Zapytaj o ofertę

Jakie płatności do sklepu internetowego?

7 min czytania
Jakie płatności do sklepu internetowego?
Kategoria E-Commerce

Prowadzący serwisy zakupowe często zastanawiają się, czy jedna forma płatności spełni oczekiwania wszystkich potencjalnych klientów. Z dużym rozczarowaniem spotykają się ci, którzy wierzą, że kupujący będą zadowoleni z wąskiego zestawu dostępnych opcji uiszczania opłaty za produkt. W grę wchodzi również ryzyko utraty danych oraz pieniędzy, stąd szczególna potrzeba zagwarantowania jak najskuteczniejszych sposobów zabezpieczenia poufnych informacji.

Być może sam zdołałeś już dostrzec, że płatności online w sklepie internetowym okazują się jedną z przyczyn porzucania koszyków oraz rezygnacji z finalizowania transakcji. Tak naprawdę każdy z kupujących lubi mieć wiele rozwiązań do wyboru, dlatego rozważania na temat tego, na jakie płatności do sklepu internetowego zdecydować się ostatecznie, należy traktować ze szczególną dozą rozsądku.

Spis treści:

Różne formy płatności

Mimo że opcji płatności jest naprawdę wiele, nie wyklucza to braku jakichkolwiek trudności w doborze tych właściwych dla specyfiki danej działalności. Dlatego na pytanie,

jaki system płatności online wybrać, nie sposób odpowiedzieć jednoznacznie. Internauci stają się coraz bardziej wymagający w procesie zakupowym. Warto więc zapewnić im jak najwięcej możliwości. Jakie korzyści wynikają z poszczególnych form płatności, a z jakimi wadami możesz spotkać się przy okazji korzystania z dostępnych opcji? Przygotowaliśmy płatności online porównanie, aby zapoznać Cię z omawianym tematem.

Najstarsza z metod, czyli tradycyjny przelew bankowy

Mogłoby się wydawać, że tradycyjny przelew bankowy odszedł w niepamięć, a z jego potencjału korzystają wyłącznie starsi ludzie, którzy nie nadążają za dynamicznie rozwijającą się technologią. Z perspektywy biznesmena zarządzającego e-sklepem ważny jest fakt, że wskazana forma płatności w żaden sposób nie wymaga sięgania po usługi ze strony pośredników płatności czy uiszczania niezbędnych opłat.

Konsumenci przekierowują odpowiednią kwotę bezpośrednio na konto określonego sklepu internetowego, bez konieczności podawania poufnych informacji o swojej osobie. Wszystko, co muszą zrobić, to wpisać numer konta, a następnie zrobić przelew na konkretną sumę. Konserwatywna metoda opłacania przesyłek okazuje się jednak niekorzystna. Mowa tu o wydłużonym czasie realizacji, zwłaszcza w porównaniu do szybkich internetowych przelewów. Z tego powodu na zamówienie trzeba czekać nieco dłużej, co dodatkowo może wywołać frustrację wśród klientów. Argumentem, który nie przemawia za tym rozwiązaniem, jest także fakt, że sprzedawca musi trzymać rękę na pulsie i bacznie monitorować, które zamówienia zostały opłacone przez konsumentów. W przypadku wzmożonej, zintensyfikowanej sprzedaży powoduje to niemały zamęt.

Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu – płatności za pobraniem

Wśród klientów pojawiają się też tacy, którzy szczególnie cenią sobie bezpieczeństwo dostawy. Coraz szersze grono klientów dokonuje zakupów w formie online, jednak nie każdy jest w 100% pewny co do jakości otrzymanych produktów. Dla przerażonych wizją uzyskania wadliwego towaru pojawiają się zatem płatności za pobraniem. To nic innego, jak zapłata w formie gotówki bądź karty bezpośrednio u kuriera dostarczającego przesyłkę. Prawdopodobnie nieraz zastanawiałeś się nad wiarygodnością sprzedawcy oraz rzeczywistym stanem jego oferty. To wystarczający powód, aby skorzystać z opisywanej formy płatności.

Gdzie znajduje się przysłowiowy “haczyk”? Z pewnością jednym z nich są koszty, zazwyczaj wyższe niż przy uiszczaniu opłaty online. W przeciwieństwie jednak do tradycyjnych przelewów bankowych nie musisz martwić się o wydłużony proces księgowania pieniędzy. Co więcej, wgląd do “wnętrza” paczki masz dopiero po jej opłaceniu u kuriera. Nierzadko kolejnym minusem okazuje się brak odbioru wysłanej paczki przez zamawiającego. W tej sytuacji przedsiębiorstwo jest zmuszone ponieść koszty, zarówno nadania, jak i zwrotu przesyłki.

Fenomen kart płatniczych

Trudno znaleźć firmę, która nie gwarantowałaby płatności kartą. Na popularności zyskują one nie tylko wśród przedsiębiorstw funkcjonujących stacjonarnie, lecz także podczas dokonywania zakupów w e-sklepach. Jeżeli cenisz sobie komfort, szybkość i bezpieczeństwo, to karta kredytowa jest strzałem w dziesiątkę. Wystarczy, że podasz swoje imię, nazwisko, numer karty, datę ważności i kod CVV (ewentualnie CVC). Mimo powszechności wariantu wielu klientów sceptycznie podchodzi do pozostawiania wrażliwych danych w odmęcie sieci internetowej. Warto wówczas pamiętać, aby zaopatrzyć e-sklep w standard 3-D Secure. Za sprawą tej usługi konsument podaje dodatkowe informacje szyfrujące transakcję (potwierdza płatność hasłem w formie wiadomości SMS bądź za pośrednictwem aplikacji).

BLIK – czyli jak zaoszczędzić więcej czasu

Coraz częściej słyszy się o BLIK-u jako jednej z dominujących form świadczenia opłat za dany produkt bądź usługę. Jego zastosowanie jest niezwykle proste, a płatność klient realizuje poprzez wpisanie sześciocyfrowego kodu w postaci cyfr. Jeżeli posiadasz aplikację mobilną banku, w mgnieniu oka poradzisz sobie z finalizacją transakcji. Ponadto nie musisz udostępniać informacji zamieszczonych na karcie płatniczej.

Na rynku zagranicznym sprawdzi się PayPal

Na powszechności zyskują płatności realizowane za pośrednictwem portfeli elektronicznych, zwłaszcza PayPal. Jak wygląda to w praktyce? W pierwszej kolejności internauta rejestruje się w serwisie dostawcy danej usługi, następnie do zweryfikowanego konta podpina kartę bądź numer konta bankowego. W trakcie uiszczania opłat za zakupy wystarczy zalogować się do indywidualnego profilu, a następnie potwierdzić płatność. Dlaczego PayPal to sprawdzona opcja dla klientów zagranicznych? Platforma pomaga w opłacaniu zamówień bez dodatkowych kosztów w segmencie międzynarodowym. PayPal szczególnie troszczy się o bezpieczeństwo kupujących. Warto mieć także na względzie to, że serwis pobiera dodatkowe prowizje od sprzedaży.

Przelewy24, PayU a może BlueMedia? Wariantów jest wiele

W ostatecznym rozrachunku najczęściej wybieranym sposobem płatności w e-sklepach okazuje się szybki przelew online. Aby upowszechnić konsumentom taki wariant, wystarczy podpisać umowę z określonym operatorem. W kolejnym etapie należy zintegrować dany system płatności z oprogramowaniem sklepu. Oprócz szybkiego sposobu opłacenia zamówienia można doszukać się wielu innych korzyści. Jedną z nich jest potwierdzenie autentyczności firmy, ponieważ większość operatorów nawiązuje kontakt wyłącznie z zarejestrowanymi przedsiębiorstwami. Co więcej, za pomocą bramek klienci realizują płatności BLIK bądź przy użyciu karty kredytowej.

Jakie są minusy? Z pewnością wydłużony czas przekazywania pieniędzy od sprzedawcy. Warto pamiętać, że operatorzy pobierają prowizję od każdorazowej transakcji.

Ostateczne rozstrzygnięcie – co wybrać?

Wśród dostępnych opcji najczęściej wybieranym rozwiązaniem w dziedzinie e-commerce są systemy szybkich płatności. Wszystko ze względu na sprawność finalizacji transakcji na opłacenie zamówień w różny sposób, nie tylko za sprawą przelewu, lecz także w formie karty kredytowej bądź poprzez BLIK. Przed wyborem operatora warto zapoznać się z ofertą, zwłaszcza w kontekście wysokości realizowanych opłat i prowizji.

Masz pytania? Specjalisci z agencji SEO Grupa iCEA chętnie na nie odpowiedzą.

Karolina Goćkowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 9

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

12 błędów, przez które Twój sklep nie przynosi zysków
12 błędów, przez które Twój sklep nie przynosi zysków
Błędy w strategii e-commerce mogą doprowadzić do znacznego spadku sprzedaży. Dowiedz się, czego dotyczą te najczęstsze i sprawdź, jak ich uniknąć!
Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?
Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?
Stworzenie sklepu internetowego to spory wydatek. Dowiedz się, co wpływa na koszt tego procesu i o czym musisz pamiętać podczas jego realizacji!
Sklep internetowy GOshop. Czy warto?
Sklep internetowy GOshop. Czy warto?
Chcesz założyć sklep WWW przy minimum zachodu z Twojej strony? Zależy Ci na unikatowym projekcie i zoptymalizowanej witrynie? Sprawdź GoShop!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę