Ruch na stronie bardzo często przekłada się na zyski firmy lub osoby prowadzącej daną witryny. Odpowiednia analiza tej kwestii jest kluczowa dla skutecznego budowania strategii SEO oraz sprawdzania efektywności działań. Istnieje kilka narzędzi, które pozwalają go zmierzyć i przeanalizować – zarówno na stronie swojej, jak i konkurencji. Jak sprawdzić ruch na stronie internetowej?
W niemal każdym przypadku witryna internetowa pełni swoją funkcję w najlepszy sposób wtedy, gdy jest odwiedzana przez wielu użytkowników. Internauci, którzy tworzą ruch na stronie, mają okazję zapoznać się z jej treścią – na przykład sprawdzić ofertę przedsiębiorstwa. Z tego powodu niezwykle ważne jest, aby regularnie i efektywnie analizować ruch na swojej stronie internetowej. To nie tylko liczba odwiedzin: można w ten sposób dowiedzieć się, jak witryna jest odbierana przez odbiorców oraz czy wzbudza ich zainteresowanie zarówno pod kątem merytorycznym, jak i wizualnym. Atrakcyjna strona powinna skłaniać odbiorcę do nabycia towaru czy usługi, wystawienia opinii czy podzielenia się linkiem. Warto zaznaczyć, że takie działania same w sobie budują dalej ruch. Kompletna strategia SEO, która obejmuje przygotowanie wartościowych treści na witrynie, budowanie profilu linkowego, promocję w mediach społecznościowych i inne działania, może zatem przynieść długofalowe korzyści.
Jak sprawdzić ruch na stronie? W pierwszej kolejności warto dowiedzieć się, co może nam dać taka czynność. Analiza ruchu na stronie internetowej pozwoli między innymi na bieżąco reagować na potrzeby potencjalnych klientów. Tym samym właściciel strony ma szansę szybko dopasować treść i wygląd strony do preferencji internautów, a także docierać do nowych odbiorców. To sprawia, że umiejętne wykorzystanie narzędzi pozwalających na szacowanie i analizowanie ruchu na witrynie jest niezwykle ważne.
Poszczególne rozwiązania tego typu mogą oferować różną funkcjonalność, na przykład dzielić ruch na jego źródło czy analizować jedynie ruch organiczny. Warto zaznaczyć, że sprawdzenie statystyk z reklam pozwala na bardziej dogłębną analizę, jednak zebranie danych o ruchu z wyszukiwarki bardziej skupia się na efektywności SEO.
Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak sprawdzić ruch na stronie WordPress czy z innym systemem CRM, podpowiadamy, że warto wykorzystać do tego darmowe narzędzia Google. To między innymi Google Analytics, które – poza ogólną liczbą odwiedzin – wskazuje również informacje o danych demograficznych odbiorców. To z kolei znacząco ułatwia targetowanie zawartości. Przydatne mogą okazać się również statystyki bezpośrednio w systemie zarządzania treścią, na serwerze lub dostępne z użyciem wtyczek.
Wśród polecanych płatnych narzędzi do analizy ruchu na stronie wymienić można SimilarWeb. To rozbudowane narzędzie jest dostępne także w podstawowej wersji darmowej, jednak płatna opcja zapewnia użytkownikom więcej możliwości. Pozwala nie tylko sprawdzić ruch, lecz także pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Popularną opcją jest także Senuto – serwis, który umożliwia dodatkowo monitorowanie widoczności fraz. Alexa z kolei udostępnia również informacje o liczbie unikalnych użytkowników.
Analiza konkurencji jest niezwykle ważnym elementem badania rynku. To także cenne źródło informacji, które pozwolą na usprawnienie strategii SEO. Jak sprawdzić ruch na czyjejś stronie i dlaczego warto to zrobić? To proces, który pozwala poznać swoją pozycję i sprawdzić, co należy zmienić, aby stać się liderem w swojej branży. Dodatkowo można dowiedzieć się, jakie słowa kluczowe mają największy potencjał, sprawdzając wyniki najpopularniejszych witryn z danej kategorii.
Czynności tego typu warto rozpocząć od zrobienia samodzielnego researchu. W tym celu można przeanalizować dane takie jak liczba komentarzy pod artykułami lub produktami na stronie, a także liczba polubień czy obserwujących na profilach w mediach społecznościowych. Tego typu dane nie zawsze jednak będą w stu procentach miarodajne. Ruch na mediach społecznościowych czy liczba ocen i komentarzy niekoniecznie ma odzwierciedlenie w ruchu na stronie. Niektóre firmy zwracają szczególną uwagę na stronę internetową, podczas gdy inne skupiają się na profilach na Facebooku albo Instagramie. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem może okazać się skorzystanie ze specjalistycznych narzędzi, takich jak właśnie Senuto, Ahrefs, Semstorm czy SimilarWeb. Dzięki nim poznasz nie tylko dane dotyczące ruchu ogólnie, lecz także poznasz procentowy udział wizyt pochodzących z mediów społecznościowych, płatnych kampanii czy organicznych wyników wyszukiwania.
Artykuł powstał we współpracy ze stronami: howwear.pl, upwoman.pl
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.