Zapytaj o ofertę
Narzędzia marketingowe, dzięki którym zwiększysz sprzedaż
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Narzędzia marketingowe, dzięki którym zwiększysz sprzedaż

Narzędzia marketingowe, dzięki którym zwiększysz sprzedaż

14 min. czytania

Jeżeli zajmujesz się sprzedażą online, z pewnością wiesz, jak trudno jest zapanować nad procesem zakupowym, począwszy od etapu gromadzenia zamówień, a skończywszy na wprowadzeniu udogodnień dostosowanych do klienta. Nie ma jednak rzeczy niemożliwych, zwłaszcza, jeżeli w grę wchodzą narzędzia marketingowe. Czym jeszcze mogą Cię zaskoczyć? Dlaczego są tak istotne w prowadzeniu efektywnej działalności biznesowej? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz podczas lektury naszego artykułu!

Narzędzia marketingowe – czym się charakteryzują?

Narzędzia marketingowe to niezwykłe udogodnienie, dzięki któremu nie musisz być już programistą, aby umiejętnie i skutecznie zarządzać swoim sklepem internetowym. Dzięki platformom CMS sprawnie założysz e-commerce, programy analityczne pozwolą Ci na bieżąco analizować postępy realizowanej strategii, a narzędzia do analizy słów kluczowych umożliwią znalezienie najlepszych fraz. Jedyne, co musisz zrobić, to skonfigurować wybrany program i dowiedzieć się, kiedy warto z niego korzystać. Właśnie dlatego powstał ten artykuł! Przedstawiam zestawienie przykładowych narzędzi marketingowych, dzięki którym zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym nie będzie żadnym problemem!

Narzędzia do analizy zachowań klientów

Yandex

W tym narzędziu znajdziesz szczegółowe dane o użytkownikach. Yandex prezentuje informacje o blokowaniu reklam, zawiera mapy ciepła oraz nagrania sesji, dzięki którym możesz podzielić odbiorców na segmenty i przypisać im określone cechy. Narzędzie ma prosty panel nawigacyjny, dzięki czemu poradzisz sobie z jego obsługą, nawet jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z e-commerce. Warto też zaznaczyć, że korzystanie z Yandex jest w pełni darmowe.

YandexYandex

Hotjar

Dzięki Hotjar dowiesz się, które strony w Twojej witrynie cieszą się największym zainteresowaniem użytkowników. Ustalisz ponadto, jak odbiorcy poruszają się po serwisie i określisz, które podstrony generują największy współczynnik odrzuceń. Hotjar przedstawia ponadto dane w formie wizualnej, dzięki czemu ich interpretacja jest niezwykle prosta. Dzięki informacjom z narzędzia będziesz w stanie zoptymalizować strukturę witryny i poprawić współczynnik zaangażowania. Wspomnę tylko, że podstawowa wersja Hotjar jest bezpłatna, ale ogranicza się do 2000 wyświetleń dziennie. Za rozszerzenie funkcjonalności będziesz musiał dodatkowo zapłacić.

HotjarHotjar

SALESmanago

SALESmanago to nieocenione wsparcie w segmentacji rynku docelowego. Dzięki temu narzędziu zbadasz zachowania odbiorców i skierujesz w ich stronę spersonalizowany przekaz marketingowy. Zyskasz także wgląd w takie informacje, jak lokalizacja użytkowników, pochodzenie czy wykorzystywane słowa kluczowe. Za pomocą SALESmanago stworzysz ponadto formularze i kwestionariusze ankiety, dzięki którym dogłębnie zbadasz oczekiwania potencjalnych klientów. Aby wypróbować funkcje tego narzędzia, możesz skorzystać z darmowej wersji demo lub zakupić pakiet rozszerzony.

Google Optimize

Dzięki Google Optimize nie tylko zweryfikujesz skuteczność witryny i zbadasz zachowania kupujących, ale też przeprowadzisz szereg testów skuteczności realizowanych działań. Narzędzi oferuje możliwość wdrożenia analiz wielowymiarowych, testów stron docelowych oraz testów A/B. Warto zaznaczyć, że Google Optimize jest zintegrowane z Google Analytics, co znacznie usprawnia analizę danych.

