Jeżeli zajmujesz się sprzedażą online, z pewnością wiesz, jak trudno jest zapanować nad procesem zakupowym, począwszy od etapu gromadzenia zamówień, a skończywszy na wprowadzeniu udogodnień dostosowanych do klienta. Nie ma jednak rzeczy niemożliwych, zwłaszcza, jeżeli w grę wchodzą narzędzia marketingowe. Czym jeszcze mogą Cię zaskoczyć? Dlaczego są tak istotne w prowadzeniu efektywnej działalności biznesowej? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz podczas lektury naszego artykułu!
Narzędzia marketingowe – czym się charakteryzują?
Narzędzia marketingowe to niezwykłe udogodnienie, dzięki któremu nie musisz być już programistą, aby umiejętnie i skutecznie zarządzać swoim sklepem internetowym. Dzięki platformom CMS sprawnie założysz e-commerce, programy analityczne pozwolą Ci na bieżąco analizować postępy realizowanej strategii, a narzędzia do analizy słów kluczowych umożliwią znalezienie najlepszych fraz. Jedyne, co musisz zrobić, to skonfigurować wybrany program i dowiedzieć się, kiedy warto z niego korzystać. Właśnie dlatego powstał ten artykuł! Przedstawiam zestawienie przykładowych narzędzi marketingowych, dzięki którym zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym nie będzie żadnym problemem!
Narzędzia do analizy zachowań klientów
Yandex
W tym narzędziu znajdziesz szczegółowe dane o użytkownikach. Yandex prezentuje informacje o blokowaniu reklam, zawiera mapy ciepła oraz nagrania sesji, dzięki którym możesz podzielić odbiorców na segmenty i przypisać im określone cechy. Narzędzie ma prosty panel nawigacyjny, dzięki czemu poradzisz sobie z jego obsługą, nawet jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z e-commerce. Warto też zaznaczyć, że korzystanie z Yandex jest w pełni darmowe.
Hotjar
Dzięki Hotjar dowiesz się, które strony w Twojej witrynie cieszą się największym zainteresowaniem użytkowników. Ustalisz ponadto, jak odbiorcy poruszają się po serwisie i określisz, które podstrony generują największy współczynnik odrzuceń. Hotjar przedstawia ponadto dane w formie wizualnej, dzięki czemu ich interpretacja jest niezwykle prosta. Dzięki informacjom z narzędzia będziesz w stanie zoptymalizować strukturę witryny i poprawić współczynnik zaangażowania. Wspomnę tylko, że podstawowa wersja Hotjar jest bezpłatna, ale ogranicza się do 2000 wyświetleń dziennie. Za rozszerzenie funkcjonalności będziesz musiał dodatkowo zapłacić.
SALESmanago
SALESmanago to nieocenione wsparcie w segmentacji rynku docelowego. Dzięki temu narzędziu zbadasz zachowania odbiorców i skierujesz w ich stronę spersonalizowany przekaz marketingowy. Zyskasz także wgląd w takie informacje, jak lokalizacja użytkowników, pochodzenie czy wykorzystywane słowa kluczowe. Za pomocą SALESmanago stworzysz ponadto formularze i kwestionariusze ankiety, dzięki którym dogłębnie zbadasz oczekiwania potencjalnych klientów. Aby wypróbować funkcje tego narzędzia, możesz skorzystać z darmowej wersji demo lub zakupić pakiet rozszerzony.
Google Optimize
Dzięki Google Optimize nie tylko zweryfikujesz skuteczność witryny i zbadasz zachowania kupujących, ale też przeprowadzisz szereg testów skuteczności realizowanych działań. Narzędzi oferuje możliwość wdrożenia analiz wielowymiarowych, testów stron docelowych oraz testów A/B. Warto zaznaczyć, że Google Optimize jest zintegrowane z Google Analytics, co znacznie usprawnia analizę danych.
