Zapytaj o ofertę
December 2022 link spam update – co warto wiedzieć o nowej aktualizacji algorytmu Google?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • December 2022 link spam update – co warto wiedzieć o nowej aktualizacji algorytmu Google?

December 2022 link spam update – co warto wiedzieć o nowej aktualizacji algorytmu Google?

5 min. czytania

Google ogłosił wdrożenie nowych wytycznych związanych z tworzeniem treści internetowych. Zmiany dotyczą aktualizacji systemu wykrywania spamerskich linków, utworzonego w grudniu 2022 roku. Co oznacza to dla Twojej witryny i jak zoptymalizować zawartość strony, aby nie spaść w rankingu wyszukiwarki?

Czego dotyczy grudniowa aktualizacja?

Opracowana w grudniu 2022 roku aktualizacja algorytmu Google dotyczy spamu linkami w sieci. Ma na celu poprawę skuteczności wykrywania niskiej jakości treści, a co za tym idzie – optymalizację doświadczeń użytkowników. Mimo że dokładne zmiany nie są jeszcze do końca znane, z pewnością będą miały znaczny wpływ na funkcjonowanie stron internetowych oraz ich pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania.

Udoskonalony system oparty jest na sztucznej inteligencji o nazwie SpamBrain. Dzięki aktualizacji jest w stanie skuteczniej wykrywać nienaturalne linki zwrotne i weryfikować jakość internetowych treści. Co warto wiedzieć o tym algorytmie?

SpamBrain – wszystko, co musisz wiedzieć

Spam od zawsze jest poważnym problemem cyfrowego świata. Twórcy, chcąc wypromować swoje marki w Internecie, coraz częściej decydują się na spam e-mailami, treściami czy linkami. Wywołało to potrzebę optymalizacji algorytmu wykrywającego ten problem. Czym dokładnie jest SpamBrain?

SpamBrain to algorytm oparty na sztucznej inteligencji, którego celem jest likwidowanie spamu w sieci. Został uruchomiony w 2018 roku, lecz Google ogłosił jego nazwę dopiero w kwietniu 2022 roku. Dzięki temu systemowi użytkownicy otrzymują lepszej jakości treści, a problem spamu ograniczony jest do absolutnego minimum.

SpamBrain przyczynił się także do likwidacji wielu problemów obniżających użyteczność wyszukiwarki. Oto statystyki udostępnione przez Google:

  • 75% mniej spamu w sieci,
  • 70% mniej zhakowanych stron ze spamem,
  • 99% wyszukiwań wolnych od spamu,
  • 6 razy skuteczniejsza identyfikacja stron ze spamem.

Niestety, chęć zysków sprzyja rozwojowi podstępnych technik marketingowych. Chcąc obejść zasady algorytmu, użytkownicy zaczęli sprawniej operować spamem, aby wyszukiwarka nie była w stanie go zidentyfikować. W celu rozwiązania tego problemu powstała aktualizacja z grudnia 2022.

Jak dostosować swoją stronę do zmian algorytmu?

Ulepszony system SpamBrain wykrywa nie tylko spam, ale też witryny kopiujące linki i strony służące do przekazywania łączy wychodzących. Aby utrzymać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google i zdobyć uznanie wyszukiwarki, musisz kompleksowo zoptymalizować swoją witrynę, pozbyć się spamerskich treści i zbudować profil wartościowych linków.

Oryginalne treści

Zgodnie z wytycznymi algorytmu SpamBrain najważniejszym aspektem treści jest ich wartość dla czytelnika. Jeśli więc chcesz poprawić pozycjonowanie strony i uniknąć ryzyka uznania jej za spam, musisz stworzyć oryginalny content.

Wraz z kolejnymi aktualizacjami algorytmów Google coraz ważniejsza staje się jakość treści, a nie ilość zawartych w niej słów kluczowych. Zrezygnuj więc ze spamu, twórz ekspercki content i dbaj o relacje z odbiorcami, przedstawiając im wyczerpujące informacje na dany temat.

