Zapytaj o ofertę
Pozycjonowanie branży farmaceutycznej
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Pozycjonowanie branży farmaceutycznej

Pozycjonowanie branży farmaceutycznej

8 min. czytania

Skuteczna strategia marketingowa to klucz do sukcesu niemal każdej branży. W bardzo konkurencyjnych obecnie czasach nie wystarczy bowiem mieć w swojej ofercie najwyższej jakości produktów czy usług. Bez odpowiednich działań promocyjnych przekaz nie dotrze do docelowych odbiorców, przez co firma straci szanse na realne zyski. Warto więc zainwestować w sprawdzone techniki marketingowe. Obecnie jedną z najskuteczniejszych jest pozycjonowanie stron internetowych. Jak wygląda to w branży farmaceutycznej? Sprawdźmy!

Na czym polega pozycjonowanie branży farmaceutycznej?

Pozycjonowanie stron internetowych to złożony proces budowania ich widoczności w sieci. Polega na wykorzystaniu różnorodnych narzędzi marketingowych i technik optymalizacyjnych, których zadaniem jest zwiększenie autorytetu danej witryny, dzięki czemu zajmuje ona wyższą pozycję na liście wyników wyszukiwania Google. Im lepsza widoczność w wyszukiwarce, tym większy ruch w serwisie i szybszy wzrost sprzedaży. Nic więc dziwnego, że współcześni przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na wykorzystanie pozycjonowania stron w swojej strategii marketingowej.

Pozycjonowanie branży farmaceutycznej jest więc zestawem działań, które obejmują zwiększanie widoczności danej marki w Google. Dobrze pozycjonujące się apteki czy inne punkty farmaceutyczne nie tylko cieszą się stale rosnącym zainteresowaniem docelowych odbiorców, ale też osiągają satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe. Warto więc zaangażować się w to przedsięwzięcie, tworząc kompleksową strategię SEO.

Decydując się na pozycjonowanie branży farmaceutycznej, trzeba jednak pamiętać, że reklamowanie tego typu specjalistycznych dziedzin wiąże się z pewnymi ściśle określonymi zasadami.

Pozycjonowanie branży farmaceutycznej – ograniczenia

Podczas pozycjonowania specjalistycznych przedsiębiorstw, takich jak firmy z branży farmaceutycznej, konieczne jest zastosowanie się do kilku istotnych zasad. Promowanie marki powinno opierać się przede wszystkim na budowaniu zaufania i zwiększaniu jej autorytetu.

Przeprowadzając pozycjonowanie branży farmaceutycznej, trzeba mieć na uwadze ustawę z dnia 6 września 2001 r., która jasno określa cel promocji leków, jakim jest informowanie o ich właściwościach i zastosowaniu. Co więcej, działania reklamowe powinny być zlecone organowi nadzorczemu lub innemu podlegającemu zleceniu.

Podczas promowania apteki czy innej instytucji farmaceutycznej należy też pamiętać, że wszelkie reklamy produktowe powinny być zgodne z informacjami znajdującymi się w dokumencie dopuszczającym dany lek na rynek. Nie można ponadto reklamować produktów leczniczych wydawanych na receptę lub leków zawierających środki odurzające.

Znając podstawowe zasady promowania branży farmaceutycznej, można przejść do wdrażania jednej z najskuteczniejszych w obecnych czasach praktyk marketingowych, jaką jest pozycjonowanie stron. Jak powinna wyglądać prawidłowo opracowana strategia SEO?

Jak wygląda pozycjonowanie branży farmaceutycznej?

Aby pozycjonowanie branży farmaceutycznej przyniosło pożądane efekty, konieczne jest zastosowanie kilku sprawdzonych praktyk SEO, które w procesie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek odgrywają najistotniejszą rolę. Aby jednak wybrać właściwe narzędzia, należy przeprowadzić szereg szczegółowych badań, których wyniki posłużą jako kompleksowa baza strategii marketingowej.

Pierwszym aspektem, jaki trzeba wziąć pod uwagę, są potrzeby i oczekiwania docelowych odbiorców. Opracowanie skutecznego planu promocyjnego możliwe będzie tylko wtedy, gdy uwzględnione zostaną wszelkie wymagania, zainteresowania i inne cechy charakterystyczne dla potencjalnych klientów.

Kolejnym, ważnym punktem jest badanie konkurencji. Wiedząc, co sprawdziło się w przypadku branżowych rywali, a co nie przyniosło pożądanych efektów, łatwiej będzie uniknąć błędów oraz w pełni wykorzystać potencjał SEO.

Mając już podstawowe informacje o grupie docelowej oraz warunkach panujących w branży, można przejść do wdrażania konkretnych technik optymalizacyjnych. Oto najważniejsze z nich.

