Zapytaj o ofertę

December 2022 link spam update – co warto wiedzieć o nowej aktualizacji algorytmu Google?

5 min czytania
December 2022 link spam update – co warto wiedzieć o nowej aktualizacji algorytmu Google?
Kategoria Pozycjonowanie

Google ogłosił wdrożenie nowych wytycznych związanych z tworzeniem treści internetowych. Zmiany dotyczą aktualizacji systemu wykrywania spamerskich linków, utworzonego w grudniu 2022 roku. Co oznacza to dla Twojej witryny i jak zoptymalizować zawartość strony, aby nie spaść w rankingu wyszukiwarki?

Spis treści:

Czego dotyczy grudniowa aktualizacja?

Opracowana w grudniu 2022 roku aktualizacja algorytmu Google dotyczy spamu linkami w sieci. Ma na celu poprawę skuteczności wykrywania niskiej jakości treści, a co za tym idzie – optymalizację doświadczeń użytkowników. Mimo że dokładne zmiany nie są jeszcze do końca znane, z pewnością będą miały znaczny wpływ na funkcjonowanie stron internetowych oraz ich pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania.

Udoskonalony system oparty jest na sztucznej inteligencji o nazwie SpamBrain. Dzięki aktualizacji jest w stanie skuteczniej wykrywać nienaturalne linki zwrotne i weryfikować jakość internetowych treści. Co warto wiedzieć o tym algorytmie?

SpamBrain – wszystko, co musisz wiedzieć

Spam od zawsze jest poważnym problemem cyfrowego świata. Twórcy, chcąc wypromować swoje marki w Internecie, coraz częściej decydują się na spam e-mailami, treściami czy linkami. Wywołało to potrzebę optymalizacji algorytmu wykrywającego ten problem. Czym dokładnie jest SpamBrain?

SpamBrain to algorytm oparty na sztucznej inteligencji, którego celem jest likwidowanie spamu w sieci. Został uruchomiony w 2018 roku, lecz Google ogłosił jego nazwę dopiero w kwietniu 2022 roku. Dzięki temu systemowi użytkownicy otrzymują lepszej jakości treści, a problem spamu ograniczony jest do absolutnego minimum.

SpamBrain przyczynił się także do likwidacji wielu problemów obniżających użyteczność wyszukiwarki. Oto statystyki udostępnione przez Google:

  • 75% mniej spamu w sieci,
  • 70% mniej zhakowanych stron ze spamem,
  • 99% wyszukiwań wolnych od spamu,
  • 6 razy skuteczniejsza identyfikacja stron ze spamem.

Niestety, chęć zysków sprzyja rozwojowi podstępnych technik marketingowych. Chcąc obejść zasady algorytmu, użytkownicy zaczęli sprawniej operować spamem, aby wyszukiwarka nie była w stanie go zidentyfikować. W celu rozwiązania tego problemu powstała aktualizacja z grudnia 2022.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Jak dostosować swoją stronę do zmian algorytmu?

Ulepszony system SpamBrain wykrywa nie tylko spam, ale też witryny kopiujące linki i strony służące do przekazywania łączy wychodzących. Aby utrzymać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google i zdobyć uznanie wyszukiwarki, musisz kompleksowo zoptymalizować swoją witrynę, pozbyć się spamerskich treści i zbudować profil wartościowych linków.

Oryginalne treści

Zgodnie z wytycznymi algorytmu SpamBrain najważniejszym aspektem treści jest ich wartość dla czytelnika. Jeśli więc chcesz poprawić pozycjonowanie strony i uniknąć ryzyka uznania jej za spam, musisz stworzyć oryginalny content.

Wraz z kolejnymi aktualizacjami algorytmów Google coraz ważniejsza staje się jakość treści, a nie ilość zawartych w niej słów kluczowych. Zrezygnuj więc ze spamu, twórz ekspercki content i dbaj o relacje z odbiorcami, przedstawiając im wyczerpujące informacje na dany temat.

Sieć wartościowych linków

Linki zwrotne to bardzo ważny czynnik rankingowy, od lat bezpośrednio wpływający na pozycjonowanie stron internetowych. Wielu twórców, chcąc uzyskać szybsze efekty, decyduje się jednak na nieuczciwe formy pozyskiwania łączy. Aktualizacja algorytmu z grudnia 2022 skutecznie blokuje efektywność tego typu działań, które nie tylko nie przynoszą oczekiwanych rezultatów, ale też mogą bardzo niekorzystnie wpłynąć na autorytet domeny w wyszukiwarce.

Aby sprostać nowym wytycznym Google, zbuduj sieć wartościowych linków, tworząc oryginalne treści i publikując content, do którego inni twórcy będą chcieli linkować.

Identyfikacja spamu – przydatne narzędzia

Google za spam uznaje nie tylko nienaturalne linki, ale też słowa kluczowe, reklamy, artykuły czy e-maile. Identyfikacja spamerskich treści często okazuje się więc trudniejsza, niż mogłoby Ci się wydawać. Wykorzystaj wówczas kilka sprawdzonych sposobów, dzięki którym łatwo zauważysz spam.

W pierwszej kolejności powinieneś sprawdzić, czy Google uznaje stronę za bezpieczną. W tym celu wykorzystaj Google Transparency Report.

screen przedstawiający raport przejrzystości Google Źródło: screen ze strony transparencyreport.google.com

Powinieneś też regularnie sprawdzać ostrzeżenia w Google Search Console w zakładce Security Issues. Dzięki nim ustalisz, jakie frazy generują ruch na Twojej stronie, identyfikując przy tym terminy, które nie mają z nią nic wspólnego, a więc są spamem.

grafika z GSC o problemach dotyczących bezpieczeństwa Źródło: zrzut ekranu z https://search.google.com

Aby zidentyfikować spam, możesz też użyć skanera stron pod względem malware, który automatycznie wykryje większość zagrożeń.

Dobrym rozwiązaniem jest także ręczne zbadanie wyników wyszukiwania przy użyciu trybu incognito. Wystarczy, że wkleisz adres swojej witryny i zbadasz wyświetlone rezultaty. Jeśli natrafisz na podejrzane strony, sprawdź, czy nie są spamem.

Czego możesz spodziewać się w przyszłości?

Aktualizacja algorytmu weryfikującego spam z pewnością wpłynie na pozycjonowanie stron internetowych na całym świecie. Jako że wdrożone zmiany mają na celu wyeliminowanie nienaturalnych linków, spamerskie witryny stracą widoczność w wyszukiwarce, a problem sztucznej manipulacji rankingiem zostanie ograniczony do minimum.

Warto wspomnieć, że Google zapowiedział zwiększenie zasięgu działań w przyszłości, dlatego musisz być przygotowany na kolejne modyfikacje algorytmu. Aby zadbać o przyszłość swojego biznesu online, już dziś pozbądź się spamu, stwórz oryginalne treści i zdobądź linki, dzięki którym osiągniesz sukces w wyszukiwarce.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 1

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

On-page vs. off-page SEO 2023
On-page vs. off-page SEO 2023
Czym różni się on-page SEO od off-page SEO? Co jest ważniejsze w 2023 roku? Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swoją stronę!
Podobne wyszukiwania w Google – co to jest i co warto o nich wiedzieć?
Podobne wyszukiwania w Google – co to jest i co warto o nich wiedzieć?
Podobne wyszukiwania to element, który niesie za sobą wiele korzyści. Warto więc wiedzieć, czym jest i jak go skutecznie wykorzystać!
Migracja Magento
Migracja Magento
Migracja sklepu internetowego na Magento to dość skomplikowany proces. Warto więc wiedzieć, na co zwrócić uwagę, aby przebiegł w pełni poprawnie.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę