Digital marketing to sposób, dzięki któremu większość firm ma możliwość dotarcia do swoich grup docelowych. Nie każdy właściciel zna jednak techniki optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek, wskutek czego skorzystanie z pomocy doświadczonego zespołu może okazać się wręcz niezbędne.
Niestety okazuje się, że pomimo wielu osiągnięć i skuteczności niemal w każdej branży, digital marketing wciąż budzi wiele kontrowersji i posiada licznych przeciwników. Oto pięć niezwykle powszechnych mitów, z którymi spotkali się specjaliści podczas przeprowadzania konsultacji marketingowych:
1. Digital marketing koncentruje się na ilości, a nie jakości
Osoby, które nie mają do czynienia z marketingiem cyfrowym na co dzień, myślą, że branża ta polega na tworzeniu reklam Google i blogowaniu. Okazuje się jednak, że w skład digital marketingu wchodzi wiele technik, które w skuteczny sposób promują usługi i produkty w sieci, dzięki czemu marka zdobywa nowych klientów, a sprzedaż rośnie.
Profesjonalne agencje zajmujące się digital marketingiem koncentrują, się na stworzeniu strategii dopasowanej do potrzeb i oczekiwań klienta. Niektórzy z nich wymagają bowiem audytu treści, a inni mogą potrzebować wyłącznie reklam PPC, aby generowana sprzedaż osiągnęła satysfakcjonujący poziom. Niektórzy klienci chcą też zwiększyć popularność produktu lub marki, co zapewnić może dobrze opracowana strategia marketingu w mediach społecznościowych. Najlepsze wyniki można osiągnąć dzięki specjalistom, którzy dokładnie badają działalność firmy klienta i tworzą plan dostosowany do jego potrzeb.
2. Digital marketing działa wyłącznie na korzyść firmy
Jednym z największych mitów, jakie krążą wokół branży marketingu cyfrowego, jest to, że kampania ma przynieść korzyści tylko Twojej firmie. Nie ulega wątpliwości, że jest to ważnym punktem każdej strategii, ale jako najważniejszy cel uważa się dotarcie do docelowych odbiorców.
Kampania marketingowa w sieci to doskonały sposób na pokazanie prawdziwych wartości i celów marki, a także przedstawienie jej cech szerszej publiczności. Dzięki tworzeniu wysokiej jakości treści, postów w mediach społecznościowych i używaniu trafnych słów kluczowych marketing cyfrowy może sprawić, że Twoja firma zyska nowych klientów, a wyniki sprzedażowe znacznie wzrosną.
3. Media społecznościowe nie są aż tak skuteczne
Większość współczesnych konsumentów na co dzień korzysta z mediów społecznościowych, a publikowane tam treści mają znaczny wpływ na ich decyzje zakupowe. Facebook, Instagram i Twitter mogą być czymś znacznie więcej niż narzędziami do komunikacji czy publikowania zabawnych treści. Okazuje się bowiem, że stanowią doskonałą formę marketingową.
Rozrywka nie jest więc jedynym celem obecności w mediach społecznościowych. Wielu użytkowników korzysta z najpopularniejszych platform, aby znaleźć informacje o bieżących wydarzeniach i produktach, którymi są faktycznie zainteresowani.
Dzięki marketingowi w mediach społecznościowych jesteś w stanie wypromować swoje produkty i usługi, nawiązać kontakt z odbiorcami, pozyskać wiele recenzji i zyskać popularność w swojej branży.
Jak widać, media społecznościowe to doskonałe narzędzie marketingowe, które może przenieść Twój biznes na wyższy poziom, dzięki czemu z łatwością pokonasz branżowych rywali. Nie rezygnuj z tego!
Pamiętaj też, że nawet jeśli większość docelowych odbiorców nie odwiedza mediów społecznościowych, część z nich jest tam obecna. W swojej strategii musisz wziąć pod uwagę nie tylko faktycznego klienta, ale też każdą inną osobę, która mogłaby mieć wpływ na jego decyzję. Dzięki wybraniu odpowiedniej platformy, Twoja firma może zaprezentować reklamy, które z pewnością dotrą do choćby części grupy docelowych odbiorców.
4. Agencja digital marketingu działa dla własnych korzyści
Wyżej wspomniana strategia marketingu w mediach społecznościowych nie wystarczy, aby osiągnąć satysfakcjonujące wyniki. Doskonała strona internetowa będzie lepiej pozycjonować się w wyszukiwarkach, przyciągać więcej potencjalnych klientów i osiągać lepsze wyniki sprzedażowe, jeśli zostanie odpowiednio zoptymalizowana.
Profesjonalna agencja digital marketingu jest w stanie dokładnie zbadać Twoją witrynę i wskazać elementy, które wymagają poprawy. Pamiętaj, że strona internetowa to główny generator konwersji, dlatego warto zainwestować we współpracę z doświadczonym zespołem specjalistów, dzięki któremu osiągniesz pożądane efekty.
5. Grupa docelowych odbiorców nie robi zakupów w sieci
Żyjemy w erze internetu i każdego dnia miliardy ludzi dokonuje zakupów online, szczególnie za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Okazuje się bowiem, że niemal każdy ma dziś stały dostęp do wszelkich stron internetowych.
Należy zauważyć, że chociaż rzeczywisty zakup nie zawsze musi być dokonywany w sieci, większość decyzji konsumenci podejmują na podstawie informacji zawartych w internecie, a swoje wybory opierają chociażby na recenzjach czy poradnikach. Okazuje się więc, że promowanie marki online może przynieść niesamowite efekty, nawet jeśli faktyczne zakupy nie zostaną dokonane za pośrednictwem strony internetowej.
Podsumowanie
To tylko kilka z najpopularniejszych mitów dotyczących funkcjonowania agencji digital marketingu i przeprowadzanych przez nie procesów. Zadaniem zespołu doświadczonych specjalistów jest dołożenie wszelkich starań, aby każdy klient osiągnął swoje cele i był zadowolony z podjętej współpracy. Jeśli więc szukasz ekspertów, którzy pomogą Ci w opracowaniu skutecznej strategii marketingowej, koniecznie skontaktuj się z nami, a pokażemy Ci, że mity, o których właśnie przeczytałeś, nie mają nic wspólnego z rzeczywistością.
Chciałbyś zacząć pozycjonować swoją stronę? Zapraszamy do kontaktu! Nasi specjaliści z agencji SEO Grupa iCEA chętnie odpowiedzą na każde pytania! Pozycjonowanie twojej strony pomoże Ci rozwinąć skrzydła.
Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.
Do usłyszenia!