Zapytaj o ofertę
Jak stworzyć reklamy produktowe w Google Zakupy?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Jak stworzyć reklamy produktowe w Google Zakupy?

Jak stworzyć reklamy produktowe w Google Zakupy?

6 min. czytania

Większość z nas robi zakupy online. Wpływa to również na klientów poszukujących coraz to wygodniejszych opcji nabywania produktów. System Google Zakupy, choć nie jest tożsamy z platformą sprzedażową, sprawdza się doskonale w przeglądaniu przez konsumentów ofert różnych sklepów w jednym miejscu. Dostosowanie wyników wyszukiwania do najlepszych sugestii reklamodawców znacznie ułatwia klientowi proces selekcji. Pierwszoplanową rolę odgrywają w tym obszarze reklamy produktowe.

W artykule omawiamy, czym są kampanie produktowe, co sprawia, że są niezwykle atrakcyjną formą reklamy, a także jak skutecznie zorganizować reklamę w Google Zakupy. Nie zwlekaj, rozpocznij lekturę już teraz!

Co sprawia, że reklamy produktowe są tak skuteczne?

Reklamy produktowe Google to bardzo atrakcyjne formy reklamy, o czym w dużej mierze decyduje wizualizacja promowanego artykułu. Tego typu komunikaty eksponowane są na samym szczycie wyników SERP bądź po prawej stronie wygenerowanych rezultatów. Tak naprawdę kampanie produktowe mają niejedno imię, a mówiąc o nich, można zamiennie stosować takie słownictwo, jak PLA, Zakupy Google czy Google Shopping.

Elementy reklamy produktowej

Czym charakteryzuje się reklama produktowa, a tym samym wyróżnia spośród pozostałych form Google Ads? Po pierwsze, zawiera fotografię promowanego produktu, po drugie – nazwę wraz z adresem platformy sprzedażowej i po trzecie – bieżącą cenę. Krótko mówiąc, prezentuje wszystkie najważniejsze informacje z perspektywy klienta, bez względu na zasób produktów mieszczących się w ofercie.

Google Zakupy + dobrze zoptymalizowana reklama = biznesowy sukces

Być może nie zdajesz sobie sprawy z tego, jakich profitów możesz spodziewać się po prawidłowo zoptymalizowanej reklamie produktowej. Warto zaangażować się w opracowanie przemyślanej strategii kampanii ze względu na następujące korzyści:

  • wyższy współczynnik konwersji,
  • ekspozycja dużego zasobu informacji przed kliknięciem,
  • dotarcie z przekazem do docelowej grupy klientów,
  • większa widoczność oferty firmy w wynikach wyszukiwania,
  • ciekawa forma graficzna przekazu reklamowego,
  • relatywnie wysoki zwrot z inwestycji (ROI),
  • możliwość większej kontroli nad budżetem (płatność za kliknięcie danej reklamy).

Gdzie eksponowane są reklamy produktowe? Będziesz mieć z nimi kontakt na karcie “Zakupy” w wyszukiwarce, na stronach partnerów sieci wyszukiwania oraz na platformie YouTube, Gmail czy Google Discover. Przejdźmy jednak do sedna sprawy, czyli jak tworzyć kampanie produktowe i cieszyć się długookresowymi rezultatami?

Proces tworzenia reklam produktowych

Najważniejszym elementem, o którym należy pamiętać, jest plik produktowy. Jeśli posiadasz platformę sprzedażową w serwisie e-commerce, proces rozpocznij od szukania odpowiedniej wtyczki, a następnie zabierz się za jej instalację w sklepie. W ten oto sposób automatycznie wygenerujesz URL stanowiący swego rodzaju plik produktowy.

Masz problem z wygenerowaniem pliku bezpośrednio z panelu strony? Możesz stworzyć go ręcznie, co jednak będzie wymagało od Ciebie większego nakładu czasu i pracy. Wszelkie modyfikacje w ofercie należy wówczas na bieżąco uaktualniać bądź uzupełniać. Co powinno znaleźć się w pliku produktowym?

  • Identyfikator (SKU);
  • tytuł produktu,
  • nazwa producenta/firmy,
  • krótki opis zawierający najważniejsze informacje o asortymencie wraz z wyróżnieniem jego cech;
  • odnośnik prowadzący do określonego asortymentu na stronie WWW;
  • aktualna cena,
  • kategoria produktu.

Plik produktowy jest obowiązkowy. Aby jednak mówić o dalszym procesie kreacyjnym, potrzebne są jeszcze inne elementy. Jak wygląda tworzenie reklam produktowych?

