Zapytaj o ofertę
O czym należy pamiętać przy zakładaniu strony internetowej?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • O czym należy pamiętać przy zakładaniu strony internetowej?

O czym należy pamiętać przy zakładaniu strony internetowej?

8 min. czytania

Prawdopodobnie jesteś przedsiębiorcą i planujesz zwiększyć widoczność swojej marki w Internecie. Dlatego wpisana fraza „jak zrobić stronę internetową Google”, doprowadziła Cię do tego artykułu. W obecnych czasach prowadzenie biznesu bez obecności w Internecie nie jest efektywne i negatywnie wpływa na przyszły rozwój firmy. Tworzenie profesjonalnej strony internetowej wymaga zaangażowania wielu specjalistów z marketingu internetowego, aby finalna wersja była w pełni przyjazna dla potencjalnego klienta. Przed rozpoczęciem pracy nad stroną internetową, warto się zastanowić nad tym, czego oczekujesz i jaki cel powinna spełniać witryna? Zatem, jak zrobić własną stronę internetową, która pozwoli rozwinąć Twoje przedsiębiorstwo? Cóż, nie ma na to jednej odpowiedzi, wszystko zależy od roli jaką ma pełnić.

Jak stworzyć własną stronę internetową? - Istotne elementy

Aby strona mogła swobodnie funkcjonować w Internecie, będziesz potrzebował następujących elementów:

  • domena – inaczej jest to nazwa witryny, którą użytkownik wpisze w pasek wyszukiwarki, aby dotrzeć do Twojej strony internetowej. Każda domena wygląda w następujący sposób: nazwa.końcówka, np. “strona.pl”. Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów końcówek, od których w głównej mierze zależy cena standardowej domeny;
  • hosting – w tym miejscu zapisywane są pliki strony internetowej, a głównym zadaniem hostingu jest ciągłe wyświetlanie witryny oraz obsługa skrzynki pocztowej. Cena zależna jest od firmy, w której dokonujesz zakupu i parametrów hostingu. Przed zakupem warto dokonać estymacji przyszłego ruchu, aby nie okazał się za słaby.

Posiadając powyższe elementy można rozpocząć kolejny krok, czyli wybór CMS lub napisanie strony internetowej w HTML i CSS. Jednak wymaga to programistycznej wiedzy. CMS to system zarządzania treścią, który w prosty i intuicyjny sposób pozwoli Ci na zbudowanie wymarzonej strony internetowej. Dostępne są gotowe szablony wymagające personalizacji pod własne potrzeby. Do najpopularniejszych CMS zaliczymy:

WordPress – najczęściej używany system zarządzania treścią, napisany został w PHP oraz wykorzystuje bazę danych MySQL. Początkowo był używany przez blogerów, gdyż zaprojektowano go z myślą o pisaniu bloga. Jednak prostota i intuicyjność systemu została dostrzeżona przez specjalistów i obecnie często służy jako strona firmowa lub sklep internetowy, do którego wystarczy wtyczka Woocomerce. Warto zaznaczyć, że WordPress to darmowy CMS;

Joomla – open source CMS, wykorzystywany przez różnej wielkości przedsiębiorstwa. Głównym atutem jest elastyczność i łatwa obsługa panelu administracyjnego. Dodatkowo Joomla została zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek, dzięki czemu przyszła promocja w organicznych wynikach wyszukiwania będzie prostsza;

Drupal – darmowa aplikacja, posiadająca ponad 17 tysięcy modułów możliwych do edycji. CMS jest praktycznie odporny na ataki hakerskie, co czyni go bardzo bezpiecznym. Obsługa panelu administracyjnego jest prosta, jednak nieco trudniejsza, niż w WordPress. W tym systemie zbudujesz nieskomplikowane, jak i bardziej zaawansowane strony internetowe;

Prestashop – jest to darmowa platforma do sklepów internetowych, która umożliwia prowadzenie sprzedaży internetowej w prosty i intuicyjny sposób, dodatkowo jest ciągle aktualizowana i rozwijana. Ten darmowy system dostosowany jest do urządzeń mobilnych, a dodatkowo jest przyjazny wyszukiwarkom, dzięki czemu nie wystąpią problemy z pozycjonowaniem witryny.

