Zapytaj o ofertę
Jak założyć i promować kanał na YouTube?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Jak założyć i promować kanał na YouTube?

Jak założyć i promować kanał na YouTube?

6 min. czytania

Sama obecność w mediach społecznościowych jest już na tyle powszechna, że nie wystarczy, by wyróżnić się na tle konkurencji. Konieczne staje się dopasowanie do aktualnych standardów. Jednym z wiodących trendów jest rosnąca popularność formatu wideo. W tym celu warto zaangażować się w działalność na platformie YouTube i samodzielnie wyreżyserować swój sukces poprzez dodawanie filmów.

Pierwsze kroki

Jak założyć kanał na YouTube? Wspomniany serwis stanowi jeden z filarów środowiska Google. Wystarczy, że założysz tam darmowe konto Google, aby zacząć tworzyć swój własny kanał YouTube. Jeśli do tej pory korzystałeś już z aplikacji Google (np. Gmail, Google+), możesz przyporządkować konto YouTube do tego samego profilu użytkownika.

Samo założenie kanału za pomocą konta Google nie jest trudne, jednak aby prowadzić skuteczny social media marketing, warto zwrócić uwagę na odpowiednią konfigurację za pomocą menedżera kanału. Dzięki temu będzie on atrakcyjny dla potencjalnych odbiorców odwiedzających portale społecznościowe. Oprawa wizualna to podstawa. Koniecznie dodaj avatar (zdjęcie profilowe), który będzie automatycznie budził skojarzenia z Twoją firmą. Warto przygotować również intrygujące i estetyczne zdjęcie w tle. Kolejnym krokiem jest uzupełnienie informacji na swój temat. Nie ma sensu redagować obszernego opisu, ponieważ bardziej zniechęci niż zachęci do przeczytania. Ogranicz się do 2-3 zdań na temat charakteru kanały, zainteresowań, planów na przyszłość, a następnie dodaj link do swojej strony internetowej. Całość uzupełnij odnośnikami do profili w innych kanałach social media.

Kwestie techniczne

Wcześniej wspominaliśmy, że YouTube jest ściśle związany ze środowiskiem Google. W związku z tym Twój kanał również podlega procesowi pozycjonowania. Wprawdzie algorytm Google w dużej mierze opiera się na zainteresowaniu odbiorców, lecz możemy wskazać szereg trików, które mogą poprawić Twoją widoczność.

Wydawałoby się, że na YouTubie króluje format wideo, lecz jest kilka miejsc, gdzie warto umieścić słowa kluczowe. Zacznijmy od tytułu, który jest jednym z elementów, na które zwracamy uwagę w pierwszej kolejności. Możemy wyróżnić dwie szkoły tytułowania materiałów. Pierwsza zakłada bazowanie na słowach kluczowych, np. „5 najlepszych samochodów do 10 tysięcy”. Dzięki temu odbiorcy szukają odpowiedzi w wynikach wyszukiwania Google, zostaną przekierowani do Twojego nagrania. Ten format polecamy osobom, które prowadzą kanały zapewniające widzom wartościową wiedzę merytoryczną. Druga szkoła to domena vlogerów, którzy dwoją się i troją, aby dostarczyć rozrywki swoim fanom. Tacy twórcy częściej stawiają na abstrakcyjne, intrygujące tytuły, które pobudzają ciekawość użytkowników.

Słowa kluczowe należy umieścić również w opisie filmu, tagach oraz nazwie pliku wideo. Nie myl ostatniego elementu z tytułem filmu. Poprzez nazwę pliku wideo rozumiemy nazwę, jaką nosi nagranie na Twoim dysku twardym.

Jak prowadzić kanał?

Kłamstwem byłoby powiedzenie, że charyzma i nietuzinkowa osobowość stanowią przepustkę do sukcesu. Czy w takiej sytuacji nieśmiały introwertyk jest skazany na porażkę? Wręcz przeciwnie. Nawet osoby, które krępują się podczas występów przed kamerą, mogą zadbać o skuteczne reklamowanie marki przez kanał na YouTube. Wystarczy dzielić się swoją pasją i nikogo nie udawać. Użytkownicy bardzo łatwo wychwytują niespójny wizerunek. Boleśnie przekonali się o tym Łukasz Jakóbiak, a także DEYNN wraz z Danielem Majewskim. Warto też zadbać o unikalne podejście do wybranego tematu. Jeśli dane zagadnienie zostało już poruszone wielokrotnie, wcale nie oznacza, że zostało całkowicie wyeksploatowane. Wystarczy, że spróbujesz ugryźć tę kwestię z nieco innej strony.