Content marketing

Pierwszą techniką, jaką warto wdrożyć podczas pozycjonowania branży farmaceutycznej, jest content marketing. Wysokiej jakości treści przyciągają bowiem nowych odbiorców, zachęcając ich przy tym do dokonania faktycznych zakupów. Aby jednak dotrzeć do osób realnie zainteresowanych daną ofertą, należy zoptymalizować teksty pod kątem właściwych słów kluczowych. Trafne frazy znaleźć można za pomocą narzędzi, takich jak Ahrefs, Google Analytics, Keyword Tool czy Google Search Console. Zaprezentują one nie tylko najczęściej wyszukiwane frazy dotyczące branży farmaceutycznej, ale też wskażą ich konkurencyjność czy wyniki wyszukiwania w danym czasie. Dzięki temu opracowanie skutecznej strategii marketingu treści będzie o wiele łatwiejsze.

Po zidentyfikowaniu najważniejszych fraz można przejść do tworzenia konkretnych publikacji. Przeprowadzając pozycjonowanie branży farmaceutycznej, trzeba jednak pamiętać o zachowaniu profesjonalnego, poważnego tonu. Celem content marketingu jest w tym przypadku przede wszystkim zbudowanie zaufania do marki. Doskonale sprawdzą się więc artykuły o tematyce medycznej i zdrowotnej, przedstawiające zastosowanie danego leku czy suplementu.

Link building

Jednym z najważniejszych czynników rankingowych, które Google bierze pod uwagę, budując ranking SERP, jest sieć linków zwrotnych. Im więcej łączy z wysokiej jakości witryn prowadzi do danej strony, tym wyższą pozycję zajmuje ona w wyszukiwarce. Warto więc skupić się na pozyskiwaniu wartościowych linków, które nie tylko korzystnie wpłyną na pozycjonowanie branży farmaceutycznej, ale też przyciągną do serwisu nowych odbiorców. Gdzie jednak szukać takich łączy? Oto kilka skutecznych sposobów:

  • publikowanie postów gościnnych na popularnych stronach internetowych,
  • udzielanie się na forach internetowych o tematyce zdrowotnej, medycznej czy farmaceutycznej,
  • udostępnianie linków w katalogach branżowych,
  • aktywność w popularnych serwisach mediów społecznościowych.

Mimo że te metody są bardzo skuteczne i mogą zapewnić stały napływ nowych linków, trzeba pamiętać o naturalnym sposobie link buildingu, jakim jest tworzenie wysokiej jakości treści, do której inni twórcy zdecydują się umieścić łącze na swojej stronie. Wdrażając tę strategię, należy priorytetowo traktować wartość pozyskiwanych łączy, a nie ich ilość. Posiadanie zbyt wielu linków z małowartościowych źródeł nie przyniesie bowiem satysfakcjonujących wyników, a może nawet poważnie zaszkodzić reputacji marki.

Optymalizacja techniczna

Poza tworzeniem wartościowych treści i pozyskiwaniem wysokiej jakości linków, aby prowadzić skuteczne pozycjonowanie branży farmaceutycznej, trzeba zwrócić szczególną uwagę na zawartość strony internetowej. Każdy element w witrynie powinien być maksymalnie użyteczny i funkcjonalny, aby użytkownik nie miał żadnych problemów z dokonaniem określonych akcji.

Istnieje wiele czynników, które powinny być wówczas poddane kompleksowej optymalizacji. Oto najważniejsze z nich:

  • szybkość ładowania strony internetowej,
  • dostosowanie do urządzeń mobilnych,
  • jakość metadanych,
  • układ treści,
  • funkcjonalność przycisków CTA,
  • jakość obrazów i innych plików multimedialnych,
  • struktura linków wewnętrznych,
  • system nawigacji.

Dzięki optymalizacji tych elementów użyteczność strony internetowej znacznie wzrasta. Usatysfakcjonowani wyglądem i funkcjonalnością witryny konsumenci częściej decydują się ponadto na konwersję, dlatego warto szczególnie zadbać o ten aspekt.

Lokalne pozycjonowanie branży farmaceutycznej

Pozycjonowanie lokalne to świetny sposób promowania marki na danym obszarze. Polega na wykorzystaniu technik marketingowych ukierunkowanych na lokalny rynek w mieście czy regionie.

Jedną z najważniejszych praktyk tego procesu jest optymalizacja treści pod kątem lokalnych słów kluczowych. Frazy te przyjmują zwykle postać zestawień nazwy miasta i danej branży, na przykład „apteka Warszawa”, „punkt medyczny w Warszawie”. Wykorzystanie tego typu terminów nie tylko korzystnie wpływa na pozycjonowanie branży farmaceutycznej, ale też pozwala zaprezentować ofertę osobom faktycznie nią zainteresowanym.

