Zapytaj o ofertę

Jak stworzyć reklamy produktowe w Google Zakupy?

6 min czytania
Jak stworzyć reklamy produktowe w Google Zakupy?
Kategoria E-Commerce

Większość z nas robi zakupy online. Wpływa to również na klientów poszukujących coraz to wygodniejszych opcji nabywania produktów. System Google Zakupy, choć nie jest tożsamy z platformą sprzedażową, sprawdza się doskonale w przeglądaniu przez konsumentów ofert różnych sklepów w jednym miejscu. Dostosowanie wyników wyszukiwania do najlepszych sugestii reklamodawców znacznie ułatwia klientowi proces selekcji. Pierwszoplanową rolę odgrywają w tym obszarze reklamy produktowe.

W artykule omawiamy, czym są kampanie produktowe, co sprawia, że są niezwykle atrakcyjną formą reklamy, a także jak skutecznie zorganizować reklamę w Google Zakupy. Nie zwlekaj, rozpocznij lekturę już teraz!

Spis treści:

Co sprawia, że reklamy produktowe są tak skuteczne?

Reklamy produktowe Google to bardzo atrakcyjne formy reklamy, o czym w dużej mierze decyduje wizualizacja promowanego artykułu. Tego typu komunikaty eksponowane są na samym szczycie wyników SERP bądź po prawej stronie wygenerowanych rezultatów. Tak naprawdę kampanie produktowe mają niejedno imię, a mówiąc o nich, można zamiennie stosować takie słownictwo, jak PLA, Zakupy Google czy Google Shopping.

Elementy reklamy produktowej

Czym charakteryzuje się reklama produktowa, a tym samym wyróżnia spośród pozostałych form Google Ads? Po pierwsze, zawiera fotografię promowanego produktu, po drugie – nazwę wraz z adresem platformy sprzedażowej i po trzecie – bieżącą cenę. Krótko mówiąc, prezentuje wszystkie najważniejsze informacje z perspektywy klienta, bez względu na zasób produktów mieszczących się w ofercie.

Google Zakupy + dobrze zoptymalizowana reklama = biznesowy sukces

Być może nie zdajesz sobie sprawy z tego, jakich profitów możesz spodziewać się po prawidłowo zoptymalizowanej reklamie produktowej. Warto zaangażować się w opracowanie przemyślanej strategii kampanii ze względu na następujące korzyści:

  • wyższy współczynnik konwersji,
  • ekspozycja dużego zasobu informacji przed kliknięciem,
  • dotarcie z przekazem do docelowej grupy klientów,
  • większa widoczność oferty firmy w wynikach wyszukiwania,
  • ciekawa forma graficzna przekazu reklamowego,
  • relatywnie wysoki zwrot z inwestycji (ROI),
  • możliwość większej kontroli nad budżetem (płatność za kliknięcie danej reklamy).

Gdzie eksponowane są reklamy produktowe? Będziesz mieć z nimi kontakt na karcie “Zakupy” w wyszukiwarce, na stronach partnerów sieci wyszukiwania oraz na platformie YouTube, Gmail czy Google Discover. Przejdźmy jednak do sedna sprawy, czyli jak tworzyć kampanie produktowe i cieszyć się długookresowymi rezultatami?

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Proces tworzenia reklam produktowych

Najważniejszym elementem, o którym należy pamiętać, jest plik produktowy. Jeśli posiadasz platformę sprzedażową w serwisie e-commerce, proces rozpocznij od szukania odpowiedniej wtyczki, a następnie zabierz się za jej instalację w sklepie. W ten oto sposób automatycznie wygenerujesz URL stanowiący swego rodzaju plik produktowy.

Masz problem z wygenerowaniem pliku bezpośrednio z panelu strony? Możesz stworzyć go ręcznie, co jednak będzie wymagało od Ciebie większego nakładu czasu i pracy. Wszelkie modyfikacje w ofercie należy wówczas na bieżąco uaktualniać bądź uzupełniać. Co powinno znaleźć się w pliku produktowym?

  • Identyfikator (SKU);
  • tytuł produktu,
  • nazwa producenta/firmy,
  • krótki opis zawierający najważniejsze informacje o asortymencie wraz z wyróżnieniem jego cech;
  • odnośnik prowadzący do określonego asortymentu na stronie WWW;
  • aktualna cena,
  • kategoria produktu.

Plik produktowy jest obowiązkowy. Aby jednak mówić o dalszym procesie kreacyjnym, potrzebne są jeszcze inne elementy. Jak wygląda tworzenie reklam produktowych?

