Zapytaj o ofertę
Migracja sklepu internetowego – podstawowe rzeczy, o których musisz pamiętać
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Migracja sklepu internetowego – podstawowe rzeczy, o których musisz pamiętać

Migracja sklepu internetowego – podstawowe rzeczy, o których musisz pamiętać

4 min. czytania

Nieprawidłowo przeprowadzona migracja sklepu internetowego może mieć negatywny wpływ na liczbę odwiedzin na stronie, co przełoży się także na słabsze wyniki sprzedażowe. Proces ten należy wykonać umiejętnie i w przemyślany sposób. Z odpowiednim podejściem możemy mieć pewność, że nie stracimy zaufanych klientów, jak również szansy na dotarcie do nowych odbiorców. Sprawdź, jak przenieść stronę na inny hosting, aby nie stracić wypracowanej już pozycji na rynku i w wynikach wyszukiwania Google.

Migracja strony na inny hosting – szanse i zagrożenia

Migracja strony WordPress lub opartej na innym oprogramowaniu to często dość długi i skomplikowany proces. Niejednokrotnie taka zmiana otwiera przed właścicielem witryny wiele szans, jednak nieprawidłowo przeprowadzona może również źle wpłynąć na renomę strony oraz zaufanie ze strony odbiorców. Często wiąże się także z odświeżeniem różnego rodzaju procesów przeprowadzanych przez firmę. To sprawia, że jest to jedna z najpoważniejszych decyzji, jaką można podjąć w ramach zarządzania stroną – dotyczy to zarówno prostych witryn firmowych, jak i rozbudowanych stron przedsiębiorstw z branży e-commerce.

Co może nam grozić przy niewłaściwym podejściu do migracji sklepu internetowego lub innej strony? To między innymi ryzyko utraty dotychczasowych klientów oraz spadku ruchu organicznego na stronie. Jednocześnie warto mieć na uwadze, że przenosząc witrynę na inny hosting, przeważnie celujemy w dostawców, którzy zapewnią nam lepszy standard usług. Bardziej rozbudowana funkcjonalność serwera, wyższa wydajność czy większe możliwości dla właściciela strony – to niektóre korzyści, na które można liczyć po takim ruchu. Przed podjęciem decyzji warto przeanalizować wszystkie za i przeciw. Migracja hostingu powinna być decyzją przemyślaną, przeprowadzoną w odpowiedni sposób i we właściwym czasie. Często najlepszym rozwiązaniem okaże się skorzystanie z pomocy specjalistów, którzy pomogą przejść przez ten proces bez strat.

Migracja sklepu internetowego – o czym należy pamiętać?

Zanim jeszcze rozpocznie się migracja sklepu internetowego na inny hosting, warto dowiedzieć się, na czym dokładnie polega ta czynność. Proces składa się z wielu następujących po sobie etapów związanych zarówno bezpośrednio z zawartością strony, jak i z jej pozycjonowaniem. W przypadku sklepów należy zastanowić się nad możliwością lub potrzebą znalezienia nowej platformy e-commerce – inne oprogramowanie może przynieść dodatkowe korzyści nie tylko właścicielom sklepu, lecz także klientom.

Musimy mieć na uwadze, że migracja dotyczy całej zawartości sklepu internetowego. Przenosi się nie tylko same produkty i strony informacyjne – to również blogi, opisy kategorii, poradniki oraz wszystkie inne podstrony wraz ze znajdującą się na nich treścią. Należy także pamiętać o migracji aktualnych i wcześniejszych zamówień oraz kont klientów wraz ze wszystkimi danymi. W przeciwnym wypadku obecni odbiorcy na pewno zauważą pewien brak ciągłości w ramach korzystania ze strony. Jeśli nie mamy możliwości wykonania mapy przekierowań, istotne jest także odwzorowanie wszystkich adresów URL. Co więcej, nowa strona startuje z czystą pozycją w oczach wyszukiwarek internetowych: potrzebne będzie zatem ponowne zoptymalizowanie sklepu pod kątem SEO. To dobry moment, by zweryfikować dotychczasową strategię pozycjonowania i ewentualnie wprowadzić potrzebne zmiany w tym zakresie.

Jak przenieść stronę na inny hosting?

Proces ten jest na tyle skomplikowany, że bez wsparcia profesjonalistów może okazać się niemożliwy do przeprowadzenia bez straty na widoczności witryny. Poza przeniesieniem zawartości strony niezwykle ważne jest przygotowanie odpowiednich przekierowań. Dzięki nim można zniwelować utratę pozycji wypracowanej przez poprzednią wersję strony, często będącą efektem wieloletnich działań SEO oraz dużego nakładu finansowego. Pomóc w tym może mapa przekierowań. Pierwszą opcją, jaką możemy wykorzystać, jest odwzorowanie jeden do jednego adresów URL z naszego pierwotnego sklepu. Jeśli nie jest to możliwe, konieczne może okazać się utworzenie stałych przekierowań z kodem HTTP 301, które przekierują poprzednie adresy URL na te znajdujące się w nowym hostingu. Należy mieć na uwadze, że przekierowania ze starej strony będą dostępne tak długo, jak utrzymywany jest poprzedni hosting.

Sytuacja wygląda nieco inaczej, gdy chcemy zachować adres strony. Wtedy przekierowania HTTP nie będą niezbędne – zależnie od konfiguracji hostingu wystarczy po prostu przestawić domenę na serwery DNS nowego dostawcy. Aby dowiedzieć się, jak dokładnie wykonać tę czynność, należy sprawdzić regulamin poprzedniego i aktualnego hostingu. Informacji można szukać także na stronach poszczególnych dostawców.

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: teamowi.pl, writtedly.pl

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 4.9/5 . Liczba ocen: 13
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Jak wykorzystywać user generated content w e-commerce?
    Jak wykorzystywać user generated content w e-commerce?
    User generated content to treści, które tworzą użytkownicy. Dzięki temu zaangażowanie potencjalnych klientów i widoczność marki znacznie wzrastają. Czytaj dalej.
    Porzucone koszyki – z czego wynikają i jak sobie z nimi radzić?
    Porzucone koszyki – z czego wynikają i jak sobie z nimi radzić?
    Porzucone koszyki to problem każdego sklepu internetowego. Jak sobie z nim radzić? dlaczego klienci nie finalizują transakcji? Dowiesz się podczas lektury!
    Przyszłość e-commerce: handel konwersacyjny
    Przyszłość e-commerce: handel konwersacyjny
    Handel konwersacyjny rewolucjonizuje e-commerce, a kluczową rolę w tym procesie odgrywa sztuczna inteligencja (AI). Poznaj potencjał nowych technologii, zrozum znaczenie […]
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.