Zapytaj o ofertę
Jakie wtyczki warto zainstalować dla sklepu internetowego na WordPress?
9 min. czytania

Jakie wtyczki warto zainstalować dla sklepu internetowego na WordPress?

Zdecydowałeś się na sklep oparty na systemie WordPress, a w zasadzie – WooCommerce? To bardzo dobrym wybór. Rozwiązanie to cieszy się ogromną popularnością na całym świecie, a do jego największych zalet zalicza się nieustanny rozwój i dostępność bardzo dużej ilości pluginów, za pomocą których możesz uzyskać oczekiwane funkcjonalności w swojej witrynie. Sprawdź najpopularniejsze wtyczki WordPress dla sklepu WWW.

Przydatne wtyczki WordPress dla e-commerce

System CMS WordPress sam w sobie nie jest sklepem – to oprogramowanie, dzięki któremu możesz uruchomić różnego typu serwisy. Po dodaniu pluginu o nazwie WooCommerce witryna stanie się serwisem, w którym możesz sprzedawać produkty i usługi. Liczba aktywnych instalacji tego dodatku wynosiła według danych systemu WordPress ponad 5 milionów.

Wtyczka WordPress dla e-commerce - WooCommerceŹródło: System WordPress, 22.12.2021

W Polsce pod względem popularności WooCommerce zajmuje drugą pozycję i niewiele mu brakuje do pierwszej, którą udało się osiągnąć PrestaShop z wynikiem 22 proc. udziału w rynku. Dodatek do WordPress uzyskał 21 proc. i wygląda na to, że wkrótce będzie liderem.

Rozkład procentowy sklepów internetowych korzystających z danych rozwiązań e-commerce w PolsceŹródło: https://trends.builtwith.com/shop/country/Poland, 22.12.2021

Jeśli jednak sprawdzimy wyniki stron z całego świata, to okazuje się, że WooCommerce jest liderem. Tzn. największy udział mają „inne” skrypty, ale żaden nie ma tak dużego, jak plugin do WordPress.

Rozkład procentowy sklepów internetowych korzystających z danych rozwiązań e-commerceŹródło: https://trends.builtwith.com/shop/, 22.12.2021

Zainstalowanie samego WooCommerce nie oznacza, że Twój sklep będzie już wyposażony we wszystkie funkcje, których potrzebujesz. W zależności od branży, grupy docelowej, a także indywidualnych oczekiwań możesz zastosować różne rozwiązania, dzięki którym zwiększysz możliwości Twojego sklepu. Sprawdź zatem, jakie wtyczki do WordPressa będą najlepszym wyborem dla Ciebie.

Jakie wtyczki dla sklepu internetowego ma WordPress?

Za pomocą pluginów możesz zwiększyć możliwości, jakie daje Twój sklep. Według danych WordPress w grudniu 2021 roku było ich blisko 60 tys. – biorąc pod uwagę wszystkie, które są dostępne w bazie tego systemu. Z niektórych możesz korzystać w pełni za darmo, a pozostałe dzielą się na te płatne w całości oraz w części.

Pole wyszukiwania wtyczek WordPressŹródło: https://pl.wordpress.org/plugins/, 22.12.2021

Oto wybrane dodatki, z których warto skorzystać.

Posąg oraz puzzle

All in One SEO

Według danych platformy Shoper, największym źródłem ruchu, dla wszystkich działających na nim sklepach w 2020 roku, była wyszukiwarka Google z wynikiem 31 proc. Dlatego optymalizacja SEO jest tak naprawdę nieodłącznym elementem działań marketingowych w sieci w zdecydowanej większości branż.

Rozkład procentowy pochodzenia ruchy dla sklepów internetowychŹródło: https://www.shoper.pl/static/raporty/Shoper-Raport-2020.pdf, 22.12.2021

Dostępne są różne pluginy, które ułatwiają optymalizację sklepu, a jedną z nich jest All in One SEO z liczbą aktywnych instalacji wynoszącą ponad 3 mln. Ma zastosowanie w przypadku różnych witryn – nie tylko sklepów WWW.

Wtyczka WordPress - All in One SEOŹródło: System WordPress, 22.12.2021

Dzięki All in One SEO z łatwością stworzysz mapę witryny, która będzie zwiększać szybkość indeksacji witryny i przekładać się na lepsze pozycjonowanie. Inne opcje pod względem optymalizacji, które daje ta wtyczka, to m.in. możliwość ustawiania:

  • Indywidualnego tytułu SEO strony i jej opisu,
  • Własnego kanonicznego adresu URL,
  • Które strony mają być wykluczone z mapy,
  • Indeksacji lub nie poszczególnych stron w sklepie – np. tagów, kategorii i innych,
  • Generowania pliku robots.txt.

