Zapytaj o ofertę
Jak zbadać i zwiększyć ruch na stronie internetowej?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Jak zbadać i zwiększyć ruch na stronie internetowej?

Jak zbadać i zwiększyć ruch na stronie internetowej?

8 min. czytania

Ruch na stronie bardzo często przekłada się na zyski firmy lub osoby prowadzącej daną witrynę. Odpowiednia analiza tej kwestii jest kluczowa dla skutecznego budowania strategii SEO oraz sprawdzania efektywności realizowanych działań. Istnieje kilka narzędzi, które pozwalają zmierzyć i przeanalizować ruch – zarówno na stronie swojej, jak i konkurencji. Jak się do tego zabrać i na co zwrócić uwagę, aby go zwiększyć?

Dlaczego warto badać ruch na stronie?

W niemal każdym przypadku witryna internetowa pełni swoją funkcję w najlepszy sposób wtedy, gdy jest odwiedzana przez wielu użytkowników. Internauci, którzy tworzą ruch na stronie, mają okazję zapoznać się z jej treścią – na przykład sprawdzić ofertę przedsiębiorstwa. Z tego powodu niezwykle ważne jest, aby regularnie i efektywnie analizować ruch na swojej stronie internetowej. To nie tylko liczba odwiedzin: można w ten sposób dowiedzieć się, jak witryna jest odbierana przez odbiorców oraz czy wzbudza ich zainteresowanie zarówno pod kątem merytorycznym, jak i wizualnym. Atrakcyjna strona powinna skłaniać odbiorcę do nabycia towaru czy usługi, wystawienia opinii czy podzielenia się linkiem. Warto zaznaczyć, że takie działania same w sobie budują dalej ruch. Kompletna strategia SEO, która obejmuje przygotowanie wartościowych treści w witrynie, budowanie profilu linkowego, promocję w mediach społecznościowych i inne działania, może zatem przynieść długofalowe korzyści.

Jak sprawdzić ruch na stronie? W pierwszej kolejności warto dowiedzieć się, co może nam dać taka czynność. Analiza ruchu na stronie internetowej pozwoli między innymi na bieżąco reagować na potrzeby potencjalnych klientów. Tym samym właściciel strony ma szansę szybko dopasować treść i wygląd strony do preferencji internautów, a także docierać do nowych odbiorców. To sprawia, że umiejętne wykorzystanie narzędzi pozwalających na szacowanie i analizowanie ruchu na witrynie jest niezwykle ważne.

Analiza ruchu na stronie – najlepsze narzędzia

Poszczególne rozwiązania tego typu mogą oferować różną funkcjonalność, na przykład dzielić ruch na jego źródło czy analizować jedynie ruch organiczny. Warto zaznaczyć, że sprawdzenie statystyk z reklam pozwala na bardziej dogłębną analizę, jednak zebranie danych o ruchu z wyszukiwarki bardziej skupia się na efektywności SEO.

Narzędzia bezpłatne

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak sprawdzić ruch na stronie WordPress czy z innym systemem CMS, podpowiadamy, że warto wykorzystać do tego darmowe narzędzia Google. To między innymi Google Analytics, które – poza ogólną liczbą odwiedzin – wskazuje również informacje o danych demograficznych odbiorców. To z kolei znacząco ułatwia targetowanie zawartości. Przydatne mogą okazać się również statystyki bezpośrednio w systemie zarządzania treścią, na serwerze lub dostępne z użyciem wtyczek.

Google Analytics – analiza ruchu na stronieGoogle Analytics – analiza ruchu na stronie

Narzędzia płatne

Wśród polecanych płatnych narzędzi do analizy ruchu na stronie wymienić można SimilarWeb. To rozbudowane narzędzie jest dostępne także w podstawowej wersji darmowej, jednak płatna opcja zapewnia użytkownikom więcej możliwości. Pozwala nie tylko sprawdzić ruch, lecz także pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Popularną opcją jest także Senuto – serwis, który umożliwia dodatkowo monitorowanie widoczności fraz. Alexa z kolei udostępnia również informacje o liczbie unikalnych użytkowników.

Senuto – analiza ruchu organicznegoSenuto – analiza ruchu organicznego

Jak sprawdzić ruch na czyjejś stronie?

