Własny biznes to marzenie wielu osób – spełnienie go wymaga jednak przyjęcia sporego ryzyka, zainwestowania niemałych środków czy pogodzenia się z nienormowanymi godzinami pracy. Istnieje jednak wiele pomysłów na biznes, które wymagają bardzo niewielkich kosztów. Jednym z nich jest sprzedaż przez dropshipping – jaki sklep do dropshippingu będzie najlepszym wyborem?
Ostatnie lata to wielki sukces dropshippingu – taka forma sprzedaży detalicznej, o ile odpowiednio podejdziemy do tej kwestii, może przynieść ogromne dochody przy minimalnych kosztach. Jak to działa? Firmy stosujące tę metodę funkcjonują w dużej mierze tak, jak zwykły sklep – w przeciwieństwie do standardowego handlu towar nie jest jednak trzymany na zapleczu lub w magazynie. Zamawiane przez klientów produkty są dostarczane bezpośrednio od oryginalnego dostawcy, przez co firma dropshippingowa staje się w zasadzie pewnego rodzaju pośrednikiem. Wielu początkujących przedsiębiorców stawia właśnie na taką działalność ze względu na bardzo niski próg wejścia. Czy to faktycznie gwarancja szybkiego, łatwego zarobku? Podobnie jak inne pomysły na biznes, dropshipping ma swoje wady i zalety – zacznijmy od samego początku.
Przede wszystkim trzeba zaznaczyć, że oferowanie dropshippingu nie jest szczególnie skomplikowane. Kompletowanie zamówienia oraz wysyłka produktów zamówionych ze strony internetowej to zadanie należące do producenta lub dystrybutora – Twój sklep odpowiada jedynie za zebranie zamówień, przekazanie danych i przetwarzanie płatności. Jak widać, jest to bardzo proste – tak naprawdę nie potrzebujemy też zbyt rozbudowanej infrastruktury. Nie oznacza to jednak, że jest to niezawodny model biznesowy, który zawsze przyniesie zysk.
W roli sprzedawcy należy w pierwszej kolejności przyciągnąć uwagę jak największej liczby klientów. Zamówienia nie będą spływały, jeżeli nikt nie będzie wiedział o sklepie. Co zrobić, by strona była bardziej widoczna w sieci? Istnieje wiele działań, które można podjąć – do najskuteczniejszych sposobów należą kampanie AdWords i SEO. Obecność marki w mediach społecznościowych, takich jak TikTok, Instagram czy Facebook, również może przynieść sporo korzyści. Budowanie brandu to także podejmowanie współpracy z influencerami, vlogerami i blogerami, którzy przedstawią produkty sklepu (a właściwie – produkty dostawców) szerszemu gronu odbiorców.
Czy dropshipping to korzystne rozwiązanie dla każdego przedsiębiorcy? To zależy od wielu czynników. Założenie takiej firmy sprawdzi się na przykład w przypadku osób, które dopiero wchodzą w świat biznesu. Jest to również ciekawa opcja dla osób, które już prowadzą niewielki sklep online i chcą niskim kosztem rozszerzyć swoją ofertę.
Co roku spora liczba osób rozpoczyna swoją działalność, korzystając właśnie z tego modelu biznesowego. Potencjał na duże zyski, brak konieczności wynajmowania magazynów i hal, stosunkowo łatwe zadania do realizacji – taka charakterystyka z pewnością kusi. Aby móc w pełni skorzystać z tych możliwości, należy nie tylko znaleźć odpowiednich dostawców, lecz także wybrać właściwe rozwiązania e-commerce. Jaka platforma do dropshippingu będzie najlepsza? Przedstawiamy kilka sprawdzonych propozycji, które pozwolą szybko rozwinąć własny biznes. Są to systemy skupione konkretnie na dropshippingu – nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by wykorzystać standardowe rozwiązania dla sklepów internetowych, a nawet portale aukcyjne takie jak Allegro. Należy jednak pamiętać, by sprawdzić regulaminy wykorzystywanych portali i narzędzi pod kątem zasad oferowania dropshippingu.
SaleHoo to popularna platforma dropshippingowa, która oferuje swoim przede wszystkim szeroki katalog sprawdzonych dostawców, jak również dostęp do rozległej, internetowej społeczności. Należy także wspomnieć o sprawnej i intuicyjnej wyszukiwarce produktów. Jeżeli nie wiesz, jaki sklep do dropshippingu wybrać, a dopiero stawiasz pierwsze kroki w świecie e-commerce, SaleHoo będzie odpowiednim wyborem!
Ogromnym plusem dla początkujących będzie spora liczba szkoleń, które pomogą bez przeszkód wejść w świat handlu online. Aktualnie baza SaleHoo obejmuje ponad tysiąc dostawców i 2,5 miliona produktów, które można bez problemu oferować także w swoim sklepie. Aby móc rozpocząć sprzedaż, konieczna będzie weryfikacja konta. Warto zaznaczyć, że istnieje możliwość pozyskania dostawców, którzy wysyłają towar za granicę – dzięki temu możesz liczyć na szybszy rozwój działalności i dotarcie do większej grupy docelowej. Koszt SaleHoo to tylko 67 USD (niecałe 300 zł) na rok.
Dropified to platforma stworzona przez Shopify – jednego z najpopularniejszych dostawców rozwiązań e-commerce. Niewątpliwą zaletą jest tutaj sprawna, szybka dostawa produktów na całym świecie, a także dostęp do wielu opcji automatyzacji. Wysyłka trwa zaledwie kilka dni nawet w przypadku, gdy klient znajduje się na innym kontynencie. Dropified oferuje sprzedawcom szkolenia wideo, które mają za zadanie wytłumaczyć najważniejsze kwestie i pomóc w rozwoju marki. Osoby, które wybrały tę platformę, cenią sobie również opcję przeniesienia recenzji produktów z AliExpress. Korzystanie z Dropified jest płatne – mamy do wyboru trzy plany, które oferują nieco inne funkcje; ceny wahają się od 47 USD (ponad 200 zł) do 167 USD (750 zł) za miesiąc użytkowania.
Jaki sklep do dropshippingu będzie najlepszy dla osób, które pragną sprzedawać wyjątkowe, markowe produkty? Dla takich osób powstała platforma Sunrise Wholesale, która pozwala m.in. na eksportowanie ofert na własną witrynę czy też do sklepów na portalach Amazon i eBay. Wybierając Sunrise Wholesale, można z łatwością współpracować z topowymi firmami e-commerce. O czym warto wiedzieć? Generowanie zamówień, śledzenie numerów i aktualizacja wykazów produktów odbywa się automatycznie – dzięki temu można zyskać więcej czasu na rozwój swojego biznesu. Sunrise Wholesale również jest płatnym rozwiązaniem: miesięczny dostęp kosztuje 49 USD (ponad 200 zł), lecz bardziej opłacalną opcją będzie plan roczny w cenie 199 USD (niecałe 900 zł).
Artykuł powstał we współpracy ze stronami: luxuriac.com, drollsy.com
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.