Zapytaj o ofertę
Narzędzie Disavow – co to jest?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Narzędzie Disavow – co to jest?

Narzędzie Disavow – co to jest?

5 min. czytania

Nikt nie chce otrzymać bana od Google, dlatego zarządzający witryną internetową robią wszystko, co w ich mocy, aby nie doprowadzić do danego stanu rzeczy. Niektóre szkodliwe linki sprzyjają nakładanym karom, dlatego koniecznym jest wyposażenie się w instrumenty pozwalające na skuteczną eliminację określonego zbioru odnośników. Czy z potencjału Disavow Tool może skorzystać każdy? Kiedy jest najlepsza okazja do tego, aby rozpocząć pracę ze wspomnianym narzędziem? Odpowiedź na te pytania znajdziesz już dziś w przygotowanym przez nas artykule mówiącym o Disavow Tools.

Disavow Tool niezastąpiony w eliminowaniu linków

Zadaniem Disavow Links Tool jest zgłaszanie niepożądanych odnośników, które mogą bezpośrednio i negatywnie wpłynąć na obniżenie autorytetu witryny w wynikach wyszukiwania Google. W ujęciu praktycznym, narzędzie Disavow Tools “daje” wyszukiwarce “znak”, aby ignorowała konkretne linki przychodzące. Wszystko w celu uniknięcia niepożądanych rezultatów w procesie indeksacji strony WWW. W ten oto sposób można liczyć na brak kontaktu z witrynami o niskiej jakości i aktywnie korzystającymi z zestawu praktyk Black Hat SEO.

Jeżeli dopiero rozpoczynasz przygodę z pozycjonowaniem, postaraj się powstrzymać przed korzystaniem z narzędzia Disavow Tools. Brak doświadczenia i kompetencji może prowadzić do niechcianego usunięcia kolejnych linków, a finalnie przynieść więcej szkód niż pożytku dla optymalizowanej witryny.

Odpowiedni moment na skorzystanie z Disavow Tools

Z Disavow Links Tool prawdopodobnie skorzystasz w momencie, gdy dostrzeżesz nałożony na witrynę filtr w wyniku nagromadzenia sztucznych odnośników zewnętrznych ze stron niskiej jakości.

Wyróżnia się dwa rodzaje filtrów: ręczny i algorytmiczny. W przypadku drugiego z nich powinieneś mieć pełną świadomość tego, że usunięcie niechcianych linków nie spotka się z natychmiastowym wzrostem rangi strony. Pożądane może okazać się wówczas zbudowanie naturalnego profilu linkowego prowadzącego do witryny. Z kolei zgłoszone, spamerskie linki będą wciąż widniały w Google Search Console.

Jak właściwie użytkować Disavow Tool?

Narzędzie Disavow Links Tool nie jest tak straszne w obsłudze, jak może wydawać się na początku, jednak szansę na pełne korzystanie z jego zasobów mają wyłącznie zarządzający konkretną usługą. W pierwszej kolejności należy opracować plik tekstowy posiadający listę witryn bądź domen przeznaczonych do likwidacji. W celach przygotowawczych warto posłużyć się takimi instrumentami, jak Moz, Majestic bądź Ahrefs. Przy opracowywaniu pliku warto ocenić istotę i wartość listy linków poprzez ręczne działania, czyli przekierowanie się na konkretny link bądź zasięgnąć kompleksowej porady eksperta SEO.

Specyfika filtra ręcznego stawia przed zarządzającymi stroną wyzwanie w postaci indywidualnej próby lokalizacji szkodliwych linków. Brak feedbacku lub brak zgody co do likwidacji określonego odnośnika może być odpowiednim powodem do skorzystania z Google Disavow Tool. Ostatecznie należy skierować prośbę do Google i skrupulatnie określić kolejno podejmowane aktywności.

Techniczne podejście do obsługi Disavow Tool

W odpowiedzi na trudności dotyczące obsługi narzędzia Disavow Links Tool przygotowaliśmy instrukcję. Jeżeli zatem chcesz sięgnąć po Disavow Tool, zapoznaj się z opracowanymi wskazówkami.