To tylko wybrane możliwości tego pluginu. Dostępnych opcji jest znacznie więcej, jednak nie wszystkie są darmowe. Cześć, z nich np. Local Business SEO, Mapa filmików czy Obraz SEO to funkcje dostępne za dodatkową opłatą.

Flexible Checkout Fields PRO WooCommerce

Formularz zamówienia produktu w niewielu przypadkach może być uniwersalny. Najczęściej powinien zawierać dedykowane pola, które są adekwatne akurat dla danego artykułu. Tak naprawdę dzięki tej wtyczce uzyskujesz wszystkie istotne rozwiązania, które są potrzebne do optymalizacji formularza zamówień. Możesz ustalić, które pola są obowiązkowe, zmienić ich etykiety oraz zasady walidacji. Możesz usuwać etykiety, ukrywać je, a także dodawać własne. Obecnie ten plugin jest aktywny w ponad 60 tys. sklepów WooCommerce. Wtyczka jest dostępna w wersji darmowej, z ograniczoną funkcjonalnością, i w płatnej.

Faktury WooCommerce

Im większy sklep, tym większa liczba dokumentów księgowych,którymi trzeba się zająć. Zapanowanie nad ich obiegiem, dostarczaniem do klientów, wystawianiem i dostosowywaniem do aktualnych przepisów może być bardzo czasochłonne. Dzięki wtyczce Faktury WooCommerce, wszystkie potrzebne dokumenty będą generowanie automatycznie. Możesz dostosować ich wygląd oraz ewidencję do swoich potrzeb, sprzedawać produkty w innych walutach i konwertować VAT z faktury od razu na złotówki.

Rozwiązanie to obsługuje nie tylko standardowe faktury, ale również proformy oraz faktury korygujące. Zapewnia ogrom rozwiązań, dzięki którym oszczędzisz czas i automatyzuje wiele czynności. Jedną z nich jest na przykład automatyczne wystawianie faktur korygujących w przypadku zwrotu zamówienia. Dodatek ten możesz zintegrować m.in. z wtyczką Allegro.

Fakturowanie w sklepie internetowym - WP DeskŹródło: https://www.wpdesk.pl/sklep/faktury-woocommerce/?ref=9619, 22.12.2021

Flexible Shipping PRO WooCommerce

Wysyłka w sklepie WWW jest kolejnym elementem, który musi być realizowany perfekcyjnie, a dotyczy to m.in. odpowiedniej wyceny wysyłki danego przedmiotu. Co więcej, kwota, którą zobaczy zainteresowany danym produktem przed zamówieniem jako koszt dostawy, może zaważyć na tym, czy zdecyduje się on na zakup. Dzięki wtyczce Flexible Shipping PRO WooCommerce możesz ustalić reguły, które obowiązują dla wysyłki artykułów o określonych parametrach. Wtyczka jest zainstalowana na ponad 100 tys. stron. Umożliwia ustalenie zasad wysyłki w oparciu o wagę i wartość zamówień. Do przykładowych funkcji jakie masz do dyspozycji należą:

  • Koszt wysyłki na podstawie wagi produktów w koszyku,
  • Koszt dostawy, bazując na wartości zamówienia,
  • Dodatkowy koszt dla metod wysyłki za pobraniem,
  • Ustalenie kosztu wysyłki całego zamówienia i oddzielnie poszczególnych produktów.

Wtyczka jest dostępna w wersji darmowej i płatnej – PRO.

Booster for WooCommerce

Dzięki temu pluginowi możesz usprawnić działanie witryny pod wieloma względami. Jego zaletą jest to, że może on zastąpić różne wtyczki – oddaje do Twojej dyspozycji ponad 100 funkcji, które na dodatek są stosunkowo łatwe w konfiguracji. Dzięki temu rozwiązaniu możesz np. włączyć w sklepie wystawianie faktur w formacie PDF.

Kolejną zaletą tego dodatku jest możliwość umieszczenia niestandardowych pól dla wszystkich lub tylko wybranych produktów. Dzięki nim klienci mogą łatwiej znaleźć towar, który spełnia ich oczekiwania – dopasować odpowiednie parametry. Za pomocą tej wtyczki możesz wyświetlać klientom ceny w różnych walutach. Poprzez niestandardowe pola dopasujesz koszyk do oczekiwań klienta, ograniczając tym sposobem odsetek porzuconych zamówień.

YITH WooCommerce Compare

Kolejna bardzo popularna wtyczka – w tym przypadku liczba aktywnych instalacji wynosi ponad 300 tys., a jest to dodatek, dzięki któremu możesz zwiększyć sprzedaż i wartość koszyka. Wykorzystując ten plugin, internauci mają możliwość porównania produktów np. pod względem atrybutów posiadanych przez konkretne artykuły.

Tidio – Live Chat, Chatbots & Email Integration

Wydawać by się mogło, że czat online nie jest jeszcze bardzo popularnym rozwiązaniem w sklepach WWW. Liczba aktywnych instalacji dodatku o nazwie Tidio pokazuje jednak coś zupełnie innego. Jest to wtyczka, która ma zastosowanie nie tylko w sklepach, ale również na stronach firmowych. Dzięki niej internauci mogą zadać pytanie na takim czacie i ekspresowo uzyskać na nie odpowiedź.

Rozwiązanie to ma wiele zalet. Użytkownik, który skorzysta z formularza kontaktowego, może następnie przejść do sprawdzania tego samego produktu w innych sklepach i poszukiwania tam odpowiedzi. Jeśli jednak uzyska ją natychmiast, bez opuszczania Twojej witryny, to może zwiększyć zaufanie do Twojej marki i złożyć zamówienie właśnie u Ciebie.

Advanced Shipment Tracking for WooCommerce

Klienci w sieci oczekują obecnie jak najszybszych i najlepiej darmowych dostaw. Chcą otrzymać powiadomienie, kiedy ich paczka zostanie nadana, a także móc obserwować, gdzie się obecnie znajduje. Dzięki temu dodatkowi masz możliwość zintegrowania sklepu z ponad setką dostawców, dzięki czemu klienci zyskują możliwość śledzenia trasy, którą przemierza paczka.

Możesz włączyć również m.in. niestandardowy status – częściowo wysłane – który jest adekwatny w przypadku, gdy zamówienie zostało wysłane w osobnych paczkach w różnym czasie.

Discount Rules for WooCommerce

Klienci uwielbiają przeróżne promocje, a w tym możliwość korzystania z kodów rabatowych, które obniżają wartość zamówienia. Dzięki tej wtyczce rozszerzysz podstawowe możliwości, które oferuje Ci pod tym względem sklep oparty na WordPress z wtyczką WooCommerce.

Plugin jest dostępny w wersji płatnej i darmowej. W przypadku tej, która jest dostępna bez opłat, możliwości jest oczywiście mniej, co nie znaczy, że nie znajdziemy wśród nich przydatnych funkcji. Możesz m.in. ustawić opcję różnej wysokości rabatu, która będzie zależeć od wartości zamówienia lub liczby zakupionych produktów. Na przykład, jeśli klient kupi od 2 do 3 artykułów, to zostanie mu naliczone 10 proc., ale jeśli będzie to od 4 do 5, to wtedy 20 proc. Może to być również rabat, który wymaga spełnienia warunku w postaci określonej minimalnej wartości zamówienia lub liczby wybranych produktów.

Wtyczki WordPress dla sklepu WWW – podsumowanie

Dzięki pluginom Twoja witryna da Tobie i klientom większe możliwości. Obserwuj konkurencję, analizuj możliwości różnych wtyczek, sprawdzaj, czy są aktualizowane i zapewnij optymalne rozwiązania odbiorcom. Dzięki takim wtyczkom zwiększasz automatyzację działania witryny – masz mniej obowiązków, a możesz też więcej zarabiać.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 9
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?
    Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?
    Stworzenie sklepu internetowego to spory wydatek. Dowiedz się, co wpływa na koszt tego procesu i o czym musisz pamiętać podczas jego realizacji!
    Platformy e-commerce 2022
    Platformy e-commerce 2022
    Jakie platformy e – commerce będą cieszyć się dużą popularnością w 2022 roku? Jakie kryteria wziąć pod uwagę przy wyborze narzędzia? Sprawdźmy.
    Strategia marketingowa w e-commerce – czym jest i co obejmuje?
    Strategia marketingowa w e-commerce – czym jest i co obejmuje?
    Strategia marketingowa w e-commerce to kompleksowy plan działań mający na celu przyciągnięcie i zatrzymanie klientów. Co powinna obejmować?
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.