Google OptimizeGoogle Optimize

Narzędzia do monitorowania marki w sieci

Brand24

Czym wyróżnia się Brand24? To narzędzie marketingowe, które w swoim posiadaniu ma aż 20 wskaźników umożliwiających pomiar efektywności w obszarze wdrażanych aktywności w Internecie. Jego funkcjonalność daje dużą kontrolę nad zarządzaną firmą. Brand24 przeprowadza kompleksowy monitoring podejmowanych działań na wielu kanałach, w tym na TikToku, w serwisie YouTube, Facebook czy Instagram. Jakich informacji możesz spodziewać się po korzystaniu z tego instrumentu? Dowiesz się, jaki jest zasięg prowadzonego przez Ciebie profilu w mediach społecznościowych, poznasz łączną liczbę interakcji w danym serwisie, reakcję użytkowników na tworzone treści oraz liczbę wzmianek odnośnie kampanii z uwzględnieniem ich źródła.

Brand24Brand24

Newspoint

Newspoint to polskie narzędzie umożliwiające monitorowanie pozycji marki w sieci i analizę wzmianek o niej w Internecie. Dzięki niemu możesz też przeprowadzić badanie konkurencji oraz zdefiniować aktualne trendy. Najważniejsze funkcje Newspoint to prezentowanie wskaźników dotyczących działalności w mediach społecznościowych, analiza zasięgów oraz pełen monitoring w czasie rzeczywistym. Obsługa narzędzia nie sprawi Ci żadnych problemów, jako że dane przedstawiane są w formie wizualnej. Jeśli zależy Ci na wglądzie w bieżącą kondycję marki w sieci, Newspoint jest jednym z najlepszych rozwiązań.

NewspointNewspoint

Narzędzia do tworzenia grafik

Canva

Canva jest bezdyskusyjnym faworytem, jeśli chodzi o narzędzia marketingowe do tworzenia grafik. Za jej pomocą opracujesz ilustracje do kampanii reklamowych, e-booków czy postów w mediach społecznościowych. Canva zapewnia dostęp do wielu bezpłatnych szablonów. Możesz także skorzystać z płatnej wersji rozszerzonej, która oferuje jeszcze więcej motywów i elementów graficznych. Ważną zaletą tego narzędzia jest kompatybilność z platformą WordPress. Dzięki wtyczce możesz wykorzystać je do tworzenia obrazów i grafik na swojej stronie.

CanvaCanva

GIMP

Z tego narzędzia powinieneś skorzystać, niezależnie od tego, czy jesteś początkującym, czy zaawansowanym twórcą internetowym. GIMP służy przede wszystkim do obróbki zdjęć w zakresie rozmiaru, kadru czy kolorystyki. Za jego pomocą możesz też stworzyć własne projekty i wykorzystać je na stronie internetowej lub w kampanii reklamowej. Dzięki dodatkowym wtyczkom stworzysz także animacje, które z pewnością wzbogacą Twój content.

Piktochart

Piktochart to jedno z najłatwiejszych w obsłudze narzędzi do tworzenia infografik, które, swoją drogą, cieszą się coraz większym zainteresowaniem odbiorców. Program udostępnia pięć motywów, które możesz modyfikować w zakresie kształtów czy kolorystyki. Warto też wspomnieć, że Piktochart pozwala zaimportować dane z Excela, dzięki czemu stworzysz wykresy i grafy znacznie szybciej.

PiktochartPiktochart

Narzędzia do social mediów

Hootsuite

Jeśli działasz na wielu obszarach jednocześnie, z pewnością doceniasz rozwiązania umożliwiające połączenie procesów. Właśnie taka idea przyświeca narzędziu Hootsuite. Dzięki niemu możesz planować treści na różnych kanałach jednocześnie, odpowiadać na pytania odbiorców, a także koordynować działania zespołu. Kluczową zaletą Hootsuite jest możliwość zarządzania płatnymi kampaniami reklamowymi oraz dostępność szczegółowych raportów dotyczących ich efektywności. Narzędzie oferuje bezpłatny, 30-dniowy okres próbny, podczas którego możesz poznać jego pełen potencjał.

Landscape

W social media marketingu najważniejsze są pliki multimedialne. Jeśli wykorzystujesz ten kanał w swojej strategii, z pewnością wiesz, jakie znaczenie ma optymalizacja grafik. Dzięki Landscape proces ten jest o wiele łatwiejszy. Narzędzie automatycznie dopasuje bowiem wymiary grafik do wybranego serwisu, uwzględniając przy tym wytyczne, dzięki którym obraz będzie widoczny i czytelny.