Na samym początku powinieneś upewnić się, że na witrynę została nałożona kara za niewłaściwy profil linków przychodzących. Aby to sprawdzić, zaloguj się na konto “Narzędzi dla webmasterów”, a następnie przekieruj się do konkretnej strony i wybierz zakładkę zatytułowaną “Wiadomości”. “Powiadomienie o wykryciu nienaturalnych linków do witryny” to wystarczający sygnał o obecności filtra nałożonego za backlinki.

Kolejnym działaniem, z którym przyjdzie Ci się zmierzyć przy Disavow Tools, będzie pobranie pliku zawierającego listę linków. Wystarczy, że przekierujesz się do zakładki “Ruch”, a następnie do “Linki do Twojej witryny”. Potem wybierz opcję “Więcej” zamieszczoną przy sekcji “Źródła największej liczby linków”. Na samym końcu pobierz plik – kliknij “Pobierz najnowsze linki”.

Następnym etapem będzie przygotowanie pliku do zgłoszenia poprzez Disavow Links Tool. W tym celu powinieneś otworzyć pobrany plik i dokonać skrupulatnego przeglądu odnośników. Zwróć uwagę na te, które uznasz za podejrzane! Wyszukiwarka koncentruje się na odnośnikach wygenerowanych w sposób zautomatyzowany oraz na ogromnej ilości linków typu site-wide i wpisów w słabej jakości katalogach.

Opracowanie pliku wymaga dużych nakładów czasu, o czym warto pamiętać, podejmując się tego procesu. Jeżeli jednak będziesz podążał następującą kolejnością: otworzysz plik, dodasz właściwą kolumnę “działanie”, po czym nawiążesz kontakt z właścicielem witryny, na której planujesz zlikwidować odnośniki, oraz zaktualizujesz status – możesz liczyć na powodzenie całej procedury.

Disavow Tools – uzbrój się w cierpliwość

Po zgłoszeniu uzyskasz potwierdzenie o zaktualizowanym pliku. Koniecznym będzie jednak odczekanie kilku godzin od chwili przesłania pliku z niepożądanymi odnośnikami. Potem należy uzupełnić formularz żądania ponownego rozpatrzenia i uwzględnić w nim dostrzegalne przyczyny obniżenia rangi Twojej strony na liście SERP (np. nadmierna, bezwartościowa lista linków przychodzących). Dodaj również informację o skorzystaniu z narzędzia Disavow Links Tool oraz uprość zadanie innym, przekazując plik osobom posiadającym dostęp do linku.

W konsekwencji powinieneś otrzymać powiadomienie o otrzymaniu określonego zgłoszenia przez członków zespołu Google. Na decyzję możesz czekać od jednego do trzech tygodni.

Uzbrój się w cierpliwość, ponieważ powrót na wysoką pozycję w rankingu Google nie będzie błyskawiczny. Nie rezygnuj jednak z procesu budowania wartościowego profilu linków, sięgaj po sprawdzone źródła i unikaj tych szczególnie narażonych na nałożenie kary. Pamiętaj, że zlikwidowanie szkodliwych linków niskiej jakości jest jak najbardziej możliwe.

Zainteresował Cię wpis na temat Disavow Links Tool? Masz jakieś pytania? Skontaktuj się z naszą agencją SEO.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 8
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Czym jest Alexa Rank?
    Czym jest Alexa Rank?
    Ranking popularności witryny, jakim jest Alexa Rank, jest niezwykle przydatny przy działaniach związanych z SEO. Dzięki niemu można przeanalizować stronę pod kątem jej popularności względem konkurencji. Zobacz, jak korzystać z tego narzędzia.
    Sitebulb vs. Screaming Frog – czym są crawlery i na który się zdecydować?
    Sitebulb vs. Screaming Frog – czym są crawlery i na który się zdecydować?
    Czy crawlowanie stron internetowych jest ważne? Jak wpływa to na jakość audytu technicznego SEO? Poznaj podobieństwa i różnice dwóch popularnych crawlerów.
    Ekspansja zagraniczna – jakich narzędzi będziesz potrzebować?
    Ekspansja zagraniczna – jakich narzędzi będziesz potrzebować?
    Ekspansja zagraniczna to proces wejścia na nowy rynek, który wymaga odpowiedniej optymalizacji strony www. Ważna jest też analityka i dostęp do odpowiednich narzędzi.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.