Narzędzia do monitorowania marki w sieci
Brand24
Czym wyróżnia się Brand24? To narzędzie marketingowe, które w swoim posiadaniu ma aż 20 wskaźników umożliwiających pomiar efektywności w obszarze wdrażanych aktywności w Internecie. Jego funkcjonalność daje dużą kontrolę nad zarządzaną firmą. Brand24 przeprowadza kompleksowy monitoring podejmowanych działań na wielu kanałach, w tym na TikToku, w serwisie YouTube, Facebook czy Instagram. Jakich informacji możesz spodziewać się po korzystaniu z tego instrumentu? Dowiesz się, jaki jest zasięg prowadzonego przez Ciebie profilu w mediach społecznościowych, poznasz łączną liczbę interakcji w danym serwisie, reakcję użytkowników na tworzone treści oraz liczbę wzmianek odnośnie kampanii z uwzględnieniem ich źródła.
Newspoint
Newspoint to polskie narzędzie umożliwiające monitorowanie pozycji marki w sieci i analizę wzmianek o niej w Internecie. Dzięki niemu możesz też przeprowadzić badanie konkurencji oraz zdefiniować aktualne trendy. Najważniejsze funkcje Newspoint to prezentowanie wskaźników dotyczących działalności w mediach społecznościowych, analiza zasięgów oraz pełen monitoring w czasie rzeczywistym. Obsługa narzędzia nie sprawi Ci żadnych problemów, jako że dane przedstawiane są w formie wizualnej. Jeśli zależy Ci na wglądzie w bieżącą kondycję marki w sieci, Newspoint jest jednym z najlepszych rozwiązań.
Narzędzia do tworzenia grafik
Canva
Canva jest bezdyskusyjnym faworytem, jeśli chodzi o narzędzia marketingowe do tworzenia grafik. Za jej pomocą opracujesz ilustracje do kampanii reklamowych, e-booków czy postów w mediach społecznościowych. Canva zapewnia dostęp do wielu bezpłatnych szablonów. Możesz także skorzystać z płatnej wersji rozszerzonej, która oferuje jeszcze więcej motywów i elementów graficznych. Ważną zaletą tego narzędzia jest kompatybilność z platformą WordPress. Dzięki wtyczce możesz wykorzystać je do tworzenia obrazów i grafik na swojej stronie.
GIMP
Z tego narzędzia powinieneś skorzystać, niezależnie od tego, czy jesteś początkującym, czy zaawansowanym twórcą internetowym. GIMP służy przede wszystkim do obróbki zdjęć w zakresie rozmiaru, kadru czy kolorystyki. Za jego pomocą możesz też stworzyć własne projekty i wykorzystać je na stronie internetowej lub w kampanii reklamowej. Dzięki dodatkowym wtyczkom stworzysz także animacje, które z pewnością wzbogacą Twój content.
Piktochart
Piktochart to jedno z najłatwiejszych w obsłudze narzędzi do tworzenia infografik, które, swoją drogą, cieszą się coraz większym zainteresowaniem odbiorców. Program udostępnia pięć motywów, które możesz modyfikować w zakresie kształtów czy kolorystyki. Warto też wspomnieć, że Piktochart pozwala zaimportować dane z Excela, dzięki czemu stworzysz wykresy i grafy znacznie szybciej.
Narzędzia do social mediów
Hootsuite
Jeśli działasz na wielu obszarach jednocześnie, z pewnością doceniasz rozwiązania umożliwiające połączenie procesów. Właśnie taka idea przyświeca narzędziu Hootsuite. Dzięki niemu możesz planować treści na różnych kanałach jednocześnie, odpowiadać na pytania odbiorców, a także koordynować działania zespołu. Kluczową zaletą Hootsuite jest możliwość zarządzania płatnymi kampaniami reklamowymi oraz dostępność szczegółowych raportów dotyczących ich efektywności. Narzędzie oferuje bezpłatny, 30-dniowy okres próbny, podczas którego możesz poznać jego pełen potencjał.
