Zapytaj o ofertę
Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

13 min. czytania

W dobie rosnącej konkurencji i wysokich oczekiwań konsumentów coraz trudniej jest zwiększać sprzedaż w sklepie internetowym. Na znaczeniu zyskuje dostosowanie rozwiązań do potrzeb odbiorców przy jednoczesnym sprostaniu wymaganiom wyszukiwarki. Jak nie zgubić się w tym wymagającym obszarze? W jaki sposób przyciągnąć klientów i zachęcić ich do zakupu? Z jakich narzędzi wówczas skorzystać? Sprawdź, jak zwiększyć sprzedaż w swoim e-commerce!

Zadbaj o wygląd strony

Analizując zachowania klientów z pewnością dojdziesz do wniosku, że wszyscy kupują oczami. Oczywiście specyfikacja i cena produktu są bardzo ważne, jednak jeśli nie stworzysz atrakcyjnej wizualnie witryny, szansa na zwiększenie sprzedaży jest dość niska, Dbając o wygląd sklepu internetowego, nie tylko zdobędziesz zaufanie potencjalnych klientów, ale też wyróżnisz się na tle konkurencyjnych marek i utrwalisz swój obraz w świadomości odbiorców. Jest to niezwykle ważne w budowaniu strategii ukierunkowanej na długofalowy rozwój firmy. Przejdźmy jednak do konkretów. Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym za pomocą optymalizacji jego wyglądu?

Projekt graficzny powinien być nowoczesny, przyjemny w odbiorze i powiązany z charakterystyką Twojej branży. Kluczowe jest w tym przypadku uwzględnienie wytycznych UI (User Interface). Dotyczą one takich aspektów, właściwy rozmiar obrazów, odpowiednia struktura strony, przyjazna kolorystyka, dobrze widoczne przyciski, przemyślana hierarchia. Wbrew pozorom, nawet najmniejsze szczegóły mogą wpływać na sprzedaż w sklepie internetowym. Jeśli więc chcesz zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji, postaw na przyjemny dla oka projekt serwisu.

Zoptymalizuj szybkość witryny

Szybkość strony to jeden z najważniejszych czynników wpływających na UX, czyli doświadczenia odbiorców. Jeśli zawartość Twojego sklepu internetowego nie załaduje się odpowiednio szybko, szanse na to, że klient zdecyduje się na zakup i ponowne odwiedziny będą niemal zerowe. Jak się okazuje, ten problem jest dość powszechny. Dotyczy w szczególności dużych e-commerce oferujących szeroki wybór produktów. Niestety, z punktu widzenia użytkowników nie ma to najmniejszego znaczenia. Aby zwiększyć sprzedaż, musisz maksymalnie skrócić czas ładowania strony, wykorzystując w tym celu kilka sprawdzonych praktyk.

Jednym z najważniejszych czynników wpływających na czas niezbędny na załadowanie strony, jest rozmiar grafik. Postaraj się, aby były jak najmniejsze. W razie potrzeby usuń też zbędne wtyczki czy narzędzia oraz zmień usługi hostingowe, jeśli dotychczasowe nie spełniają już Twoich oczekiwań. Aby zbadać szybkość witryny, skorzystaj z narzędzia PageSpeed Insights.

PageSpeed InsightsPageSpeed Insights

Stwórz wersję mobilną

Coraz więcej konsumentów kupuje w sieci za pośrednictwem telefonu komórkowego. Podążając za bieżącymi trendami, upewnij się, że Twój sklep online jest funkcjonalny zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i stacjonarnych. Nie tylko korzystnie wpłynie to na sprzedaż w sklepie internetowym, ale też poprawi jego widoczność w wyszukiwarce Google.

Aby zoptymalizować stronę internetową pod kątem mobilnym, zwróć uwagę na następujące aspekty:

  • responsywność projektu,
  • funkcjonalność przycisków CTA,
  • wielkość poszczególnych elementów,
  • czytelność treści,
  • szerokość wyskakujących okienek.

