Zapytaj o ofertę
Co to jest techniczne SEO?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Co to jest techniczne SEO?

Co to jest techniczne SEO?

9 min. czytania

Techniczna optymalizacja strony w połączeniu z wartością content marketingu to prosta droga do zbudowania biznesowego imperium w sieci. Jak jeszcze możesz przyczynić się do wzrostu pozycji strony w rankingu Google? Zacznijmy od podstaw, za którymi kryje się SEO techniczne.

Czym jest techniczne SEO?

W najprostszym ujęciu to szereg praktyk dotyczących architektury strony. Działania optymalizacyjne wdrażane wewnątrz Twojej witryny internetowej mają za zadanie przyczynić się do zrozumienia poszczególnych jej elementów przez roboty indeksujące. Kiedy możemy mówić, że misja się powiodła? Z pewnością wtedy, gdy powzięte przez nie aktywności, takie jak renderowanie, interpretowanie, indeksowanie, a finalnie – upowszechnianie zasobów strony WWW internautom, przebiegły bez większych przeszkód. Jednym z czołowych celów, o którym warto pamiętać, pozycjonując stronę internetową, jest dołożenie wszelkich starań, aby dane strukturalne były korzystnie odbierane przez internautów, nie tylko przez roboty wyszukiwarki. Przejdźmy jednak do konkretów. Jak działa techniczne SEO?

Przede wszystkim pomaga wyszukiwarkom uzyskiwać dostęp, zrozumieć i zaindeksować zawartość Twojej witryny. Obejmuje optymalizację zarówno witryny, jak i serwera, co ma bezpośrednie przełożenie na szybkość strony. Techniczne SEO wymaga systematyczności i regularności, aby trafnie zdiagnozować wszelkie problemy, wdrożyć rozwiązania oraz zweryfikować ich wyniki. Niemniej jednak nikt nie lubi niedopracowanych stron internetowych, dlatego stale musisz dbać o to aby Twoja witryna była dostępna zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarek.

Techniczne SEO – przydatne narzędzia

Bez części analitycznej trudno wyobrazić sobie dalsze działania na Twojej stronie. To nieodzowny element technicznego SEO. Weryfikacja efektów powinna następować zarówno na etapie wdrożeniowym, jak i podczas procesu planowania strategii z zakresu pozycjonowania. Aby jednak wszystko przebiegało zgodnie z planem, warto wyposażyć się w odpowiednie narzędzia.

  1. Google Search Console – to darmowe narzędzie z zakresu usług Google umożliwiające wnikliwy wgląd w stan zaindeksowanej witryny oraz pojawiające się w niej problemy.
  2. Ahrefs – za jego pośrednictwem możliwa jest pogłębiona analiza SEO poza zarządzaną stroną.
  3. Screaming Frog – pozwala na weryfikację sposobu, w jaki strona WWW jest odczytywana przez roboty wyszukiwarek. Jednocześnie daje wyraźny sygnał dotyczący przyszłych trudności, które pojawią się w toku odczytywania, a następnie indeksowania witryny.
  4. NetPeak Spider – złożony instrument, który zajmuje się indeksowaniem witryny w nieco zbliżony sposób, co roboty Google. Uwidacznia konkretne wady, takie jak powielone bądź zapomniane meta title, meta description oraz nieprawidłowo działające linki. Za sprawą tego narzędzia możliwa jest pogłębiona analiza mapy strony.
  5. PageSpeed Insights – dba o to, aby optymalizacja czasu ładowania strony przynosiła oczekiwane rezultaty, a wszystkie elementy, którymi wyróżnia się architektura strony, wyświetlały się prawidłowo.

To nie jest skończony zestaw narzędzi, z których możesz skorzystać. W sieci dostępnych jest mnóstwo opcji pozwalających na kompleksowe przeprowadzenie technicznego audytu SEO. Niemniej jednak najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy doświadczonych ekspertów, którzy kompleksowo zbadają Twoją stronę i zaproponują korzystne zmiany.

PageSpeed Insights – przykład analizy szybkości stronyPageSpeed Insights – przykład analizy szybkości strony

Jak wdrożyć techniczne SEO?

Zapoznałeś się już z instrumentami pozwalającymi na wnikliwy wgląd w stan strony pod względem technicznym. Czas przejść do bardziej praktycznej części. Oto kilka najważniejszych elementów, o które powinieneś zadbać, aby poprawić pozycjonowanie swojej strony i ułatwić robotom wyszukiwarki indeksowanie jej zawartości.

