Zapytaj o ofertę
Kampanie Performance Max – jak korzystać?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Kampanie Performance Max – jak korzystać?

Kampanie Performance Max – jak korzystać?

5 min. czytania

W listopadzie 2021 roku firma Google – po pozytywnych wynikach testów beta – udostępniła kampanie Performance Max wszystkim reklamodawcom na całym świecie. Wprowadzenie nowej opcji w systemie Google Ads to odpowiedź na dynamicznie zmieniające się potrzeby konsumentów oraz ich zachowania w sieci.

W tym artykule wyjaśniamy, jak korzystać z kampanii Performance Max, aby promocja była skuteczna.

Kampania Performance Max – na czym polega i jak działa?

Kampanie Performance Max to stosunkowo nowy sposób prowadzenia promocji w internecie. Firma Google wprowadziła tę opcję w listopadzie 2021 roku, informując, że jest to kolejna generacja inteligentnych, samouczących się kampanii. Ich działanie jest niemal całkowicie zautomatyzowane, a wszystko opiera się na sztucznej inteligencji Google Ads.

System sam optymalizuje kampanie, wybierając odpowiedni sposób kierowania, stawkę, miejsce wyświetlania i kreację reklamy. Dzięki temu możliwe jest skuteczne promowanie firmy, usług czy produktów poprzez dopasowanie strategii do aktualnych zachowań i potrzeb konsumentów.

Warto wiedzieć, że to, jak wygląda ścieżka zakupowa klienta, zmienia się bardzo dynamicznie. Celem kampanii Performance Max jest uzyskanie jak najlepszych efektów, dopasowując zasoby do aktualnej sytuacji.

Gdzie mogą wyświetlać się reklamy?

Reklamy utworzone za pomocą kampanii Performance Max mogą wyświetlać się w każdym udostępnianym przez Google Ads miejscu, czyli:

  • w sieci wyszukiwania,
  • w usługach Google (Gmail, Google Play, YouTube, karty Discovery, Mapy Google),
  • w obrębie produktów cyfrowych należących do sieci reklamowej Google.

Dzięki temu reklamodawcy za pomocą jednej kampanii mogą docierać do użytkowników każdym kanałem reklamowym Google Ads, a także zarządzać wszystkim z jednego miejsca.

Zasoby w kampaniach Performance Max

Proces optymalizacji kampanii Performance Max jest mocno uproszczony. Oprócz wykonania podstawowej konfiguracji reklamodawca musi jedynie udostępnić systemowi odpowiednie zasoby. Dzięki temu możliwe będzie wykorzystanie pełnego potencjału kampanii.

Zasoby potrzebne do tworzenia reklam w różnych kanałach to:

  • nagłówki (krótkie i długie),
  • teksty i opisy reklam,
  • obrazy,
  • filmy (jeśli nie zostaną dostarczone, system wygeneruje je automatycznie),
  • logo,
  • wezwanie do działania,
  • feed produktowy z Google Merchant Center (w przypadku kampanii produktowej).

System może dowolnie rotować przesłane zasoby, dlatego warto zadbać o to, aby były one ze sobą spójne i pasowały do siebie w każdej kombinacji.

Po konfiguracji kampanii Performance Max można dodać kolejne grupy zasobów, z których będzie korzystał system do stworzenia najskuteczniejszych kombinacji w różnych kanałach reklamowych.

Kampania Performance Max – jak ją uruchomić?

Aby uruchomić kampanię Performance Max, należy zalogować się do konta Google Ads i kliknąć niebieską ikonę plusa oznaczoną przypisem Utwórz kampanię. Do wyboru mamy siedem głównych celów promocji, jednak nie dla wszystkich możliwe jest utworzenie inteligentnej kampanii Performance Max. Dlatego na tym poziomie najlepiej wybrać opcję Utwórz kampanię bez korzystania z podpowiedzi dotyczących celu.

Kampania Performance Max

Następnie należy wybrać typ kampanii, czyli Performance Max, określić cel konwersji (np. zakupy, połączenia telefoniczne, wypełnienie formularza) oraz nadać kampanii nazwę.

