Bardzo konkurencyjny obecnie rynek często uniemożliwia właścicielom małych firm swobodne zwiększanie sprzedaży i pozyskiwanie nowych klientów. Tak jest też w przypadku branży obuwniczej. Kluczowa okazuje się wówczas skuteczna promocja marki w Internecie. Jaką rolę w tym aspekcie odgrywa pozycjonowanie stron internetowych i o czym pamiętać, aby uzyskać satysfakcjonujące efekty? Podpowiadamy!
Na czym polega pozycjonowanie branży obuwniczej?
Pozycjonowanie branży obuwniczej polega na zwiększaniu widoczności danej marki w wyszukiwarce Google. Proces ten opiera się na wykorzystaniu różnorodnych narzędzi marketingowych i technik optymalizacyjnych, których zadaniem jest zwiększenie użyteczności strony internetowej i promocja jej zawartości w Internecie.
Jako że tradycyjne środki reklamy nie przynoszą już satysfakcjonujących efektów, przedsiębiorcy coraz częściej stawiają na promocję w sieci. Najpopularniejszą wówczas techniką jest pozycjonowanie, przynoszące dla firmy szereg korzyści, niezależnie od jej wielkości czy branży.
Mimo że w przypadku każdej marki trudniącej się sprzedażą obuwia proces też będzie wyglądał nieco inaczej, pozycjonowanie bazuje zwykle na trzech głównych obszarach:
- on-page SEO,
- off-page SEO,
- optymalizacji technicznej.
On-page SEO dotyczy wszelkich działań związanych z tworzeniem treści. Najważniejszym aspektem jest wówczas optymalizacja contentu pod kątem właściwych słów kluczowych, dzięki którym przekaz trafia do odpowiednich użytkowników, a marka lepiej pozycjonuje się w Google.
Off-page SEO obejmuje z kolei procesy promocyjne zachodzące poza obszarem strony. Głównym czynnikiem jest w tym przypadku link building, czyli pozyskiwanie linków zwrotnych z witryn o wysokim autorytecie.
Optymalizacja techniczna ma za zadanie maksymalnie poprawić komfort użytkowania serwisu, dbając przy tym o poprawny proces indeksowania oraz zwiększając zadowolenie odbiorców.
Pozycjonowanie branży obuwniczej to dość złożony proces. Niemniej jednak warto wykorzystać go w swojej strategii marketingowej, gdyż niesie za sobą wiele korzyści. Przyjrzyjmy się im bliżej.
Pozycjonowanie branży obuwniczej – dlaczego warto?
Marketing internetowy stał się jednym z najskuteczniejszych narzędzi promocyjnych obecnych czasów. Umiejętnie opracowany plan oraz dobór właściwych technik gwarantują nieustanny rozwój biznesu i wzrost sprzedaży. Jakie inne efekty zapewnia pozycjonowanie branży obuwniczej?
- Wzrost zainteresowania marką zarówno w sieci, jak i stacjonarnie;
- wyższy współczynnik konwersji i lepsze wyniki sprzedażowe;
- większa świadomość oferty firmy w Internecie;
- wysoki zwrot z inwestycji w działania marketingowe;
- większe zaufanie do marki.
Pozycjonowanie to proces umożliwiający małym firmom konkurowanie z nawet największymi firmami w branży. Co więcej, aby uzyskać satysfakcjonujące efekty, nie potrzeba zbyt dużych nakładów finansowych, a dzięki odrobinie wiedzy i zaangażowania można osiągnąć sukces.
Trzeba jednak pamiętać, że gwarancją doskonałych wyników jest wybór właściwych technik optymalizacyjnych oraz umiejętne ich wdrożenie. Jak zatem powinno wyglądać pozycjonowanie branży obuwniczej?
Jak pozycjonować branżę obuwniczą?
