Udział handlu internetowego w sprzedaży detalicznej nieustannie wzrasta. Za sprawą pandemii gospodarka cyfrowa nabrała dodatkowego rozpędu. Współcześni klienci cenią wygodę zakupów online i możliwość otrzymania zamówienia prosto do domu. Sprzedawcy zaczęli więc wdrażać nowe technologie, aby obsługa była szybsza i bardziej przyjazna.
O czym warto wiedzieć, prowadząc stronę e-Commerce?
W celu zapewnienia wysokiej jakości produktów i procesów istnieje kilka kroków, podstawowych czynności, od których warto zacząć analizować swoją witrynę. Lista kontrolna SEO dla e-Commerce pozwoli ci na zwiększenie konwersji, poprawi ruch, a także wpłynie na zwiększenie sprzedaży.
Jak więc poprawić funkcjonowanie swojej strony?
Krok 1: Słowa klucze
W przypadku SEO pierwszym krokiem jest przeprowadzenie badania słów kluczowych, dzięki czemu można zoptymalizować witrynę pod kątem wyszukiwarek SERP. Określając bazę, łatwiej będzie wpisać się w zapytania potencjalnych klientów, a także ustalić najważniejsze składniki twoich treści.
Odnajdziesz je w wielu elementach, pamiętaj jednak, aby ich nie upychać. Co za dużo, to niezdrowo. Staraj się, aby były one wprowadzone naturalnie, inaczej klient poczuje się wykorzystywany.
Krok 2: Tytuły meta
Metatag title to element HTML pokazujący tytuł strony internetowej. Ten element jest widoczny w wynikach wyszukiwania. Należy więc zadbać o odpowiednie pierwsze wrażenie. Zaleca się, aby tytuł meta miał między 50 a 60 znaków, powinien również zawierać słowo kluczowe.
Krok 3: Opisy meta
Meta opis, który znajduje się pod tytułem strony, wyjaśnia użytkownikom, czego mogą się spodziewać, wchodząc na daną stronę internetową. W tym przypadku możemy mieć między 120 a 160 znaków. Warto zawrzeć w jego treści call to action oraz słowo kluczowe.
Krok 4: Multimedia
Kolejnym krokiem jest zoptymalizowanie obrazów i wideo. W tym przypadku należy zadbać o dobry format pliku, rozmiar niezaburzający prędkości ładowania się strony. Powinien również zawierać opisy z odpowiednimi frazami. Dzięki temu pliki zajmą lepszą pozycję w wyszukiwarce obrazów, a Ty urozmaicisz swoją stronę.
Krok 5: Treść
Kolejnym krokiem jest wysokiej jakości, oryginalna treść, jakiej użytkownik nie znajdzie w innym miejscu. Dzięki niej możesz go zatrzymać, a nawet skłonić do powrotu. Nie zapomnij o słowach kluczowych i odpowiedniej długości tekstu, choć oczywiście zależy to od potrzeb i charakteru strony.
Krok 6: produkt
<pstyle=”display:block!important;width: 100%;”>O czym pamiętać, wprowadzając produkt na stronę?
- nazwa,
- dostępne modele i warianty,
- cena,
- parametry,
- zdjęcia, wideo,
- opis produktu,
- informacje o promocjach,
- dane kontaktowe,
- czas dostawy.
Poza produktem, dla sprzedawcy najważniejszym elementem jest przycisk dodawania do koszyka. Musi on mieć odpowiednią wielkość, kolor, intuicyjne położenie, posiadać zwrot call to action. Warto również zastanowić się nad reakcją przycisku- co wówczas zastanie klient?
Mając rozbudowaną witrynę e-Commerce, można również urozmaicić sklep o dodatkowe materiały wideo, opinie, komentarze klientów, produkty proponowane, a nawet wprowadzić opcję udostępnienia w mediach społecznościowych.
Krok 7: Mobilność
Mobile first, desktop second. Współcześnie ponad 5 miliardów użytkowników sieci korzysta z urządzeń mobilnych. Smartfony towarzyszą nam każdego dnia. Zadbaj więc o dostosowanie swojej strony sklepu internetowego do mniejszych ekranów- kluczem okaże się w tym przypadku responsywność. Możesz ułatwić płatność mobilną bądź stworzyć dedykowaną aplikację.
Krok 8: Przekierowania
Nie zapomnij o przekierowaniu 301. Wysyła ono ruch internetowy ze starej do nowszej wersji adresu URL. Unikniesz dzięki temu groźby błędy 404, informującego o braku zawartości. Dbaj więc o aktualizowanie dostępu do swojej strony, jeśli wprowadzasz w niej zmiany.
Krok 9: Menu
Menu okruszkowe (Breadcrumbs) pozwoli na stworzenie kategorii i podkategorii oferowanego asortymentu. Ułatwi to klientom poruszanie się po stronie, a także wydłuży czas z jej korzystania. Dodatkowo warto jest wprowadzić możliwość filtrowania, co pozytywnie wpłynie na poziom user experience.
Ważny jest też checkout process (COP), czyli płynne i bezproblemowe poruszanie się po stronie od momentu znalezienia produktu, poprzez koszyk, do płatności. Postaraj się podzielić COP na mniejsze kroki informujące klienta, na jakim etapie obecnie się znajduje.
Krok 10: Analiza
Końcowym elementem jest analiza – nieustanne badanie i sprawdzanie funkcjonowania strony. Z pomocą może przyjść Google Analytics, pozwalające na:
- sprawdzenie, które produkty generują przychody
- określenie grupy docelowej
- mierzenie przepływu zachowań i prześledzenie drogi zakupowej klienta
- ocenę konwersji na stronie
Trendy 2022 w e-handlu:
Eco e-Commerce
Świadomi klienci coraz częściej zwracają się w stronę sklepów, dążących do zrównoważonego rozwoju. Bycie eco wpływa pozytywnie na budowanie wizerunku, a także wzmacnia zaufanie. To już nie tylko ubrania z drugiej ręki, ale także akcesoria, sprzęty elektroniczne, a nawet dobra luksusowe. Sklepy starają się wprowadzać opakowania wielokrotnego użytku, zmniejszyć zużycie plastiku, wprowadzać produkty biodegradowalne, a nawet prowadzić kampanie społeczne. Stawia się na: reduce, reuse, recycle, rethink, repurpose, recover, refuse.
q-Commerce
Ekspresowa sprzedaż i ekspresowa dostawa? Ta nowa usługa powoli wkracza na rynek, oferując klientom dostarczenie zamówienia nawet do pół godziny od jego złożenia. Jest to rozwiązanie stosowane przede wszystkim przez dostawców świeżej żywności bądź łatwo dostępnych produktów. Przykładem może być aplikacja Glovo.
Buy now, pay later
Wiele sklepów oferuje tylko jeden wariant płatności w sklepie internetowym. Wielu klientów rezygnuje z zakupów z powodu braku możliwości wyboru bądź wysokiej ceny dostawy. Kup teraz, zapłać później to możliwość płatności odroczonej. Jest to krok w stronę rozwoju segmentu premium, który poszukuje nowych grup odbiorców.
Social Commerce
Media społecznościowe towarzyszą nam niemal codziennie: Instagram, Facebook, TikTok. Wiele sklepów wprowadza sprzedaż za pośrednictwem właśnie tych portali. Zasadniczym celem jest wykreowanie ciekawego doświadczenia zakupowego. Właściciele sklepów w ten sposób mają szansę na bezpośrednie dotarcie do klienta, wejść w ich życie codzienne, budować historię i pozyskiwać informacje zwrotne.
Omnichannel
W tym przypadku strony internetowe zaczynają wykorzystywać wszystkie dostępne kanały komunikacji online i offline. Pozwala to na zmniejszenie konkurencji, a także ułatwia klientom doznanie zakupowe. Jest to dobre rozwiązanie dla mniejszych firm, które pozwala na wdrożenie sprzedaży wielokanałowej i zwiększenie obrotów.
Wnioski
Elementów, które wpływają na ocenę sklepu internetowego jest niezwykle dużo – to sieć naczyń połączonych. Pozycjonowanie sklepów w wyszukiwarkach jest kluczowe dla ich sukcesu. Jeśli zaniedbamy jeden z elementów, wpłynie to na inny, a w rozrachunku, na całość naszych działań. Wykorzystaj strategię listy kontrolnej SEO, śledź trendy i wyprzedzaj potrzeby swoich klientów, aby stać się liderem w swojej branży.
Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.
Do usłyszenia!