 

Zoptymalizuj karty produktów

W przypadku kart produktowych liczy się pierwsze wrażenie. Jeśli przekaz Twojej oferty nie zachwyci odbiorcy, możesz zapomnieć o spektakularnych wynikach. Podczas działań ukierunkowanych na zwiększanie sprzedaży internetowej, skup się na optymalizacji stron z produktami. Jest to jeden z najlepszych sposobów na zachęcenie odbiorcy do konwersji i ponownych zakupów. Z pewnością interesują Cię jednak konkrety. Na co zatem zwrócić uwagę?

Zadbaj przede wszystkim o to, co jest najważniejsze z punktu widzenia klienta. Zdjęcia i opisy produktów powinny w pełni oddawać wygląd i funkcjonalność oferowanych przedmiotów, zachęcać do zakupu oraz współgrać z ogólnym wizerunkiem Twojego sklepu. Pamiętaj też o zastosowaniu skutecznych wezwań do działania. Sklepy internetowe zwykle stawiają na takie CTA, jak Kup, Kup teraz czy Dodaj do koszyka. Nie musisz się jednak ograniczać do takich komunikatów. Aby znaleźć najlepsze rozwiązanie, przeprowadź testy A/B, dzięki którym wybór najskuteczniejszego przycisku będzie o wiele łatwiejszy.

Jak dodatkowo zwiększyć skłonność klienta do zakupu? Na karcie produktowej dodaj informacje o liczbie dostępnych egzemplarzy, liczbie osób przeglądających produkt w danym momencie oraz czasie obowiązującej promocji. Skuteczną praktyką jest też dodanie komunikatu typu bestseller czy nowość. Koniecznie wypróbuj ją w swoim sklepie internetowym.

sinsay.com – przykład karty produktowejsinsay.com – przykład karty produktowej

Popraw obsługę klienta

Nic nie wpływa na sprzedaż w sklepie internetowym lepiej, niż dobra obsługa. Liczy się profesjonalizm, otwartość i sprawne rozwiązywanie problemów, jakie napotkał klient na swojej ścieżce zakupowej. Często zdarza się, że użytkownik ma trudność z realizacją zamówienia, dokonaniem płatności czy znalezieniem produktu. Właśnie dlatego musisz uwzględnić w swoim sklepie możliwość szybkiego kontaktu z działem obsługi. W tym celu pokaż pełne dane firmy na stronie i upewnij się, że są dobrze widoczne. Świetnym rozwiązaniem jest także chatbot, który pomoże klientom, kiedy obsługa nie będzie dostępna. Aby dodatkowo poprawić wrażenia odbiorcy, a tym samym zwiększyć sprzedaż, zbierz najczęściej pojawiające się pytania, przygotuj odpowiedzi i umieść je w sekcji FAQ. W ten sposób pokażesz, że dbasz klienta i jego satysfakcję.

W kontekście zwiększania sprzedaży w sklepie internetowym warto też wspomnieć o kluczowej roli Customer Experience. Mimo że pojęcie to jest niezwykle szerokie, w głównej mierze dotyczy właśnie obsługi klienta. Aby ją zoptymalizować, bądź uprzejmy (to podstawa), pomocny i upewnij się, że użytkownik nie napotka żadnego problemu od wejścia na stronę, aż po finalizację zamówienia. Pamiętaj też o żelaznej zasadzie: klient ma zawsze rację.

Zaoferuj rabaty i programy lojalnościowe

Wszyscy kochamy promocje. Nawet najmniejsza obniżka ceny może doprowadzić do kolosalnego wzrostu sprzedaży internetowej. Ze strategią uwzględniającą rabaty i oferty specjalne obchodź się jednak bardzo ostrożnie. Przed ogłoszeniem wyprzedaży upewnij się, że nawet po obniżce cen uzyskasz satysfakcjonujące przychody.

Świetnym sposobem na budowanie lojalności klientów jest oferowanie specjalnych rabatów osobom, które skorzystały już z Twojej oferty. W ten sposób z pewnością wrócą do sklepu internetowego kolejnym razem. Warto też zaznaczyć, że jest to znacznie tańsza strategia, niż pozyskiwanie nowych klientów.

