Zapytaj o ofertę
Czym jest dropshipping i jaką platformę dla sklepu wybrać?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Czym jest dropshipping i jaką platformę dla sklepu wybrać?

Czym jest dropshipping i jaką platformę dla sklepu wybrać?

14 min. czytania

Chcesz zacząć przygodę ze sprzedażą online, ale nie masz wystarczających środków na otworzenie biznesu? Zależy Ci na spróbowaniu swoich sił w e-commerce, ale boisz się ryzyka? A może chcesz uniknąć kosztów magazynowania towarów? Jeśli odpowiadasz na te pytania twierdząco, idealnym rozwiązaniem jest dla Ciebie dropshipping! Na czym polega i czy warto w niego zainwestować? Dowiesz się w tym artykule!

Czym jest dropshipping?

Dropshipping e-commerce to strategia sprzedażowa opierająca się na systemie powiązań sprzedawcy i hurtowni. W tym modelu nie zarządzasz bezpośrednio zapasami produktów, nie przygotowujesz zamówień i nie wysyłasz paczek. Wszystkie te działania realizowane są przez hurtownię, z którą podpisałeś umowę. W praktyce oznacza to, że jako sprzedawca możesz nawet nie zobaczyć produktów, które oferujesz. Twoim zadaniem jest wyłącznie prowadzenie działań marketingowych i pozyskiwanie jak największej liczby osób skłonnych do zakupu.

Kiedy klient dokona zakupu, Ty przetwarzasz zamówienie i przekazujesz je zewnętrznemu dostawcy. Na tym Twoja rola się kończy. Proste, prawda?

W sprzedaży opartej na dropshippingu płacisz wyłącznie za produkty, które zostały zakupione przez klientów Twojego sklepu. Nie musisz ich magazynować, co znacznie redukuje koszty prowadzenia działalności. Stworzenie opłacalnego biznesu w tym modelu jest jednak bardziej wymagające, niż mogłoby się wydawać. Od czego wówczas zacząć?

Dropshipping – od czego zacząć?

Zastanawiasz się, jak zacząć sprzedaż w modelu dropshipping? Wbrew pozorom, uruchomienie takiego biznesu nie jest trudne. Musisz jednak liczyć się z tym, że od Twojego zaangażowania i efektywności działań marketingowych będzie zależeć ostateczny wynik. Poniżej przedstawiam Ci kompleksową instrukcję, dzięki której nie pominiesz żadnego ważnego kroku.

Określ branżę

Najważniejszym etapem tworzenia biznesu w oparciu o dropshipping jest zdefiniowanie branży i określenie grupy docelowej. Musisz wiedzieć, co i komu chcesz sprzedać. W ten sposób wyróżnisz się na tle konkurencji, co w tym modelu jest niezwykle ważne.

Aby uniknąć wszelkich błędów, dokładnie zbadaj rynek e-commerce i sprawdź, jak wysoki jest popyt na produkty, które zamierzasz sprzedawać. W tym celu możesz skorzystać z takich narzędzi, jak Google Trends czy Planer Słów Kluczowych. Pamiętaj, że nawet najlepszy pomysł na biznes musi mieć pokrycie z faktycznym zapotrzebowaniem rynkowym.

Google Trends – przykład analizy popularności frazyGoogle Trends


Najbezpieczniej postawić na mało konkurencyjną niszę. W miarę rozwoju biznesu będziesz mógł rozszerzać asortyment o produkty z innych branż.

Pamiętaj też o założeniu firmy. Mimo że nie jest to konieczne, niesie za sobą wiele korzyści, takich jak możliwość generowania większych zysków oraz wzrost zaufania ze strony zarówno hurtowni, jak i klientów.

Wybierz dostawcę

W dropshippingu kluczową rolę odgrywają dostawcy. Musisz wybrać sprawdzonego partnera, gdyż jego działania będą miały wpływ na wizerunek Twojej firmy. Jak sprawdzić, czy dana hurtownia jest warta zainteresowania? Zamów u niej kilka produktów. W ten sposób zweryfikujesz ich jakość, zbadasz czas realizacji zamówienia i ocenisz obsługę.

Świetnym rozwiązaniem jest nawiązanie współpracy bezpośrednio z producentem. Brak pośredników oznacza bowiem większe zyski. W tym przypadków zakres produktów będzie jednak ograniczony.