Landscape
W social media marketingu najważniejsze są pliki multimedialne. Jeśli wykorzystujesz ten kanał w swojej strategii, z pewnością wiesz, jakie znaczenie ma optymalizacja grafik. Dzięki Landscape proces ten jest o wiele łatwiejszy. Narzędzie automatycznie dopasuje bowiem wymiary grafik do wybranego serwisu, uwzględniając przy tym wytyczne, dzięki którym obraz będzie widoczny i czytelny.
SocialBlade
Social media marketing coraz częściej uwzględnia współprace z influencerami. Kluczem do udanej kampanii jest wówczas wybór odpowiedniej osoby, która stanie się niejako twarzą Twojej marki.W tym zadaniu pomoże Ci SocialBlade, czyli narzędzie, dzięki któremu zweryfikujesz profil wybranego influencera, prześledzisz jego statystyki i ustalisz, czy współpraca przyniesie pożądane efekty.
Narzędzia do analizy efektów kampanii
Google Analytics
Google Analytics to narzędzie marketingowe stanowiące fundament w dążeniu do analizy, a następnie zniwelowania pojawiających się na stronie błędów. Argumentem przemawiającym za jego zastosowaniem jest możliwość przechowywania obszernego zakresu danych, dlatego też zaleca się, aby od niego rozpocząć cały proces przeglądu wdrażanych aktywności w sieci. Narzędzie daje wgląd w liczbę odwiedzających stronę wraz z czasem poświęconym na eksplorację zamieszczonych na niej elementów, źródło ruchu w witrynie, zaangażowanie użytkowników oraz najczęściej odwiedzane podstrony. Chcesz porównać skuteczność zbliżonych do siebie kampanii marketingowych? Nic trudnego! Dzięki Google Analytics masz dostęp do rezultatów wcześniej wdrożonych działań promocyjnych, dlatego możesz prześledzić, krok po kroku, podobne kampanie marketingowe.
Google Search Console
Google Search Console to kolejne narzędzie z arsenału Google, które znacznie usprawni Twój e-commerce. Dzięki niemu zapoznasz się ze szczegółowymi statystykami dotyczącymi pozycjonowania i indeksowania Twojej witryny. Zweryfikujesz także efektywność realizowanej strategii, zbadasz wyświetlenia strony w wyszukiwarce oraz poznasz łączną liczbę kliknięć. Google Search Console prezentuje ponadto słowa kluczowe, na które pozycjonują się wybrane podstrony. Znając je, optymalizacja treści pod kątem SEO będzie o wiele łatwiejsza.
Narzędzia do audytu SEO
Screaming Frog
Dzięki Screaming Frog zbadasz strukturę strony bez konieczność ręcznej analizy jej zawartości. Narzędzie daje wgląd w efektywność takich aspektów, jak tytuły stron, meta tagi, błędy 404, adresy URL, linki wewnętrzne, szybkość witryny czy system nawigacji. Za pomocą tego narzędzia stworzysz także mapę strony i zbadasz jej indeksację. Screaming Frog sprawdzi się zarówno w przypadku małych, jak i większych e-commerce. Jeśli chcesz przeprowadzić audyt SEO za jego pomocą, możesz skorzystać z bezpłatnej wersji analizującej 500 adresów URL lub wykupić pakiet rozszerzony.
Ahrefs
Za pomocą Ahrefs zbadasz sieć linków zwrotnych, weryfikując przy tym efektywność strategii link buildingu. Narzędzie prezentuje szczegółowe dane o nowych, uszkodzonych i straconych linkach, potencjale profilu oraz skuteczności tekstów zakotwiczenia. Linki zwrotne stanowią jeden z najważniejszych elementów SEO, dlatego przeprowadzając audyt, koniecznie wykorzystaj Ahrefs!
PageSpeed Insights
Jeśli chcesz zbadać szybkość swoje witryny i zidentyfikować błędy, które mogą niekorzystnie wpływać na czas ładowania strony, koniecznie wykorzystaj w tym celu PageSpeed Insights. Narzędzie jest w pełni darmowe i daje możliwość analizy szybkości serwisu zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i komputerach stacjonarnych.
