Zapytaj o ofertę
Jakie znaczenie dla marki ma event marketing?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Jakie znaczenie dla marki ma event marketing?

Jakie znaczenie dla marki ma event marketing?

5 min. czytania

Event marketing to bardzo skuteczny sposób realizacji celów biznesowych. Za pomocą wydarzeń można zadbać o komunikację firmy z odbiorcami oferty, budując trwałe i korzystne relacje z klientami. Czym dokładnie charakteryzuje się event marketing?

Czym jest event marketing?

Event marketing, określany także polską nazwą „marketing wydarzeniowy”, obejmuje przede wszystkim rozwój komunikacji marki ze środowiskiem. W tym celu organizuje się imprezy dla określonych grup, które mają służyć zarówno do reklamowania danej usługi lub produktu, jak i nawiązywaniu więzi z odbiorcami. To idealny sposób, by ocieplić wizerunek firmy, a także pozyskać wartościowe kontakty i znacząco zwiększyć sprzedaż.

Wydarzenia są organizowane przede wszystkim dla potencjalnych klientów, partnerów biznesowych lub mediów. Mogą one odbywać się zarówno stacjonarnie, jak i online – w ostatnich czasach ten drugi wariant zyskał sporą popularność. Największą zaletą event marketingu, która znacząco odróżnia go od innych rodzajów promowania firmy, jest możliwość bezpośredniego kontaktu z konsumentami czy partnerami. Nie można przy tym zapomnieć, że event marketing nie powinien stanowić całej strategii: tego typu działania funkcjonują jako część strategii komunikacyjnej. Imprezy, wydarzenia i konferencje mają służyć głównie jako dopełnienie dobrych relacji pomiędzy firmą a klientem, a także miejsce na promowanie nowych elementów oferty.

Jakie korzyści przynosi event marketing?

Każda strategia marketingowa pozwala osiągnąć różne cele, które decydują o sensie wdrożenia konkretnych działań – nie inaczej jest w tym przypadku. Na co można liczyć, wprowadzając event marketing do działań reklamowych firmy? Jednym z najważniejszych rezultatów jest zwiększenie rozpoznawalności marki, a także budowanie jej wizerunku jako zaufanego, sprawdzonego partnera. Dodatkowo każde wydarzenie powinno skutkować zwiększoną sprzedażą poprzez dostarczenie wiedzy o ofercie w sposób atrakcyjny dla klienta. Warto przy tym zwrócić uwagę na jeden z głównych plusów takiego podejścia, którym jest spory zasięg imprezy w stosunku do kosztów promocji.

Event marketing – przykłady działań, które mogą zachęcić potencjalnych odbiorców

Jak podejść do tematu event marketingu? Wiele w tej kwestii zależy od grupy docelowej – jeśli chcemy dotrzeć z ofertą do profesjonalistów czy osób zajmujących decyzyjne stanowiska w firmach, warto zainwestować w wystąpienia specjalistów z danej dziedziny. Gdy nasza działalność opiera się z kolei na przykład na sprzedaży ubrań czy obuwia, dobrym pomysłem będzie zaproszenie osób popularnych w mediach społecznościowych, które pomogą wygenerować zainteresowanie wydarzeniem. Event marketing często łączy się z influencer marketingiem – to połączenie, które może w znacznym stopniu przyczynić się do zwiększenia świadomości marki, a także ocieplenia jej wizerunku.

Coraz więcej firm stawia również na wirtualną rzeczywistość w event marketingu. Dotyczy to przede wszystkim przedsiębiorstw skupiających się na technologii – nowe rozwiązania z pewnością zaciekawią pasjonatów. To również szansa na dostarczenie niezapomnianych wrażeń, które mogą doprowadzić do zdobycia lojalności klientów.