Pamiętaj, że podczas ustalania warunków umowy, Twoim kluczowym narzędziem jest negocjacja. Jeśli podasz korzystne warunki, z pewnością osiągniesz swój cel.

Wiele wartych uwagi hurtowni znajdziesz na stronie https://sky-shop.pl/integracje-hurtownie-dropshipping/.

przykłady hurtowni dropshippingowychsky-shop.pl

Stwórz stronę internetową

Strona internetowa to najważniejszy element strategii opartej na dropshippingu. Stanowi niejako wizytówkę Twojej firmy, która bezpośrednio wpływa na osiągane wyniki.

Tworząc stronę internetową, musisz przede wszystkim zadbać o jej użyteczność i funkcjonalność. W ten sposób zdobędziesz zaufanie klientów i ułatwisz im realizację transakcji.

Jednym z najważniejszych aspektów w tym zakresie jest wybór odpowiedniej platformy sprzedażowej. Możesz wykorzystać zarówno proste, jak i bardziej rozbudowane systemy. Jednym z najczęściej wybieranych do dropshippingu jest SkyShop, który zapewnia integrację z prawie 500 hurtowniami i producentami. Możesz także postawić na WooCommerce, Shoper czy Magento. Upewnij się tylko, że platforma umożliwia składanie zamówień z poziomu różnych urządzeń.

Wypromuj swój biznes

Jeśli decydujesz się na dropshipping, musisz mieć świadomość, że Twoim najważniejszym zadaniem jest aktywna promocja produktów w sieci. Jako że nie musisz angażować się w działania związane z dystrybucją czy wysyłką, całe swoje siły możesz skoncentrować na realizacji skutecznej strategii marketingowej. Wybierz rozwiązania, które pozwolą wyróżnić Ci się wśród innych marek. Zdefiniuj swoich klientów i postaraj się do nich dotrzeć za pomocą różnych kanałów. Pamiętaj wówczas, że niektóre z nich są opłacalne w krótkiej, a inne w dłuższej perspektywie. Oto kilka sprawdzonych form promocji, w które powinieneś zainwestować:

  • pozycjonowanie,
  • kampanie Google Ads,
  • social media marketing,
  • influencer marketing,
  • e-mail marketing,
  • Facebook Ads.

Wykorzystaj także afiliacje oraz formy cieszące się szczególnym zainteresowaniem współczesnych użytkowników, takie jak TikToki, treści wideo, instrukcje czy poradniki.

Jaką platformę do dropshippingu wybrać?

Co roku spora liczba osób rozpoczyna swoją działalność, korzystając właśnie z tego modelu biznesowego. Potencjał na duże zyski, brak konieczności wynajmowania magazynów i hal, stosunkowo łatwe zadania do realizacji – taka charakterystyka z pewnością kusi. Aby móc w pełni skorzystać z tych możliwości, należy nie tylko znaleźć odpowiednich dostawców, lecz także wybrać właściwe rozwiązania e-commerce. Jaka platforma do dropshippingu będzie najlepsza? Oto kilka sprawdzonych propozycji, które pozwolą szybko rozwinąć własny biznes. Są to systemy skupione konkretnie na dropshippingu – nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by wykorzystać standardowe rozwiązania dla sklepów internetowych, a nawet portale aukcyjne takie jak Allegro. Należy jednak pamiętać, by sprawdzić regulaminy wykorzystywanych portali i narzędzi pod kątem zasad oferowania dropshippingu.

SaleHoo

SaleHoo to popularna platforma dropshippingowa, która oferuje przede wszystkim szeroki katalog sprawdzonych dostawców, jak również dostęp do rozległej, internetowej społeczności. Należy także wspomnieć o sprawnej i intuicyjnej wyszukiwarce produktów. Jeżeli nie wiesz, jaki sklep do dropshippingu wybrać, a dopiero stawiasz pierwsze kroki w świecie e-commerce, SaleHoo będzie odpowiednim wyborem!
Ogromnym plusem dla początkujących będzie spora liczba szkoleń, które pomogą bez przeszkód wejść w świat handlu online. Aktualnie baza SaleHoo obejmuje ponad tysiąc dostawców i 2,5 miliona produktów, które można bez problemu oferować także w swoim sklepie. Aby móc rozpocząć sprzedaż, konieczna będzie weryfikacja konta. Warto zaznaczyć, że istnieje możliwość pozyskania dostawców, którzy wysyłają towar za granicę – dzięki temu możesz liczyć na szybszy rozwój działalności i dotarcie do większej grupy docelowej.

