Zwiększenie ruchu na Twojej stronie nie jest równoznaczne ze wzmożonym zainteresowaniem przyszłego konsumenta. To bariera, z którą miał do czynienia niemal każdy zarządzający platformą sprzedażową w sieci. Istnieje jednak działanie umożliwiające pozyskiwanie potencjalnych klientów i uskuteczniające funkcjonalność konwersji na stronie. Znajomość podstawowych pojęć w tym sektorze pozwoli Ci wysnuć odpowiednie wnioski i przełożyć je na grunt praktyczny.
Z przygotowanego przez nas wpisu poznasz od kuchni istotę współczynnika konwersji, aktywności wspierające pozycjonowanie stron z jego udziałem oraz przeszkody negatywnie wpływające na Conversion Rate Optimization (CRO). Nie czekaj dłużej, dowiedz się, jak wykorzystać potencjał sklepu internetowego!
Zanim przejdziemy do meritum, a więc wyjaśnienia, czym jest optymalizacja konwersji, przybliżymy znaczenie terminu samej konwersji. To nic innego jak pojęcie dotyczące zachowania użytkowników realizowanego w konkretnych celach. Jeżeli przeznaczeniem Twojej platformy jest sprzedaż asortymentu, to założonym celem będzie pełne wykorzystanie potencjału strony, aby jak najwięcej klientów dokonało za jej pośrednictwem zakupu.
W zakres konwersji wchodzą też mniejsze działania. Jednym z przykładów jest rejestracja w panelu użytkownika, aby regularnie wysyłać newslettery i być może wzmocnić zainteresowanie ofertą.
Współczynnik konwersji to liczba wszystkich konwersji na stronie, dzielona przez liczbę pojawiających się na niej użytkowników. Podążając matematycznym tokiem rozumowania, uzyskany rezultat mnożony jest następnie przez 100, celem uzyskania konkretnego wyniku w procentach. Zanim podejmiesz się wyliczeń, ustal, jakie aktywności zaliczane są do konwersji. Być może zakładasz, że za optymalizacją konwersji stoi liczba zapisów do newslettera bądź finalizacja procesu zakupowego.
Ten matematyczny zapis pozwala zrozumieć znaczenie potrzeb klientów oraz sposób obsługi strony internetowej.
Czym jest optymalizacja współczynnika konwersji i jak poradzić sobie z tym procesem? Polega on na zwiększaniu odsetka osób pojawiających się na platformie i podejmujących konkretne aktywności w związku z odwiedzinami (np. za sprawą wypełniania formularza kontaktowego).
W dostrzeżeniu pierwszych rezultatów optymalizacji współczynnika konwersji niezastąpione może okazać się podążanie za określonym zbiorem wskazówek. O jakich działaniach mowa? Od czego powinieneś rozpocząć swoją przygodę z poprawą efektywności zarządzanej strony internetowej?
Mamy nadzieję, że już wiesz, na co zwrócić szczególną uwagę przy generowaniu pomysłów dotyczących optymalizacji konwersji. Przygotowaliśmy kilka pomysłów, które możesz wykorzystać, aby wpłynąć na wzrost współczynnika konwersji. Zapoznaj się z listą gotowych zadań charakterystycznych dla efektywnego marketingu internetowego.
To tylko nieliczne sugestie, które warto wziąć pod uwagę w procesie, jakim jest optymalizacja konwersji. Dobrze wypozycjonowana strona internetowa wymaga niezwykłej spójności i kompleksowego opracowania niemal każdego elementu. Poniżej opisaliśmy jak, krok po kroku, zabrać się za zwiększanie współczynnika konwersji.
Objaśniamy wszystkie elementy, niezbędne w kontekście poprawy skuteczności lejka sprzedażowego.
Witryna internetowa powinna być nie tylko dopracowana pod kątem estetycznym, lecz również nawigacyjnym. Zadbaj więc o rozmieszczenie kluczowych informacji w jednym miejscu na stronie oraz wyeksponuj przyciski odpowiadające za daną aktywność.
Analiza zachowań internautów jest bardzo złożona. Od zarządzającego stroną wymaga się nie tylko perfekcji w opracowywaniu elementów wizualnych, ale też zamieszczania wartościowego contentu. Aby optymalizacja konwersji CRO przebiegła właściwie, warto zatroszczyć się o optymalizację nagłówków, kierowanie bezpośrednich zwrotów do klienta i przejrzystość tworzonych komunikatów.
Pozycjonowanie stron to działanie wymagające skupienia. Aby treść zyskała aprobatę czytelników, nie można pominąć pewnych kryteriów, takich jak dopasowanie języka i stylu wypowiedzi do grupy docelowej czy implementacja fraz kluczowych.
Współczesny klient ceni sobie wygodę i oszczędność czasu. Jeżeli spotka się z dużą liczbą pól do wypełnienia, szybko może zaniechać dalszych aktywności. Dlatego, licząc na wzrost konwersji, powinieneś ograniczyć się do niezbędnego minimum w procesie pozyskiwania danych użytkownika. Zastanów się, jakich informacji potrzebujesz. Być może jest to wyłącznie numer telefonu bądź adres e-mail. Pamiętaj, że obecnie liczy się konkret, nie zadawaj więc pytań, które mogą podlegać interpretacjom. Postaw na automatyczne zbieranie danych i skoncentruj się na doskonaleniu innych obszarów strony.
O komplikacjach wspomnieliśmy przy okazji formularzu, jednak nie tylko ten obszar powinien podlegać uproszczeniu. Stopa konwersji wzrośnie, jeśli ograniczysz się do kilku etapów w procesie sprzedaży oraz zagwarantujesz zakup produktu bądź skorzystanie z usługi bez konieczności rejestracji. Istotne jest również to, aby przycisk koszyka zakupowego został ulokowany w widocznym miejscu.
