Zapytaj o ofertę
Wszystko, co musisz wiedzieć o narzędziu Moz
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Wszystko, co musisz wiedzieć o narzędziu Moz

Wszystko, co musisz wiedzieć o narzędziu Moz

5 min. czytania

Większość marek skupia się jedynie na tym, jak Google ocenia ich zasoby. Niektórzy specjaliści szukają jednak innych narzędzi do poprawy pozycjonowania swoich witryn. Jednym z popularniejszych jest Moz Page Rank. Nie oznacza to oczywiście, że PageRank nie jest ważny. Warto jednak łączyć dane z różnych źródeł, by lepiej optymalizować swoją stronę i uzyskać dokładniejsze wyniki. Czym więc jest narzędzie Moz i co może Ci powiedzieć o Twojej witrynie?

Co to jest MozRank?

Moz Rank to narzędzie od firmy SeoMoz służące do skutecznego określania wartości strony w rankingach wyszukiwarek. Skala zaczyna się od 0,00 (brak wartości) do 9,99 (wysoka wartość) i zależy od linków zwrotnych oraz ich jakości. Dobre witryny z wieloma linkami zwrotnymi mają więc wysoki MozRank. Pod tym względem wskaźnik jest analogiem PageRank od Google.

Aby sprawdzić MozRank swojej witryny, musisz skorzystać z pakietu Open Site Explorer. Oprócz analizy linków przychodzących możesz ocenić w nim także inne parametry:

  • Moz DA (Moz Domain Authority) – autorytet domeny;
  • Moz PA (Moz Page Authority) – autorytet strony (strona główna);
  • Moz Root Domains – liczba domen głównych drugiego poziomu linkujących do zasobu;
  • Inbound Links Moz – liczba wszystkich linków przychodzących do zasobu.

Po co korzystać z MozRank?

Biorąc pod uwagę, że PageRank to własny system Google, gigant internetowy nie klasyfikuje stron na podstawie MozRank. Jak więc ten wskaźnik stał się tak ważny? Czy ma sens tworzenie strony internetowej z myślą o wysokim MozRank? Oto kilka jego zalet, które marki biorą pod uwagę:

  • działa jako wskaźnik autorytetu linków – chociaż wyszukiwarki nie używają MozRank do klasyfikowania stron, w dużej mierze polegają na autorytecie linków, a to jeden ze wskaźników, które reprezentuje Moz Site Rank;
  • idealnie nadaje się do analizowania konkurencji – MozRank może być również używany do porównywania witryn konkurencji, a tym samym do pozyskiwania pomysłów na planowanie strategii SEO;
  • pokaże Ci, kto linkuje do Twojej konkurencji – wiedza na temat tego, skąd Twoi konkurenci otrzymują linki, to jeden z najbardziej interesujących aspektów narzędzia Moz – przede wszystkim, jeśli są wśród nich powiązania o wysokim autorytecie;
  • to doskonały przewodnik SEO. MozRank cieszy się dobrą opinią w społeczności SEO dzięki swojej precyzji. W tym sensie stanowi także idealny przewodnik po strategiach pozycjonerskich.

Moz a autorytet domeny

Domain authority to metryka rankingu stworzona przez Moz. Może być używana do przewidywania, jak wysoko witryna będzie pozycjonowana w SERP. Nie myl jednak Domain Authority z autorytetem konkretnej strony internetowej, ponieważ jest między nimi niewielka różnica. Autorytet domeny pokazuje ocenę jej witryny oraz jej subdomen. Autorytet strony odzwierciedla ranking poszczególnych stron internetowych.

Jaki jest dobry wynik autorytetu domeny?

Witryny takie jak Google, Apple czy Microsoft będą miały wysoki DA (między 95 a 100). Jeśli witryna jest nowa, jej DA będzie niski (prawdopodobnie między 10 a 20). Musisz również zrozumieć, że łatwiej zwiększyć DA witryny z 20 do 30 niż z 70 do 80. Ogólna klasyfikacja ocen wygląda mniej więcej tak:

  • do 30 – niski;
  • od 30 do 40 – poniżej średniej;
  • 40 do 50 – średnia;
  • 50 do 60 – dobry;
  • od 60 do 70 – bardzo dobry;
  • powyżej 80 – doskonały.