Etap 1. Konfiguracja konta Google Merchant Center

Aby korzystać z funkcjonalności Google Zakupy, w pierwszej kolejności należy utworzyć, a następnie skonfigurować konto Google Merchant Center. Potrzebujesz adresu Gmail, aby przejść do dalszych kroków, jakimi są:

  • uzupełnienie kluczowych informacji o prowadzonej działalności,
  • wskazanie preferowanego sposobu płatności w zarządzanym e-sklepie,
  • przedstawienie warunków dostawy i polityki zwrotu,
  • sprawdzenie wiarygodności adresu strony internetowej.

Etap 2. Przyciągnij wzrok atrakcyjnymi fotografiami

Zadbaj o to, aby zdjęcia reklamy produktowej w Google Shopping przedstawiały ofertę z wielu perspektyw, zaprezentowane zostały w jak najbardziej czytelny sposób oraz ilustrowały produkt podczas jego użytkowania.

Etap 3. Zaimplementuj plik produktowy do GMC (Google Merchant Center)

Wystarczy, że przejdziesz do zakładki oznaczonej jako “Produkty”, a następnie “Pliki danych” i wybierzesz niebieską ikonkę z plusem. Potem uzupełnisz informacje dotyczące kraju, języka oraz zatytułujesz plik w taki sposób, aby nie było problemu z jego rozpoznaniem. Jak go prześlesz? Opcji jest kilka:

  • stworzysz arkusz kalkulacyjny w Google Docs,
  • uprzednio zaplanujesz pobieranie, co pozwoli Google na pobranie pliku z zarządzanej przez Ciebie strony WWW,
  • prześlesz plik ręcznie za pośrednictwem SFTP, FTP bądź Google Cloud Storage.

Etap 4. Skoreluj konta GMC z Google Ads i skonfiguruj kampanię w Google Shopping

Połączenie kont GMC z Google Ads jest możliwe dzięki dostępnej opcji “Łączenia kont”. Wystarczy, że dodasz numer ID użytkownika Google AdWords. Kolejnym wyzwaniem, z którym przyjdzie Ci się zmierzyć, będzie skonfigurowanie reklamy w Zakupach Google. Etap ten zrealizować możesz z poziomu Google Merchant Center oraz Google Ads. W panelu Google Ads proces wygląda tak:

  • tworzysz kampanię i precyzujesz cel (w przypadku reklam produktowych – sprzedaż),
  • określasz rodzaj kampanii (produktowa) oraz kraj,
  • dokonujesz wyboru, czy będzie to kampania standardowa, czy inteligentna,
  • nadajesz nazwę nowo powstałej kampanii.

Etap 5. Budżet reklamowy oraz gdzie i do kogo kierujesz reklamę?

Niezwykle istotne jest określenie stawki za każdorazowe kliknięcie reklamy oraz budżetu kampanii. Jak zabrać się za ustalanie kwoty w reklamie produktowej Google Shopping? Przede wszystkim musisz wskazać średnią kwotę, którą jesteś w stanie wydać na reklamę produktową w ciągu jednego miesiąca. Następnie sprecyzować maksymalny koszt przeznaczony na pojedyncze kliknięcie przez potencjalnego klienta.

Sięgając po ustawienia kierowania reklam, masz większą kontrolę nad tym, kto i w jakich sytuacjach jest w stanie zaobserwować Twoją reklamę w wynikach SERP. Wobec tego zdefiniuj lokalizację i skieruj klienta do miejsc, do których jest w stanie sam dotrzeć.

To dobra inwestycja dla Twojego e-biznesu!

Przygotowanie kampanii produktowej w Google Zakupy to sprawdzona metoda pozyskiwania klientów oraz promocji wybranych usług. Wystarczy, że prawidłowo zoptymalizujesz reklamę, a niebawem uzyskasz efekty w postaci lepszej konwersji!
Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania!

Karolina Goćkowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 6

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Recommerce – co to jest?
Recommerce – co to jest?
Recommerce to praktyka nastawiona na walkę z negatywnymi aktywnościami z sektora sprzedaży, bezpośrednio oddziałującymi na środowisko. Co jeszcze obejmuje?
Migracja sklepu internetowego – podstawowe rzeczy, o których musisz pamiętać
Migracja sklepu internetowego – podstawowe rzeczy, o których musisz pamiętać
Migracja hostingu w branży e-commerce może wiązać się z nowymi szansami, ale także zagrożeniami dla właścicieli sklepów. Przed jej przeprowadzeniem warto dowiedzieć się, na co należy zwrócić szczególną uwagę, aby nie stracić wypracowanej pozycji na rynku.
Jak wykorzystywać user generated content w e-commerce?
Jak wykorzystywać user generated content w e-commerce?
User generated content to treści, które tworzą użytkownicy. Dzięki temu zaangażowanie potencjalnych klientów i widoczność marki znacznie wzrastają. Czytaj dalej.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę