Sekcja podobnych wyszukiwań w Google jest niezwykle pomocna podczas poszukiwania odpowiedzi na konkretne pytania lub podejmowania decyzji zakupowych. Czynnik ten może istotnie wspomóc działania marketingowe online, oferując wiele przydatnych słów kluczowych. W tym artykule przedstawimy zatem charakterystykę podobnych wyszukiwań Google oraz podpowiemy, jak można je wykorzystać.
Podobne wyszukiwania – co to takiego?
Podobne wyszukiwania Google to swego rodzaju podpowiedzi dla użytkowników wyszukujących informacje w sieci, które są powiązane z danym zagadnieniem. Aspekt ten najłatwiej zobrazować na konkretnym przykładzie. Kiedy odbiorca wpisuje w wyszukiwarkę daną frazę, na przykład „farbowanie włosów”, Google wyświetla szereg podobnych zapytań, takich jak „czego nie robić przed farbowaniem włosów” lub „kiedy nie powinno się farbować włosów”. Tego typu wyniki ułatwiają uzyskiwanie pożądanych informacji, dzięki czemu czas niezbędny na odszukanie konkretnych odpowiedzi jest znacznie krótszy.
Podobne wyszukiwania tworzone są na podstawie innych słów kluczowych wykorzystywanych przez użytkowników podczas poszukiwania podobnych treści. Warto też wspomnieć, że aspekt ten niesie za sobą wiele korzyści nie tylko dla internautów, ale też właścicieli film, którzy chcą wypromować swoje marki w Internecie.
Podobne wyszukiwania a pozycjonowanie stron
Pozycjonowanie stron internetowych to złożony proces promowania marki w sieci za pośrednictwem różnorodnych narzędzi marketingowych i technik optymalizacyjnych. Polega on na budowaniu widoczności witryny na liście wyników wyszukiwania. Jak wiadomo, szczególne zainteresowanie internautów budzą tylko pierwsze trzy pozycje w Google. Aby znaleźć się na jednej z nich, należy kompleksowo zoptymalizować swoją stronę internetową. Przyciągnie wówczas wielu nowych odbiorców i przyniesie satysfakcjonujące efekty.
Jednym z najważniejszych aspektów procesu pozycjonowania stron internetowych jest strategia słów kluczowych. Często pozyskiwane są one za pomocą sprawdzonych narzędzi analitycznych, takich jak Google Search Console, Ahrefs, Keyword Tool czy Google Analytics. Niemniej jednak istnieje wiele innych sposobów, dzięki którym można łatwo zidentyfikować najczęściej wyszukiwane terminy. Jednym z nich są właśnie podobne wyszukiwania.
Mimo że sekcja ta nie zagwarantuje specjalistycznych statystyk słów kluczowych, pozwoli ustalić, czym interesują się osoby poszukujące odpowiedzi na dane pytanie. Stworzenie treści na ten temat umożliwi wówczas zaprezentowanie oferty szerszemu gronu odbiorców, co przełoży się na dynamiczny rozwój firmy w Internecie.
Dlaczego podobne wyszukiwania są ważne dla użytkowników?
Mimo że podobne wyszukiwania znacznie ułatwiają właścicielom stron internetowych kompleksową optymalizację treści pod kątem wyszukiwarek, sekcja ta została stworzona głównie z myślą o użytkownikach. Dzięki niej internauci mogą bowiem szybko docierać do podobnych tematycznie informacji, co znacznie zmniejsza czasochłonność wyszukiwania w Google. Oto kilka najważniejszych zalet tego rozwiązania:
- możliwość rozwijania danego zagadnienia – podobne wyszukiwania wskazują użytkownikom wiele powiązanych z danym zagadnieniem tematów, dzięki którym uzyskanie pełnej odpowiedzi na docelowe pytanie jest znacznie szybsze i łatwiejsze;
- dowolność wyboru – w przeciwieństwie do innych rozwiązań podobne wyszukiwania są w pełni statyczne, dzięki czemu użytkownik może dowolnie wybierać konkretne zapytania oraz mieć pełną kontrolę nad wyświetlanymi zagadnieniami;
- intuicyjność – sekcja podobnych wyszukiwań wyświetla się na pierwszej stronie listy wyników wyszukiwania, dzięki czemu korzystanie z niej jest intuicyjne i nie wymaga zbyt dużego zaangażowania, niezależnie od tego, czy użytkownik korzysta z komputera stacjonarnego, czy smartfona.
Podobne wyszukiwania w kontekście promowania marki w Internecie
Mimo że podobne wyszukiwania nie mają zbyt dużego wpływu na konwersję, warto uwzględnić je w swojej strategii marketingowej. Z badań wynika, że około 3% użytkowników decyduje się na skorzystanie z ofert prezentowanych w tej sekcji. Na pierwszy rzut oka jest to niewielki ułamek, jednak przekładając go na około 3,5 miliarda wyszukiwań dziennie, zyskuje dość duży potencjał.
Najlepszym sposobem na wykorzystanie podobnych wyszukiwań w procesie promowania marki online jest stworzenie treści, które stanowią odpowiedzi na pytania dotyczące danego zagadnienia. Warto więc upewnić się, że informacje na stronie internetowej znajdują się w tej sekcji oraz kompleksowo wyjaśniają dany temat.
Należy też dodać, że chociaż aspekt ten nie gwarantuje spektakularnego współczynnika konwersji, daje coś naprawdę ważnego. Otóż jeśli dana strona nie pojawi się w sekcji podobne wyszukiwania, z pewnością ukaże się tam witryna konkurencji, co znacznie utrudni efektywne działania marketingowe.
Warto więc przeprowadzić niezbędne badania i tworzyć treści, które udzielą wyczerpujących odpowiedzi dotyczących danego zagadnienia. Korzystnie wpłynie to na pozycjonowanie strony, a także ruch w witrynie, co bez wątpienia jest celem każdego współczesnego przedsiębiorcy.
Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.
Do usłyszenia!