Pozycjonowanie branży obuwniczej to złożony proces, który w zależności od zamierzonych celów, charakterystyki firmy czy liczby konkurentów będzie wyglądał nieco inaczej. Opierając się na trzech wymienionych wcześniej czynnikach, możemy wyróżnić kilka uniwersalnych technik, które sprawdzą się w przypadku niemal każdej marki zajmującej się sprzedażą obuwia. Oto najważniejsze z nich.
Content marketing
Content marketing to jeden z najważniejszych aspektów promowania marki w Internecie. Wartościowe treści skutecznie zachęcają bowiem docelowych odbiorców do odwiedzenia firmy i skorzystania z jej oferty. Warto też dodać, że wysokiej jakości content korzystnie wpływa na pozycjonowanie branży obuwniczej. Google docenia bowiem oryginalne publikacje, umieszczając je na samym szczycie listy wyników wyszukiwania.
Aby jednak treść dotarła do osób, które są nią faktycznie zainteresowane, należy zoptymalizować ją pod kątem właściwych słów kluczowych. Gdzie szukać skutecznych fraz? Przydatne okazać się wówczas może skorzystanie z prostych w obsłudze narzędzi, takich jak: Google Search Console, Ahrefs, Keyword Tool czy Google Analytics. Nie tylko wskażą one trafne w danej branży frazy, ale też zaprezentują ważne statystyki związane z ich pozycjonowaniem. Dzięki temu opracowanie skutecznego planu działania będzie o wiele łatwiejsze, a pozycjonowanie branży obuwniczej zapewni spektakularne efekty.
Mając już odpowiednie słowa kluczowe, można przejść do tworzenia oryginalnych treści. W przypadku promowania branży obuwniczej doskonale sprawdzą się silnie angażujące publikacje, przedstawiające najnowsze produkty czy informujące o aktualnych promocjach. Oto kilka form content marketingu, na które warto zwrócić szczególną uwagę:
- newsletter,
- eksperckie wpisy blogowe o tematyce obuwniczej,
- treści wideo,
- infografiki,
- publikacje w mediach społecznościowych.
Link building
Linki zwrotne to jeden z najważniejszych czynników rankingowych. Jakość pozyskiwanych łączy bezpośrednio wpływa bowiem na pozycjonowanie branży obuwniczej oraz popularność marki w Internecie. Warto więc skupić się na budowaniu sieci wartościowych linków zwrotnych z witryn o wysokim autorytecie w danej dziedzinie.
Najważniejszą zasadą, o której należy wówczas pamiętać, jest wykorzystywanie wyłącznie uczciwych i sprawdzonych metod link buildingu. Spam oraz łącza z niewiarygodnych witryn nie tylko nie przyniosą bowiem pożądanych wyników, ale też niekorzystnie wpłyną na wizerunek marki w sieci, co pociągnie za sobą falę poważnych komplikacji.
Jakie techniki warto wykorzystać? Oto kilka przykładów:
- blogowanie gościnne,
- publikowanie wpisów w lokalnych serwisach informacyjnych,
- udzielanie się na forach internetowych o tematyce obuwniczej,
- udostępnianie linków w katalogach branżowych,
- aktywność w mediach społecznościowych,
- influencer marketing.
Optymalizacja techniczna
Optymalizacja techniczna to szereg działań mających na celu poprawę doświadczeń osób korzystających ze strony internetowej. Proces ten nie tylko buduje pozytywne relacje z odbiorcami, ale też korzystnie wpływa na pozycjonowanie branży obuwniczej. Ułatwia bowiem robotom wyszukiwarki sprawne indeksowanie witryny.
Jednym z najważniejszych aspektów w tym zakresie jest szybkość ładowania strony internetowej. Jako że najczęstszą przyczyną odrzuceń jest zbyt powolne otwieranie serwisu, warto kompleksowo zoptymalizować ten czynnik. Wystarczy pozbyć się zbędnych treści, skompresować obrazy lub zmienić usługi hostingu.
Optymalizacja techniczna to również dostosowanie projektu strony do warunków urządzeń mobilnych. Jako że większość współczesnych użytkowników korzysta z Internetu z poziomu swoich telefonów komórkowych, każdy serwis internetowy powinien być funkcjonalny oraz estetyczny zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i smartfonach czy tabletach.
Trzeba jednak pamiętać, że pozycjonowanie branży obuwniczej to nie tylko optymalizacja mobilna i poprawa szybkości ładowania. Oto kilka innych aspektów, na które warto zwrócić uwagę w ramach optymalizacji technicznej:
- poprawność metadanych,
- intuicyjność menu,
- sprawność nawigacji,
- struktura linków wewnętrznych,
- poprawność przekierowań,
- jakość plików multimedialnych,
- czytelność treści,
- funkcjonalność przycisków call to action.
Social media marketing
Media społecznościowe odgrywają istotną rolę w życiu wielu współczesnych internautów. Nic więc dziwnego, że właściciele firm coraz częściej wdrażają kampanie marketingowe na popularnych serwisach, takich jak Facebook, Instagram, TikTok czy YouTube.
Publikowanie w social mediach oryginalnych, angażujących treści korzystnie wpływa na świadomość marki oraz skutecznie zachęca do zapoznania się z jej ofertą. Mimo że istnieje wiele technik reklamowych, warto postawić na kilka szczególnie skutecznych, dzięki którym pozycjonowanie branży obuwniczej przyniesie pożądane efekty. Są to:
- influencer marketing,
- viral marketing,
- kampanie Facebook Ads i YouTube Ads,
- oferty sponsorowane.
Warto też dodać, że dana publikacja powinna być dostosowana do oczekiwań społeczności danego serwisu. Niemniej jednak w przypadku niemal każdej platformy świetnie sprawdzą się zabawne i oryginalne treści, takie jak memy czy infografiki.
Lokalne pozycjonowanie branży obuwniczej
Lokalne pozycjonowanie branży obuwniczej powinien rozważyć każdy właściciel sklepu z obuwiem. Lokalne SEO polega bowiem na zwiększaniu świadomości marki wśród okolicznych konsumentów. Oznacza to, że każda osoba z danego miasta szukająca butów bez problemu trafi do danego sklepu.
Warto też wspomnieć, że pozycjonowanie lokalne jest nieco szybszym i tańszym sposobem promocji marki w Internecie. Na czym jednak polega ten proces? Oto kilka najważniejszych aspektów.
Lokalne słowa kluczowe
Jednym z najważniejszych aspektów każdej strategii optymalizacyjnej jest wykorzystywanie odpowiednich słów kluczowych. W przypadku lokalnego SEO najlepiej sprawdzą się zestawienia, takie jak „sklep obuwniczy miasto„, „gdzie kupię buty w miasto” czy „obuwie miasto„. Dzięki użyciu w treści tych terminów każda osoba zainteresowana zakupem bez problemu znajdzie daną markę i zapozna się z jej ofertą.
Warto też wspomnieć, że lokalne słowa kluczowe są znacznie łatwiejsze w pozycjonowaniu, dzięki czemu pierwsze efekty SEO można zauważyć znacznie szybciej niż w przypadku standardowych fraz.
Wizytówka Google
Wizytówka Google powinna być nieodłącznym elementem działalności każdej marki w sieci. Dzięki niej konsumenci mogą łatwo nawiązać kontakt z firmą, ustalić jej adres czy zidentyfikować świadczone usługi.
Każda wizytówka Google powinna być wyposażona w takie informacje, jak: numer telefonu, adres, godziny otwarcia, zdjęcia lokalu, opis, kategoria, recenzje czy przykładowe ceny. Tak szczegółowe dane budzą zaufanie docelowych odbiorców, dzięki czemu są oni bardziej skłonni do zakupów.
Mapy Google
Szczególną rolę w pozycjonowaniu lokalnym odgrywa budowanie obecności marki w Mapach Google. Zaznaczenie dokładnej lokalizacji firmy na mapie skutkuje zwiększoną liczbą odwiedzin oraz umożliwia zainteresowanym użytkownikom łatwe dotarcie do lokalu.
Aby dodatkowo usprawnić ten aspekt, warto dodać zdjęcia okolicy, dzięki którym identyfikacja położenia firmy będzie jeszcze łatwiejsza.
Pozycjonowanie stron – samodzielnie czy z agencją?
Jak widać, pozycjonowanie branży obuwniczej to dość skomplikowany proces, który wymaga szerokiej wiedzy i specjalistycznych umiejętności z zakresu marketingu internetowego. Nic więc dziwnego, że coraz więcej właścicieli firm decyduje się na skorzystanie z pomocy profesjonalnych agencji SEO. Trzeba bowiem pamiętać, że o ile samodzielna optymalizacja pod kątem wyszukiwarek zapewni pewne korzyści, nigdy nie zagwarantuje efektów, jakie oferuje współpraca ze specjalistami.
Czym zajmuje się agencja SEO? Oto kilka przykładowych usług:
- skuteczne pozyskiwanie stron i sklepów internetowych,
- optymalizacja pod kątem lokalnym,
- badanie rynku docelowego i analiza konkurencji,
- kompleksowy audyt SEO,
- optymalizacja SEO i UX,
- bieżąca analiza skuteczności podejmowanych działań.
Dzięki kompleksowemu wsparciu doświadczonych ekspertów pozycjonowanie branży obuwniczej z pewnością zapewni marce wysoką pozycję w wyszukiwarce, zwiększając tym samym ruch w witrynie i generując satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe.
Podsumowanie
Pozycjonowanie stron internetowych to coraz częściej wybierana metoda promowania marki i jej oferty w sieci. Regularne modyfikacje algorytmów Google, rosnące oczekiwania konsumentów oraz dynamiczny postęp technologiczny nie ułatwiają jednak tego zadania. Nieocenionym wsparciem okazuje się wówczas współpraca ze specjalistami SEO, dzięki której uzyskanie widoczności w wyszukiwarce nie stanowi żadnego problemu.
Warto więc postawić na pozycjonowanie branży obuwniczej z pomocą doświadczonych ekspertów, gdyż może się to okazać kluczem do sukcesu wielu marek zajmujących się sprzedażą obuwia zarówno w Internecie, jak i offline.
FAQ dotyczące pozycjonowania branży obuwniczej
Jakie są zalety pozycjonowania branży obuwniczej?
Pozycjonowanie branży obuwniczej to świetny sposób na promocję oferty firmy zajmującej się sprzedażą butów. Do najważniejszych zalet tego procesu zaliczamy między innymi: wzrost sprzedaży, wyższy współczynnik konwersji, dynamiczny wzrost ruchu w witrynie oraz nieustanny rozwój marki w Internecie.
Od czego zacząć pozycjonowanie branży obuwniczej?
Pozycjonowanie branży obuwniczej warto zacząć od przeprowadzenia dokładnych badań branży i rynku docelowego. Mając informacje na temat skutecznych technik wykorzystywanych przez konkurencyjne marki oraz wiedząc, czego oczekują potencjalni klienci, opracowanie skutecznego planu SEO będzie o wiele łatwiejsze.
Ile trwa pozycjonowanie lokalne w branży obuwniczej?
Pozycjonowanie lokalne w branży obuwniczej to dość czasochłonny i wymagający proces. Mimo że na pierwsze efekty działań SEO trzeba zwykle czekać od kilku do nawet kilkunastu miesięcy, zdecydowanie warto zaangażować się w ten proces, gdyż może się on okazać kluczem do sukcesu każdego sprzedawcy obuwia.
Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.
Do usłyszenia!