SocialBlade

Social media marketing coraz częściej uwzględnia współprace z influencerami. Kluczem do udanej kampanii jest wówczas wybór odpowiedniej osoby, która stanie się niejako twarzą Twojej marki.W tym zadaniu pomoże Ci SocialBlade, czyli narzędzie, dzięki któremu zweryfikujesz profil wybranego influencera, prześledzisz jego statystyki i ustalisz, czy współpraca przyniesie pożądane efekty.

SocialBladeSocialBlade

Narzędzia do analizy efektów kampanii

Google Analytics

Google Analytics to narzędzie marketingowe stanowiące fundament w dążeniu do analizy, a następnie zniwelowania pojawiających się na stronie błędów. Argumentem przemawiającym za jego zastosowaniem jest możliwość przechowywania obszernego zakresu danych, dlatego też zaleca się, aby od niego rozpocząć cały proces przeglądu wdrażanych aktywności w sieci. Narzędzie daje wgląd w liczbę odwiedzających stronę wraz z czasem poświęconym na eksplorację zamieszczonych na niej elementów, źródło ruchu w witrynie, zaangażowanie użytkowników oraz najczęściej odwiedzane podstrony. Chcesz porównać skuteczność zbliżonych do siebie kampanii marketingowych? Nic trudnego! Dzięki Google Analytics masz dostęp do rezultatów wcześniej wdrożonych działań promocyjnych, dlatego możesz prześledzić, krok po kroku, podobne kampanie marketingowe.

Google AnalyticsGoogle Analytics

Google Search Console

Google Search Console to kolejne narzędzie z arsenału Google, które znacznie usprawni Twój e-commerce. Dzięki niemu zapoznasz się ze szczegółowymi statystykami dotyczącymi pozycjonowania i indeksowania Twojej witryny. Zweryfikujesz także efektywność realizowanej strategii, zbadasz wyświetlenia strony w wyszukiwarce oraz poznasz łączną liczbę kliknięć. Google Search Console prezentuje ponadto słowa kluczowe, na które pozycjonują się wybrane podstrony. Znając je, optymalizacja treści pod kątem SEO będzie o wiele łatwiejsza.

Google Search ConsoleGoogle Search Console

Narzędzia do audytu SEO

Screaming Frog

Dzięki Screaming Frog zbadasz strukturę strony bez konieczność ręcznej analizy jej zawartości. Narzędzie daje wgląd w efektywność takich aspektów, jak tytuły stron, meta tagi, błędy 404, adresy URL, linki wewnętrzne, szybkość witryny czy system nawigacji. Za pomocą tego narzędzia stworzysz także mapę strony i zbadasz jej indeksację. Screaming Frog sprawdzi się zarówno w przypadku małych, jak i większych e-commerce. Jeśli chcesz przeprowadzić audyt SEO za jego pomocą, możesz skorzystać z bezpłatnej wersji analizującej 500 adresów URL lub wykupić pakiet rozszerzony.

Screaming FrogScreaming Frog

Ahrefs

Za pomocą Ahrefs zbadasz sieć linków zwrotnych, weryfikując przy tym efektywność strategii link buildingu. Narzędzie prezentuje szczegółowe dane o nowych, uszkodzonych i straconych linkach, potencjale profilu oraz skuteczności tekstów zakotwiczenia. Linki zwrotne stanowią jeden z najważniejszych elementów SEO, dlatego przeprowadzając audyt, koniecznie wykorzystaj Ahrefs!

PageSpeed Insights

Jeśli chcesz zbadać szybkość swoje witryny i zidentyfikować błędy, które mogą niekorzystnie wpływać na czas ładowania strony, koniecznie wykorzystaj w tym celu PageSpeed Insights. Narzędzie jest w pełni darmowe i daje możliwość analizy szybkości serwisu zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i komputerach stacjonarnych.

PageSpeed InsightsPageSpeed Insights

Narzędzia do analizy słów kluczowych

Senuto

Chcesz sprawdzić, na jakim miejscu w rankingu Google plasuje się Twoja witryna? Skorzystaj z potencjału Senuto, który podzielony jest na trzy segmenty (analizę ekspozycji, bazę fraz kluczowych oraz monitoring). Co jeszcze możesz zweryfikować, korzystając z tego narzędzia?