Określanie celu konwersji

Kolejny krok to określenie budżetu oraz strategii ustalania stawek. Miesięczne wydatki nie będą przekraczały podanej kwoty dziennego budżetu pomnożonej przez średnią liczbę dni w miesiącu, choć mogą różnić się w każdym dniu.

Kampanie Performance Max oferują tylko dwie strategie ustalania stawek i obie są automatyczne:

  1. Strategia Maksymalizuj liczbę konwersji – możliwe jest ustalenie docelowego CPA:

Strategia Maksymalizuj liczbę konwersji

  1. Strategia Maksymalizuj wartość konwersji – możliwe jest określenie docelowego ROAS:

Strategia Maksymalizuj liczbę konwersji

Maksymalizacja wartości konwersji sprawdzi się, gdy celem jest zwiększenie zysków, a maksymalizacja liczby konwersji – gdy celem jest np. pozyskanie leadów sprzedażowych.

Kolejne etapy konfiguracji obejmują:

  • ustawienie lokalizacji (np. kraj, miasto, region),
  • określenie języka odbiorców,
  • ustalenie harmonogramu reklam,
  • wybór daty rozpoczęcia i zakończenia kampanii,
  • przesłanie zasobów do tworzenia kreacji reklamowych,
  • dodanie rozszerzeń.

Aby zwiększyć skuteczność kampanii, warto uzupełnić sygnały dotyczące odbiorców, czyli propozycje osób, do których system ma kierować reklamę. Sygnałem mogą być m.in. listy odbiorców niestandardowych, czyli użytkowników, którzy wykonali określone działanie lub wykazali zainteresowanie danym tematem. Choć trzeba pamiętać, że są to tylko sugestie.

Kiedy warto korzystać z kampanii Performance Max?

Kampania Performance Max ma wiele zalet, jednak stwierdzenie, że jest to najskuteczniejsza i najbardziej opłacalna opcja dostępna w Google Ads, nie jest zgodne z prawdą. Wszystko zależy od branży, sytuacji firmy, prowadzonych dotychczas działań oraz celów.

Kiedy kampania Performance Max się sprawdzi?

Ten typ kampanii jest mocno zautomatyzowany – system za pomocą dokładnej diagnozy ustala, jakie rozwiązania będą najskuteczniejsze i pomogą zrealizować nadany kampanii cel. Dlatego reklamodawca nie ma pełnej kontroli nad kosztami i miejscem wyświetlania reklam.

Z tego względu jest to rozwiązanie raczej dla firm, którym zależy na maksymalizacji konwersji we wszystkich dostępnych kanałach sprzedażowych. Kampanie Performance Max pozwalają zarządzać wszystkim z jednego miejsca i promować firmę w wielu obszarach jednocześnie, bez konieczności rozdrabniania się na kilka czy kilkanaście oddzielnych kampanii.

Kiedy kampania Performance Max to nie do końca dobre rozwiązanie?

Firmy nastawione na pozyskiwanie klientów i konwersji z jednego kanału powinny zastanowić się nad uruchomieniem klasycznej kampanii. Warto też wspomnieć, że kampania Performance Max została stworzona przede wszystkim jako dodatek do reklam w sieci wyszukiwania opartych na słowach kluczowych.

Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania!

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Czym się różni pozycjonowanie od Google Ads? Co wybrać?
    Czym się różni pozycjonowanie od Google Ads? Co wybrać?
    Reklama w Internecie to podstawa! Tak przynajmniej mówi każdy marketer. Czy wiesz jednak, czym różnią się od siebie dwa najpotężniejsze narzędzia marketingu sieciowego? Jeśli nie, zapraszamy do lektury.
    Jak reklamować się na Twitterze?
    Jak reklamować się na Twitterze?
    Twitter cieszy się dużą popularnością wśród użytkowników sieci. Efektywnie wdrożona kampania reklamowa na wskazanej platformie daje duże pole do popisu.
    Nazwa konkurencji w reklamach Google Ads — czy jest to dozwolone?
    Nazwa konkurencji w reklamach Google Ads — czy jest to dozwolone?
    Czy myślałeś kiedyś, by targetować kampanie reklamowe na markowe frazy konkurentów? Czym jest Brand Bidding i co myśli o nim Google! Warto wiedzieć.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.