Na szczególną uwagę zasługują także programy lojalnościowe. Coraz więcej sklepów, nie tylko online, ale też stacjonarnych, decyduje się to rozwiązanie. Klienci otrzymują wówczas określoną liczbę punktów za każde zamówienie, które mogą następnie wykorzystać przy okazji kolejnych zakupów. W efekcie konsumenci częściej wybierają Twój sklep, zwłaszcza jeśli zebrane punkty mają termin ważności.

W kontekście promocji w swoim sklepie nie zapominaj też o darmowej dostawie. Jest to jeden z czynników, które w największym stopniu wpływają na decyzje zakupowe współczesnych klientów.

 mediaexpert.pl – kampania promocyjna mediaexpert.pl – kampania promocyjna

Ułatw klientowi proces zakupowy

Mając na celu zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym, zwróć szczególną uwagę na sprawność procesu zakupowego. Obierz sobie za cel maksymalne ułatwienie klientowi dokonania zakupu. Skoncentruj się na:

  • intuicyjności dodawania produktów do koszyka,
  • usprawnieniu nawigacji,
  • komunikatach informujących klienta o etapie, na jakim się znajduje,
  • ułatwieniu formularzy,
  • widoczności i funkcjonalności przycisków CTA,
  • sprawnej realizacji transakcji.

Aspektem, który szczególnie odpycha potencjalnych klientów, jest konieczność zakładania konta przy składaniu zamówienia. Wielu użytkowników rezygnuje z zakupu, jeśli warunkiem jest wypełnienie długiego formularza rejestracyjnego. Aby zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, udostępnij użytkownikom możliwość finalizacji transakcji bez tej konieczności. Na końcowym etapie procesu zakupowego możesz jednak zachęcić klienta do założenia konta, prezentując mu korzyści z jego posiadania, np. dostęp do informacji o statusie przesyłki czy możliwość anulacji zamówienia za pomocą jednego kliknięcia.

mediaexpert.pl – możliwość złożenia zamówienia bez zakładania kontamediaexpert.pl – możliwość złożenia zamówienia bez zakładania konta

Jeśli oferujesz w swoim sklepie internetowym wiele produktów, upewnij się, że klienci mogą je łatwo odnaleźć. Z punktu widzenia użytkownika nie ma bowiem nic bardziej irytującego, niż problem ze znalezieniem wybranego przedmiotu. Aby zadbać o wrażenia konsumenta i usprawnić proces zakupowy, umieść w sklepie wyszukiwarkę produktów oraz dodaj zaawansowane filtrowanie. Udostępniając wiele kryteriów, nie tylko poprawisz stosunek klientów do swojej marki, ale też poznasz ich potrzeby na etapie analizy wyszukiwań.

Dodaj wiele możliwości płatności i wysyłki

Aspektem, który, wbrew pozorom, w znacznym stopniu wpływa na sprzedaż, jest oferowany w sklepie internetowym sposób wysyłki. Wielu konsumentów rezygnuje bowiem z zakupu, jeśli nie znajdzie w ofercie dogodnej formy dostawy. Aby uniknąć porzuceń koszyka, daj klientom możliwość wyboru spośród wielu opcji. Uwzględnij wówczas również sposoby płatności. Im więcej form zaproponujesz, tym większe szanse, że użytkownik sfinalizuje zamówienie, a Ty zanotujesz wzrost sprzedaży.

mediamarkt.pl – wybór formy dostawymediamarkt.pl – wybór formy dostawy

Postaw na cross-selling i up-selling

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Postaw na cross-selling i up-selling! Na czym polega fenomen tych technik? Cross-selling to metoda zwiększania sprzedaży poprzez proponowanie klientowi dodatkowych artykułów, które niejako uzupełniają produkt, jakim jest zainteresowany. Może to być na przykład bidon do roweru czy etui do telefonu. Technika ta szczególnie sprawdza się w sytuacji, kiedy główny produkt jest w stosunkowo wysokiej cenie. Konsument jest wówczas bardziej skłonny do zakupu dodatkowego, tańszego artykułu.

