W listopadzie 2021 roku firma Google – po pozytywnych wynikach testów beta – udostępniła kampanie Performance Max wszystkim reklamodawcom na całym świecie. Wprowadzenie nowej opcji w systemie Google Ads to odpowiedź na dynamicznie zmieniające się potrzeby konsumentów oraz ich zachowania w sieci.
W tym artykule wyjaśniamy, jak korzystać z kampanii Performance Max, aby promocja była skuteczna.
Kampanie Performance Max to stosunkowo nowy sposób prowadzenia promocji w internecie. Firma Google wprowadziła tę opcję w listopadzie 2021 roku, informując, że jest to kolejna generacja inteligentnych, samouczących się kampanii. Ich działanie jest niemal całkowicie zautomatyzowane, a wszystko opiera się na sztucznej inteligencji Google Ads.
System sam optymalizuje kampanie, wybierając odpowiedni sposób kierowania, stawkę, miejsce wyświetlania i kreację reklamy. Dzięki temu możliwe jest skuteczne promowanie firmy, usług czy produktów poprzez dopasowanie strategii do aktualnych zachowań i potrzeb konsumentów.
Warto wiedzieć, że to, jak wygląda ścieżka zakupowa klienta, zmienia się bardzo dynamicznie. Celem kampanii Performance Max jest uzyskanie jak najlepszych efektów, dopasowując zasoby do aktualnej sytuacji.
Reklamy utworzone za pomocą kampanii Performance Max mogą wyświetlać się w każdym udostępnianym przez Google Ads miejscu, czyli:
Dzięki temu reklamodawcy za pomocą jednej kampanii mogą docierać do użytkowników każdym kanałem reklamowym Google Ads, a także zarządzać wszystkim z jednego miejsca.
Proces optymalizacji kampanii Performance Max jest mocno uproszczony. Oprócz wykonania podstawowej konfiguracji reklamodawca musi jedynie udostępnić systemowi odpowiednie zasoby. Dzięki temu możliwe będzie wykorzystanie pełnego potencjału kampanii.
Zasoby potrzebne do tworzenia reklam w różnych kanałach to:
System może dowolnie rotować przesłane zasoby, dlatego warto zadbać o to, aby były one ze sobą spójne i pasowały do siebie w każdej kombinacji.
Po konfiguracji kampanii Performance Max można dodać kolejne grupy zasobów, z których będzie korzystał system do stworzenia najskuteczniejszych kombinacji w różnych kanałach reklamowych.
Aby uruchomić kampanię Performance Max, należy zalogować się do konta Google Ads i kliknąć niebieską ikonę plusa oznaczoną przypisem Utwórz kampanię. Do wyboru mamy siedem głównych celów promocji, jednak nie dla wszystkich możliwe jest utworzenie inteligentnej kampanii Performance Max. Dlatego na tym poziomie najlepiej wybrać opcję Utwórz kampanię bez korzystania z podpowiedzi dotyczących celu.
Następnie należy wybrać typ kampanii, czyli Performance Max, określić cel konwersji (np. zakupy, połączenia telefoniczne, wypełnienie formularza) oraz nadać kampanii nazwę.
Kolejny krok to określenie budżetu oraz strategii ustalania stawek. Miesięczne wydatki nie będą przekraczały podanej kwoty dziennego budżetu pomnożonej przez średnią liczbę dni w miesiącu, choć mogą różnić się w każdym dniu.
Kampanie Performance Max oferują tylko dwie strategie ustalania stawek i obie są automatyczne:
Maksymalizacja wartości konwersji sprawdzi się, gdy celem jest zwiększenie zysków, a maksymalizacja liczby konwersji – gdy celem jest np. pozyskanie leadów sprzedażowych.
Kolejne etapy konfiguracji obejmują:
Aby zwiększyć skuteczność kampanii, warto uzupełnić sygnały dotyczące odbiorców, czyli propozycje osób, do których system ma kierować reklamę. Sygnałem mogą być m.in. listy odbiorców niestandardowych, czyli użytkowników, którzy wykonali określone działanie lub wykazali zainteresowanie danym tematem. Choć trzeba pamiętać, że są to tylko sugestie.
Kampania Performance Max ma wiele zalet, jednak stwierdzenie, że jest to najskuteczniejsza i najbardziej opłacalna opcja dostępna w Google Ads, nie jest zgodne z prawdą. Wszystko zależy od branży, sytuacji firmy, prowadzonych dotychczas działań oraz celów.
Ten typ kampanii jest mocno zautomatyzowany – system za pomocą dokładnej diagnozy ustala, jakie rozwiązania będą najskuteczniejsze i pomogą zrealizować nadany kampanii cel. Dlatego reklamodawca nie ma pełnej kontroli nad kosztami i miejscem wyświetlania reklam.
Z tego względu jest to rozwiązanie raczej dla firm, którym zależy na maksymalizacji konwersji we wszystkich dostępnych kanałach sprzedażowych. Kampanie Performance Max pozwalają zarządzać wszystkim z jednego miejsca i promować firmę w wielu obszarach jednocześnie, bez konieczności rozdrabniania się na kilka czy kilkanaście oddzielnych kampanii.
Firmy nastawione na pozyskiwanie klientów i konwersji z jednego kanału powinny zastanowić się nad uruchomieniem klasycznej kampanii. Warto też wspomnieć, że kampania Performance Max została stworzona przede wszystkim jako dodatek do reklam w sieci wyszukiwania opartych na słowach kluczowych.
Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.