Powyżej zostały opisane jedynie kilka systemów zarządzania treścią. Oprócz nich istnieje również możliwość stworzenia autorskiego CMS, co będzie się oczywiście wiązało z wyższymi kosztami. Jednakże takie rozwiązanie niesie ze sobą wiele wad m.in.:

  • brak darmowych aktualizacji;
  • zmiany najczęściej wprowadza firma, która napisała CMS;
  • Większa podatność na ataki hakerskie;
  • Problemy z integracją przydatnych dodatków (np. bramka płatności);
  • Opłaty za rozwiązania, które są darmowe w innych CMS;

Wybór CMS warto dokładnie przemyśleć, ponieważ zmiana na późniejszym etapie nie będzie prosta i może spowodować wiele szkód i problemów.

Elementy przydatne przy budowie strony

Treści na stronie

Bardzo często zdarzają się sytuacje, w których właściciele stron internetowych przykuwają dużą uwagę do graficznego projektu strony, natomiast zapominają o treści w witrynie. To właśnie jej zadaniem jest przyciąganie i zainteresowanie potencjalnych klientów. Przygotowanie wartościowych, merytorycznych i unikalnych opisów w witrynie przełoży się na budowę widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania, dodatkowo zwiększając konwersję w serwisie. Podczas budowy treści używaj nagłówków, pogrubień, interlinii i wypunktowanych list. Znacząco poprawi to czytelność tekstu i zachęci użytkownika do dalszego czytania.

Grafiki

Ciężko znaleźć stronę internetową, która nie posiada ani jednego zdjęcia. Dlatego strona internetowa powinna posiadać szereg zdjęć w wysokiej jakości. Należy jednak pamiętać, aby waga zdjęcia nie przekraczała 300 kb. Warto zadbać o to, aby obrazy zostały opisane tekstem alternatywnym ALT, gdyż poprawia to widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Ponadto jest to przydatne dla osób niepełnosprawnych.

Typografia

Podczas projektowania strony upewnij się, że czcionki użyte w serwisie będą czytelne dla użytkownika i w pełni oddadzą charakter firmy. Trzeba pamiętać, że każdy font wzbudza inne emocje i odczucia. Nie powinien on również rozpraszać użytkownika podczas przeglądania strony, gdyż może to skutkować brakiem wykonania wyznaczonych przez firmę celów. Obecnie na rynku istnieją strony, które pomagają dobrać i przetestować czcionkę. Warto sprawdzić Canve, Font Pair oraz Wordmark.

Jak zrobić stronę internetową z myślą o przyszłej promocji?

Głównym zadaniem strony internetowej przedsiębiorstwa jest pozyskiwanie klientów, chętnych do zakupu produktu lub skorzystania z usług. Dlatego od początku warto zwrócić uwagę na stronę pod kątem marketingowym. Wdrożenie elementów przyjaznych dla wyszukiwarek internetowych i użytkowników przynosi wymierne korzyści w przyszłości, ograniczając tym samym koszty wdrożeń. O czym należy pamiętać?

Dostosowanie strony pod wyszukiwarki internetowe

Organiczne wyniki wyszukiwania cieszą się dużą popularnością na całym świecie. Idealnie sprawdzają się do promocji witryny i pozyskiwania nowych klientów. Budowa strony pod okiem specjalisty SEO przygotuje ją do dalszych prac w procesie pozycjonowania. W przypadku, gdy ten element został pominięty podczas projektowania strony internetowej i zostaną rozpoczęte prace optymalizacyjne, potrzebne będzie wykonanie szeregu zmian, które niepotrzebnie pochłoną budżet marketingowy i wygenerują stratę czasu. Jakie elementy należy uwzględnić podczas zakładania strony internetowej?

