Zapytaj o ofertę
Jak działa algorytm na TikToku?
6 min. czytania

Jak działa algorytm na TikToku?

TikTok to niezwykle prężnie rozwijająca się platforma. Każdego dnia korzysta z niej ponad miliard użytkowników, wśród których z pewnością znajdą się osoby zainteresowane ofertą Twojej firmy. Warto więc wdrożyć skuteczną strategię marketingową na TikToku. Aby jednak działania promocyjne przyniosły oczekiwane rezultaty, a reklamy dotarły do szerokiego grona odbiorców, należy poznać algorytm tej platformy. Jak działa i co warto o nim wiedzieć?

Algorytm TikToka – jak działa?

Na wstępie warto nakreślić strukturę tej platformy. Główna strona TikToka podzielona jest na dwie zakładki: „Obserwowani” i „Dla Ciebie”.

Działanie algorytmu TikToka - infografikaŹródło: teamsolution.pl

Sekcja „Obserwowani” zawiera materiały udostępnione przez obserwowanych twórców. Jej funkcjonalność można porównać do sposobu działania Instagrama. Część „Dla Ciebie” jest natomiast głównym obszarem, w którym wyświetlane są treści nie tylko z obserwowanych kont, ale też materiały, które algorytm TikToka uważa za interesujące dla danego użytkownika.

Zakładka "Dla Ciebie" – co warto wiedzieć?

Mimo że trudno jednoznacznie określić sposób działania algorytmu w kontekście wyświetlania materiałów w sekcji „Dla Ciebie” na TikToku, warto zwrócić uwagę na trzy podstawowe czynniki, które platforma przedstawiła jako najważniejsze w zakresie systemu rekomendacji.

Interakcje użytkownika

Algorytm TikToka bierze pod uwagę wszystkie działania użytkownika w aplikacji. Uwzględnione są wówczas takie aspekty, jak: polubienia filmów, obserwowane konta, komentarze, udostępnienia oraz czas oglądania poszczególnych wideo.

Informacje o filmie

System zwraca uwagę na informacje o udostępnianych treściach. Kluczowymi czynnikami w tym aspekcie są między innymi hasztagi, napisy i dźwięki obejmujące przede wszystkim popularne w danym czasie utwory.

Ustawienia urządzenia i konta

Aby jak najdokładniej dostosować wyświetlane w zakładce treści do preferencji użytkowników, algorytm TikToka uwzględnia także ustawienia konta i urządzenia, takie jak język, lokalizacja czy typ urządzenia.

Algorytm analizuje elementy, przypisując im jednocześnie odpowiednią wartość. Trzeba pamiętać, że wszystkie czynniki są niezależne, a każdy z nich istotny z punktu widzenia danego użytkownika. W związku z tym niektóre składniki mają większą wartość od pozostałych. Dla przykładu, algorytm uznaje za ważniejsze to, że odbiorca skomentował dany materiał niż to, że twórca i użytkownik korzystają z tego samego urządzenia.

Viral – najskuteczniejszy materiał na TikToku

Treści viralowe to jeden z najskuteczniejszych sposobów docierania do nowych odbiorców na TikToku. Warto więc stworzyć interesujące materiały, uwzględniając przy tym wytyczne algorytmu TikToka.

Trzeba wówczas pamiętać, że system przedstawia film obserwatorom i osobom, które mogą być z nim zainteresowane. W sytuacji, kiedy materiał został opublikowany przez użytkownika niemającego żadnych followersów, algorytm przedstawi go grupie wybranej na podstawie systemu rekomendacji.

Kluczowe znaczenie w procesie tworzenia treści viralowych mają reakcje użytkowników. Wysoki poziom zaangażowania odbiorców, o którym świadczy duża liczba komentarzy, udostępnień i polubień, podkreśla wartość danej publikacji, dzięki czemu algorytm zwiększa jej widoczność w zakładce „Dla Ciebie”.

Optymalizacja treści pod kątem algorytmu TikToka

Nie ma uniwersalnego sposobu na tworzenie skutecznych treści na jakiejkolwiek platformie mediów społecznościowych. Niemniej jednak, działając na TikToku, warto zwrócić uwagę na kilka aspektów, dzięki którym znacznie łatwiej będzie dotrzeć do nowych odbiorców.