Mapa witryny

Mapa strony o rozszerzeniu XML bądź HTML to duże uproszczenie dla robotów, które podejmują wszelkie czynności celem zrozumienia struktury stron internetowych. Dodatkowym profitem jest udostępnienie takich informacji, jak termin ostatniej zmiany witryny oraz częstotliwość wprowadzania modyfikacji danej podstrony. Jeśli chcesz zoptymalizować indeksowanie swojego serwisu, stworzenie mapy witryny jest koniecznością.

Meta tagi

Meta tagi, czy meta znaczniki, to fragmenty tekstu opisujące zawartość strony internetowej, które pojawiają się jedynie w kodzie HTML witryny. Pełnią funkcję komunikatora dla robotów wyszukiwarek. Nie są dostępne dla użytkowników Internetu (przynajmniej na pierwszy rzut oka).

Do najistotniejszych meta tagów zaliczymy meta title, meta description oraz meta robots. Prawdopodobnie dwa pierwsze są Ci dobrze znane – meta title oznacza tytuł strony, z kolei meta description obejmuje krótki opis.

Meta robots zajmuje się natomiast przekazywaniem robotom niezbędnych wiadomości dotyczących likwidacji określonej witryny z indeksowania. Można ponadto wymienić mnóstwo innych meta tagów, które spełniają dodatkowe funkcje informacyjne dla wyszukiwarki. Są to: index, noindex, follow, nofollow, verify, meta tag copyright i author.

Struktura strony

Użytkownik powinien mieć łatwy i szybki dostęp do wszystkich treści w Twoim serwisie. Zapewniając mu ten komfort, nie tylko zwiększysz jego skłonność do konwersji i ponownych odwiedzin, ale też wskażesz wyszukiwarce Google, że warto umieścić Cię na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Aby poprawić UX, zadbaj więc o strukturę nawigacji w witrynie. Poprawnie zaprojektowane menu to najlepsze, co możesz zrobić zarówno dla Googlebotów, jak i docelowych odbiorców.

Certyfikat SSL

Rosnąca popularność certyfikatu SSL to konsekwencja zrozumienia istoty tego elementu przy technicznym SEO. Wpływa on nie tylko na zaufanie odbiorców do Twojej marki, ale też pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Jak zaopatrzyć się w zaawansowane szyfrowanie? Dostępne są zarówno darmowe certyfikaty bezpieczeństwa, które spełniają swoją funkcję w niemal każdym przypadku stron internetowych, jak i płatne rozwiązania. Ten drugi wariant jest najczęściej spotykany przy okazji zabezpieczeń w bankowości elektronicznej.

Certyfikat SSL to sygnał dla wyszukiwarki i użytkowników, że dbasz o ich bezpieczeństwo, dzięki czemu darzą Cię zaufaniem. Dodatkowo dzięki niemu możesz wdrożyć AMP, czyli przyspieszoną stronę mobilną, a jak wiesz, mobilność, responsywność i prędkość również są czynnikami rankingowymi.

Adresy URL

Aby techniczne SEO spotkało się z pozytywną oceną ze strony robotów Google, poświęć trochę czasu na stworzenie prawidłowych adresów URL. Oto kilka przydatnych wskazówek, dzięki którym Twoje adresy przypadną do gustu zarówno użytkownikom, jak i wyszukiwarkom.

  1. Oddzielaj wyrazy myślnikami.
  2. Nie stosuj znaków specjalnych.
  3. Używaj tylko małych liter.
  4. Upewnij się, że adresy są zrozumiałe.
  5. Pamiętaj o wykorzystaniu słów kluczowych w adresie URL.
  6. Nie twórz zbyt skomplikowanych i długich adresów.
  7. Zrezygnuj z polskich znaków.

Unikalne treści

Powielanie treści to nieetyczna praktyka, która równie niekorzystnie oddziałuje na pozycję witryny w wyszukiwarce Google. Aby zdobyć tytuł lidera w branży, powinieneś skoncentrować się na kreatywnym procesie twórczym contentu. Zduplikowane treści wywołują niemałe zamieszanie w postrzeganiu Twojej strony przez Google. Roboty czują dezorientację odnośnie wyboru strony do zaindeksowania, co w konsekwencji może prowadzić do wydłużenia całej procedury. Aby poprawić swój autorytet i pozyskać nowych odbiorców, postaw na skuteczne treści uwzględniające zasady SEO.

Linki w menu nawigacyjnym

Menu na stronie głównej jest czymś, co użytkownik zauważa w pierwszej kolejności. Optymalizując w nim linki w taki sposób, aby prowadziły do ​​stron zawierających słowa kluczowe o najwyższym priorytecie, odbiorcy zaczną je odwiedzać, przez co Google będzi pozycjonować witrynę wyżej w wynikach wyszukiwania.

Większość użytkowników myśli, że jest to stworzone w sposób losowy, jednak ta technika opiera się na dokładnym badaniu słów kluczowych, które generują największy ruch na stronie oraz dużą ilość przydatnych linków przekierowujących odbiorców do innych stron.

Szybkość strony

Szybkość ładowania strony internetowej to jeden z najważniejszych aspektów, na które musisz zwrócić uwagę podczas realizacji założeń technicznego SEO. Im szybciej użytkownicy uzyskają dostęp do zasobów Twojej witryny, tym większa szansa, że zdecydują się na konwersję. Jak zwiększyć szybkość strony? Pozbądź się niepotrzebnych treści, skompresuj obrazy oraz zmień usługi hostingowe, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Optymalizacja mobilna

Urządzenia mobilne różnią się parametrami w kontekście rozmiarów ekranu, dlatego dopasowanie wyglądu strony i spełnienie wymogów technicznego SEO okazuje się prawdziwym wyzwaniem dla projektantów UX. Co więcej, roboty wyszukiwarki w trakcie procedury indeksowania zwracają szczególną uwagę na aspekty mobilne. To rodzi potrzebę budowania stron, które głównie pod względem technicznym będą odpowiadały każdemu rodzajowi sprzętu. Rekomenduje się także konstruowanie witryn o charakterze responsywnym oraz unikanie takich błędów, jak mała czcionka, nieprawidłowo zagospodarowany obszar, brak funkcjonalności przycisków bądź użytkowanie niezintegrowanych wtyczek.

Przekierowania 301

Zdarza się, że zawartość strony znajduje się pod innym adresem niż ten pierwotnie wskazany. Konieczne jest wówczas wdrożenie przekierowań 301. Kiedy dokładnie powinieneś się na nie zdecydować?

Podstawą do implementacji przekierowań 301 jest sytuacja, w której zależy Ci na stworzeniu homogenicznych adresów URL i usunięciu zduplikowanego tekstu. Możesz także posłużyć się tym narzędziem kiedy pojawi się konieczność przeniesienia witryny do odmiennej domeny.

Strona kontaktowa

Budowanie wiarygodności firmy i pozyskiwanie okolicznych konsumentów ma istotne znaczenie w optymalizacji pod kątem lokalnych wyszukiwań. Stworzenie formularza kontaktowego zapewnia odbiorcom wgląd w Twoje imię, nazwisko, adres i numer telefonu, dzięki czemu są oni bardziej skłonni zaufać Twojej marce.

Zadbaj o techniczne SEO na swojej stronie!

Wiesz już, co obejmuje techniczne SEO. Pamiętaj, że wpływa ono nie tylko na wizerunek Twojej strony w oczach Google, ale też potęguje pozytywne doświadczenia odbiorców, co niesie za sobą podwójne korzyści. Wykorzystaj więc zaproponowane narzędzia, zbadaj kluczowe dla robotów wyszukiwarki aspekty i stwórz witrynę, której wysoka pozycja w rankingu przyniesie Ci rozgłos i spektakularne wyniki. W razie problemów zgłoś się do nas. Przeprowadzimy dokładny audyt, wykryjemy ewentualne niedociągnięcia i wprowadzimy zmiany, które zapewnią Ci miano lidera w branży!

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 5
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Co to jest cross-linking?
    Co to jest cross-linking?
    Budowanie profilu linkowego nie należy do najprostszych zadań wykonywanych przez pozycjonerów. Niektóre z technik wymagają wiedzy i doświadczenia.
    iCEA PRIME, czyli SEO na miarę naszych czasów!
    iCEA PRIME, czyli SEO na miarę naszych czasów!
    Zobacz, dlaczego stare podejście do SEO nie ma szans w zmieniającej się branży, jak udaje nam się trzymać rękę na pulsie i w jaki sposób skorzystasz na tym jako nasz klient.
    December 2022 link spam update – co warto wiedzieć o nowej aktualizacji algorytmu Google?
    December 2022 link spam update – co warto wiedzieć o nowej aktualizacji algorytmu Google?
    Wdrożenie aktualizacji związanej z algorytmem wykrywania spamu wiele zmieni w świecie e-commerce. Warto więc wiedzieć, czego dotyczą te modyfikacje!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.