  • struktura URL – warto zwrócić uwagę na URL podczas budowy strony internetowej. Roboty Google szybciej pozyskują informacje na temat witryny i konkretnych podstron z fraz kluczowych znajdujących się w adresie URL. Zmiana tego elementu, gdy strona pozyskuje ruch z Google, negatywnie wpłynie na widoczność witryny;
  • architektura i struktura menu – w przypadku małej strony internetowej element ten nie jest bardzo istotny, jednak sytuacja zmienia, się gdy w witryna będzie rozbudowana. Budowa odpowiedniej architektury strony, pozwoli użytkownikowi oraz robotowi Google na swobodne poruszanie się po witrynie. Architektura powinna przypominać piramidę, czyli strona główna na samej górze, a następnie kolejne poziomy kategorii;
  • czas ładowania strony – użytkownicy są niecierpliwi, dlatego strona powinna ładować się do około 3 sekund. Każda kolejna sekunda negatywnie wpływa na konwersję i przekłada się na to, że użytkownicy rezygnują z wizyty.
  • meta tagi – w przypadku organicznych wyników wyszukiwania jest to pierwszy element, z którym spotka się użytkownik. Dodatkowo jest to cenna baza informacji dla robotów Google, jest to jeden z czynników rankingowych. Zadbanie o te elementy zwiększy ruch z wyszukiwarki i zwiększy CTR;
  • hierarchia nagłówków – element dostarczający informacje dla robotów Google i pomagający użytkownikowi znaleźć poszukiwany tekst na stronie, który w przypadku obszernych treści wyszukuje je po nagłówkach.
  • podstawowe wskaźnik internetowe – czynnik rankingowy wskazany przez Google, który dba o użyteczność strony internetowej. Składa się z trzech parametrów LCP, CLS oraz FID. Dane dostępne są dla witryny w Google Search Console, natomiast sprawdzenie, czy strona spełnia wymagania, wykonujemy za pomocą PageSpeed Insights.

W centrum wyszukiwarki Google znajdują się wskazówki na temat tworzenia wysokiej jakości stron internetowych. Częste zmiany algorytmów Google wymagają, aby podczas budowy strony internetowej zaprosić doświadczonego specjalistę SEO, dzięki czemu strona internetowa będzie miała szansę osiągnąć lepsze wyniki w organicznych wynikach wyszukiwania.

User Experience

Dynamiczny rozwój internetu podnosi również poziom skomplikowania stron internetowych. Pierwsze strony nie posiadały dużych elementów i głównie pełniły funkcję informacyjną. Obecnie strony internetowe posiadają szereg funkcjonalności, które mogą rozpraszać użytkownika przy wykonywaniu założonego przez właściciela celu np. kontaktu z formularza lub zakupu produktów. Dlatego projekt strony internetowej powinien zostać wykonany pod okiem UX Designera, który zadba o to, aby strona była przyjazna dla użytkownika, natomiast realizacja celów prosta i intuicyjna.

Responsywna strona internetowa

Najnowsze badania Digital 2021 wskazują, że 59,5% populacji korzysta z Internetu na urządzeniu mobilnym. Ten odsetek nowych użytkowników wzrasta z roku na rok. Podczas budowy nowej strony internetowej, należy zwrócić szczególną uwagę na mobilną wersję strony, gdyż brak wdrożenia tej funkcjonalności będzie miał negatywne skutki dla właściciela witryny. Podczas budowy strony internetowej zwróć uwagę na funkcjonalność serwisu na kilku urządzeniach. Dzięki temu będziesz miał pewność, że użytkownicy mobilni nie będą mieli problemu z przeglądaniem strony.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 9
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Orphan pages – jak znaleźć je w swojej witrynie?
    Orphan pages – jak znaleźć je w swojej witrynie?
    Jakie techniki wykorzystać podczas optymalizacji osieroconych stron? Czym w ogóle są orphan pages? Przeczytasz o tym w naszym nowym artykule!
    Jakie są różnice pomiędzy pozycjonowaniem on – site a off – site?
    Jakie są różnice pomiędzy pozycjonowaniem on – site a off – site?
    Nie wiesz, czy pozycjonowanie jest w stanie odmienić życie Twojej strony internetowej? Może chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat pozycjonowania? Przeczytaj ten artykuł.
    Jak opinie wpływają na SEO – element pozycjonowania wizerunkowego
    Jak opinie wpływają na SEO – element pozycjonowania wizerunkowego
    Przed dokonaniem zakupu użytkownicy robią dokładny research. Na co zwracają szczególną uwagę? Oczywiście opinie. Czytaj dalej i dowiedz się, jak opinie wpływają na pozycjonowanie wizerunkowe.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.