Marketing internetowy stale się rozwija. Specjaliści opracowują nowe metody, dostrzegają nieznane wcześniej zależności oraz wdrażają nowatorskie strategie, aby ich działania były jeszcze bardziej wydajne i efektywne. Jednym z procesów, które obecnie coraz częściej znajdują zastosowanie w marketingu online, a więc również w działaniach SEO, jest podejście Data-driven. Na czym dokładnie ono polega i jakie niesie za sobą korzyści? Dowiedz się więcej na temat tej innowacyjnej orientacji i sprawdź, dlaczego dzięki niemu oferujemy bardzo skuteczne usługi SEO poparte danymi.
Czym właściwie jest podejście Data-driven?
W marketingu bardzo często konkretne działania trzeba podejmować w oparciu o swoją własną intuicję oraz wiedzę i doświadczenie. Jest to, rzecz jasna, dziedzina w pełni mierzalna, ale czasem po prostu presja czasu oraz dynamika pracy wymagają podejmowania szybkich decyzji oraz nie pozwalają na szeroko zakrojony research czy analizę danych dostarczonych przez zewnętrznych ekspertów. Specjaliści bazując na swoich przeczuciach, nie zawsze mają 100% pewności, czy podejmowane przez nich decyzje są słuszne. Często poza doświadczeniem, nie operują konkretnymi danymi, co sprawia, że nie mają oni pewności, że ich działania są słuszne. Zwiększa to znacznie ryzyko, że proces będzie błędnie dopasowany do konkretnej sytuacji, ale niestety jest to naturalna wypadkowa pracy pod presją czasu.
Oczywiście w przypadku specjalistów z zakresu marketingu online z pokaźnym doświadczeniem, odsetek błędów jest stosunkowo niewielki. Na podstawie dokonywanych już wcześniej analiz swoich poprzednich wyborów oraz dzięki porównywaniu sytuacji z przeszłości ze stanem obecnym mogą oni podejmować w miarę pewne decyzje i wprowadzać działania, które zgodnie z ich przypuszczeniami, powinny przynieść oczekiwane efekty. Należy jednak pamiętać, że czynności nie bazujące na twardych, mierzalnych danych zawsze obarczone są dużym ryzykiem błędu. Minimalizuje się owe ryzyko, korzystając z doświadczonych pracowników, którzy dobrze “czują branżę”, ale szanse na to, że niektóre przedsięwzięcia zaowocują niespodziewanymi rezultatami, jest w pełni realne.
Wspomniane powyżej ryzyko można skutecznie zminimalizować nie tylko dzięki korzystaniu z zewnętrznych ekspertów i ich statystyk, co generuje koszty i wydłuża czas realizacji określonych zadań, ale również za sprawą orientacji Data-driven. Cóż to takiego? Jest to sposób na odejście od bezgranicznego zaufania do intuicji własnych specjalistów i postawienie na konkretne dane z rzetelnych źródeł. Opieranie się na zestawach statystyk oraz innych informacji, które będą sprecyzowane oraz będą miały pokrycie w rzeczywistości, pozwoli na dokładną analizę i podejmowanie przemyślanych decyzji. Dzięki temu będą one pewniejsze i w mniejszym stopniu obarczone ryzykiem błędu, a także łatwiejsze pod kątem przewidywania możliwych efektów oraz ewentualnych konsekwencji. Będą one również bardziej doprecyzowane i lepiej dopasowane do aktualnych potrzeb firmy oraz bardziej efektywne. Należy tutaj wziąć pod uwagę, że wykorzystywanie procesu Data-driven jest również niezwykle zasadne w pozycjonowaniu stron internetowych. W końcu wszystkie algorytmy Google działają w oparciu o dokładną analizę danych i statystyk.
Najważniejsze cechy podejścia Data-driven:
- działanie w oparciu o konkretne dane i statystyki pochodzące z zaawansowanych analiz,
- zmniejszenie ryzyka i możliwość przewidzenia wszystkich konsekwencji, jakie mogą nastąpić po wprowadzeniu działań,
- przeczucie odgrywa drugorzędną rolę,
- lepsze dopasowanie do algorytmu Google, który również ocenia wartość strony lub sklepu WWW na podstawie analizy danych, a nie intuicji.
Ze względu na szerokie zastosowanie oraz skuteczność potwierdzoną licznymi testami, podejście Data-driven wykorzystywane jest przez specjalistów SEO w ich codziennej pracy.
Skorzystaj ze wsparcia od SurferSEO
Podejście Data-driven jest wykorzystywane w praktyce coraz częściej, gdyż zwiększa skuteczność przy utrzymaniu kosztów i ograniczeniu korzystania z pracy zewnętrznych specjalistów. Aby jednak mogło być ono skuteczne, niezbędne są odpowiednie narzędzia do przeprowadzania analiz. Doskonałym rozwiązaniem, które obecnie jest stale dopracowywane i rozszerzane o dodatkowe możliwości, i które pozwala na porównywanie danych oraz statystyk, jest SurferSEO. To bardzo intuicyjne narzędzie, które umożliwia odpowiednią analizę danych na temat wybranej domeny. Ułatwia to znacznie dopasowanie działań związanych z marketingiem internetowym, z dużym naciskiem na działania SEO on-page. Narzędzie skierowane jest do specjalistów, którzy chcą zaoszczędzić czas na wykonywaniu optymalizacji na stronie klienta oraz szukają rozwiązań, które pozwolą im obniżyć ryzyko, a także zapewnią dostęp do rzetelnych informacji oraz dane, które znacznie ułatwią podejmowanie decyzji.
SurferSEO jest przydatne zarówno dla specjalistów z zakresu pozycjonowania, jak i osób zajmujących się zawodowo płatnym marketingiem w wyszukiwarce i kształtowaniem przebiegu kampanii reklamowych. To także świetne narzędzie dla specjalistów z zakresu content marketingu, ponieważ dzięki odpowiedniej analizie można wyznaczyć skutecznie nasycenie poszczególnych fraz kluczowych. Dzięki temu SurferSEO przydaje się podczas planowania kompleksowych usług oraz różnych zadań z zakresu pozycjonowania stron www. Jeśli chodzi o SEO oraz działania on-page, to SurferSEO pomaga w tworzeniu wartościowego contentu, wprowadzaniu optymalizacji w strukturze strony oraz w procesie link buildingu. Dzięki opieraniu działań w tym zakresie o konkretne dane i dokładną analizę można liczyć na szybsze i przede wszystkim bardzo korzystne dla domeny efekty wykonywanej pracy.
Wpływ Data-driven na skuteczność działań z zakresu SEO
SurferSEO umożliwia bardzo skuteczne wykorzystanie podejścia Data-driven w działaniach on-page. Dużym atutem tego narzędzia jest naprawdę dopracowany edytor do tworzenia tekstów pod wytyczne SEO. Pozwala on na dopracowanie treści pod względem nasycenia fraz, co znacznie ułatwia pracę zarówno specjalisty od pozycjonowania, jak i copywritera. Content writer otrzymuje od SEO-wca dokładne wytyczne techniczne, które pozyskane zostały w oparciu o zestaw poddanych analizie danych oraz statystyk. Dzięki temu można mieć pewność, że jeśli napisana treść będzie w pełni dopasowana do podanych instrukcji oraz jednocześnie będzie wartościowa dla użytkownika i zgodna z tematyką domeny, to będzie miała bardzo pozytywny wpływ na ocenę strony przez roboty wyszukiwarki.
Jednak, jak już zostało wspomniane, content to ważny, ale nie jedyny aspekt pozycjonowania, w którym pomaga SurferSEO. Sprzężenie możliwości SurferaSEO wraz z podejściem Data-driven ma bardzo duży wpływ na proces link buildingu, który może wpływać na wiele kwestii związanych z domeną, nie tylko na jej pozycję w wyszukiwarce, ale także na autorytet domeny, co jest bardzo istotne w perspektywie długofalowej. Bez względu na to, jaki efekt chcesz uzyskać, przeanalizowanie wybranych fraz i domen za pomocą SuferaSEO oraz potencjału stron i linków za pomocą narzędzi takich, jak Ahrefs lub Majestic, pozwoli Ci na znalezienie linków, które będą miały pozytywny wpływ na stronę i przełożą się na jej większy autorytet lub będą powodem, dla którego Twoja domena zajmie znacznie wyższe miejsce w wyszukiwarce. W przypadku braku danych i analizy dostępnych statystyk, działania związane z link buildingiem będą oparte na przeczuciu i niestety nie muszą przynosić oczekiwanych efektów. Jednak, jeśli postawisz na dokładne sprawdzenie dostępnych informacji z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi, to możesz liczyć na naprawdę ciekawe rezultaty, które potwierdzają skuteczność podejścia Data-driven w pozycjonowaniu.
Bezpośrednie korzyści wykorzystywania orientacji Data-driven w procesie SEO:
- możliwość przeanalizowania domen z TOP 50 pod kątem kilkuset różnych czynników,
- uzyskanie konkretnych danych oraz statystyk i porównań różnych czynników,
- możliwość tworzenia wartościowego contentu z odpowiednią liczbą konkretnych słów kluczowych dzięki podpowiedziom edytora,
- możliwość dokładnej analizy linków i wyboru tych najbardziej wartościowych i zgodnych z aktualnymi potrzebami domeny,
- możliwość generowania dodatkowego ruchu z wartościowych odnośników, umieszczonych w miejscach wybranych na podstawie dokładnej analizy statystyk i informacji o domenie.
Data-driven w SEO naprawdę działa. Wystarczą do tego odpowiednie narzędzia oraz wiedza na temat pozycjonowania, aby móc je poprawnie wykorzystać. W firmie Grupa iCEA zawsze staramy się nadążać za aktualnymi trendami w pozycjonowaniu oraz dopasowujemy swoje usługi do potrzeb branży SEO oraz klienta. Dlatego też regularnie korzystamy z narzędzia SurferSEO oraz z podejścia Data-driven, aby uzyskać możliwie jak najlepsze wyniki.
Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.
Do usłyszenia!