Event marketing: przykłady realizowanych celów

Strategie takie jak event marketing mogą prowadzić do osiągnięcia różnych celów. Organizacja wydarzeń to dość ciężkie zadanie – warto zatem przed każdym z nich wyznaczyć konkretne wartości, które chcemy wyciągnąć z eventu. Mogą to być:

  • cele wizerunkowe – wybicie się na rynku poprzez budowę renomy lub ocieplenie wizerunku firmy;
  • cele sprzedażowe – proponowanie klientom nowych produktów lub usług oraz generowanie zainteresowania ofertą;
  • cele charytatywne – takie działania mogą bardzo korzystnie wpłynąć na postrzeganie marki przez zaproszonych gości oraz odbiorców. Wydarzenia tego typu przeważnie łączą się ze zbiórką pieniędzy na dany cel; można także przekazać cały zysk z wydarzenia na działalność charytatywną.

Event marketing: role na wydarzeniu

Aby wydarzenie mogło przebiegać bez problemów, należy przede wszystkim dobrać odpowiednie osoby w rolach kluczowych dla procesu organizacji. Zależy od nich również skuteczność realizowania celów event marketingu. Każda z ról ma swoją charakterystykę i predyspozycje – wśród najważniejszych znajdują się prelegenci, wystawcy, organizatorzy, uczestnicy i sponsorzy.

Prelegent

Jest to bardzo istotna rola: prelegent to osoba, która występuje na scenie i prowadzi warsztaty lub przedstawia nowe produkty. Wymogiem jest przede wszystkim szczegółowa wiedza na dany temat, jak również umiejętność subtelnego wplecenia elementów marketingowych. Zadaniem prelegenta jest wsparcie w budowaniu sieci kontaktów i szerzeniu świadomości marki.

Wystawca

Wystawca odpowiada głównie za wystawienie na stanowisku próbek oferty danej marki. Musi skupiać się na generowaniu tzw. leadów sprzedażowych, a także proponowaniu potencjalnym klientom preferencyjnych warunków skorzystania z usług czy produktów. Wystawca również może uczestniczyć w nawiązywaniu kontaktu z odbiorcami.

Organizator

To najbardziej wymagająca ze wszystkich ról: organizator odpowiada za zaproszenia gości, event promotion oraz sprawny przebieg wydarzenia. Organizator ma wolną rękę pod względem celów eventu.

Uczestnicy

To bardzo istotna grupa, która ma kluczowy wpływ na efekty i osiągnięcie celów wydarzenia. Uczestnicy kupują bilety i są głównym obiektem zainteresowania zarówno prelegentów, jak i wystawców oraz organizatorów. W większości są to osoby z zewnątrz, które nie mają nic wspólnego z firmą prowadzącą wydarzenie.

Sponsor

Sponsor w znacznym stopniu przyczynia się do organizacji wydarzenia. Wsparcie finansowe lub materialne nie jest jednak oferowane całkowicie bezinteresownie – sponsorzy powinni mieć możliwość wystąpienia na scenie, prowadzenia paneli lub warsztatów czy objęcia konkretnych stanowisk w ramach organizacji eventu. Dla sponsorów wydarzenia oferują ogromny potencjał dla działań reklamowych.

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: mamashion.com, car4femme.com

Chciałbyś zacząć pozycjonować swoją stronę? Zapraszamy do kontaktu! Nasi specjaliści z agencji SEO Grupa iCEA chętnie odpowiedzą na każde pytanie! Pozycjonowanie Twojej strony pomoże Ci rozwinąć skrzydła.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 12
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Real-time marketing. Czym jest RTM w 2023 roku?
    Real-time marketing. Czym jest RTM w 2023 roku?
    Czym jest real time marketing? Dlaczego warto wykorzystać go w swojej strategii? Jak wygląda udana kampania? W tym artykule znajdziesz odpowiedzi!
    Clickbait – co to jest i czy przynosi efekty?
    Clickbait – co to jest i czy przynosi efekty?
    Każdy użytkownik Internetu przynajmniej raz stał się ofiarą clickbaitu. Na czym polega ta metoda pozyskiwania ruchu? Czy przynosi efekty? Sprawdź!
    Jak wybrać najlepszą firmę marketingu internetowego?
    Jak wybrać najlepszą firmę marketingu internetowego?
    Masz do podjęcia trudną decyzję, jaka agencja SEO będzie najlepsza dla Twojej firmy? Z każdej strony widzisz samym “ekspertów”? Przeczytaj nasz artykuł, pomożemy Ci podjąć decyzję!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.