Zapytaj o ofertę
Jak skonfigurować wtyczkę Yoast SEO?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Jak skonfigurować wtyczkę Yoast SEO?

Jak skonfigurować wtyczkę Yoast SEO?

5 min. czytania

Odpowiednio wdrożona strategia SEO może przynieść niespodziewane efekty. Platforma WordPress gwarantuje profesjonalne podejście do zarządzania regularnie zamieszczanym contentem i spełnia oczekiwania przedsiębiorców prowadzących sprzedaż w sieci. Co więcej, użytkowanie serwisu nie wymaga znajomości zaawansowanych technik kodowania, aby zbudować witrynę internetową od podstaw. W jego zasobach znajduje się wiele ciekawych szablonów i wtyczek. W odniesieniu do konfiguracji jednej z nich, Yoast SEO, wyjaśniamy, czym jest i jak wdrożyć ją w działanie strony WWW.

Teoretycznie o Yoast SEO

Każdy Yoast SEO poradnik rozpoczyna się od objaśnienia, czym jest wtyczka oraz jakich funkcji należy się po niej spodziewać. Jej “magiczna moc” pozwala na efektywną optymalizację witryny, monitoring wdrażanych czynności oraz stanowi sygnał do pracy nad jeszcze skuteczniejszym procesem tworzenia contentu. Sama instalacja nie wystarcza, a Yoast SEO konfiguracja to konieczność w procesie kreacyjnym treści. Co jeszcze powinieneś o niej wiedzieć? Jej potencjał drzemie w procesie zarządzania podstronami oraz publikowanymi wpisami w social mediach. Jeżeli zdecydujesz się na utworzenie postu, wtyczka wnikliwie go przeanalizuje, a następnie skieruje do Ciebie feedback celem skuteczniejszego pozycjonowania treści.

Wyodrębniane są dwie metody przeprowadzania analizy. Jedna z nich dotyczy SEO i wymaga wzięcia pod uwagę frazy kluczowej. Sam system weryfikowania dobrze sporządzonego tekstu bazuje na “buźkach” w różnych barwach (zielonej, pomarańczowej i czerwonej). Sugestie wyprowadzone z analizy pozycjonowania strony nie zawsze są trafione, dlatego należy wyposażyć się w inne umiejętności konieczne w celach skutecznej optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek. Druga funkcja obejmuje analizę czytelności, pomagając tym samym zrozumieć wyszukiwane teksty ze strony wyszukiwarki i osób odwiedzających witrynę.

Funkcje najpopularniejszej wtyczki do WordPressa

Wtyczka SEO Yoast WordPress to lider w generowaniu pożądanego ruchu organicznego na stronie. O jej renomie świadczy liczba instalacji, wynosząca blisko 5 milionów! Co jeszcze świadczy o jej wyjątkowości? Zapoznaj się z listą funkcji znajdujących się w zasięgu Yoast SEO!

  • Możliwość komfortowego tworzenia meta tag title i description,
  • indeksowanie strony za pośrednictwem Yoast SEO robots,
  • tworzenie site map,
  • kontrola “bread crumbs” wraz z implementacją linków kanonicznych,
  • weryfikacja zawartości strony WordPressa z perspektywy pozycjonowania,
  • możliwość importu ustawień pozycjonowania z innych wtyczek,
  • integracja z narzędziem Ryte,
  • informowanie wyszukiwarek, które z kont społecznościowych są zintegrowane ze stroną WWW.

Konfiguracja Yoast SEO – instrukcja (nie tylko) dla początkujących

Decydując się na podstawową, tradycyjną konfigurację wtyczki Yoast SEO, nie tracisz wiele. W celu pozycjonowania witryny nie są konieczne jakiekolwiek modyfikacje w obrębie ustawień. Przeprowadzimy Cię od procesu instalacji, po wprowadzeniu koniecznych zmian. Jesteś gotowy?

Etap 1. Instalacja wtyczki

Mówiąc o instalacji, mamy na myśli moment pobrania wtyczki z panelu administratora. Istnieją dwie drogi – jedną z nich jest pobranie Yoast SEO na komputer, aby potem zaimplementować do WordPressa. Druga ścieżka polega na przejściu do “Wtyczki” lub “Dodaniu nowej” oraz odszukaniu jej spośród innych.

Po sukcesywnej instalacji należy zaktywizować plugin. Ta opcja jest możliwa po przejściu sekcji “Wtyczki”, a następnie “Zainstalowane wtyczki”.

Etap 2. Cztery zakładki w ustawieniach Yoast SEO

Dotarłeś do ustawień wtyczki Yoast SEO? Dostępne są w niej cztery zakładki o nazwach: kokpit, funkcje, integracje oraz narzędzia webmasterów. Celem dodania niezbędnego kodu weryfikacyjnego Google należy płynnie skierować się ku opcji określanej mianem “Narzędzia webmasterów”. Pozostałe warianty pozostawia się w niezmienionej, domyślnej formie.

Problemy mogą pojawić się przy zakładce “Wyszukiwarki”, ponieważ konieczne staje się edytowanie ogólnych ustawień, a następnie skonfigurowanie odpowiednich typów treści w wynikach SERP. W tym miejscu możesz dokonać wyboru odnośnie do rodzaju contentu wyeksponowanego w rezultatach wyszukiwania wraz z towarzyszącymi im opisami. Użytkowanie wtyczki pozwala na prosty, intuicyjny sposób ustawień w obrębie witryny oraz ich wyświetlania w ustawieniach SEO. W ten sposób możliwe jest także zarządzanie parametrami title i meta description, które przekazują informacje robotom indeksującym, jakich obszarów dotyczy witryna internetowa.

Etap 3. Zapoznaj się z nieco bardziej skomplikowanymi procedurami

Przy konfiguracji wtyczki nie jest konieczna praca ze wszystkimi zakładami, jednak warto poznać się z ich możliwościami.

Zakłada “Funkcje”

W sekcji “Ogólne” w Menu górnym widnieje opcja przejścia do “Funkcji”. Najważniejszym elementem jest wariant włączenia/wyłączenia dostępnych możliwości. Rekomendujemy, aby niemal we wszystkich przypadkach zdecydować się na ich włączenie.

Narzędzia webmasterów

Pierwszeństwo w procesie sprawdzenia witryny jest możliwe dzięki skorzystaniu z zakładki “Narzędzia dla webmasterów”. Ta funkcja pozwala na zaimplementowanie znacznika meta z kodami weryfikacyjnymi w panelu głównym, żebyś nie musiał dodatkowo korzystać z innych narzędzi.

Pozostaje pytanie – czy warto zainstalować i skonfigurować Yoast SEO?

Rekomendacje zamieszczane w sieci to wystarczający dowód na to, że wtyczka cieszy się uznaniem użytkowników. Świeżo tworzone teksty przy wykorzystaniu potencjału Yoast SEO są precyzyjnie zoptymalizowane i odpowiadają czynnikom rankingowym stawianym przez Google (i inne wyszukiwarki).

Na pytanie postawione w powyższym nagłówku odpowiadamy jednogłośnie – warto. Zwłaszcza jeśli dążysz do pierwszych miejsc na liście wyników SERP, a zakładamy, że to marzenie każdego świadomie zarządzającego witryną przedsiębiorcy.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Narzędzia do map ciepła na stronie internetowej – do czego służą i czym się różnią?
    Narzędzia do map ciepła na stronie internetowej – do czego służą i czym się różnią?
    Dużym wyzwaniem jest stworzenie strony internetowej, która będzie spełniała potrzeby użytkownika. Za pomocą jakich narzędzi wkraść się w łaski internauty?
    Co to jest Google Lens?
    Co to jest Google Lens?
    Smartfony, niezależnie od systemu, w jaki zostały wyposażone, posiadają fabrycznie zainstalowane aplikacje. Nowatorskim rozwiązaniem jest Google Lens.
    Najlepsze narzędzia Google i do czego ich używać?
    Najlepsze narzędzia Google i do czego ich używać?
    Narzędzia Google usprawniają pozycjonowanie i e-commerce. W czym tkwi ich fenomen. Czemu służą? Które wybrać? Tu znajdziesz odpowiedzi!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.