Narzędzia do analizy słów kluczowych
Senuto
Chcesz sprawdzić, na jakim miejscu w rankingu Google plasuje się Twoja witryna? Skorzystaj z potencjału Senuto, który podzielony jest na trzy segmenty (analizę ekspozycji, bazę fraz kluczowych oraz monitoring). Co jeszcze możesz zweryfikować, korzystając z tego narzędzia?
- Określone frazy kluczowe,
- hierarchię witryn znajdujących się na liście wyszukiwarki,
- modyfikacje zachodzące w obszarze fraz,
- zagrożone kanibalizacją adresy URL.
Uzyskujesz również wgląd w dane dotyczące średniej miesięcznej liczby wyszukiwań, złożoności i rodzajów fraz oraz trendów w obszarze wyszukiwania.
Planer Słów Kluczowych Google
Jeśli chodzi o kolejne Google narzędzia marketingowe dla specjalistów od contentu oraz przygotowujących kampanię w Google Ads, świetnym rozwiązaniem jest Planer Słów Kluczowych. Za jego pomocą można dobrać frazy, które poprawią widoczność witryny w wynikach SERP. Uzyskane dane okażą się niezbędne przy tworzeniu eksperckiego bloga bądź w opracowywaniu treści na stronę firmową.
SEMrush
SEMrush to płatne narzędzie, które na bieżąco monitoruje widoczność witryny i pozycje słów kluczowych. Bierze wówczas pod uwagę nie tylko Twoje frazy, ale też hasła wykorzystywane przez konkurencję. W ten sposób możesz ustalić, jakie terminy wpływają na pozycjonowanie sklepów branżowych rywali i wykorzystać te informacje w swojej strategii marketingowej. Dzięki SEMrush przeprowadzisz ponadto audyt linków oraz analizę konkurencji w zakresie płatnych wyników wyszukiwania.
Narzędzia do e-mail marketingu
Mailchimp
Chcesz stworzyć kampanię e-mail marketingu? Mailchimp to rozwiązanie dla Ciebie! Dzięki temu prostemu w obsłudze narzędziu opracujesz atrakcyjne wiadomości. Program jest dedykowany małym firmom, a jego darmowa wersja umożliwia koordynowanie kampanii obejmującej do 2000 odbiorców.
Get Response
Dzięki Get Response nie tylko opracujesz kampanię e-mail marketingu, ale też zbadasz zachowania odbiorców i prześledzisz wyniki realizowanych działań. Narzędzie daje wgląd w takie aspekty, jak liczba e-maili, które nie zostały otwarte czy odsetek rezygnacji z subskrypcji. Get Response oferuje ponadto kilka tysięcy szablonów, dzięki którym stworzenie spersonalizowanych wiadomości jest o wiele łatwiejsze. Cena pakietu uzależniona jest od liczby odbiorców, a w ramach testu możesz skorzystać z bezpłatnej, 30-dniowej wersji próbnej.
Freshmail
Przy pomocy tego polskiego narzędzia stworzysz mailingi, wyślesz newslettery oraz zaprojektujesz automatyczne odpowiedzi, wykorzystując przy tym wiele szablonów i możliwości personalizacji przekazu. Freshmail umożliwia ponadto realizację kampanii SMS-owych, badanie efektów prowadzonych działań oraz tworzenie list e-mailowych. Narzędzie oferuje darmową, 14-dniową wersję próbną, po której możesz wybrać pakiet dostosowany do swoich potrzeb.
Narzędzia do tworzenia wideo
HitFilm Express
HitFilm Express to zaawansowane narzędzie do obróbki filmów, efektów i animacji. W programie możesz dodać także napisy i zedytować opracowane wcześniej materiały. Narzędzie ma wersję darmową, która wzbogacona o kilka wtyczek, może być w pełni funkcjonalnym narzędziem do realizacji kampanii wideo.
