Zapytaj o ofertę
Kampania Discovery Google Ads
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Kampania Discovery Google Ads

Kampania Discovery Google Ads

6 min. czytania

Google nieustannie rozwija swój system reklamowy i dąży do tego, aby oferować przedsiębiorcom nowoczesne, maksymalnie skuteczne formy promocji. Co pewien czas możemy zatem obserwować zmiany w funkcjonalności modelu, a także korzystać ze świeżych rozwiązań. Jednym z najnowszych typów kampanii jest kampania Discovery Google Ads, wykorzystująca sztuczną inteligencję. Co to jest? Czy warto z niej korzystać? Jak ją stworzyć? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w niniejszym w artykule.

Czym są reklamy Discovery Google Ads?

Reklamę Discovery pierwszy raz zaprezentowano w 2019 roku na konferencji Google Marketing Live. Nie jest to typowa reklama wyświetlająca się w wyszukiwarce Google po wpisaniu przez użytkownika konkretnego hasła. W tym przypadku mamy do czynienia z systemem samouczącym się, czyli ze sztuczną inteligencją. Google zbiera informacje na temat aktywności użytkowników w sieci. Bierze pod uwagę to, o co pytają wyszukiwarkę, jakie filmy oglądają i jakimi tematami wykazują największe zainteresowanie.

Na podstawie tych danych system wyświetla reklamy osobom, które mogą być zainteresowane ich treścią. To doskonały przykład przekazu marketingowego we właściwym miejscu i o właściwym czasie.

Reklamy Discovery wyświetlane są w trzech miejscach:

  1. Karty Google Discover. To obszar wyszukiwarki Google wyświetlający artykuły i newsy pasujące do zainteresowań użytkownika.
  2. Gmail. Reklamy wyświetlają się na kartach „Oferty” i „Społeczności”.
  3. YouTube. Reklamy wyświetlają się na stronie głównej oraz w sekcji „Warte obejrzenia”.

Reklamy Google Discover Ads


Liczba klientów tych trzech usług Google to prawie 3 miliardy. Zasięg jest naprawdę szeroki, co więcej – każdy z tych obszarów może przyciągać innych odbiorców (o innych zainteresowaniach i potrzebach). To doskonały sposób na docieranie ze swoją ofertą do szerokiej publiczności.

Warto wspomnieć, że firma Google – co sama podkreśla – bardzo poważnie traktuje bezpieczeństwo marki. Reklamy nie wyświetlają się więc obok nieodpowiednich treści np. zawierających wulgaryzmy czy o charakterze seksualnym.

Z jakich elementów składają się kampanie Discover Google Ads?

Reklamy Discovery Google Ads przypominają nieco reklamy kontekstowe wyświetlające się w Google Display Network. Składają się z takich elementów, jak:

  • grafika,
  • nagłówek,
  • tekst reklamy,
  • adres URL strony docelowej,
  • Call To Action.

Wygląd reklamy zależy od miejsca jej wyświetlania. Co więcej, obecnie reklamodawcy mają do wyboru zwykły format discovery (jedna grafika) oraz tzw. karuzelę, czyli reklamę składającą się z kilku kart. Na YouTube i Google Discover użytkownik może samodzielnie je przewijać, a w usłudze Gmail będą wyświetlały się obok siebie.

W tym przypadku reklamodawca nie może jednak stworzyć konkretnej kreacji reklamy. Jego zadaniem jest przesłanie zasobów (zdjęć, logo, tekstów, nagłówków itp.), z których system sam generuje odpowiednie dla danego użytkownika i miejsca wyświetlania kreacje

Jak stworzyć reklamę Discovery Google Ads?

Aby stworzyć reklamę Discovery, należy zalogować się na swoje konto Google Ads, dodać nową kampanię i wybrać odpowiedni typ.

Google Ads – wybór typu kampanii


Kolejne kroki to konfiguracja ustawień kampanii (m.in. język, lokalizacja, budżet, harmonogram wyświetlania reklam, grupa odbiorców) oraz dodanie zasobów do przygotowania kreacji reklamowych. W przypadku reklam Discovery bardzo ważna jest jakość grafik i treści – mają one przyciągać uwagę użytkownika oraz zachęcać go do interakcji. Gdy konfiguracja i przesyłanie zasobów zostaną przeprowadzone prawidłowo, wystarczy zapisać, a następnie opublikować kampanię.

Co zrobić, aby strona pojawiła się w Google Discover?

Po pierwsze, Twoja strona musi zawierać cechy pozwalające na wykrycie jej przez wyszukiwarkę. W praktyce oznacza to tyle, że powinieneś szczególnie zadbać o weryfikację i indeksację witryny w GSC (Google Search Console). Zamieszczany na platformie content pod żadnym pozorem nie powinien naruszać ustalonych w regulaminie standardów. Co jeszcze możesz zrobić, aby zwiększyć prawdopodobieństwo zaistnienia w Discover?

Nie używaj clickbaitów

Choć poprzez sensację często zwraca się uwagę internautów, to jednak stanowczo odradza się tworzenia nagłówków niemających nic wspólnego z tematem bądź błędnie przedstawiających stan rzeczy. Postaw na rzetelne, wartościowe treści odpowiadające zainteresowaniom internauty.

Zadbaj o szczegóły

Zadbaj o to, aby Twoja witryna zawierała zaktualizowane informacje oraz była dopasowana do wciąż pojawiających się modyfikacji. Z tego też względu nie pomijaj uzupełniania wpisów o daty czy dane o autorach. Google Discover odpowiada za dopasowanie tworzonych materiałów do określonej grupy odbiorców. Angażując się w proces twórczy, staraj się więc przedstawiać nowatorski punkt widzenia na daną sprawę.

Postaw na wysoką jakość

Niezwykle ważnym aspektem jest troska o wysokiej jakości fotografie zamieszczane na stronie internetowej. To one mają bowiem zachęcić użytkownika do kliknięcia w link. Z technicznego punktu widzenia powinieneś zwrócić szczególną uwagę na szerokość (najlepiej, aby oscylowała w okolicach 1200 pikseli). Kopiowanie obrazów z innych stron jest surowo zabronione.

Uwzględnij responsywność

Prawdopodobnie nie jest dla Ciebie wielkim zaskoczeniem to, że musisz w pierwszej kolejności dostosować parametry witryny do funkcjonalności każdego urządzenia. Nie możesz pozwolić sobie na problemy techniczne pojawiające się podczas wyświetlania strony na komputerach stacjonarnych czy smartfonach. Właśnie dlatego zadbaj o responsywność witryny.

Buduj autorytet

Aby trafić do odbiorców, musisz pamiętać o współczynniku wskaźnika EAT. Akronim od pierwszych liter następujących wyrażeń: Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness, zakłada, że twórcy artykułów wykazują się szeroką wiedzą i są ekspertami w danej dyscyplinie. O wiarygodności decyduje m.in. wyposażenie strony w certyfikat SSL, dlatego warto mieć to na uwadze.

Kampanie Discovery służą zarówno do docierania do nowych odbiorców, pozyskiwania leadów sprzedażowych, jak i do powtarzania przekazu marketingowego oraz podtrzymywania zainteresowania i lojalności obecnych klientów. Możesz wykorzystać je do promocji produktów i usług, pozyskiwania adresów do listy mailingowej, budowania świadomości marki czy reklamowania wydarzenia.

W teorii kampanie Discovery mają niemal wszystko, czego potrzeba do skutecznego promowania marki w sieci. Czy sprawdzą się w Twoim przypadku? Tego nikt nie może Ci zagwarantować. Trzeba pamiętać, że każda firma jest inna, ma inną grupę docelową, cele i budżet. U niektórych reklamy Discovery okażą się strzałem w dziesiątkę, a u innych nie wygenerują dobrych wyników.

Warto przetestować ten rodzaj kampanii, przy czym trzeba pamiętać, że na skuteczność wpływa poprawna konfiguracja. Wprawdzie wiele czynności zostało zautomatyzowanych, jednak prowadzenie skutecznej kampanii nie kończy się na jej uruchomieniu. Jeśli chcesz przekonać się, czy taka reklama sprawdzi się w przypadku Twojego biznesu, tworzeniem i prowadzeniem kampanii powinna zająć się osoba dysponująca odpowiednią wiedzą.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 4.9/5 . Liczba ocen: 19
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Inteligentna kampania produktowa
    Inteligentna kampania produktowa
    Nie masz doświadczenia w tworzeniu reklam Google Ads? Inteligentna kampania produktowa jest dla Ciebie. Sprawdź, na czym polega i jak ją ustawić!
    Nazwa konkurencji w reklamach Google Ads — czy jest to dozwolone?
    Nazwa konkurencji w reklamach Google Ads — czy jest to dozwolone?
    Czy myślałeś kiedyś, by targetować kampanie reklamowe na markowe frazy konkurentów? Czym jest Brand Bidding i co myśli o nim Google! Warto wiedzieć.
    Kampanie Performance Max – jak korzystać?
    Kampanie Performance Max – jak korzystać?
    Dzięki kampanii Performance Max możesz korzystać z wszystkich zasobów Google Ads i zarządzać nimi z jednego miejsca. Jak ustawić kampanię? Wyjaśniamy!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.