Analiza konkurencji jest niezwykle ważnym elementem badania rynku. To także cenne źródło informacji, które pozwolą na usprawnienie strategii SEO. Jak sprawdzić ruch na czyjejś stronie i dlaczego warto to zrobić? To proces, który pozwala poznać swoją pozycję i sprawdzić, co należy zmienić, aby stać się liderem w swojej branży. Dodatkowo możesz dowiedzieć się, jakie słowa kluczowe mają największy potencjał, sprawdzając wyniki najpopularniejszych witryn z danej kategorii.

Czynności tego typu warto rozpocząć od zrobienia samodzielnego researchu. W tym celu można przeanalizować dane takie jak liczba komentarzy pod artykułami lub produktami na stronie, a także liczba polubień czy obserwujących na profilach w mediach społecznościowych. Tego typu dane nie zawsze jednak będą w stu procentach miarodajne. Ruch w mediach społecznościowych czy liczba ocen i komentarzy niekoniecznie ma odzwierciedlenie w ruchu na stronie. Niektóre firmy zwracają szczególną uwagę na stronę internetową, podczas gdy inne skupiają się na profilach na Facebooku albo Instagramie. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem może okazać się skorzystanie ze specjalistycznych narzędzi, takich jak właśnie Senuto, Ahrefs, Semstorm czy SimilarWeb. Dzięki nim poznasz nie tylko dane dotyczące ruchu ogólnie, lecz także określisz procentowy udział wizyt pochodzących z mediów społecznościowych, płatnych kampanii czy organicznych wyników wyszukiwania.

Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej?

Jeśli głównym zadaniem Twojej strony jest zainteresowanie klientów ofertą, brak ruchu jest praktycznie jednoznaczny z brakiem dochodów. Bez odwiedzin w witrynie ciężko jest pokazać produkty oraz usługi proponowane przez firmę. Z tego powodu istotne jest, aby witryna firmy była atrakcyjna i skutecznie przyciągała odbiorców. Nieodpowiednie zajęcie się tym tematem może zakłócić cały proces sprzedaży, czego efektem będzie znacznie mniejszy zysk z działań online. Internet, a szczególnie content marketing, ma ogromny potencjał – warto go wykorzystać przy opracowywaniu strony internetowej swojej firmy.

Odpowiedzi na pytanie „Jak generować ruch na stronie?” może być naprawdę wiele. Dla osiągnięcia pełnego sukcesu warto działać równocześnie na wielu płaszczyznach. Wtedy efekty mogą być jeszcze lepsze – odpowiednio opracowana strategia korzystnie wpływa na przychody firmy, a jednocześnie pozwala budować zaufanie odbiorców. Poznaj najbardziej skuteczne metody, które pozwolą Ci zwiększyć sprzedaż na swojej stronie poprzez docieranie z ofertą do szerszego grona odbiorców.

Wartościowa treść

Najprostszą, a zarazem najważniejszą metodą na zwiększenie ruchu na stronie, jest tworzenie treści dających realną wartość odbiorcom. Pomysłowe i merytoryczne wpisy na blogu, kreatywne opisy produktów wraz z ciekawymi zdjęciami oraz najważniejszymi elementami specyfikacji – taka zawartość sprawia, że internauci będą o wiele chętniej korzystać z witryny i polecać ją innym osobom. Istotne jest także pisanie treści przystępnym językiem, jak również w zgodzie z zasadami poprawnej polszczyzny – bez błędów językowych i ortograficznych.

Dobrą praktyką będzie także regularne aktualizowanie zawartości strony. Dzięki temu użytkownicy będą mogli czerpać wartość z odwiedzin w witrynie nawet wtedy, gdy znajdą artykuł, który został pierwotnie opublikowany kilka lat temu. Nie można przy tym pominąć kilku kluczowych zasad pisania wartościowych treści. Zawartość powinna być unikatowa, a przy tym skutecznie odpowiadać na pytania potencjalnych odbiorców. Liczy się także solidne przygotowanie tekstu, by przekazywać jedynie rzetelne informacje. Nie bez znaczenia są także zasady SEO oraz struktura strony – dzięki temu można mieć pewność, że witryna będzie plasować się odpowiednio wysoko na liście wyników w wyszukiwarkach internetowych.