Kolejną, ważną techniką lokalnego SEO jest optymalizacja wizytówki Google. Umieszczenie w niej najistotniejszych informacji, takich jak: adres, numer telefonu, godziny otwarcia, zdjęcia czy recenzje, jest świetnym sposobem na zwiększenie wiarygodności marki, dzięki czemu jej przychody zaczną osiągać satysfakcjonujący poziom.

Pozycjonowanie branży farmaceutycznej – dlaczego warto?

Istnieje wiele powodów, dla których warto wykorzystać pozycjonowanie branży farmaceutycznej. Umiejętnie opracowany plan optymalizacyjny niesie za sobą wiele istotnych dla rozwoju danej marki korzyści. Nic więc dziwnego, że na wdrożenie strategii SEO decyduje się coraz więcej właścicieli aptek i innych punktów farmaceutycznych. Oto kilka kluczowych efektów pozycjonowania:

  • większy ruch w witrynie wynikający z lepszej widoczności strony w wyszukiwarce,
  • lepsze wyniki sprzedażowe,
  • większe zainteresowanie ofertą apteki,
  • rozszerzone grono odbiorców,
  • większa świadomość marki w branży i danym mieście,
  • dość niskie koszty wdrożenia kampanii SEO,
  • dynamiczny rozwój firmy zarówno w sieci, jak i stacjonarnie.

Biorąc pod uwagę powyższe korzyści, można stwierdzić, że pozycjonowanie to jedna z najskuteczniejszych form promowania współczesnych przedsiębiorstw. Warto więc przeprowadzić niezbędne badania i opracować plan SEO, który wesprze rozwój biznesu na wielu płaszczyznach.

Podsumowanie

Pozycjonowanie branży farmaceutycznej to niełatwa sztuka. Przedsiębiorcy wykorzystujący tę technikę borykają się bowiem z problemami, takimi jak regularne zmiany algorytmów wyszukiwarek czy stale rosnące oczekiwania konsumentów. Nic więc dziwnego, że coraz więcej właścicieli aptek i innych punktów farmaceutycznych decyduje się na skorzystanie z pomocy profesjonalnej agencji SEO.

Specjaliści nie tylko przeprowadzą szczegółowe badania rynku i opracują skuteczny plan działania, ale też zmniejszą ryzyko popełnienia ewentualnych błędów. Warto więc rozważyć taką współpracę, gdyż może okazać się najlepszym sposobem na uzyskanie miana lidera w branży farmaceutycznej.

FAQ dotyczące pozycjonowania branży farmaceutycznej

Czy branża farmaceutyczna może pozycjonować się lokalnie?

Pozycjonując branżę farmaceutyczną, należy przestrzegać kilku istotnych zasad dotyczących promocji leków. Poza tym ograniczeniem optymalizacja strony WWW apteki czy punktu farmaceutycznego niczym nie różni się od SEO innych serwisów internetowych.

Jakie są zalety pozycjonowania branży farmaceutycznej?

Istnieje wiele zalet pozycjonowania branży farmaceutycznej. Do najważniejszych korzyści SEO dla aptek zaliczyć można między innymi większą świadomość marki, stale rosnące grono klientów, lepsze wyniki sprzedażowe oraz możliwość rozwoju na wielu obszarach w sieci i stacjonarnie.

Od czego zacząć pozycjonowanie branży farmaceutycznej?

Pozycjonowanie branży farmaceutycznej warto zacząć od przeprowadzenia dokładnych badań rynku docelowego i konkurencji. Wiedząc, co sprawdziło się w przypadku branżowych rywali, a także, czego oczekują potencjalni klienci, opracowanie skutecznej strategii marketingowej będzie o wiele łatwiejsze.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 8
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Pozycjonowanie hoteli
    Pozycjonowanie hoteli
    Branża hotelarska to dość konkurencyjne środowisko. Sprawdź, na czym polega pozycjonowanie hoteli i dlaczego warto je wykorzystać.
    Pozycjonowanie biura podróży
    Pozycjonowanie biura podróży
    Promowanie biura podróży w sieci to najlepszy sposób na pozyskiwanie nowych klientów. Podpowiemy, jaką rolę w tym procesie odgrywa pozycjonowanie!
    Pozycjonowanie restauracji
    Pozycjonowanie restauracji
    Odpowiednio opracowany plan promocyjny okazać się może kluczem do sukcesu każdej marki. Warto więc wiedzieć, jak pozycjonować restaurację w Google!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.