  • Określone frazy kluczowe,
  • hierarchię witryn znajdujących się na liście wyszukiwarki,
  • modyfikacje zachodzące w obszarze fraz,
  • zagrożone kanibalizacją adresy URL.

Uzyskujesz również wgląd w dane dotyczące średniej miesięcznej liczby wyszukiwań, złożoności i rodzajów fraz oraz trendów w obszarze wyszukiwania.

Planer Słów Kluczowych Google

Jeśli chodzi o kolejne Google narzędzia marketingowe dla specjalistów od contentu oraz przygotowujących kampanię w Google Ads, świetnym rozwiązaniem jest Planer Słów Kluczowych. Za jego pomocą można dobrać frazy, które poprawią widoczność witryny w wynikach SERP. Uzyskane dane okażą się niezbędne przy tworzeniu eksperckiego bloga bądź w opracowywaniu treści na stronę firmową.

SEMrush

SEMrush to płatne narzędzie, które na bieżąco monitoruje widoczność witryny i pozycje słów kluczowych. Bierze wówczas pod uwagę nie tylko Twoje frazy, ale też hasła wykorzystywane przez konkurencję. W ten sposób możesz ustalić, jakie terminy wpływają na pozycjonowanie sklepów branżowych rywali i wykorzystać te informacje w swojej strategii marketingowej. Dzięki SEMrush przeprowadzisz ponadto audyt linków oraz analizę konkurencji w zakresie płatnych wyników wyszukiwania.

SEMrushSEMrush

Narzędzia do e-mail marketingu

Mailchimp

Chcesz stworzyć kampanię e-mail marketingu? Mailchimp to rozwiązanie dla Ciebie! Dzięki temu prostemu w obsłudze narzędziu opracujesz atrakcyjne wiadomości. Program jest dedykowany małym firmom, a jego darmowa wersja umożliwia koordynowanie kampanii obejmującej do 2000 odbiorców.

Get Response

Dzięki Get Response nie tylko opracujesz kampanię e-mail marketingu, ale też zbadasz zachowania odbiorców i prześledzisz wyniki realizowanych działań. Narzędzie daje wgląd w takie aspekty, jak liczba e-maili, które nie zostały otwarte czy odsetek rezygnacji z subskrypcji. Get Response oferuje ponadto kilka tysięcy szablonów, dzięki którym stworzenie spersonalizowanych wiadomości jest o wiele łatwiejsze. Cena pakietu uzależniona jest od liczby odbiorców, a w ramach testu możesz skorzystać z bezpłatnej, 30-dniowej wersji próbnej.

Get ResponseGet Response

Freshmail

Przy pomocy tego polskiego narzędzia stworzysz mailingi, wyślesz newslettery oraz zaprojektujesz automatyczne odpowiedzi, wykorzystując przy tym wiele szablonów i możliwości personalizacji przekazu. Freshmail umożliwia ponadto realizację kampanii SMS-owych, badanie efektów prowadzonych działań oraz tworzenie list e-mailowych. Narzędzie oferuje darmową, 14-dniową wersję próbną, po której możesz wybrać pakiet dostosowany do swoich potrzeb.

Narzędzia do tworzenia wideo

HitFilm Express

HitFilm Express to zaawansowane narzędzie do obróbki filmów, efektów i animacji. W programie możesz dodać także napisy i zedytować opracowane wcześniej materiały. Narzędzie ma wersję darmową, która wzbogacona o kilka wtyczek, może być w pełni funkcjonalnym narzędziem do realizacji kampanii wideo.

CupCat

CupCut jest w pełni bezpłatną aplikacją, dzięki której stworzysz zarówno krótkie, jak i bardziej złożone materiały wideo. Narzędzie jest bardzo łatwe w obsłudze oraz umożliwia edytowanie filmów nie tylko z poziomu komputera, ale też telefonu. CupCat zawiera wiele efektów i dźwięków dostosowanych do TikToka, dzięki czemu opracowanie skutecznej kampanii w tym serwisie będzie banalnie proste. Niemniej jednak możesz także wykorzystać ten program podczas tworzenia filmów na YouTube.

CupCatCupCat

Narzędzia do content marketingu

BuzzSumo

Jakie możliwości mają do zaoferowania narzędzia marketingowe? Na przykład analizę tworzonych, a następnie zamieszczanych treści w serwisach. BuzzSumo jest instrumentem, który przekazuje dane dotyczące upowszechnianych tekstów w social mediach. Specjaliści na podstawie danych oceniają, jaki content najbardziej przykuwa uwagę użytkownika. W dalszej perspektywie możesz kreować płatne kampanie bądź tworzyć angażujące treści.

Google Trends

Jeśli chcesz poznać tematy, które szczególnie interesują Twoją grupę docelową, skorzystaj z Google Trends! Za pomocą tego darmowego narzędzia zgromadzisz informacje o zapytaniach użytkowników w Google, dowiesz się, czego i w jakim czasie szukają Twoi odbiorcy oraz poznasz ich lokalizację. Dzięki Google Trends stworzenie atrakcyjnych treści, które sprostają oczekiwaniom użytkowników, będzie o wiele łatwiejsze.

Google TrendsGoogle Trends

SEMSTORM

SEMSTORM to zaawansowane narzędzie, które możesz wykorzystać niemal na każdym etapie swojej strategii marketingowej. Dzięki niemu stworzysz skuteczne treści, zbadasz słowa kluczowe, przeprowadzisz analizę konkurencji oraz sprawdzisz, czy content jest zrozumiały dla odbiorców. Za pomocą SEMSTORM prześledzisz też efekty kampanii i ustalisz, czy Twój content marketing korzystnie wpływa na pozycjonowanie.

Narzędzia do zarządzania strategią

CoSchedule

Dobra organizacja to podstawa. Jeśli prowadzisz kilkuosobowy zespół, z pewnością zgodzisz się z tym stwierdzeniem. Dzięki GoSchedule zaplanujesz pracę w swojej organizacji, wykorzystując przy tym współdzielony kalendarz, możliwość śledzenia postępów w działaniach oraz dostęp do magazynu plików. Oszczędzisz w ten sposób mnóstwo czasu i w pełni wykorzystasz potencjał swojej firmy.

Marketo

Wyjątkową cechą narzędzia jest integracja z systemami CRM, co pozwala na efektywną współpracę dwóch działów – marketingu oraz sprzedaży. Ponadto Marketo dysponuje specjalnymi funkcjami w obszarach, takich jak marketing automation, content marketing, przegląd witryn internetowych oraz reklam w sieci. Jednocześnie pomaga w określeniu budżetu przeznaczonego na kampanię oraz procesu zakupowego określonego konsumenta wraz ze wskazaniem mierników wydajności realizowanej strategii promocyjnej.

Dlaczego warto korzystać z narzędzi marketingowych?

Znasz już przykładowe narzędzia marketingowe, które mogą znacznie usprawnić procesy związane z promocją i e-commerce. Jako że wiele z nich jest płatnych, pewnie zastanawiasz się, czy warto z nich korzystać. Prawda jest taka, że dzięki takim programom możesz oszczędzić nie tylko czas, ale też środki. Pozwolą Ci one bowiem zautomatyzować część procesów, co w dłuższej perspektywie przyniesie wymierne korzyści. Pamiętaj, że nie musisz zainwestować w nie wszystkie. Wybierz kilka narzędzi, które szczególnie ułatwią realizowanie projektów, a z pewnością uzyskasz satysfakcjonujące efekty.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 3
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Narzędzia do map ciepła na stronie internetowej – do czego służą i czym się różnią?
    Narzędzia do map ciepła na stronie internetowej – do czego służą i czym się różnią?
    Dużym wyzwaniem jest stworzenie strony internetowej, która będzie spełniała potrzeby użytkownika. Za pomocą jakich narzędzi wkraść się w łaski internauty?
    Najlepsze narzędzia Google i do czego ich używać?
    Najlepsze narzędzia Google i do czego ich używać?
    Narzędzia Google usprawniają pozycjonowanie i e-commerce. W czym tkwi ich fenomen. Czemu służą? Które wybrać? Tu znajdziesz odpowiedzi!
    Co to jest Google Lens?
    Co to jest Google Lens?
    Smartfony, niezależnie od systemu, w jaki zostały wyposażone, posiadają fabrycznie zainstalowane aplikacje. Nowatorskim rozwiązaniem jest Google Lens.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.