SEO

Stwierdzenie, że skuteczne pozycjonowanie znacząco poprawia ruch na stronie internetowej, nie jest niczym odkrywczym. Im wyższy wynik w organicznych wynikach wyszukiwania, tym większe prawdopodobieństwo, że osoba zainteresowana usługami oferowanymi przez daną firmę trafi na jej witrynę. Korzystając z wyszukiwarki, zdecydowana większość użytkowników klika jeden z pierwszych wyników, podczas gdy dalsze pozycje cieszą się znacznie mniejszym zainteresowaniem. Taka charakterystyka użytkowania serwisów tego typu sprawia, że działania SEO mają ogromne znaczenie.

W tym celu warto skorzystać z pomocy profesjonalnych pozycjonerów, którzy po przeprowadzeniu audytu SEO będą w stanie wskazać, co należy poprawić. Mogą to być czynności takie jak zadbanie o bezpieczeństwo i responsywność, zapewnienie odpowiedniego czasu ładowania, wykorzystanie właściwych słów kluczowych, przygotowanie poprawnej mapy strony czy pozyskanie linków zewnętrznych. Te wszystkie czynności mogą w znaczny sposób zwiększyć ruch na stronie.

Płatne reklamy

W wynikach wyszukiwania Google, nad organicznymi wynikami, można niekiedy znaleźć kilka pozycji opatrzonych napisem „Reklama”. To linki z płatnych kampanii Google Ads – zależnie od wybranej formy rozliczenia właściciel witryny może dostosować wydatki na przykład pod kątem liczby kliknięć. Zmierzenie realnych efektów jest tutaj bardzo proste i nie wymaga dostępu do specjalistycznych narzędzi. Należy jednak mieć na uwadze, że ruch na stronie generowany w ten sposób utrzymuje się głównie w czasie trwania kampanii: na długoterminowe efekty można liczyć głównie w przypadku działań SEO.

Wyniki wyszukiwania – płatne reklamyWyniki wyszukiwania – płatne reklamy

Media społecznościowe

Dobrym pomysłem może okazać się także przekierowanie ruchu na stronę za pomocą social mediów. Coraz częściej zastępują one wyszukiwarki, jeśli chodzi o poszukiwanie produktów czy usług przez internautów. Już samo prowadzenie profilu na Facebooku czy Instagramie jest swego rodzaju promocją – jeśli dodamy do tego SEO oraz płatne kampanie reklamowe, efekty mogą być naprawdę imponujące.

Facebook – posta na profilu RTV Euro AGDFacebook – posta na profilu RTV Euro AGD

Ruch na stronie – podstawa udanej strategii

Niezależnie od celów i charakteru działań ruch na stronie jest kluczowym elementem każdej strategii marketingowej online. Warto więc stale śledzić efektywność procesów mających na celu jego zwiększenie i wdrażać rozwiązania, które przyciągną nowych użytkowników na stronę. Pamiętaj jednak, że najlepsze efekty gwarantuje współpraca ze specjalistami, którzy dzięki bogatemu doświadczeniu i znajomości branży, kompleksowo zadbają o ruch w Twojej witrynie.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 4.9/5 . Liczba ocen: 12
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Na czym polega dual tagging w Google Analytics 4? Zabezpiecz swoje dane!
    Na czym polega dual tagging w Google Analytics 4? Zabezpiecz swoje dane!
    Dual-tagging to świetny sposób na płynne przejście na Google Analytics 4. Podpowiemy Ci, na czym polega to rozwiązanie i dlaczego warto je wdrożyć!
    Google Analytics 4 względem Universal Analytics (GA3) – porównanie
    Google Analytics 4 względem Universal Analytics (GA3) – porównanie
    Google Analytics 4 daje wiele nowych możliwości. Warto więc wiedzieć, czym nowa wersja narzędzia różni się od Universal Analytics.
    Co to jest Behavior Flow Report i do czego służy jego weryfikacja?
    Co to jest Behavior Flow Report i do czego służy jego weryfikacja?
    Obserwacja zachowań osoby odwiedzającej stronę WWW pozwala zrozumieć, jakimi treściami się interesuje. Jaką rolę odgrywa w tym Behavior Flow Report?
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.