Zapytaj o ofertę
Narzędzia do map ciepła na stronie internetowej – do czego służą i czym się różnią?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Narzędzia do map ciepła na stronie internetowej – do czego służą i czym się różnią?

Narzędzia do map ciepła na stronie internetowej – do czego służą i czym się różnią?

4 min. czytania

Internauta staje się coraz bardziej wybredny, jeżeli chodzi o użytkowanie stron internetowych. Sporą uwagę przykuwa do wartości tekstów, które jednocześnie przekładają się na ich użyteczność. Aby jednak maksymalnie zaspokoić potrzeby odwiedzających stronę WWW, należy poddać analizie pewne jej elementy. W tym procesie niezbędny okazuje się zestaw heat map. To znany zbiór instrumentów analitycznych, służących dopasowaniu witryny pod kątem optymalizacji doświadczeń użytkownika. Chcesz dowiedzieć się nieco więcej o ich funkcjonalności? Koniecznie przeczytaj nasz artykuł!

Podręcznikowa wiedza o mapie ciepła

Mapa ciepła to nic innego, jak graficzna prezentacja najważniejszych danych odnośnie do zachowań internautów użytkujących określoną witrynę. Za pośrednictwem wachlarza kolorów możemy zweryfikować, które segmenty strony są najchętniej odwiedzane. Co oznaczają konkretne barwy?

  • Czerwona – obszary cieszące się największym zainteresowaniem.
  • Żółta – mniej uczęszczane miejsca przez internautów.
  • Niebieska bądź zielona – segmenty najmniej eksplorowane przez użytkowników.

Zdarzają się sytuacje, w których mapy ciepła utożsamiane są z mapami kliknięć. Naszą uwagę skoncentrowaliśmy wokół najbardziej rozpoznawalnych narzędzi usprawniających wykorzystanie opisywanej techniki.

Rywalizacja dwóch narzędzi: Clarity vs. Hotjar

Wśród istotnych instrumentów tego typu należy wymienić Heatmap Hotjar oraz Microsoft Clarity. Umożliwiają one wcielenie kodu śledzącego na stronę w taki sposób, aby możliwa była analiza determinantów oddziałujących na obserwację informacji skorelowanych z kliknięciami czy obszarami najchętniej odwiedzanymi przez internautów. Czym różnią się od siebie Hotjar i Clarity? Zebraliśmy zbiór podstawowych wiadomości na ich temat.

Hotjar: argumenty “za” i “przeciw”

Hotjar należy do najskuteczniej funkcjonujących programów wykorzystywanych do obsługi map ciepła. Oferuje dostęp do kilku opcji związanych z mapą kliknięć oraz przewijania czy nagrań ruchu internautów w witrynie. Za jego pomocą możliwy jest przegląd konkretnych czynności podejmowanych przez użytkowników, od momentu wejścia na stronę do chwili sfinalizowania zakupu. Jakich profitów możemy spodziewać się po skorzystaniu z potencjału tego instrumentu?

  • Intuicyjność obsługi,
  • możliwość wglądu do interesujących raportów oraz danych statystycznych,
  • komfort w pozyskiwaniu mapy ciepła,
  • dostępność funkcji testów A/B,
  • udostępnienie darmowej wersji, która spełni oczekiwania mniejszych przedsiębiorstw.

Wadą narzędzia jest brak podziału na kanały ruchu oraz ograniczony czas przechowywania pozyskanych informacji. Jeżeli zależy Ci na skorzystaniu z pełnego wachlarza opcji instrumentu, będziesz musiał przeznaczyć dość sporą część budżetu. Nie jest to więc program, z którego może skorzystać każdy przedsiębiorca.

Microsoft Clarity: argumenty “za” i “przeciw”

Microsoft Clarity to świeże rozwiązanie na rynku, które daje wgląd w dane odnośnie do zachowań internautów odwiedzających witrynę. Posiada wiele korzyści, a najbardziej charakterystycznymi są:

  • prostota instalacji i późniejszej konfiguracji,
  • interfejs odpowiadający preferencjom użytkowników,
  • wgląd w nieskończoną liczbę witryn czy analizę zachowań internautów.

Clarity ma wgląd w dwa rodzaje map cieplnych oraz dysponuje nagraniami zachowań internautów, za sprawą których możliwa jest obserwacja kolejnych ruchów podejmowanych przez nich w witrynie. Poza tym wyposażony jest w panel analityczny, pozwalający na konfigurację określonych parametrów.

Instrument posiada jednak dość zawężone opcje i nie daje możliwości korzystania z filtrowania uzyskanych informacji pod kątem źródeł ruchu. Nie jest możliwe także przeprowadzanie testów A/B.

Kto wygrywa ostateczny pojedynek?

W rywalizacji Microsoft Clarity vs. Hotjar nie ma jednoznacznego zwycięzcy. Choć Hotjar to rozpoznawalna marka, która zbudowała swoją renomę na przestrzeni lat, to mimo wszystko jej darmowy pakiet nie jest wystarczający dla rozwijającego się przedsiębiorcy.

Microsoft Clarity to “świeżak” wśród narzędzi analitycznych, który wciąż zmaga się z wieloma trudnościami. Nie jest wyposażony w przydatne funkcje, jak chociażby możliwość gromadzenia rekomendacji od odwiedzających. Mimo wszystko dość prężnie się rozwija, a jako bezpłatna opcja staje się doskonałym pomysłem dla firm posiadających ograniczone możliwości budżetowe.

Na ten moment możemy wywnioskować, że to Hotjar spełni oczekiwania graczy w danej branży – przede wszystkim ze względu na większy wybór wariantów. Warto jednak przeprowadzić audyt UX funkcjonalności obu narzędzi i ocenić, który najlepiej odpowiada potrzebom firmy.

Zainteresował Cię nasz wpis? Zachęcamy do kontaktu z naszą agencją SEO!

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 10
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Sitebulb vs. Screaming Frog – czym są crawlery i na który się zdecydować?
    Sitebulb vs. Screaming Frog – czym są crawlery i na który się zdecydować?
    Czy crawlowanie stron internetowych jest ważne? Jak wpływa to na jakość audytu technicznego SEO? Poznaj podobieństwa i różnice dwóch popularnych crawlerów.
    Co to jest Google Lens?
    Co to jest Google Lens?
    Smartfony, niezależnie od systemu, w jaki zostały wyposażone, posiadają fabrycznie zainstalowane aplikacje. Nowatorskim rozwiązaniem jest Google Lens.
    Ekspansja zagraniczna – jakich narzędzi będziesz potrzebować?
    Ekspansja zagraniczna – jakich narzędzi będziesz potrzebować?
    Ekspansja zagraniczna to proces wejścia na nowy rynek, który wymaga odpowiedniej optymalizacji strony www. Ważna jest też analityka i dostęp do odpowiednich narzędzi.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.