Dropified

Dropified to platforma stworzona przez Shopify – jednego z najpopularniejszych dostawców rozwiązań e-commerce. Niewątpliwą zaletą jest tutaj sprawna, szybka dostawa produktów na całym świecie, a także dostęp do wielu opcji automatyzacji. Wysyłka trwa zaledwie kilka dni, nawet w przypadku, gdy klient znajduje się na innym kontynencie. Dropified oferuje sprzedawcom szkolenia wideo, które mają za zadanie wytłumaczyć najważniejsze kwestie i pomóc w rozwoju marki. Osoby, które wybrały tę platformę, cenią sobie również opcję przeniesienia recenzji produktów z AliExpress. Korzystanie z Dropified jest płatne – mamy do wyboru trzy plany, które oferują nieco inne funkcje.

Sunrise Wholesale

Jaki sklep do dropshippingu będzie najlepszy dla osób, które pragną sprzedawać wyjątkowe, markowe produkty? W takim celu powstała platforma Sunrise Wholesale, która pozwala m.in. na eksportowanie ofert na własną stronę czy też do sklepów na portalach Amazon i eBay. Wybierając Sunrise Wholesale, można z łatwością współpracować z topowymi firmami e-commerce. O czym warto wiedzieć? Generowanie zamówień, śledzenie numerów i aktualizacja wykazów produktów odbywa się automatycznie – dzięki temu możesz zyskać więcej czasu na rozwój swojego biznesu.

Na co zwrócić uwagę przy podpisywaniu umowy z hurtownią dropshippingową?

Podczas przygotowywania umowy dropshippingowej musisz zwrócić uwagę na jej bezpieczeństwo i opłacalność. Na rynku działa bowiem wielu oszustów, którzy tylko czekają na Twój błąd. Ustal zakres obowiązków obu stron, omów czas dostawy do klienta, sposoby zabezpieczania przesyłki oraz określ kwestie związane z odpowiedzialnością za realizację zamówienia.

Jednym z najważniejszych elementów umowy jest zapis dotyczący rozliczania się z hurtownią za zrealizowane usługi. Jej treść musi ponadto wskazywać, że to dostawca ponosi odpowiedzialność w przypadku reklamacji czy zwrotów. W umowie uwzględnij ponadto:

  • formy dostawy,
  • politykę zwrotów i reklamacji,
  • możliwość odbioru osobistego,
  • ubezpieczenie przesyłek,
  • szczegóły procesu rozliczeniowego (faktury zbiorcze, rachunki po każdym zamówieniu itp.).

Czy warto zdecydować się na dropshipping?

Oto zestawienie zalet i wad dropshippingu, które pozwoli Ci ustalić, czy to rozwiązanie jest dla Ciebie.

Zalety dropshippingu

Z pewnością zależy Ci na konkretach. Przejdźmy więc do rzeczy. Oto najważniejsze zalety dropshippingu.

Mały wkład finansowy

Zaletą dropshippingu, która najbardziej zachęca do rozpoczęcia sprzedaży opierającej się na tym modelu, jest dość niski próg wejścia. Możesz uruchomić swój sklep, nie tracąc przy tym pieniędzy na asortyment, pracowników czy magazyn. Jak już bowiem wiesz, nie musisz kupować produktów, dopóki klient nie opłaci zamówienia.

Łatwe skalowanie

W przypadku sklepów dropshippingowych skalowanie jest znacznie łatwiejsze niż w tradycyjnych e-commerce. Aby zwiększać zyski, zwykle nie musisz wykonywać więcej pracy, zatrudniać dodatkowych osób czy wynajmować budynków. Odpowiedzialność za te procesy ponosi bowiem hurtownia. Mimo że koszty prowadzenia działalności w miarę rozwoju biznesu wzrosną, tendencje nie będą tak dynamiczne, jak w przypadku standardowych sklepów online.

