Większość z nas robi zakupy online. Wpływa to również na klientów poszukujących coraz to wygodniejszych opcji nabywania produktów. System Google Zakupy, choć nie jest tożsamy z platformą sprzedażową, sprawdza się doskonale w przeglądaniu przez konsumentów ofert różnych sklepów w jednym miejscu. Dostosowanie wyników wyszukiwania do najlepszych sugestii reklamodawców znacznie ułatwia klientowi proces selekcji. Pierwszoplanową rolę odgrywają w tym obszarze reklamy produktowe.
W artykule omawiamy, czym są kampanie produktowe, co sprawia, że są niezwykle atrakcyjną formą reklamy, a także jak skutecznie zorganizować reklamę w Google Zakupy. Nie zwlekaj, rozpocznij lekturę już teraz!
Co sprawia, że reklamy produktowe są tak skuteczne?
Reklamy produktowe Google to bardzo atrakcyjne formy reklamy, o czym w dużej mierze decyduje wizualizacja promowanego artykułu. Tego typu komunikaty eksponowane są na samym szczycie wyników SERP bądź po prawej stronie wygenerowanych rezultatów. Tak naprawdę kampanie produktowe mają niejedno imię, a mówiąc o nich, można zamiennie stosować takie słownictwo, jak PLA, Zakupy Google czy Google Shopping.
Elementy reklamy produktowej
Czym charakteryzuje się reklama produktowa, a tym samym wyróżnia spośród pozostałych form Google Ads? Po pierwsze, zawiera fotografię promowanego produktu, po drugie – nazwę wraz z adresem platformy sprzedażowej i po trzecie – bieżącą cenę. Krótko mówiąc, prezentuje wszystkie najważniejsze informacje z perspektywy klienta, bez względu na zasób produktów mieszczących się w ofercie.
Google Zakupy + dobrze zoptymalizowana reklama = biznesowy sukces
Być może nie zdajesz sobie sprawy z tego, jakich profitów możesz spodziewać się po prawidłowo zoptymalizowanej reklamie produktowej. Warto zaangażować się w opracowanie przemyślanej strategii kampanii ze względu na następujące korzyści:
- wyższy współczynnik konwersji,
- ekspozycja dużego zasobu informacji przed kliknięciem,
- dotarcie z przekazem do docelowej grupy klientów,
- większa widoczność oferty firmy w wynikach wyszukiwania,
- ciekawa forma graficzna przekazu reklamowego,
- relatywnie wysoki zwrot z inwestycji (ROI),
- możliwość większej kontroli nad budżetem (płatność za kliknięcie danej reklamy).
Gdzie eksponowane są reklamy produktowe? Będziesz mieć z nimi kontakt na karcie “Zakupy” w wyszukiwarce, na stronach partnerów sieci wyszukiwania oraz na platformie YouTube, Gmail czy Google Discover. Przejdźmy jednak do sedna sprawy, czyli jak tworzyć kampanie produktowe i cieszyć się długookresowymi rezultatami?
Proces tworzenia reklam produktowych
Najważniejszym elementem, o którym należy pamiętać, jest plik produktowy. Jeśli posiadasz platformę sprzedażową w serwisie e-commerce, proces rozpocznij od szukania odpowiedniej wtyczki, a następnie zabierz się za jej instalację w sklepie. W ten oto sposób automatycznie wygenerujesz URL stanowiący swego rodzaju plik produktowy.
Masz problem z wygenerowaniem pliku bezpośrednio z panelu strony? Możesz stworzyć go ręcznie, co jednak będzie wymagało od Ciebie większego nakładu czasu i pracy. Wszelkie modyfikacje w ofercie należy wówczas na bieżąco uaktualniać bądź uzupełniać. Co powinno znaleźć się w pliku produktowym?
- Identyfikator (SKU);
- tytuł produktu,
- nazwa producenta/firmy,
- krótki opis zawierający najważniejsze informacje o asortymencie wraz z wyróżnieniem jego cech;
- odnośnik prowadzący do określonego asortymentu na stronie WWW;
- aktualna cena,
- kategoria produktu.
