego jest bezpośredni dostęp do systemu operacyjnego, który umożliwia instalację własnego oprogramowania. Trzeba jednak pamiętać, że w przypadku tego hostingu potrzebna będzie nieco szersza wiedza i większe umiejętności techniczne.

Warto też dodać, że mimo pełniejszej kontroli wciąż jest to system współdzielony z innymi kontami. W czasie jego użytkowania należy więc zwrócić szczególną uwagę na poziom zabezpieczeń oraz bieżącą kontrolę wydajności.

Serwer dedykowany

Serwer dedykowany to najbardziej rozwinięta, a co za tym idzie, najdroższa forma hostingu przeznaczona dla zaawansowanych w zakresie technicznym użytkowników. Swoją charakterystyką przypomina VPS, z tą różnicą, że pozwala na dostęp do własnego serwera zoptymalizowanego pod kątem indywidualnych potrzeb, niezależnego od hostingów innych klientów.

Ważną zaletą tego rozwiązania jest możliwość instalacji oprogramowania oraz dowolnej konfiguracji systemu operacyjnego. Użytkownik posiada bowiem wszystkie zasoby na wyłączność.

Serwer dedykowany jest szczególnie polecany rozbudowanym stronom internetowym, na których trzeba zapewnić bezpieczeństwo danych swoich klientów. Są to z reguły dość duże marki, takie jak radia internetowe, poczty e-mail czy telewizja, które mogą pozwolić sobie na wysokie koszty wykupu abonamentu.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze hostingu?

Wiedząc już, hosting SEO co to jest, można zastanowić się nad wyborem tego najlepszego. W tym miejscu należy wspomnieć, że nie ma uniwersalnego rozwiązania, które sprawdzi się w przypadku każdej strony internetowej.

Decydując się na wykup danego serwera, trzeba wziąć pod uwagę szereg czynników, mających bezpośredni wpływ na wydajność witryny i osiągane przez nią wyniki. Oto kilka kluczowych aspektów, o których należy pamiętać.

  1. Uptime – gwarancja stałego działania i dostępu do wybranego hostingu. Należy zwrócić uwagę na wskaźnik SLA, który nie powinien być mniejszy niż 99,95%.
  2. Szybkość łącza – im większy ruch generuje dana strona internetowa, tym większego transferu będzie wymagać. Aby więc zapewnić użytkownikom szybki dostęp do zawartości witryny, warto upewnić się, że hosting SEO ma wystarczająco wysoki limit danych.
  3. Aspekty techniczne – wybierając hosting SEO, należy zwrócić szczególną uwagę na aktualność wersji interpretera z PHP oraz bazy danych MySQL. Ma to bowiem bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo przechowywanych plików oraz umożliwia uzyskanie wsparcia technicznego.
  4. Pojemność – przed wyborem hostingu należy ustalić, ile przestrzeni dyskowej potrzebuje publikacja danej strony internetowej. Nie warto wybierać serwerów oferujących mniej niż 5-10 GB miejsca na hostingu.

Podsumowanie

Jak widać, wybór hostingu SEO to bardzo odpowiedzialne zadanie. Aby uniknąć wszelkich błędów i maksymalnie wykorzystać potencjał witryny, przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na skorzystanie z pomocy profesjonalnych agencji SEO.

Specjaliści nie tylko wybiorą najlepszy hosting SEO, ale też upewnią się, że wszystkie zapisane na serwerze elementy są w pełni bezpieczne.

Jako że hosting ma bezpośredni wpływ na pozycjonowanie stron internetowych, warto skonsultować się z ekspertami, którzy z pewnością dokonają właściwego wyboru.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 6
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Co to jest współczynnik zaangażowania (engagement rate)?
    Co to jest współczynnik zaangażowania (engagement rate)?
    Analiza zaangażowania to nieodłączny element analityki marketingowej. Warto więc wiedzieć, czym jest engagement rate i jak obliczyć ten wskaźnik!
    Jak nagłówek wpływa na wyszukiwanie? Tag H1 jako narzędzie w pozycjonowaniu
    Jak nagłówek wpływa na wyszukiwanie? Tag H1 jako narzędzie w pozycjonowaniu
    Prowadzisz firmową stronę internetową i zadbałeś o wszystko, a mimo to nie dostrzegasz zwiększonego ruchu? Odkryj rolę tagu H1 i moc nagłówków, aby pomóc wyszukiwarce.
    People Also Ask (Podobne pytania) w Google – co to jest?
    People Also Ask (Podobne pytania) w Google – co to jest?
    Google nie zwalnia tempa w rozwoju funkcjonalności wyszukiwarki. Niemałym zaskoczeniem dla właścicieli stron okazało się PAA. Co oznacza tajemniczy skrót?
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.