Zapytaj o ofertę

Najlepsza nazwa kanału YouTube – jaką wybrać i dlaczego jest tak ważna?

7 min czytania
Najlepsza nazwa kanału YouTube – jaką wybrać i dlaczego jest tak ważna?
Kategoria Marketing

EBOOK GA4 KROK PO KROKU

Nazwa kanału na YouTube to coś, co towarzyszy Ci podczas całej internetowej kariery. Warto więc, aby była dobrze przemyślana i pasowała do tego, czym się zajmujesz. Ale co jeśli wcześniej dokonałeś złego wyboru i aktualna nazwa zupełnie Ci nie odpowiada? Oto krótki przewodnik, jak zmienić nazwę kanału YouTube.

  • Upewnij się, że jesteś zalogowany na YouTube, a następnie wybierz „Ustawienia” w prawym górnym rogu ekranu. Twój kanał wraz ze zdjęciem profilowym i nazwą pojawi się na wyświetlaczu.
  • Po kliknięciu przycisku „Edytuj” powinno pojawić się okienko, w którym możliwa jest zmiana nazwy kanału YouTube.
  • Po zapisaniu zmian nazwa kanału na YouTube powinna zostać zaktualizowana.
  • Jeśli poważnie myślisz o twórczości na YouTube, dobrym pomysłem będzie opis kanału swojej marki. W tym celu musisz wrócić do tego samego ekranu ustawień, co poprzednio i wybrać „Zobacz wszystkie moje kanały” lub utworzyć nowy.
  • Jeśli klikniesz „Utwórz nowy kanał”, zostaniesz przeniesiony do nowego ekranu.
  • Tutaj możesz utworzyć konto swojej marki, które będzie używać nazwy konta jako nazwy kanału, a nie imienia i nazwiska konta Google. Masz teraz jednak dwa kanały, prywatny kanał YouTube i ten konta firmowego, więc mogą wystąpić pewne problemy. Twoim zadaniem jest połączenie obu kanałów.
  • Aby to zrobić, wróć na stronę “Ustawienia konta” i wybierz „Ustawienia zaawansowane”.
  • Ponownie upewnij się, że jesteś zalogowany na konto obecnego kanału i wybierz opcję przeniesienia tego kanału na konto marki. Zostaniesz wówczas poproszony o potwierdzenie hasła. To wymagane pola.
  • Być może kanał YouTube został utworzony na tym samym koncie, co Twoja marka. Kliknij więc pole konta marki. Może pojawić się wówczas ostrzeżenie informujące, że kanał YouTube, który jest obecnie powiązany z kontem marki, zostanie usunięty
  • Potwierdź to, gdyż nie posiadasz ani subskrybentów, ani filmów. Po kliknięciu przycisku “Usuń”, na następnym ekranie pojawi się potwierdzenie, że przenosisz konto swojego kanału YouTube na konto marki. Kliknij więc ”Przenieś kanał” w prawym dolnym rogu, aby przenieść osobiste konto YouTube na konto marki.
  • Pamiętaj, że nie wszystkie informacje zostaną przesłane. Chociaż Twoje filmy, wyświetlenia, subskrybenci i adres URL kanału pozostaną niezmienione, komentarze, znak weryfikacyjny na kanale, ustawienia filtru społeczności i niestandardowy adres URL – tak, jeśli nie zostaną przeniesione. Jeśli więc masz już założony kanał na platformie YouTube, może to być poważna decyzja, którą musisz przemyśleć.
  • Teraz, zamiast zmieniać imię i nazwisko osobistego konta Google, przejdź do „Ustawień” zdjęcia profilowego w YouTube, kliknij link „Edytuj w Google” i zmień nazwę Twojego kanału.
Spis treści:

Konto marki na YouTube - czy to się opłaca?

Z pewnością zastanawiasz się, czy wszystkie wymienione działania są jakkolwiek opłacalne. Odpowiedź brzmi: tak. Istnieje bowiem wiele zalet korzystania z konta marki jako kanału na YouTube. Umożliwia ono dodawanie innych osób, takich jak menedżerowie społeczności i osoby, które przesyłają filmy w Twoim imieniu oraz daje możliwość zmiany nazwy kanału, a nie korzystania z imienia i nazwiska.

Jeśli więc poważnie myślisz o YouTube, utworzenie konta marki będzie koniecznością.

Jak ponownie zmienić nazwę konta?

Gdy stworzysz już konto firmowe i zaczniesz dodawać filmy, uzyskiwać wyświetlenia, gromadzić subskrybentów i zdobywać polubienia, decyzja, by zmienić nick i nazwy kanału YouTube zwykle byłaby niekorzystnym rozwiązaniem.