Plik produktowy jest obowiązkowy. Aby jednak mówić o dalszym procesie kreacyjnym, potrzebne są jeszcze inne elementy. Jak wygląda tworzenie reklam produktowych?
Etap 1. Konfiguracja konta Google Merchant Center
Aby korzystać z funkcjonalności Google Zakupy, w pierwszej kolejności należy utworzyć, a następnie skonfigurować konto Google Merchant Center. Potrzebujesz adresu Gmail, aby przejść do dalszych kroków, jakimi są:
- uzupełnienie kluczowych informacji o prowadzonej działalności,
- wskazanie preferowanego sposobu płatności w zarządzanym e-sklepie,
- przedstawienie warunków dostawy i polityki zwrotu,
- sprawdzenie wiarygodności adresu strony internetowej.
Etap 2. Przyciągnij wzrok atrakcyjnymi fotografiami
Zadbaj o to, aby zdjęcia reklamy produktowej w Google Shopping przedstawiały ofertę z wielu perspektyw, zaprezentowane zostały w jak najbardziej czytelny sposób oraz ilustrowały produkt podczas jego użytkowania.
Etap 3. Zaimplementuj plik produktowy do GMC (Google Merchant Center)
Wystarczy, że przejdziesz do zakładki oznaczonej jako “Produkty”, a następnie “Pliki danych” i wybierzesz niebieską ikonkę z plusem. Potem uzupełnisz informacje dotyczące kraju, języka oraz zatytułujesz plik w taki sposób, aby nie było problemu z jego rozpoznaniem. Jak go prześlesz? Opcji jest kilka:
- stworzysz arkusz kalkulacyjny w Google Docs,
- uprzednio zaplanujesz pobieranie, co pozwoli Google na pobranie pliku z zarządzanej przez Ciebie strony WWW,
- prześlesz plik ręcznie za pośrednictwem SFTP, FTP bądź Google Cloud Storage.
Etap 4. Skoreluj konta GMC z Google Ads i skonfiguruj kampanię w Google Shopping
Połączenie kont GMC z Google Ads jest możliwe dzięki dostępnej opcji “Łączenia kont”. Wystarczy, że dodasz numer ID użytkownika Google AdWords. Kolejnym wyzwaniem, z którym przyjdzie Ci się zmierzyć, będzie skonfigurowanie reklamy w Zakupach Google. Etap ten zrealizować możesz z poziomu Google Merchant Center oraz Google Ads. W panelu Google Ads proces wygląda tak:
- tworzysz kampanię i precyzujesz cel (w przypadku reklam produktowych – sprzedaż),
- określasz rodzaj kampanii (produktowa) oraz kraj,
- dokonujesz wyboru, czy będzie to kampania standardowa, czy inteligentna,
- nadajesz nazwę nowo powstałej kampanii.
Etap 5. Budżet reklamowy oraz gdzie i do kogo kierujesz reklamę?
Niezwykle istotne jest określenie stawki za każdorazowe kliknięcie reklamy oraz budżetu kampanii. Jak zabrać się za ustalanie kwoty w reklamie produktowej Google Shopping? Przede wszystkim musisz wskazać średnią kwotę, którą jesteś w stanie wydać na reklamę produktową w ciągu jednego miesiąca. Następnie sprecyzować maksymalny koszt przeznaczony na pojedyncze kliknięcie przez potencjalnego klienta.
Sięgając po ustawienia kierowania reklam, masz większą kontrolę nad tym, kto i w jakich sytuacjach jest w stanie zaobserwować Twoją reklamę w wynikach SERP. Wobec tego zdefiniuj lokalizację i skieruj klienta do miejsc, do których jest w stanie sam dotrzeć.
To dobra inwestycja dla Twojego e-biznesu!
Przygotowanie kampanii produktowej w Google Zakupy to sprawdzona metoda pozyskiwania klientów oraz promocji wybranych usług. Wystarczy, że prawidłowo zoptymalizujesz reklamę, a niebawem uzyskasz efekty w postaci lepszej konwersji!
Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania!
Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.
Do usłyszenia!