euro.com.pl – przykład cross-sellingueuro.com.pl – przykład cross-sellingu

Up-selling polega z kolei na oferowaniu produktów o lepszej specyfikacji niż te, które wybrał klient. Dla przykładu: jeśli użytkownik dodał do koszyka kartę pamięci o pojemności 32 GB, możesz zaproponować mu podobny model o pojemności 64 GB. Istnieje wówczas duże prawdopodobieństwo, że skłonisz potencjalnego klienta do zwiększenia wartości zamówienia, co pozytywnie wpłynie na wyniki sklepu internetowego.

Wykorzystaj pop-upy

Pop-upy to wyskakujące okienka na stronie Twojego sklepu internetowego, dzięki którym możesz poinformować klienta o bieżących promocjach, zaoferować rabat lub przedstawić najnowszą kolekcję. Kiedy warto je wykorzystać? Pop-upy powinieneś wyświetlać od razu po załadowaniu strony lub kiedy użytkownik zamierza opuścić sklep. Dzięki temu zachęcisz go do pozostania w witrynie na dłużej. Pamiętaj jednak, aby zachować w tym umiar. Zbyt duża liczba wyskakujących okienek lub brak możliwości ich zamknięcia może przynieść efekt przeciwny do zamierzonego.

Uprość proces zwrotów

Pewnie zastanawiasz się, jak uproszczenie procesu zwrotów miałoby spowodować zwiększenie sprzedaży w e-commerce. Otóż niektórzy konsumenci wciąż sceptycznie podchodzą do zakupów online ze względu na brak możliwości obejrzenia produktu na żywo. Przyjazna polityka zwrotów jest wówczas najlepszym sposobem na zbudowanie trwałych relacji z klientami i zachęcenie ich do powtórnych zakupów. Niezależnie od tego, czy przesyłasz odbiorcy formularz zwrotu w formie papierowej, czy elektronicznej, upewnij się, że jest prosty i zrozumiały, a jego złożenie nie sprawia żadnych problemów. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem jest unikanie zwrotów, jednak, nie oszukujmy się, jeśli prowadzisz sklep internetowy z dużym asortymentem, trudno jest uchronić się przed tym problemem.

Zadbaj o opinie klientów

Opinie w sklepach internetowych wpływają na decyzje użytkowników lepiej niż niejedna promocja. Aby więc zwiększyć sprzedaż w e-commerce, stale zachęcaj klientów do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami w sekcji z recenzjami. W ten sposób uzyskasz korzyści na dwóch obszarach: zapewnisz użytkownikom możliwość zapoznania się z rekomendacjami innych konsumentów oraz zyskasz wgląd w odczucia odbiorców. Dzięki temu nie tylko poprawisz zyskowność sklepu internetowego, ale też będziesz w stanie rozwiązać problemy użytkowników, zwiększając przy tym ich zaufanie do marki.

euro.com.pl – przykład opiniieuro.com.pl – przykład opinii

Zainwestuj w remarketing

Co jeśli opisy produktów, zdjęcia i kupony rabatowe nie skłoniły użytkownika do złożenia zamówienia? Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, jeśli klient porzucił koszyk i opuścił witrynę? Postaw na kampanie remarketingowe! Dzięki nim dotrzesz do niezdecydowanych odbiorców i zachęcisz ich do ponownych odwiedzin sklepu internetowego. Kluczową zaletą działań marketingowych opartych na remarketingu jest duża dowolność w zakresie tworzenia kampanii. Możesz przypomnieć użytkownikom o porzuconym koszyku za pomocą e-maili czy reklam w wyszukiwarce. Aby poprawić skuteczność tych działań, zaoferuj im pewną korzyść. Darmowa wysyłka lub kupon rabatowy z pewnością zachęci ich do ponownych odwiedzin Twojego sklepu internetowego, tworząc tym samym warunki do zwiększenia sprzedaży.