Moz bierze pod uwagę ponad 40 różnych czynników do obliczenia autorytetu domeny. Najważniejsze z nich:

  • MozRank to liczba witryn linkujących do zasobu;
  • profil łącza – obejmuje wewnętrzne i zewnętrzne łącza witryny;
  • Roots Domain – liczba unikalnych linków zwrotnych. Załóżmy, że strona otrzymuje 100 linków z jednej witryny. Moz potraktuje to jako 1 domenę główną. Dlatego ważne jest, aby uzyskać linki zwrotne z różnych witryn;
  • MozTrust – zaufanie do witryn linkujących do zasobu;
  • struktura witryny i wrażenia użytkownika – aby osiągnąć wysoki wynik DA, witryna musi być wygodna dla botów indeksujących i przyjazna dla użytkowników.

Jak zwiększyć ocenę autorytetu domeny?

Uzyskaj wysokiej jakości linki zwrotne z oficjalnych stron internetowych. Badanie przeprowadzone przez Ahrefs wykazało, że 55% stron internetowych nie uzyskuje dużego ruchu organicznego, ponieważ nie ma wysokiej jakości linków zwrotnych.

Twórz atrakcyjne treści, którymi ludzie chcą się dzielić. Jeśli użytkownicy uznają Twoje treści za przydatne, zaczną je udostępniać. Zwiększa to szanse na uzyskanie linków zwrotnych z autorytatywnych witryn. Możesz tworzyć kilka rodzajów treści: artykuły, przewodniki, filmy, infografiki, podcasty i nie tylko.

Przeprowadzaj audyt strony i usuwaj niejakościowe linki. Posiadanie niskiej jakości linków przychodzących może wyrządzić witrynie więcej szkody niż pożytku. Linki ze stron spamowych mogą zmniejszyć autorytet witryny, a nawet spowodować nałożenie na nią kary w Google. Aby temu zapobiec, sprawdź swoją witrynę pod kątem linków niskiej jakości i usuń je.

Zoptymalizuj strukturę witryny i user experience. Dzięki odpowiedniej strukturze witryny wyszukiwarki będą mogły łatwo indeksować jej strony. Jeśli chodzi o poprawę komfortu użytkowników, możesz zacząć od optymalizacji witryny pod kątem urządzeń mobilnych, zadbania o czytelność interfejsu i uzyskania certyfikatu bezpieczeństwa SSL

Ulepsz linki wewnętrzne. One również ułatwiają wyszukiwarkom indeksowanie Twojej witryny.

Dlaczego narzędzie Moz jest przydatne w SEO?

SEO to złożona, ale skuteczna strategia marketingu cyfrowego, a funkcje narzędzia Moz umożliwiają optymalizację witryny poprzez mierzenie, ocenę i monitorowanie kluczowych aspektów wewnątrz niej oraz poza nią. Wskaźniki Moz Site Rank, Domain Authority czy Page Authority pomagają firmom śledzić różne aspekty kampanii SEO, tym samym ułatwiając ich rozwój i przyciągając wartościowy ruch.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 12
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Sitebulb vs. Screaming Frog – czym są crawlery i na który się zdecydować?
    Sitebulb vs. Screaming Frog – czym są crawlery i na który się zdecydować?
    Czy crawlowanie stron internetowych jest ważne? Jak wpływa to na jakość audytu technicznego SEO? Poznaj podobieństwa i różnice dwóch popularnych crawlerów.
    Narzędzia SEO, dzięki którym optymalizacja będzie łatwiejsza
    Narzędzia SEO, dzięki którym optymalizacja będzie łatwiejsza
    Trudno jest wyobrazić sobie pozycjonowanie bez narzędzi SEO. W tym artykule znajdziesz więc kilka propozycji, którymi warto się zainteresować.
    Narzędzia do map ciepła na stronie internetowej – do czego służą i czym się różnią?
    Narzędzia do map ciepła na stronie internetowej – do czego służą i czym się różnią?
    Dużym wyzwaniem jest stworzenie strony internetowej, która będzie spełniała potrzeby użytkownika. Za pomocą jakich narzędzi wkraść się w łaski internauty?
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.