Zapytaj o ofertę
Jakie są różnice pomiędzy pozycjonowaniem on – site a off – site?
6 min. czytania

Jakie są różnice pomiędzy pozycjonowaniem on – site a off – site?

W świecie internetu jest bardzo duża konkurencja bez względu na branżę, w której funkcjonujesz. W każdym przypadku musisz znaleźć na nią sposób, pomocne okazać się tutaj może on-site i off-site SEO.

W poniższym artykule postaramy się wyjaśnić Ci zależności pomiędzy tymi dwoma sposobami.

On-site SEO

Pozycjonowanie on-site obejmuje wszystko, co robisz na własnej stronie internetowej, aby poprawić pozycję w rankingu wyszukiwania Google. To właśnie dzięki temu pozycjonowaniu Twoja witryna jest najbardziej przyjazna dla wyników wyszukiwania. Jest to możliwe już dzięki dostosowaniu niektórych elementów na stronie WWW. Z pewnością pomoże to wyszukiwarkom lepiej zrozumieć zawartość Twojej strony internetowej.

Oto kilka czynników, które możesz poprawić w swojej witrynie, w kontekście SEO:

  1. SEO tytuły
  2. Jedną z pierwszych i najważniejszych rzeczy, które powinieneś poprawić, aby Twoja strona internetowa była zgodna z SEO, jest optymalizacja tytułów pod kątem SEO na każdej stronie.

    Tytuł jest to tekst, który pojawia się jako główna wizytówka każdej Twojej strony. Ma to duży wpływ na pojawienie się Twojej witryny w wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania.

    Pamiętaj, żeby zawsze umieszczać słowa kluczowe na początku tytułu. Musisz pamiętać, że Google wyświetli tylko pierwsze od 55 do 65 znaków z Twoich treści w wynikach wyszukiwania, dlatego staraj się trzymać tego zakresu.

  3. Opisy
  4. Kiedy widzisz stronę internetową w wynikach wyszukiwania Google, to z pewnością widzisz również przylegający tekst do tego wyniku, nazywa się to meta opisem. Aby znaleźć się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, powinieneś poświęcić większą chwilę nad tym, aby zoptymalizować swoje opisy na stronie WWW.

    W tym celu najpierw przeprowadź badanie słów kluczowych, a następnie dodaj je do swojego opisu. Jeśli prowadzisz lokalną firmę, pamiętaj, aby zamieścić również nazwę miejscowości, w której prowadzisz swoje usługi.

    Meta opisy są również cenne w prowadzeniu strategii on-site SEO. Pomagają one wpływać na odbiorców. Zachęć innych do odwiedzenia Twojej witryny!

  5. Nagłówki
  6. Powinieneś również popracować nad swoimi nagłówkami na każdej stronie. Są one niezbędne, ponieważ pozwalają potencjalnym klientom dowiedzieć się, o czym jest Twoja strona WWW. Informują one również Google, o czym jest Twoja strona. Algorytmy Google stale analizują aktywne strony internetowe i ich nagłówki, w celu jak najlepszej optymalizacji wyników wyszukiwania. Upewnij się, że one również zawierają konkretne słowa kluczowe, na które można pozycjonować Twoją stronę WWW. Musisz pamiętać, że tak samo, jak w przypadku tytułów trzeba zachować od 60 do 80 znaków w nagłówku.

  7. Tagi obrazów
  8. Google z pewnością świetnie radzi sobie z tekstem na stronie, ale co w przypadku obrazów? Musisz użyć w tym celu odpowiednich tagów, a Google z pewnością zauważy Twoje obrazy na stronie WWW.

    Warto w tagach podać słowo kluczowe odpowiednie dla Twojej strony. Będzie to kolejny sposób, aby wpłynąć na Twoją pozycję w rankingu wyników wyszukiwania.

    Musisz wiedzieć, że wiele narzędzi internetowych już ma miejsce do wprowadzania tagów obrazu, na etapie przesyłania go. Upewnij się, że u Ciebie również jest to widoczne i nie pomijasz tej opcji przez niewiedzę.