Niektórzy zakładają, że przyciągnięcie widza i odnotowanie kolejnego wyświetlenia to już sukces. Algorytm YouTube zabezpieczył się na taka ewentualność. W efekcie bierze on pod uwagę czas, jaki poświęcili Tobie poszczególni widzowie. Właśnie dlatego filmy letsplayerów cieszą się tak dużą popularnością. Często tworzą oni formaty opierające się na uwiecznieniu na kamerze ich zmagań z nową grą. Ukończenie fabuły może im zająć nawet kilkadziesiąt godzin. Cały zapis dzielą na epizody i tworzą z tego playlistę. Wielu fanów skrupulatnie ogląda wszystkie odcinki po kolei. Takie zabiegi gwarantują znaczący wzrost zasięgów i większą liczbę wyświetleń w serwisie YouTube.

Skuteczne formy promocji

Dwa sposoby na to, aby wypromować kanał i swoją twórczość, uwzględniliśmy już powyżej. Mowa tutaj o pozycjonowaniu na podstawie słów kluczowych, a także nagrywaniu stałych formatów składających się na playlisty.

Kolejną metodą jest współpraca z innymi twórcami. W tym przypadku możesz stworzyć jeden film z gościnnym występem innego twórcy. Przed podjęciem inicjatywy warto zapoznać się z odbiorcami Twojego przyszłego partnera. Jeśli wśród nich znajdują się osoby, które mogą wzbogacić Twoją społeczność, śmiało przedstaw swoją propozycję.

W ramach współpracy przy tworzeniu poszczególnych filmów możesz również udostępnić kanał marki innemu autorowi albo poprosić go o opublikowanie materiału u siebie. Taki zabieg nazywamy influencer marketingiem. Obecnie funkcjonują platformy pozwalające na zorganizowanie tego typu kampanii. Znajdziesz tam ogłoszenia zarówno twórców, jak i inwestorów.

Planując promocję kanału, nie sposób nie wspomnieć o Google AdWords. To popularne narzędzie marketingowe pozwala na wyświetlanie reklam na YouTube. Przybierają one różne formy takie jak grafika, tekst, wideo. Mogą wyświetlać się ponad wynikami wyszukiwania jako proponowany film lub pojawiać się w trakcie oglądania innego filmu. Wszystkie reklamy tego typu stworzysz w panelu administracyjnym Google Ads (warto korzystać też z funkcji YouTube Analytics).

YouTube uosabia wszystkie zalety social media. Ponadto portal jest oczkiem w głowie Google, który od lat jest niekwestionowanym liderem w sektorze mediów internetowych. Dodatkowo na korzyść tego serwisu działają obecne trendy zakładające sukcesywny wzrost znaczenia formatu wideo. Bez wątpienia działania związane z założeniem kanału na YouTube ułatwią generowanie ruchu internetowego i mogą stać się motorem napędowym Twojego rozwoju.

W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Branding w mediach społecznościowych, czyli promowanie marki na szeroką skalę
    Branding w mediach społecznościowych, czyli promowanie marki na szeroką skalę
    Zależy Ci na wypromowaniu swojej marki? Wykorzystaj media społecznościowe! Sprawdź, jakie metody marketingowe są najbardziej skuteczne.
    Najlepsza nazwa kanału YouTube – jaką wybrać i dlaczego jest tak ważna?
    Najlepsza nazwa kanału YouTube – jaką wybrać i dlaczego jest tak ważna?
    Chcesz zmienić nazwę kanału YouTube, ale nie wiesz jak? Dobrze trafiłeś! W tym artykule dowiesz się, jak to zrobić.
    Co to jest fanpage?
    Co to jest fanpage?
    Czym jest fanpage? Jak prowadzić stronę na Facebooku? Jak stworzyć skuteczną reklamę? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w niniejszym artykule!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.