Google nieustannie rozwija swój system reklamowy i dąży do tego, aby oferować przedsiębiorcom nowoczesne, maksymalnie skuteczne formy promocji. Co pewien czas możemy zatem obserwować zmiany w funkcjonalności systemu, a także korzystać ze świeżych rozwiązań. Jednym z najnowszych typów kampanii jest kampania Discovery Google Ads, wykorzystująca sztuczną inteligencję. Co to jest? Czy warto z niej korzystać? Jak ją stworzyć? Na te i inne pytania odpowiadamy w artykule.
Reklamę Discovery pierwszy raz zaprezentowano w 2019 roku na konferencji Google Marketing Live. Nie jest to typowa reklama wyświetlająca się w wyszukiwarce Google po wpisaniu przez użytkownika konkretnego hasła. W tym przypadku mamy do czynienia z systemem samouczącym się, czyli ze sztuczną inteligencją. Google zbiera informacje na temat aktywności użytkowników w sieci. Bierze pod uwagę to, o co pytają wyszukiwarkę, jakie filmy oglądają i jakimi tematami wykazują największe zainteresowanie.
Na podstawie tych danych system wyświetla reklamy osobom, które mogą być zainteresowane ich treścią. To doskonały przykład przekazu marketingowego we właściwym miejscu i o właściwym czasie.
Reklamy Discovery wyświetlają w trzech miejscach:
thinkwithgoogle.com, reklama dla marki Ted Baker
Liczba klientów tych trzech usług Google to prawie 3 miliardy. Zasięg jest naprawdę szeroki, co więcej – każdy z tych obszarów może przyciągać innych odbiorców (o innych zainteresowaniach i potrzebach). To doskonały sposób na docieranie ze swoją ofertą do szerokiej publiczności.
Warto wspomnieć, że firma Google – co sama podkreśla – bardzo poważnie traktuje bezpieczeństwo marki. Reklamy nie wyświetlają się obok nieodpowiednich treści np. zawierających wulgaryzmy czy o charakterze seksualnym.
Reklamy Discovery Google Ads przypominają nieco reklamy kontekstowe, wyświetlające się w Google Display Network. Składają się z takich elementów, jak:
Wygląd reklamy zależy od miejsca jej wyświetlania. Co więcej, obecnie reklamodawcy mają do wyboru zwykły format discovery (jedna grafika) oraz tzw. karuzelę, czyli reklamę składającą się z kilku kart. Na YouTube i Google Discover użytkownik może samodzielnie je przewijać, a w usłudze Gmail będą wyświetlały się obok siebie.
Google Discover, przykładowe reklamy
W tym przypadku reklamodawca nie może jednak stworzyć konkretnej kreacji reklamy. Jego zadaniem jest przesłanie zasobów (zdjęć, logo, tekstów, nagłówków itp.), z których system sam generuje odpowiednie dla danego użytkownika i miejsca wyświetlania kreacje.
Rozliczenie za kampanię Discovery odbywa się na podstawie jednej z dwóch dostępnych strategii ustalania stawek: docelowy CPA lub maksymalizacja liczby konwersji. W tym przypadku reklamodawcy nie mają możliwości samodzielnego ustalania stawek. Dla wielu osób to ogromna zaleta, ponieważ ustalenie odpowiedniego CPC czy CPM jest często problematyczne.
Reklamy Google Ads znane są już od wielu lat, ale format Discovery to w pewnym sensie powiew świeżości. Kampania pozwala docierać do szerokiej grupy odbiorców, ale w nowej, atrakcyjnej formie. Wysokiej jakości grafika i zachęcający tekst, wyświetlające się w nietypowych miejscach, z pewnością przyciągają uwagę.
Warto też podkreślić, że dzięki machine learning użytkownicy otrzymują treści zgodne ze swoimi zainteresowania. Nie jest to więc przypadkowa reklama, a odpowiedź na potrzeby konsumentów – często jeszcze przez nich nieokreślone. Można powiedzieć, że kampanie Discovery pozwalają wychodzić naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom klientów.
Kampanie Discovery służą zarówno do docierania do nowych odbiorców, pozyskiwania leadów sprzedażowych, jak i do powtarzania przekazu marketingowego oraz podtrzymywania zainteresowania i lojalności obecnych klientów. Możesz wykorzystać je do promocji produktów i usług, pozyskiwania adresów do listy mailingowej, budowania świadomości marki czy reklamowania wydarzenia.
W teorii kampanie Discovery mają niemal wszystko, czego potrzeba do skutecznego reklamowania. Czy sprawdzą się w Twoim przypadku? Tego nikt nie może Ci zagwarantować. Trzeba pamiętać, że każda firma jest inna, ma inną grupę docelową, cele i budżet. U niektórych reklamy Discovery okażą się strzałem w dziesiątkę, a u innych nie wygenerują dobrych wyników.
Warto przetestować ten rodzaj kampanii, przy czym trzeba pamiętać, że na skuteczność wpływa poprawna konfiguracja. Wprawdzie wiele czynności zostało zautomatyzowanych, jednak prowadzenie skutecznej kampanii nie kończy się na jej uruchomieniu. Jeśli chcesz przekonać się, czy taka reklama sprawdzi się w przypadku Twojego biznesu, tworzeniem i prowadzeniem kampanii powinna zająć się osoba dysponująca odpowiednią wiedzą.
Aby stworzyć reklamę Discovery, należy zalogować się na swoje konto Google Ads, dodać nową kampanię i wybrać odpowiedni typ.
Kolejne kroki to konfiguracja ustawień kampanii (m.in. język, lokalizacja, budżet, harmonogram wyświetlania reklam, grupa odbiorców) oraz dodanie zasobów do przygotowania kreacji reklamowych. W przypadku reklam Discovery bardzo ważna jest jakość grafik i treści – mają one przyciągać uwagę użytkownika oraz zachęcać go do interakcji. Gdy konfiguracja i przesyłanie zasobów zostaną przeprowadzone prawidłowo, wystarczy zapisać, a następnie opublikować kampanię.
Reklamy Discovery to doskonały sposób na docieranie różnymi formami do wielu użytkowników w ramach jednej kampanii. Dzięki sztucznej inteligencji system kieruje reklamy do odpowiednich miejsc i wyświetla się odpowiednim użytkownikom. Czy taki rodzaj promocji sprawdzi się w przypadku Twojej firmy? Sprawdź!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.