Zapytaj o ofertę
Branding w mediach społecznościowych, czyli promowanie marki na szeroką skalę
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Branding w mediach społecznościowych, czyli promowanie marki na szeroką skalę

Branding w mediach społecznościowych, czyli promowanie marki na szeroką skalę

6 min. czytania

Budowanie marki i rozszerzanie jej działalności to najważniejsze, co możesz zrobić dla swojej firmy. Większość społeczeństwa korzysta z mediów społecznościowych każdego dnia. Jest to więc jeden z najlepszych sposobów na zbudowanie solidnego fundamentu dla swojej marki. Oprócz tego że, portale społecznościowe dają wiele możliwość bezpośredniego kontaktu z klientami, korzystnie wpływają również na wizerunek marki i jej świadomość.

Czym jest branding?

Branding nie jest niczym innowacyjnym i zaskakującym, gdyż istnieje od dawna. Pojawia się jednak poważny problem, w postaci tego, że wiele osób myli marketing i branding, choć w rzeczywistości są one zupełnie różne. Zasadniczą różnicą jest to, że Twoje działania brandingowe powinny poprzedzać każdą formę marketingową, której podejmuje się Twoja firma. Nie ulega wątpliwościom, że marketing służy promowaniu marki i jej produktów. Najpierw musisz jednak powiedzieć konsumentom, kim właściwie jesteś. Tutaj z pomocą przychodzi branding. Twoja firma powinna być rozpoznawalna na wielu obszarach. Musisz więc koniecznie zadbać o ten aspekt.

Branding kluczem do sukcesu

Wszystko, czym zajmuje się firma, niezależnie od tego czy masz na to wpływ, czy nie, stanowi wizerunek Twojej marki. Od metod marketingowych, z których korzystasz, po kolory banerów na stronie internetowej. Wszystko ma znaczenie.

Działania Twojej marki są tym, co ludzie będą z nią kojarzyć i tym, co ma ostateczny wpływ na ich decyzje zakupowe. Ważne jest zatem, aby upewnić się, że masz dokładnie określony wizerunek marki, do którego chcesz dążyć. Pomyśl o swojej firmie. Z czym chcesz być kojarzony? Każdy wybór, którego dokonujesz, musi nawiązywać do odpowiedzi na to pytanie.

Media społecznościowe i branding - jak to połączyć?

Media społecznościowe całkowicie zrewolucjonizowały sposób, w jaki komunikujemy się z innymi. Miliardy ludzi ma obecnie konta na najpopularniejszych portalach. Wykorzystaj to! Masz bowiem możliwość połączenia się z nimi i zachęcenia ich do skorzystania ze swoich usług, zwłaszcza poprzez skuteczne działania w obszarze social media marketingu. Serwisy typu Facebook czy Instagram to istne kopalnie nowych klientów, więc koniecznie powinieneś wziąć to pod uwagę podczas tworzenia strategii marketingowej. Korzystanie z mediów społecznościowych to świetny sposób, aby rozwinąć biznes i ustabilizować swoją pozycję w branży.

Jak dokładnie możesz wykorzystać media społecznościowe, aby faktycznie rozwijać swoją markę? Oto trzy kroki, które mogą Ci w tym pomóc:

  1. Wybierz odpowiednie kanały

Media społecznościowe zgromadziły dotychczas dziesiątki portali różnego typu. Oprócz tych największych – Facebooka, Twittera, Instagrama, Google+, LinkedIn i Pinteresta – masz do dyspozycji również Snapchat, YouTube, Myspace, Friendster, Tumblr, Vine i mnóstwo innych.

Mimo tego, że Internet oferuje tak wiele sieci społecznościowych, nie musisz korzystać ze wszystkich jednocześnie. Wymagałoby to pełnoetatowego personelu do spraw mediów społecznościowych, a to warunkowałoby użycie dużego wkładu pieniężnego, na który nie może pozwolić sobie większość małych firm. Ponadto, taki proces i tak nie przyniósłby zadowalających efektów.

Wszystko zależy od Twojej marki i tego, co próbujesz osiągnąć. Nie każdy obszar promowania treści w sieci będzie dla Ciebie odpowiedni. Oto przykłady dużych platform mediów społecznościowych, które mogą okazać się przydatne w Twojej strategii marketingowej.