Etap 1. Konfiguracja konta Google Merchant Center

Aby korzystać z funkcjonalności Google Zakupy, w pierwszej kolejności należy utworzyć, a następnie skonfigurować konto Google Merchant Center. Potrzebujesz adresu Gmail, aby przejść do dalszych kroków, jakimi są:

  • uzupełnienie kluczowych informacji o prowadzonej działalności,
  • wskazanie preferowanego sposobu płatności w zarządzanym e-sklepie,
  • przedstawienie warunków dostawy i polityki zwrotu,
  • sprawdzenie wiarygodności adresu strony internetowej.

Etap 2. Przyciągnij wzrok atrakcyjnymi fotografiami

Zadbaj o to, aby zdjęcia reklamy produktowej w Google Shopping przedstawiały ofertę z wielu perspektyw, zaprezentowane zostały w jak najbardziej czytelny sposób oraz ilustrowały produkt podczas jego użytkowania.

Etap 3. Zaimplementuj plik produktowy do GMC (Google Merchant Center)

Wystarczy, że przejdziesz do zakładki oznaczonej jako “Produkty”, a następnie “Pliki danych” i wybierzesz niebieską ikonkę z plusem. Potem uzupełnisz informacje dotyczące kraju, języka oraz zatytułujesz plik w taki sposób, aby nie było problemu z jego rozpoznaniem. Jak go prześlesz? Opcji jest kilka:

  • stworzysz arkusz kalkulacyjny w Google Docs,
  • uprzednio zaplanujesz pobieranie, co pozwoli Google na pobranie pliku z zarządzanej przez Ciebie strony WWW,
  • prześlesz plik ręcznie za pośrednictwem SFTP, FTP bądź Google Cloud Storage.

Etap 4. Skoreluj konta GMC z Google Ads i skonfiguruj kampanię w Google Shopping

Połączenie kont GMC z Google Ads jest możliwe dzięki dostępnej opcji “Łączenia kont”. Wystarczy, że dodasz numer ID użytkownika Google AdWords. Kolejnym wyzwaniem, z którym przyjdzie Ci się zmierzyć, będzie skonfigurowanie reklamy w Zakupach Google. Etap ten zrealizować możesz z poziomu Google Merchant Center oraz Google Ads. W panelu Google Ads proces wygląda tak:

  • tworzysz kampanię i precyzujesz cel (w przypadku reklam produktowych – sprzedaż),
  • określasz rodzaj kampanii (produktowa) oraz kraj,
  • dokonujesz wyboru, czy będzie to kampania standardowa, czy inteligentna,
  • nadajesz nazwę nowo powstałej kampanii.

Etap 5. Budżet reklamowy oraz gdzie i do kogo kierujesz reklamę?

Niezwykle istotne jest określenie stawki za każdorazowe kliknięcie reklamy oraz budżetu kampanii. Jak zabrać się za ustalanie kwoty w reklamie produktowej Google Shopping? Przede wszystkim musisz wskazać średnią kwotę, którą jesteś w stanie wydać na reklamę produktową w ciągu jednego miesiąca. Następnie sprecyzować maksymalny koszt przeznaczony na pojedyncze kliknięcie przez potencjalnego klienta.

Sięgając po ustawienia kierowania reklam, masz większą kontrolę nad tym, kto i w jakich sytuacjach jest w stanie zaobserwować Twoją reklamę w wynikach SERP. Wobec tego zdefiniuj lokalizację i skieruj klienta do miejsc, do których jest w stanie sam dotrzeć.

To dobra inwestycja dla Twojego e-biznesu!

Przygotowanie kampanii produktowej w Google Zakupy to sprawdzona metoda pozyskiwania klientów oraz promocji wybranych usług. Wystarczy, że prawidłowo zoptymalizujesz reklamę, a niebawem uzyskasz efekty w postaci lepszej konwersji!
Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania!

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 6
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Jak reklamować się na Twitterze?
    Jak reklamować się na Twitterze?
    Twitter cieszy się dużą popularnością wśród użytkowników sieci. Efektywnie wdrożona kampania reklamowa na wskazanej platformie daje duże pole do popisu.
    Na czym polega kampania lokalna w Google Ads?
    Na czym polega kampania lokalna w Google Ads?
    Czy wybór kampanii lokalnej w Google Ads to dobre rozwiązanie dla stacjonarnego biznesu? Sprawdźmy.
    Co warto wiedzieć o certyfikacie Google Ads?
    Co warto wiedzieć o certyfikacie Google Ads?
    Mając e-biznes, dążysz do zdobycia zaufania jak największej grupy osób. Jak więc udowodnić status profesjonalisty w swojej branży i zyskać uwagę klientów?
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.