Bez względu na to, jak wartościowe treści umieścisz na stronie, brak przejrzystości w rozmieszczeniu poszczególnych kategorii czy ważnej oferty może zniechęcić już na samym początku. Zadbaj więc o odpowiednie nazewnictwo poszczególnych opcji oraz menu.
Nic tak nie działa na wyobraźnię konsumenta, jak odpowiednia wizualizacja produktu. W tym celu warto rozważyć wybór fotografii przedstawiających produkt w ramach 360 stopni. Krótki filmik prezentujący asortyment nie tylko cieszy oko, lecz także skłania do przemyślanych decyzji zakupowych.
Coraz częściej użytkownicy dokonują zakupów online za pośrednictwem smartfonów. Z tego też względu niezwykle ważne jest to, aby dopasować elementy zarządzanej strony internetowej do parametrów urządzenia. Jeżeli użytkownik będzie miał trudności w obsłudze witryny, zrezygnuje z dalszej eksploatacji zasobów platformy. Stąd pojawiająca się potrzeba weryfikacji możliwych błędów oraz ich naprawa za pośrednictwem Google Search Console.
Optymalizacja konwersji CRO wiąże się bezpośrednio ze sprawnie działającą stroną WWW. W rezultacie, im szybciej działa witryna, tym bardziej wzrasta zadowolenie internauty. Pojawia się zatem pytanie, jak uskutecznić funkcjonowanie platformy i wpłynąć na jakość obsługi zapytania?
Możesz też zastanowić się nad zmianą hostingu bądź skrócić kod HTML. Dzięki tym działaniom stopa konwersji ulegnie poprawie, a na tym finalnie powinno Ci zależeć w toku prowadzonych działań e-sprzedażowych.
Optymalizacja współczynnika konwersji opiera się na systematycznym doskonaleniu zarządzanej platformy. Wyróżnia się wiele zadań realizowanych w ramach poprawy opisywanego współczynnika. Warto rozważyć wprowadzenie remarketingu, zaimplementować program lojalnościowy i zadbać o renomę e-sklepu.
Badamy serwisy internetowe nie bez przyczyny, bowiem dla korzyści związanych z wygenerowaniem satysfakcjonujących wyników sprzedażowych oraz ze zbudowaniem solidnej bazy klientów. Czego jednak dokładnie możesz spodziewać się po optymalizacji współczynnika konwersji? Sprawdźmy to!
Dzięki pracy nad optymalizacją konwersji jesteś w stanie dotrzeć z przekazem do potencjalnego, odpowiedniego grona klientów. Jednocześnie dokładniej zdefiniujesz potrzeby użytkownika i znajdziesz najlepsze rozwiązania.
Optymalizacja konwersji to nic innego jak skuteczniejsze korzystanie z dostępnych zasobów strony. Sprawdzając, jak z sukcesem przyciągnąć uwagę klientów, zyskujesz więcej konwersji.
Pierwsze wrażenie jest niezwykle ważne dla nowych klientów danej marki. Badając, analizując i wyciągając wnioski, zaspokajasz więc w dużej mierze potrzeby przyszłych konsumentów Twoich usług.
Analiza lejka konwersji pomaga w zaobserwowaniu największych trudności internauty korzystającego z zasobów platformy. Wszystkie praktyki służą zapewnieniu mu pełnego komfortu. W konsekwencji prowadzą one do sprzedaży oferty oraz wygenerowania pokaźnych przychodów.
Świadomy użytkownik nie zamieszcza swoich danych kontaktowych na przypadkowej stronie. Właściwie, aby klient zdecydował się na podanie numeru karty kredytowej czy telefonu, musi mieć pewność, że witryna działa bez zarzutu i gwarantuje stabilne bezpieczeństwo. Nie zaniedbuj profesjonalizmu w zarządzaniu platformą internetową.
Stopa konwersji wzrośnie wtedy, gdy będziesz mieć kontrolę nad każdym obszarem pozycjonowanej strony. Oprócz korzyści w postaci finansów zdobędziesz zaufanie klientów, dlatego nie ograniczaj się do jednorazowych zmian. Masz do dyspozycji wachlarz narzędzi, które mogą wesprzeć Cię w weryfikacji efektywności wdrażanych rozwiązań.
Kopiowanie od konkurencji nikomu nigdy nie wyszło na dobre, jednak warto przyglądać się strukturze innych stron i skrupulatnie analizować, co może wzbudzać pozytywne emocje wśród klientów firmy.
Pamiętaj, najważniejszy jest klient i jego potrzeby. Skorzystaj z danych dostępnych w Google Analytics i Google Search Console. Zgromadź informacje dotyczące ścieżki konsumenta, najchętniej eksploatowanych podstron oraz tych, które cieszą się dużym odsetkiem porzuceń. Zbadaj frazy wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarce powiązane z Twoją branżą.
Na końcu postaraj się wyznaczyć główne problemy pojawiające się na stronie WWW. Tak naprawdę optymalizacja konwersji nie istnieje bez analizy i monitoringu wdrożonych zmian.
Zanim podejmiesz się modyfikacji niektórych elementów w witrynie, dokładnie zbadaj przyczynę ich powstania, sformułuj wnioski i stopniowo wprowadzaj konieczne zmiany. Nie postępuj pochopnie, tylko cierpliwość oraz rozsądek pozwolą Ci osiągnąć wymarzone rezultaty w e-sprzedaży.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.