Sieć wartościowych linków

Linki zwrotne to bardzo ważny czynnik rankingowy, od lat bezpośrednio wpływający na pozycjonowanie stron internetowych. Wielu twórców, chcąc uzyskać szybsze efekty, decyduje się jednak na nieuczciwe formy pozyskiwania łączy. Aktualizacja algorytmu z grudnia 2022 skutecznie blokuje efektywność tego typu działań, które nie tylko nie przynoszą oczekiwanych rezultatów, ale też mogą bardzo niekorzystnie wpłynąć na autorytet domeny w wyszukiwarce.

Aby sprostać nowym wytycznym Google, zbuduj sieć wartościowych linków, tworząc oryginalne treści i publikując content, do którego inni twórcy będą chcieli linkować.

Identyfikacja spamu – przydatne narzędzia

Google za spam uznaje nie tylko nienaturalne linki, ale też słowa kluczowe, reklamy, artykuły czy e-maile. Identyfikacja spamerskich treści często okazuje się więc trudniejsza, niż mogłoby Ci się wydawać. Wykorzystaj wówczas kilka sprawdzonych sposobów, dzięki którym łatwo zauważysz spam.

W pierwszej kolejności powinieneś sprawdzić, czy Google uznaje stronę za bezpieczną. W tym celu wykorzystaj Google Transparency Report.

screen przedstawiający raport przejrzystości Google Źródło: screen ze strony transparencyreport.google.com

Powinieneś też regularnie sprawdzać ostrzeżenia w Google Search Console w zakładce Security Issues. Dzięki nim ustalisz, jakie frazy generują ruch na Twojej stronie, identyfikując przy tym terminy, które nie mają z nią nic wspólnego, a więc są spamem.

grafika z GSC o problemach dotyczących bezpieczeństwa Źródło: zrzut ekranu z https://search.google.com

Aby zidentyfikować spam, możesz też użyć skanera stron pod względem malware, który automatycznie wykryje większość zagrożeń.

Dobrym rozwiązaniem jest także ręczne zbadanie wyników wyszukiwania przy użyciu trybu incognito. Wystarczy, że wkleisz adres swojej witryny i zbadasz wyświetlone rezultaty. Jeśli natrafisz na podejrzane strony, sprawdź, czy nie są spamem.

Czego możesz spodziewać się w przyszłości?

Aktualizacja algorytmu weryfikującego spam z pewnością wpłynie na pozycjonowanie stron internetowych na całym świecie. Jako że wdrożone zmiany mają na celu wyeliminowanie nienaturalnych linków, spamerskie witryny stracą widoczność w wyszukiwarce, a problem sztucznej manipulacji rankingiem zostanie ograniczony do minimum.

Warto wspomnieć, że Google zapowiedział zwiększenie zasięgu działań w przyszłości, dlatego musisz być przygotowany na kolejne modyfikacje algorytmu. Aby zadbać o przyszłość swojego biznesu online, już dziś pozbądź się spamu, stwórz oryginalne treści i zdobądź linki, dzięki którym osiągniesz sukces w wyszukiwarce.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Metatag noindex – czym jest i jak z niego korzystać?
    Metatag noindex – czym jest i jak z niego korzystać?
    Masz silnie rozbudowaną strukturę własnej strony internetowej? Dowiedz się, jak kontrolować jej zawartość za pomocą meta tagu noindex w kontekście SEO.
    Kod źródłowy witryny – jak go odczytać?
    Kod źródłowy witryny – jak go odczytać?
    Jak zbadać linki w kodzie źródłowym. Na jakie tagi zwrócić szczególną uwagę? Jak je znaleźć? W tym artykule zawarliśmy wszystkie odpowiedzi!
    Co to jest kod błędu 500?
    Co to jest kod błędu 500?
    Twoja witryna wyświetla kod błędu 500? Nie wiesz, co z tym zrobić? W naszym artykule dowiesz się, jak znaleźć i usunąć możliwą przyczynę problemu!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.