Jednym z najważniejszych jest wówczas udostępnianie 15-sekundowych filmów. Mimo że jest jeszcze możliwość tworzenia materiałów o długości 60 sekund, większe prawdopodobieństwo, że użytkownicy obejrzą film do końca, występuje w przypadku tych krótszych publikacji.

Ważne jest też, aby zwrócić uwagę użytkownika już w pierwszych sekundach materiału. Zbyt rozbudowany wstęp lub umieszczanie najważniejszych informacji na końcu filmu jest bardzo złym pomysłem, który może spowodować spadek popularności udostępnianych treści.

Nie można też zapominać o jakości publikowanych materiałów. Duża liczba wyświetleń i reakcji wynika w głównej mierze z wartości filmów, a także ich ogólnej prezentacji. Warto więc zadbać o aspekty, takie jak oświetlenie, montaż, dźwięk, efekty specjalne, naklejki czy przejścia.

Kluczowe jest też publikowanie filmów w czasie, kiedy odbiorcy są najbardziej aktywni. Trzeba bowiem pamiętać, że to właśnie od reakcji użytkowników zależy popularność filmów oraz to, czy algorytm TikToka umieści je w zakładce „Dla Ciebie”.

Aby zwiększyć popularność swoich treści na TikToku, warto też wykorzystywać popularne dźwięki i piosenki. Obok hasztagów są one bowiem najważniejszym elementem tej platformy. Użycie utworu, który w danym czasie zyskuje popularność, jest świetnym sposobem na szybki wzrost wyświetleń.

Dlaczego warto promować markę na TikToku?

TikTok to nieustannie rozwijająca się platforma. Trzeba jednak zaznaczyć, że z uwagi na złożone i nieco skomplikowane działanie algorytmu promowanie na niej swojej marki jest dość wymagające. Niemniej jednak warto postawić na strategię marketingową z uwzględnieniem TikToka, gdyż jest to jednym z najlepszych sposobów na docieranie do szerokiego grona odbiorców.

Oto kilka najważniejszych zalet wykorzystania tej platformy w celach promocyjnych:

  • doskonały sposób na szybki rozwój marki,
  • możliwość dotarcia do wielu nowych odbiorców,
  • rozbudowana funkcjonalność umożliwiająca sprawne dodawanie treści i analizowanie ich efektywności,
  • stosunkowo mała konkurencja,
  • łatwy kontakt z odbiorcami.

Podsumowanie

Sprostanie wymaganiom algorytmu TikToka nie jest łatwe. Co więcej, jego działanie nieustannie się zmienia, a wymagania odnośnie do publikowanych treści wzrastają. Niemniej jednak warto zaangażować się w marketing na tej platformie, gdyż może się to okazać najlepszym sposobem na rozwijanie marki w Internecie.

Warto też rozważyć współpracę z doświadczoną agencją interaktywną, dzięki której wdrożenie strategii marketingowej na TikToku będzie o wiele łatwiejsze, a jej efekty z pewnością sprostają oczekiwaniom właścicieli niejednej firmy.

Jeśli chciałbyś otrzymać więcej informacji w danym temacie wystarczy skontaktować się z grupa-icea.pl poprzez formularz kontaktowy lub czat.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Witamy w klubie, czyli czym jest Clubhouse
    Witamy w klubie, czyli czym jest Clubhouse
    Do 2021 roku aplikację tę pobrało ponad 8 milionów użytkowników! Sprawdź na czym polega jej fenomen i dlaczego dostęp do niej wcale nie jest taki prosty, jakby się mogło wydawać.
    Czy warto reklamować się na Pintereście?
    Czy warto reklamować się na Pintereście?
    Reklamowanie się w social mediach zyskało na popularności wśród zarządzających e-biznesem. Jakich możliwości możesz spodziewać się po Pinterest Ads?
    Trendy w social mediach 2022
    Trendy w social mediach 2022
    Jesteś ciekawy co nowego w social mediach? Przeczytaj o trendach na 2022 rok!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.