Zapytaj o ofertę
Jakie płatności do sklepu internetowego?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Jakie płatności do sklepu internetowego?

Jakie płatności do sklepu internetowego?

7 min. czytania

Prowadzący serwisy zakupowe często zastanawiają się, czy jedna forma płatności spełni oczekiwania wszystkich potencjalnych klientów. Z dużym rozczarowaniem spotykają się ci, którzy wierzą, że kupujący będą zadowoleni z wąskiego zestawu dostępnych opcji uiszczania opłaty za produkt. W grę wchodzi również ryzyko utraty danych oraz pieniędzy, stąd szczególna potrzeba zagwarantowania jak najskuteczniejszych sposobów zabezpieczenia poufnych informacji.

Być może sam zdołałeś już dostrzec, że płatności online w sklepie internetowym okazują się jedną z przyczyn porzucania koszyków oraz rezygnacji z finalizowania transakcji. Tak naprawdę każdy z kupujących lubi mieć wiele rozwiązań do wyboru, dlatego rozważania na temat tego, na jakie płatności do sklepu internetowego zdecydować się ostatecznie, należy traktować ze szczególną dozą rozsądku.

Różne formy płatności

Mimo że opcji płatności jest naprawdę wiele, nie wyklucza to braku jakichkolwiek trudności w doborze tych właściwych dla specyfiki danej działalności. Dlatego na pytanie,

jaki system płatności online wybrać, nie sposób odpowiedzieć jednoznacznie. Internauci stają się coraz bardziej wymagający w procesie zakupowym. Warto więc zapewnić im jak najwięcej możliwości. Jakie korzyści wynikają z poszczególnych form płatności, a z jakimi wadami możesz spotkać się przy okazji korzystania z dostępnych opcji? Przygotowaliśmy płatności online porównanie, aby zapoznać Cię z omawianym tematem.

Najstarsza z metod, czyli tradycyjny przelew bankowy

Mogłoby się wydawać, że tradycyjny przelew bankowy odszedł w niepamięć, a z jego potencjału korzystają wyłącznie starsi ludzie, którzy nie nadążają za dynamicznie rozwijającą się technologią. Z perspektywy biznesmena zarządzającego e-sklepem ważny jest fakt, że wskazana forma płatności w żaden sposób nie wymaga sięgania po usługi ze strony pośredników płatności czy uiszczania niezbędnych opłat.

Konsumenci przekierowują odpowiednią kwotę bezpośrednio na konto określonego sklepu internetowego, bez konieczności podawania poufnych informacji o swojej osobie. Wszystko, co muszą zrobić, to wpisać numer konta, a następnie zrobić przelew na konkretną sumę. Konserwatywna metoda opłacania przesyłek okazuje się jednak niekorzystna. Mowa tu o wydłużonym czasie realizacji, zwłaszcza w porównaniu do szybkich internetowych przelewów. Z tego powodu na zamówienie trzeba czekać nieco dłużej, co dodatkowo może wywołać frustrację wśród klientów. Argumentem, który nie przemawia za tym rozwiązaniem, jest także fakt, że sprzedawca musi trzymać rękę na pulsie i bacznie monitorować, które zamówienia zostały opłacone przez konsumentów. W przypadku wzmożonej, zintensyfikowanej sprzedaży powoduje to niemały zamęt.

Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu – płatności za pobraniem

Wśród klientów pojawiają się też tacy, którzy szczególnie cenią sobie bezpieczeństwo dostawy. Coraz szersze grono klientów dokonuje zakupów w formie online, jednak nie każdy jest w 100% pewny co do jakości otrzymanych produktów. Dla przerażonych wizją uzyskania wadliwego towaru pojawiają się zatem płatności za pobraniem. To nic innego, jak zapłata w formie gotówki bądź karty bezpośrednio u kuriera dostarczającego przesyłkę. Prawdopodobnie nieraz zastanawiałeś się nad wiarygodnością sprzedawcy oraz rzeczywistym stanem jego oferty. To wystarczający powód, aby skorzystać z opisywanej formy płatności.

Gdzie znajduje się przysłowiowy “haczyk”? Z pewnością jednym z nich są koszty, zazwyczaj wyższe niż przy uiszczaniu opłaty online. W przeciwieństwie jednak do tradycyjnych przelewów bankowych nie musisz martwić się o wydłużony proces księgowania pieniędzy. Co więcej, wgląd do “wnętrza” paczki masz dopiero po jej opłaceniu u kuriera. Nierzadko kolejnym minusem okazuje się brak odbioru wysłanej paczki przez zamawiającego. W tej sytuacji przedsiębiorstwo jest zmuszone ponieść koszty, zarówno nadania, jak i zwrotu przesyłki.