Facebook: Jeśli należałoby wskazać jeden serwis, który jest najskuteczniejszy dla większości firm, to jest to Facebook. Portal ten jest gigantem w sferze mediów społecznościowych i raczej nie zmieni się to w najbliższym czasie. Warto więc wykorzystać ten ośrodek marketingowy w celu pozyskania nowych odbiorców i klientów.

Twitter: Twitter to kolejny niezwykle popularny portal społecznościowy, który nie wymaga szczególnych umiejętności, aby go używać. Miliony aktywnych użytkowników stanowią doskonałe źródło potencjalnych klientów.

Instagram: Instagram to w pewnym sensie wciąż rozwijająca się forma prowadzenia biznesu, która w ostatnim czasie zyskała zaskakującą popularność. Formą nawiązania kontaktu z odbiorcami jest tam publikowanie zdjęć. Przejęcie platformy przez Facebooka pozwala firmom w skuteczny sposób reklamować swoje produkty, dlatego warto zwrócić uwagę na właściwości Instagrama.

LinkedIn: Jeśli szukasz profesjonalnej sieci mediów społecznościowych, które posłużą Ci jako formalny ośrodek promowania swojego biznesu – LinkedIn sprawdzi się w tym celu idealnie. Jest to bowiem platforma, która umożliwia łączenie się z klientami, pracownikami, innymi firmami i przedstawianie im swojej działalność .

Pinterest: Platformą, która w ostatnim czasie ponownie zyskała na wartości, jest Pinterest. Portal ten kusi użytkowników swoją zawartością, gdyż gromadzi wszelkiego rodzaju zdjęcia i grafiki, co możesz strategicznie wykorzystać w swojej kampanii.

Obecnie istnieje niemal nieograniczony wybór portali społecznościowych i form marketingowych, które można w nich wykorzystać. Możesz publikować treści, wyróżniać konkretne tematy i grupować swoich odbiorców, w celu osiągnięcia lepszych wyników.

  1. Udostępniaj wartościowe treści

Kiedy już zdecydujesz, które platformy będą idealnie współgrać z Twoją strategią marketingową, nadchodzi czas, aby je rzeczywiście wykorzystać. Aby to zrobić, zacznij udostępniać wysokiej jakości treści, które realnie zainteresują Twoją grupę docelową.

  1. Bądź konsekwentny

Nawet najmniejsze i z pozoru niewiele znaczące metody marketingowe mogą okazać się niezwykle skuteczne, jeśli będziesz konsekwentny w ich stosowaniu. Sukcesów nie osiąga się bowiem z dnia na dzień. Uzyskanie satysfakcjonujących wyników wymaga czasu i zaangażowania, dlatego tak wiele firm ponosi porażki.

Nie bądź więc jedną z nich i regularnie analizuj swoje rezultaty, aby wiedzieć, co sprawdza się najlepiej, a co wymaga poprawy. Dzięki temu będziesz miał stały wgląd w funkcjonowanie Twojej firmy i zyskasz możliwość wdrażania korzystnych rozwiązań. Pamiętaj, dbanie o wizerunek marki to podstawa. Zacznij więc optymalizować swoje treści już dziś i ciesz się osiąganymi sukcesami!

Chciałbyś zacząć pozycjonować swoją stronę? Zapraszamy do kontaktu! Nasi specjaliści z agencji SEO Grupa iCEA chętnie odpowiedzą na każde pytania! Pozycjonowanie twojej strony pomoże Ci rozwinąć skrzydła.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 5
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Co to jest fanpage?
    Co to jest fanpage?
    Czym jest fanpage? Jak prowadzić stronę na Facebooku? Jak stworzyć skuteczną reklamę? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w niniejszym artykule!
    Jak analizować statystyki na Facebooku?
    Jak analizować statystyki na Facebooku?
    Odkryj tajniki analizy statystyk na Facebooku! W tym artykule dowiesz się, jak skutecznie śledzić dane i wykorzystać je do osiągnięcia lepszych wyników.
    Witamy w klubie, czyli czym jest Clubhouse
    Witamy w klubie, czyli czym jest Clubhouse
    Do 2021 roku aplikację tę pobrało ponad 8 milionów użytkowników! Sprawdź na czym polega jej fenomen i dlaczego dostęp do niej wcale nie jest taki prosty, jakby się mogło wydawać.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.