Postaw na skuteczną promocję

Zwiększenie sprzedaży to efekt wielu wysiłków, na które składają się między innymi działania związane z obsługą klienta, optymalizacją sklepu czy budowaniem autorytetu w branży e-commerce. Na efektywność Twojego sklepu wpływa jednak przede wszystkim skuteczna promocja, dzięki której możliwe jest utrzymanie istniejącego klienta i pozyskanie nowego. Ogromne znaczenie ma tej kwestii zwiększanie świadomości marki i budowanie jej widoczności w wynikach wyszukiwania. Mowa tu oczywiście o pozycjonowaniu, czyli procesie, dzięki któremu Twój sklep może znaleźć się na szczycie wyszukiwarki Google. Wśród praktyk ukierunkowanych na zwiększenie sprzedaży w sklepie online pozycjonowanie jest jednym z najefektywniejszych, a zarazem stosunkowo tanich rozwiązań. Pamiętaj jednak, że budowanie widoczności w wynikach wyszukiwania nie jest jedynym sposobem na promowanie swojego biznesu. Masz bowiem wiele innych możliwości. Oto techniki, dzięki którym potencjalni klienci zainteresują się Twoją ofertą:

  • reklamy w mediach społecznościowych,
  • płatne kampanie Google Ads i Facebook Ads,
  • influencer marketing,
  • działania z zakresu content marketingu,
  • e-mail marketing,
  • prowadzenie bloga.

Wyniki wyszukiwania – przykład reklamWyniki wyszukiwania – przykład reklam

Pamiętaj jednak, że najważniejsze są potrzeby klientów. Nawet najlepszą ofertą promocyjną nie zachęcisz ich do robienia zakupów w swoim sklepie, jeśli witryna nie będzie zoptymalizowana pod kątem preferencji odbiorców. W związku z tym regularnie badaj wydajność serwisu i efekty realizowanej kampanii. Zwróć uwagę na takie czynniki, jak wzmianki w mediach społecznościowych, współczynniki konwersji, ruch na stronie czy pozycja w wynikach wyszukiwania. Będąc na bieżąco z wydajnością strategii, szybko zidentyfikujesz wszelkie błędy i wdrożysz zmiany, dzięki którym zwiększenie sprzedaży nie będzie żadnym problemem.

Skorzystaj z pomocy specjalistów

Wiesz już, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Miej jednak na uwadze, że każdy e-commerce jest inny, ma inne potrzeby i problemy. Samodzielne sprostanie tym warunkom jest trudne, dlatego warto skorzystać z pomocy specjalistów, którzy trafnie oceniają oczekiwania rynku docelowego i wdrożą skuteczne zmiany. Dzięki profesjonalnemu wsparciu zwiększanie sprzedaży będzie nie tylko łatwiejsze, ale też szybsze, z uwagi na wykorzystanie wyłącznie sprawdzonych praktyk. Jeśli więc chcesz wzmocnić lojalność swoich klientów i zwiększyć współczynnik konwersji w sklepie, koniecznie zgłoś się do nas!

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 11
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Jak wykorzystywać user generated content w e-commerce?
    Jak wykorzystywać user generated content w e-commerce?
    User generated content to treści, które tworzą użytkownicy. Dzięki temu zaangażowanie potencjalnych klientów i widoczność marki znacznie wzrastają. Czytaj dalej.
    Platformy e-commerce 2022
    Platformy e-commerce 2022
    Jakie platformy e – commerce będą cieszyć się dużą popularnością w 2022 roku? Jakie kryteria wziąć pod uwagę przy wyborze narzędzia? Sprawdźmy.
    E-Commerce – o czym pamiętać i jak śledzić trendy?
    E-Commerce – o czym pamiętać i jak śledzić trendy?
    Od czego zacząć prowadzenie witryny e-commerce? Wykorzystaj listę kontrolną SEO w zaznaczaniu swojego miejsca w sieci. Sprawdź bieżące trendy.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.