Fenomen kart płatniczych

Trudno znaleźć firmę, która nie gwarantowałaby płatności kartą. Na popularności zyskują one nie tylko wśród przedsiębiorstw funkcjonujących stacjonarnie, lecz także podczas dokonywania zakupów w e-sklepach. Jeżeli cenisz sobie komfort, szybkość i bezpieczeństwo, to karta kredytowa jest strzałem w dziesiątkę. Wystarczy, że podasz swoje imię, nazwisko, numer karty, datę ważności i kod CVV (ewentualnie CVC). Mimo powszechności wariantu wielu klientów sceptycznie podchodzi do pozostawiania wrażliwych danych w odmęcie sieci internetowej. Warto wówczas pamiętać, aby zaopatrzyć e-sklep w standard 3-D Secure. Za sprawą tej usługi konsument podaje dodatkowe informacje szyfrujące transakcję (potwierdza płatność hasłem w formie wiadomości SMS bądź za pośrednictwem aplikacji).

BLIK – czyli jak zaoszczędzić więcej czasu

Coraz częściej słyszy się o BLIK-u jako jednej z dominujących form świadczenia opłat za dany produkt bądź usługę. Jego zastosowanie jest niezwykle proste, a płatność klient realizuje poprzez wpisanie sześciocyfrowego kodu w postaci cyfr. Jeżeli posiadasz aplikację mobilną banku, w mgnieniu oka poradzisz sobie z finalizacją transakcji. Ponadto nie musisz udostępniać informacji zamieszczonych na karcie płatniczej.

Na rynku zagranicznym sprawdzi się PayPal

Na powszechności zyskują płatności realizowane za pośrednictwem portfeli elektronicznych, zwłaszcza PayPal. Jak wygląda to w praktyce? W pierwszej kolejności internauta rejestruje się w serwisie dostawcy danej usługi, następnie do zweryfikowanego konta podpina kartę bądź numer konta bankowego. W trakcie uiszczania opłat za zakupy wystarczy zalogować się do indywidualnego profilu, a następnie potwierdzić płatność. Dlaczego PayPal to sprawdzona opcja dla klientów zagranicznych? Platforma pomaga w opłacaniu zamówień bez dodatkowych kosztów w segmencie międzynarodowym. PayPal szczególnie troszczy się o bezpieczeństwo kupujących. Warto mieć także na względzie to, że serwis pobiera dodatkowe prowizje od sprzedaży.

Przelewy24, PayU a może BlueMedia? Wariantów jest wiele

W ostatecznym rozrachunku najczęściej wybieranym sposobem płatności w e-sklepach okazuje się szybki przelew online. Aby upowszechnić konsumentom taki wariant, wystarczy podpisać umowę z określonym operatorem. W kolejnym etapie należy zintegrować dany system płatności z oprogramowaniem sklepu. Oprócz szybkiego sposobu opłacenia zamówienia można doszukać się wielu innych korzyści. Jedną z nich jest potwierdzenie autentyczności firmy, ponieważ większość operatorów nawiązuje kontakt wyłącznie z zarejestrowanymi przedsiębiorstwami. Co więcej, za pomocą bramek klienci realizują płatności BLIK bądź przy użyciu karty kredytowej.

Jakie są minusy? Z pewnością wydłużony czas przekazywania pieniędzy od sprzedawcy. Warto pamiętać, że operatorzy pobierają prowizję od każdorazowej transakcji.

Ostateczne rozstrzygnięcie – co wybrać?

Wśród dostępnych opcji najczęściej wybieranym rozwiązaniem w dziedzinie e-commerce są systemy szybkich płatności. Wszystko ze względu na sprawność finalizacji transakcji na opłacenie zamówień w różny sposób, nie tylko za sprawą przelewu, lecz także w formie karty kredytowej bądź poprzez BLIK. Przed wyborem operatora warto zapoznać się z ofertą, zwłaszcza w kontekście wysokości realizowanych opłat i prowizji.

Masz pytania? Specjalisci z agencji SEO Grupa iCEA chętnie na nie odpowiedzą.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 9
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Strategia marketingowa w e-commerce – czym jest i co obejmuje?
    Strategia marketingowa w e-commerce – czym jest i co obejmuje?
    Strategia marketingowa w e-commerce to kompleksowy plan działań mający na celu przyciągnięcie i zatrzymanie klientów. Co powinna obejmować?
    Handel społecznościowy i jego wpływ na e-commerce
    Handel społecznościowy i jego wpływ na e-commerce
    Myślałeś kiedyś, aby promować swoją firmę w mediach społecznościowych? Zobacz, jak proste może być tworzenie reklam w social mediach!
    Migracja sklepu internetowego – podstawowe rzeczy, o których musisz pamiętać
    Migracja sklepu internetowego – podstawowe rzeczy, o których musisz pamiętać
    Migracja hostingu w branży e-commerce może wiązać się z nowymi szansami, ale także zagrożeniami dla właścicieli sklepów. Przed jej przeprowadzeniem warto dowiedzieć się, na co należy zwrócić szczególną uwagę, aby nie stracić wypracowanej pozycji na rynku.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.