Wielu twórców popełniło błąd wybierając nieprofesjonalną nazwę na YouTubie, taką jak “ziemniak128” W miarę rozrostu kanału okazało się, że nie nadaje się ona do użytku i źle wpływa na wizerunek marki. Co wtedy? Spokojnie, jest rozwiązanie. Możesz zmienić nazwę kanału YouTube trzy razy w ciągu 90 dni, a następnie tylko raz na 90 dni. Nie możesz tego robić zbyt zbyt często ze względu na surowe zasady dotyczące zmiany nazwy, ponieważ wprowadzałbyś w błąd innych użytkowników, czego platforma zdecydowanie chce uniknąć.

Dzięki tej opcji możesz jednak zmienić zdanie co do nazwy kanału YouTube i użyć nowej, która według Ciebie okaże się lepsza. Czasami konieczne okazać się mogą testy A/B, dzięki którym odkryjesz, co sprawdza się w Twoim przypadku najlepiej oraz jakie słowa kluczowe warto wykorzystać.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Jaka nazwa kanału jest najlepsza?

Nie będziesz musiał martwić się o konsekwencje zmiany nazwy na YT, jeśli od razu użyjesz tej właściwej. Możesz po prostu wykorzystać nazwę swojej firmy. Jeśli jednak planujesz dołączyć do grona uznanych twórców YouTube, możesz włączyć ją do większej frazy, która dokładniej wyjaśni, czym się zajmujesz.

Wybierając idealną dla swojej marki nazwę kanału YouTube, pamiętaj o następujących kwestiach:

  • przemyśl swoją decyzję

Zastanów się nad tym, jakie filmy chcesz publikować. Choć odpowiednia nazwa może się wydawać mało istotna, może mieć znaczący wpływ na sukces Twojego kanału.

  • dobierz nazwę do zawartości

Planujesz prowadzić kanał motoryzacyjny? Podejmij próbę włączenia takiego terminu do swojej nazwy. Jasno poinformujesz tym swoich odbiorców o tym, w jakiej branży się specjalizujesz.

  • nie używaj żadnych wulgaryzmów

Nawet jeśli uważasz, że nazwanie kanału czymś lekko wulgarnym jest zabawne, może być to bardzo ryzykownym zagraniem. Trudno przewidzieć, jaką ścieżkę wybierzesz w przyszłości. Nieodpowiednia nazwa może jednak zniechęcić widzów do udostępnienia Twojego filmu, co niekorzystnie wpłynie na rozwój Twojego kanału.

  • wybierz nazwę swojego kanału, którą łatwo zapamiętać

Nazwa Twojego kanału powinna być chwytliwa i łatwa do zapamiętania. Użytkownicy lubią rymy i aliterację, ale uważaj aby nie przesadzić w tym kierunku.

  • zadbaj o prostą pisownię

Użytkownicy muszą mieć łatwy dostęp do Twojego kanału. Użycie trudnego do przeliterowania słowa może im to utrudnić, gdyż nie będą w stanie Cię wyszukać w Internecie. Postaw więc na nazwę, która nie zmyli Twoich potencjalnych widzów.

  • spraw, aby o Tobie rozmawiano

Jeśli uznasz, że znalazłeś już idealną nazwę dla swojego kanału, przeczytaj ją kilka razy na głos, aby upewnić się, że jest łatwa w wymowie. Prosta nazwa będzie skutkować tym, że ludzie częściej będą o Tobie rozmawiać i łatwiej Cię kojarzyć.

  • upewnij się, że Twoja nazwa jest niepowtarzalna i niepodobna do żadnej innej

Powinieneś dokładnie sprawdzić, czy wybrana przez Ciebie nazwa nie jest już zajęta przez kogoś z Internetu, a w szczególności przez innego użytkownika YouTube. Upewnij się też, czy dany adres URL jest dostępny. YouTube nie przypisuje ich bowiem automatycznie i musisz później wybrać swój. Koniecznie zbadaj więc te elementy, aby nie mieć później nieprzyjemnej niespodzianki.

Skontaktuj się z nami już teraz, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SEO!

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 4.9/5 | Liczba ocen: 9

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Atrybucja w e-marketingu – który model wybrać?
Atrybucja w e-marketingu – który model wybrać?
Techniki strategii marketingowej w e-handlu. Brzmi ciekawie? Przedstawiamy, czym są modele atrybucji oraz w jaki sposób pomogą Ci w dotarciu do klientów.
Czym jest cross-selling?
Czym jest cross-selling?
Cross-selling to doskonały sposób na zwiększenie zysków przy utrzymaniu tej samej liczby klientów. Na czym polega ta strategia? Warto poznać szczegóły.
Długookresowa wartość klienta (CLTV) – co to jest i jak ją obliczyć?
Długookresowa wartość klienta (CLTV) – co to jest i jak ją obliczyć?
Długookresowa wartość klienta powie Ci o tym, jak zachowują się konsumenci względem Twojej marki. Sprawdź, jak ją obliczyć i wykorzystać do poprawy wyników!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę