Większość marek skupia się jedynie na tym, jak Google ocenia ich zasoby. Niektórzy specjaliści szukają jednak innych narzędzi do poprawy pozycjonowania swoich witryn. Jednym z popularniejszych jest Moz Page Rank. Nie oznacza to oczywiście, że PageRank nie jest ważny. Warto jednak łączyć dane z różnych źródeł, by lepiej optymalizować swoją stronę i uzyskać dokładniejsze wyniki. Czym więc jest narzędzie Moz i co może Ci powiedzieć o Twojej witrynie?
Moz Rank to narzędzie od firmy SeoMoz służące do skutecznego określania wartości strony w rankingach wyszukiwarek. Skala zaczyna się od 0,00 (brak wartości) do 9,99 (wysoka wartość) i zależy od linków zwrotnych oraz ich jakości. Dobre witryny z wieloma linkami zwrotnymi mają więc wysoki MozRank. Pod tym względem wskaźnik jest analogiem PageRank od Google.
Aby sprawdzić MozRank swojej witryny, musisz skorzystać z pakietu Open Site Explorer. Oprócz analizy linków przychodzących możesz ocenić w nim także inne parametry:
Biorąc pod uwagę, że PageRank to własny system Google, gigant internetowy nie klasyfikuje stron na podstawie MozRank. Jak więc ten wskaźnik stał się tak ważny? Czy ma sens tworzenie strony internetowej z myślą o wysokim MozRank? Oto kilka jego zalet, które marki biorą pod uwagę:
Domain authority to metryka rankingu stworzona przez Moz. Może być używana do przewidywania, jak wysoko witryna będzie pozycjonowana w SERP. Nie myl jednak Domain Authority z autorytetem konkretnej strony internetowej, ponieważ jest między nimi niewielka różnica. Autorytet domeny pokazuje ocenę jej witryny oraz jej subdomen. Autorytet strony odzwierciedla ranking poszczególnych stron internetowych.
Witryny takie jak Google, Apple czy Microsoft będą miały wysoki DA (między 95 a 100). Jeśli witryna jest nowa, jej DA będzie niski (prawdopodobnie między 10 a 20). Musisz również zrozumieć, że łatwiej zwiększyć DA witryny z 20 do 30 niż z 70 do 80. Ogólna klasyfikacja ocen wygląda mniej więcej tak:
Moz bierze pod uwagę ponad 40 różnych czynników do obliczenia autorytetu domeny. Najważniejsze z nich:
Uzyskaj wysokiej jakości linki zwrotne z oficjalnych stron internetowych. Badanie przeprowadzone przez Ahrefs wykazało, że 55% stron internetowych nie uzyskuje dużego ruchu organicznego, ponieważ nie ma wysokiej jakości linków zwrotnych.
Twórz atrakcyjne treści, którymi ludzie chcą się dzielić. Jeśli użytkownicy uznają Twoje treści za przydatne, zaczną je udostępniać. Zwiększa to szanse na uzyskanie linków zwrotnych z autorytatywnych witryn. Możesz tworzyć kilka rodzajów treści: artykuły, przewodniki, filmy, infografiki, podcasty i nie tylko.
Przeprowadzaj audyt strony i usuwaj niejakościowe linki. Posiadanie niskiej jakości linków przychodzących może wyrządzić witrynie więcej szkody niż pożytku. Linki ze stron spamowych mogą zmniejszyć autorytet witryny, a nawet spowodować nałożenie na nią kary w Google. Aby temu zapobiec, sprawdź swoją witrynę pod kątem linków niskiej jakości i usuń je.
Zoptymalizuj strukturę witryny i user experience. Dzięki odpowiedniej strukturze witryny wyszukiwarki będą mogły łatwo indeksować jej strony. Jeśli chodzi o poprawę komfortu użytkowników, możesz zacząć od optymalizacji witryny pod kątem urządzeń mobilnych, zadbania o czytelność interfejsu i uzyskania certyfikatu bezpieczeństwa SSL
Ulepsz linki wewnętrzne. One również ułatwiają wyszukiwarkom indeksowanie Twojej witryny.
SEO to złożona, ale skuteczna strategia marketingu cyfrowego, a funkcje narzędzia Moz umożliwiają optymalizację witryny poprzez mierzenie, ocenę i monitorowanie kluczowych aspektów wewnątrz niej oraz poza nią. Wskaźniki Moz Site Rank, Domain Authority czy Page Authority pomagają firmom śledzić różne aspekty kampanii SEO, tym samym ułatwiając ich rozwój i przyciągając wartościowy ruch.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.