  9. Prowadź blog firmowy
  10. Musisz pamiętać o tym, że wyszukiwarki uwielbiają widzieć i pokazywać innym odbiorcom coraz to nowsze treści pasujące do ich wyników wyszukiwania. Z pewnością będą traktować priorytetowo strony wysokiej jakości z aktualną zawartością. W tym celu skorzystaj ze swojego bloga firmowego. Konsekwentnie aktualizuj go o nowe posty i spostrzeżenia. Na pewno pomoże Ci to w pozycjonowaniu Twojej strony internetowej oraz zaangażuje nowych odbiorców.

Off-site SEO

Jest to kolejna część Twojego wysiłku i poświęcenia dla świetnej optymalizacji SEO. Obejmuje to wszystko, co możesz zrobić, aby poprawić SEO na swojej stronie WWW. Jest to promowanie Twojej strony internetowej i treści na zewnętrznych witrynach.

Oto kilka czynników, które możesz poprawić w kontekście off-site SEO:

  1. Promowanie swoich treści na innych blogach lub stronach
  2. Jest to jeden z kluczowych sposobów SEO. Dzieje się tak, kiedy tworzysz treści na swojej stronie WWW i w zamian ktoś inny udostępnia je u siebie, w ten sposób Cię promując.

    Korzystając z tej opcji, spróbuj udostępniać swoją treść na zaufanych witrynach. Musisz pamiętać, że im lepszą wartość ma strona, tym lepiej będzie to wpływać na Twoją markę.

    Zacznij od napisania dobrej i jakościowej treści. Następnie skontaktuj się z innymi stronami WWW, które są związane z Twoją branżą i zapytaj, czy mogą Cię polecić lub o Tobie wspomnieć. Pamiętaj, że liczy się w tym przypadku jakość tekstu, a nie jego ilość!

  3. Media społecznościowe
  4. Posiadanie konta firmowego w mediach społecznościowych to świetny sposób na przyciągnięcie potencjalnych klientów oraz na poprawę działań off-site SEO.

    Upewnij się, że podczas planowania strategii w mediach społecznościowych, często zamieszczasz odnośniki do swojej witryny w postach. Jako firma rozważ posiadanie kont na Facebooku, Twitterze, LinkedIn i Instagramie.

    Jeżeli Twoi odbiorcy sami zaczną udostępniać Twoje treści i je rozpowszechniać to dobry znak nie tylko dla Ciebie, ale i dla Google. Znaczy to, że przyciągasz do siebie klientów i oni są z tego powodu bardzo zadowoleni.

  5. Lokalne wyniki wyszukiwania
  6. Jeżeli nie tylko prowadzisz swój sklep internetowy, ale również stacjonarny, to musisz poświęcić chwilę czasu na lokalne SEO. Jest to bardzo ważne dla optymalizacji Twojej strony internetowej pod kątem wyszukiwarek.

Podsumowanie

Teraz już na pewno wiesz wszystko na temat pozycjonowania on-site i off-site. Z pewnością nadszedł teraz czas, aby wprowadzić te pomysły w życie swojej firmy. Wybierz te, które najlepiej odpowiadają Twojej stronie internetowej i wypróbuj je!

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, to skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 8
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Czy linki z Wikipedii wpływają na SEO?
    Czy linki z Wikipedii wpływają na SEO?
    W świecie SEO toczy się walka o pozyskiwanie wartościowych linków zwrotnych. Czy Wikipedia może być jednym z nich i czy wpłynie na naturalny link building?
    Wpływ geolokalizacji na pozycję frazy
    Wpływ geolokalizacji na pozycję frazy
    Odpowiednie pozycjonowanie jest bardzo ważne w kontekście biznesu nastawionego na rynek lokalny. Jak geolokalizacja wpływa na funkcjonowanie i widoczność firmy w wyszukiwarce?
    Jak generować leady dzięki SEO? Sprawdź, co musisz wiedzieć!
    Jak generować leady dzięki SEO? Sprawdź, co musisz wiedzieć!
    Pozyskiwanie leadów to nie bułka z masłem. Liczy się znajomość grupy docelowej i zaangażowanie w marketing. Jak wykorzystać w tym celu SEO?
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.