Większa elastyczność

Jako że w przypadku dropshippingu nie jesteś przywiązany do żadnej lokalizacji, swoją firmę możesz prowadzić z dowolnego miejsca na świecie. Wystarczy Ci tylko dostęp do Internetu.
Elastyczność modelu dropshippingu polega ponadto na łatwości wprowadzania nowych produktów do sklepu i likwidowania z oferty tych, które nie generują satysfakcjonujących zysków.

Brak konieczności zarządzania zapasami

W przypadku dropshippingu nie musisz kupować i magazynować zapasów. Daje to nie tylko korzyści finansowe, ale też znacznie ułatwia proces zarządzania firmą, gdyż ogranicza Twoją rolę wyłącznie do działalności marketingowej. Dzięki temu sprzedaż online jest znacznie mniej wymagająca i czasochłonna.

Wady dropshippingu

Dropshipping ma też oczywiście kilka wad, które musisz uwzględnić, zanim zdecydujesz się na wykorzystanie tego modelu sprzedażowego.

Duża konkurencja

Jedną z największych wad dropshippingu jest duża konkurencja. Jako że biznes oparty na tym modelu jest dość łatwy w prowadzeniu, coraz więcej osób decyduje się na rozpoczęcie sprzedaży w oparciu o dropshipping. Co więcej, w wielu przypadkach konkurencja będzie sprzedawać dokładnie te same produkty. Jeśli więc nie wykażesz się innowacyjnością w zakresie marketingu, uzyskanie zadowalających efektów może być dość trudne.

Skomplikowana wysyłka

Skomplikowany proces w zakresie wysyłki to kolejny problem, z którym możesz spotkać się w kontekście dropshippingu. Jako że działania związane z realizacją zamówień prowadzone są przez hurtownię, nie masz kontroli nad łańcuchem dostaw. Pamiętaj też, że im większa liczba dostawców z którymi współpracujesz, tym większe trudności przetwarzania zamówień. Najlepszym rozwiązaniem jest ograniczenie się do współpracy z jedną hurtownią, choć w większości przypadków jest to niemal niemożliwe.

Ograniczony branding

Decydując się na dropshipping, musisz mieć świadomość, że nie będziesz miał zbyt dużej kontroli nad produktem. Zwykle jest on bowiem zaprojektowany i oznaczony marką dostawcy, z którym współpracujesz. Mimo że niektóre hurtownie mogą dodać etykietę z nazwą lub logo Twojej marki, to klienci wciąż będą zauważać przede wszystkim firmę producenta. Stanowi to znaczne utrudnienie w kontekście budowania własnej marki i promowania jej wizerunku.

Niska marża

Niska marża to problem, który dotyczy przede wszystkim bardzo konkurencyjnych branż. Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z dropshippingiem, musisz przygotować się na stosunkowo niskie zyski na początku. Dochody będą bowiem zależeć od wysokości ustalonych cen oraz ilości przeprowadzonych transakcji, czyli czynników, na które nie masz zbyt dużego wpływu.

Jedynym sposobem na zwiększenie rentowności sprzedaży jest pozyskiwanie nowych zamówień. Hurtownia zaoferuje wówczas niższą cenę produktów, dzięki czemu będziesz mógł ustawić wyższą marżę. Niemniej jednak problem niskich zarobków dotyka wielu przedsiębiorców rozpoczynających przygodę z dropshippingiem, dlatego musisz być na niego przygotowany.

Utrudniona obsługa klienta

Za każdy błąd należy wziąć odpowiedzialność. Nawet jeśli pojawi się problem wynikający z pomyłki dostawcy, ucierpi Twój wizerunek w oczach klientów. W przypadku standardowych e-commerce sam możesz zaproponować rozwiązanie problemów zgłoszonych przez odbiorców. Jeśli jednak działasz w modelu dropshippingu, wszelkie aspekty będziesz musiał skonsultować z hurtownią. Znacznie utrudnia to proces decyzyjny i sprawia, że obsługa klienta jest bardziej wymagająca.

Kto powinien postawić na dropshipping?

Dropshipping to świetne rozwiązanie dla osób, które stawiają pierwsze kroki we własnym biznesie i chcą wystartować ze sprzedażą w sieci. Jeżeli jednak jesteś już doświadczonym sprzedawcą i szukasz nowych źródeł zarobku, nic nie stoi na przeszkodzie, abyś również skorzystał z tego rozwiązania.