CupCat
CupCut jest w pełni bezpłatną aplikacją, dzięki której stworzysz zarówno krótkie, jak i bardziej złożone materiały wideo. Narzędzie jest bardzo łatwe w obsłudze oraz umożliwia edytowanie filmów nie tylko z poziomu komputera, ale też telefonu. CupCat zawiera wiele efektów i dźwięków dostosowanych do TikToka, dzięki czemu opracowanie skutecznej kampanii w tym serwisie będzie banalnie proste. Niemniej jednak możesz także wykorzystać ten program podczas tworzenia filmów na YouTube.
Narzędzia do content marketingu
BuzzSumo
Jakie możliwości mają do zaoferowania narzędzia marketingowe? Na przykład analizę tworzonych, a następnie zamieszczanych treści w serwisach. BuzzSumo jest instrumentem, który przekazuje dane dotyczące upowszechnianych tekstów w social mediach. Specjaliści na podstawie danych oceniają, jaki content najbardziej przykuwa uwagę użytkownika. W dalszej perspektywie możesz kreować płatne kampanie bądź tworzyć angażujące treści.
Google Trends
Jeśli chcesz poznać tematy, które szczególnie interesują Twoją grupę docelową, skorzystaj z Google Trends! Za pomocą tego darmowego narzędzia zgromadzisz informacje o zapytaniach użytkowników w Google, dowiesz się, czego i w jakim czasie szukają Twoi odbiorcy oraz poznasz ich lokalizację. Dzięki Google Trends stworzenie atrakcyjnych treści, które sprostają oczekiwaniom użytkowników, będzie o wiele łatwiejsze.
SEMSTORM
SEMSTORM to zaawansowane narzędzie, które możesz wykorzystać niemal na każdym etapie swojej strategii marketingowej. Dzięki niemu stworzysz skuteczne treści, zbadasz słowa kluczowe, przeprowadzisz analizę konkurencji oraz sprawdzisz, czy content jest zrozumiały dla odbiorców. Za pomocą SEMSTORM prześledzisz też efekty kampanii i ustalisz, czy Twój content marketing korzystnie wpływa na pozycjonowanie.
Narzędzia do zarządzania strategią
CoSchedule
Dobra organizacja to podstawa. Jeśli prowadzisz kilkuosobowy zespół, z pewnością zgodzisz się z tym stwierdzeniem. Dzięki GoSchedule zaplanujesz pracę w swojej organizacji, wykorzystując przy tym współdzielony kalendarz, możliwość śledzenia postępów w działaniach oraz dostęp do magazynu plików. Oszczędzisz w ten sposób mnóstwo czasu i w pełni wykorzystasz potencjał swojej firmy.
Marketo
Wyjątkową cechą narzędzia jest integracja z systemami CRM, co pozwala na efektywną współpracę dwóch działów – marketingu oraz sprzedaży. Ponadto Marketo dysponuje specjalnymi funkcjami w obszarach, takich jak marketing automation, content marketing, przegląd witryn internetowych oraz reklam w sieci. Jednocześnie pomaga w określeniu budżetu przeznaczonego na kampanię oraz procesu zakupowego określonego konsumenta wraz ze wskazaniem mierników wydajności realizowanej strategii promocyjnej.
Dlaczego warto korzystać z narzędzi marketingowych?
Znasz już przykładowe narzędzia marketingowe, które mogą znacznie usprawnić procesy związane z promocją i e-commerce. Jako że wiele z nich jest płatnych, pewnie zastanawiasz się, czy warto z nich korzystać. Prawda jest taka, że dzięki takim programom możesz oszczędzić nie tylko czas, ale też środki. Pozwolą Ci one bowiem zautomatyzować część procesów, co w dłuższej perspektywie przyniesie wymierne korzyści. Pamiętaj, że nie musisz zainwestować w nie wszystkie. Wybierz kilka narzędzi, które szczególnie ułatwią realizowanie projektów, a z pewnością uzyskasz satysfakcjonujące efekty.
Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.
Do usłyszenia!