Dropshipping sprawdzi się też bardzo dobrze, jeżeli miałeś już do czynienia ze sprzedażą internetową, na przykład poprzez portale aukcyjne, takie jak Allegro czy Amazon. W takim przypadku możesz rozszerzać swoją działalność, rozwijać markę oraz budować jej wizerunek w branży.

Na dropshipping powinieneś też postawić, jeśli chcesz poszerzyć swój asortyment lub dodać do oferty nowe produkty bez inwestowania w ich zakup.
Model świetnie sprawdzi się też w przypadku sklepów oferujących wielkogabarytowe produkty. Ich wysyłka i magazynowanie są dość kłopotliwe, dlatego warto przerzucić tę odpowiedzialność na hurtownię, z którą podpiszesz umowę.

Dropshippingiem powinieneś się też zainteresować, jeśli cenisz sobie elastyczność. Jak już wiesz, szczególną zaletą tego modelu jest możliwość pracy z dowolnego miejsca na świecie. Oznacza to, że możesz podróżować i zwiedzać wymarzone miejsca, prowadząc jednocześnie swój biznes.

Ile można zarobić na dropshippingu?

Z pewnością chciałbyś poznać choć przybliżone kwoty, jakie możesz zarobić dzięki dropshippingowi. Na zarobki w tej branży wpływa jednak zbyt wiele czynników, aby jasno określić opłacalność takiego biznesu. Są to między innymi marża, rodzaj sprzedawanego towaru, popyt na oferowane produkty, konkurencyjność, koszty utrzymania biznesu oraz skuteczność działań marketingowych. Pamiętaj, że dropshipping zyskuje coraz większe zainteresowanie. Oznacza to, że wyróżnienie się na tle innych marek w branży będzie coraz trudniejsze. Na początku nie spodziewaj się więc zarobków rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie. Niemniej jednak miej świadomość, że z czasem zyski będą rosnąć, o ile zastosujesz odpowiednie praktyki marketingowe. Musisz natomiast wiedzieć, że standardowa marża wynosi 20-35% w zależności od branży i oferowanych produktów.

Pewnie zastanawiasz się, co zrobić, aby zwiększyć te udziały. Najlepszym sposobem jest opracowanie skutecznej strategii marketingowej, dzięki której poprawisz autorytet swojej marki i zdobędziesz wielu nowych klientów. Pomóc Ci w tym może profesjonalna agencja marketingowa. Współpracując z firmą, taką jak nasza, wzmocnisz swój wizerunek oraz poprawisz pozycję sklepu internetowego w wyszukiwarce, co przyniesie wymierne korzyści.

Dropshipping – podsumowanie

Najlepszym sposobem na zwiększanie zysków w systemie dropshippingu jest opracowanie skutecznej strategii marketingowej. Na proces ten składa się dokładna analiza rynku docelowego, wybór odpowiednich narzędzie promocyjnych, wyselekcjonowanie technik reklamowych oraz wdrożenie regularnych testów efektywności podejmowanych działań. Warto więc zlecić opracowanie strategii marketingowej specjalistom, gdyż ograniczysz tym wystąpienie wszelkich błędów do minimum i maksymalnie wykorzystasz potencjał swojego biznesu.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 11
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    E-commerce vs. marketplace – co wybrać?
    E-commerce vs. marketplace – co wybrać?
    Wybór między sklepem internetowym a platformą marketplace to trudne zadanie. Dowiedz się, co lepiej sprawdzi się w przypadku Twojego biznesu!
    Customer Success w agencji digitalowej
    Customer Success w agencji digitalowej
    Customer Success to nieocenione wsparcie w zakresie posprzedażowej obsługi klienta. Czym zajmuje się ten dział i dlaczego warto mieć go w swojej firmie?
    Przyszłość e-commerce: handel konwersacyjny
    Przyszłość e-commerce: handel konwersacyjny
    Handel konwersacyjny rewolucjonizuje e-commerce, a kluczową rolę w tym procesie odgrywa sztuczna inteligencja (AI). Poznaj potencjał nowych technologii, zrozum znaczenie […]
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.